Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 278211 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #260 Gepost op: 2-02-2015, 20:37:54 »
Toch maar even een account gemaakt, omdat ik niemand online iets zie zeggen over dit.

Is niemand anders opgevallen, dat na de 3e opdracht in aflevering 5, achter Rik, in het zwart, een kartonachtige doos lijkt te staan? Zie bijlage.

Normaal is die ruimte volledig zwart...

Is dat niet gewoon omdat Rik niet volledig recht op zijn stoel zit?  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline DeePoo

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #261 Gepost op: 2-02-2015, 20:42:42 »
Juuls & Joost...

Zou kunnen hoor dat het de stoel is.

Ik heb alleen nog nooit eerder iets in die duisternis gezien... ook geen stoel.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #262 Gepost op: 2-02-2015, 20:44:30 »
Ik heb alleen nog nooit eerder iets in die duisternis gezien... ook geen stoel.

Dat heeft een logische verklaring lijkt mij, te weten: elke kandidaat zit netjes recht op zijn/haar stoel zodat je bij de biecht enkel de kandidaat zelf ziet. :) Sommige mensen kunnen nooit stil zitten of nemen niet het complete zitoppervlakte van een stoel in gebruik en dan zie je een rugleuning. 
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #263 Gepost op: 2-02-2015, 20:45:37 »
Dat heeft een logische verklaring lijkt mij, te weten: elke kandidaat zit netjes recht op zijn/haar stoel zodat je bij de biecht enkel de kandidaat zelf ziet. :) Sommige mensen kunnen nooit stil zitten of nemen niet het complete zitoppervlakte van een stoel in gebruik en dan zie je een rugleuning. 

Tja nu Rik niet meer hoeft te zitten voor zijn werk wil hij elke keer gaan staan?  ;)

Offline Eline91

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #264 Gepost op: 3-02-2015, 04:08:19 »
Ja dat idee heb ik dus ook. En dat hij dan zenuwachtig wordt. Op andere momenten wordt hij niet zo direct geconfronteerd dus kan hij er beter mee omgaan. En hij doet vaak zijn zonnebril op net voordat cruciale momenten komen, om zich niet te verraden? MMM  ::vergroot::

Toen ik het antwoord van Rik hoorde dacht ik meteen: Dat is z'n 'journaal-stem'! Andere intonatie ofzo. Volgens mij heeft ie dit (net als de journaals) netjes gerepeteerd.

Afijn, ik graaf door aan mijn tunnel ;)

Offline din1978

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #265 Gepost op: 5-02-2015, 15:19:17 »
Hebben jullie het t-shirt van Rik gezien op de backstage foto van de komende aflevering?  ::jaja::

http://web.avrotros.nl/Images/tcm17334091_Original.jpg

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #266 Gepost op: 5-02-2015, 15:40:01 »
Hebben jullie het t-shirt van Rik gezien op de backstage foto van de komende aflevering?  ::jaja::

http://web.avrotros.nl/Images/tcm17334091_Original.jpg

Prachtig. Nog een heel stuk mooier dan Martine's NYC-shirt bij de opdracht met de foto's. 8)

Offline Siets95

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #267 Gepost op: 5-02-2015, 18:33:40 »
Normaal is die ruimte volledig zwart...

Ik heb dit seizoen al eens een stukje van een stoel gezien. Ik weet echter niet meer bij wie en in welke aflevering.

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #268 Gepost op: 5-02-2015, 23:38:35 »
Opvallend inderdaad dat Rik opeens een T-shirt met nummerborden aan heeft als ze een opdracht met auto's doen. Heeft hij vaker T-shirts aan die gerelateerd kunnen worden aan de opdracht?

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #269 Gepost op: 5-02-2015, 23:45:18 »
Rik was in de eerste afleveringen mijn hoofdverdachte (na de aflevering waarin Ajouad afviel ben ik op Margriet overgestapt), maar wordt alsmaar minder verdacht in mijn beleving. Heb er nochtans niet echt een logische verklaring voor. Misschien omdat Martine en Chris (die vooral deze aflevering!) zich ook steeds verdachter beginnen te manifesteren.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #270 Gepost op: 6-02-2015, 05:40:53 »
Mmmmmm die biechten van Rik! Hij zegt letterlijk, ik vraag MIJZELF.....Ik vind hem in de opdrachten meer kandidaats en in de biechten de MOL. Ook die jokers, alsof hij ze niet nodig heeft....Er staat MOL op zijn voorhoofd wat mij betreft.
Meer L

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #271 Gepost op: 6-02-2015, 12:23:00 »
Hoewel ik langzaam maar zeker naar Margriet begin te neigen wil ik nog niet helemaal weg uit deze tunnel. Rik zet Marlijn werkelijk briljant in als pion in zijn opdracht van de Mol.
Eerst krijgt hij haar zover €750 in te leveren door haar haar eigen acties te verwijten (dat hij ineens voor jokers ipv geld gaat is sowieso vreemd, vorige week wilde hij nog zo graag geld in de pot, toen handelde hij daar ook niet echt naar,  maar ja, zo blijft de pot historisch laag, zoals hij ook altijd graag benoemd)

Daarna laat hij Marlijn het geld achterlaten,  briljante actie!  Als ze betrapt worden ligt de verdenking op Marlijn en niet op Rik! Een kandidaat vindt wat extra verdenkingen natuurlijk niet erg, voor de Mol daarentegen... ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #272 Gepost op: 6-02-2015, 12:38:25 »
Daarna laat hij Marlijn het geld achterlaten,  briljante actie!  Als ze betrapt worden ligt de verdenking op Marlijn en niet op Rik! Een kandidaat vindt wat extra verdenkingen natuurlijk niet erg, voor de Mol daarentegen... ::vergroot::

Dat kun je nu wel zeggen, maar als Marlijn zomaar 750 euro uit de pot heeft weten te halen waar hij zojuist de verantwoordelijkheid over heeft gekregen van de groep, dan heeft hij toch heel wat uit te leggen...

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #273 Gepost op: 6-02-2015, 12:39:52 »
Ik ben al weken overtuigd van het feit dat Rik de mol is, of in ieder geval de finale haalt, samen met Marlijn. Tot vorige week zag ik Rik kleine rotdingetjes uithalen, die voor mij aanleiding waren om hem als mol te zien.

Maar ik werd attent gemaakt op rare handgebaren van Marlijn. 1 daarvan heeft te maken met dat laatste bericht van de mol. De hint is: ze wijst zichzelf voortdurend op (al of niet) subtiele manier aan.

Ik blijf beiden sterk in de gaten houden.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #274 Gepost op: 6-02-2015, 12:40:51 »
Waar men normaal bij de test jokers inlevert is het bij deze aflevering het tegenovergestelde. Kanteling.
Rik neemt hier juist jokers bij de test.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Hildewereld

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #275 Gepost op: 6-02-2015, 18:25:56 »
Dat kun je nu wel zeggen, maar als Marlijn zomaar 750 euro uit de pot heeft weten te halen waar hij zojuist de verantwoordelijkheid over heeft gekregen van de groep, dan heeft hij toch heel wat uit te leggen...

Dan is er altijd de mogelijkheid om Marlijn enigzins de schuld in de schoenen te schuiven.

Offline Paulini

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #276 Gepost op: 6-02-2015, 19:01:01 »
Opvallend inderdaad dat Rik opeens een T-shirt met nummerborden aan heeft als ze een opdracht met auto's doen. Heeft hij vaker T-shirts aan die gerelateerd kunnen worden aan de opdracht?

Eerder heette de aflevering iets met scheepsrecht. Rik droeg toen een streepjesshirt (matrozenlook). Zeker iets om in te gaten te houden.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #277 Gepost op: 7-02-2015, 00:16:12 »
Na het eten zien we Rik en Marlijn terug lopen naar hun kamer. Rik zegt tegen Marlijn "Jij hebt de sleutel". Marlijn antwoord "Nee jij toch" Rik voelt ondertussen wat in zijn zakken ondertussen lopen ze verder.
Vervolgens lopen ze de kamer binnen, Marlijn voorop en loopt langs het bed af om de deur open te gooien. Ziet de Molpost niet liggen. Rik wel die ziet het meteen en vliegt erop af.
En dan vooral voorafgaand aan dit dat Rik tegen Marlijn zegt "Jij hebt de sleutel". Mijn gevoel hierbij Rik de Mol heeft eerder de sleutel gevraagd aan Marlijn, om de Molbrieven klaar te leggen? En doet daarna net of hij dat vergeten is, de indruk wekken dat het niets belangrijks is geweest. Oh ja dat klopt inderdaad ik heb de sleutel was ik ff vergeten ::trots::

En uiteindelijk is het dus Rik die 750,- uit de pot haalt voor 2 jokers. Jokers die hij eerder weggaf. Hij krijgt het ook voor elkaar om Marlijn het geld achter te laten, en zodoende dus weer een joker weggeeft/beloofd aan Marlijn.
En dan liggen er tijdens de test 2 jokers klaar die hij niet inzet ::fluit::

En dan het zwarte vrijstelling verhaal. Ik kan niet geloven dat Rik serieus gelooft dat Martine in het bezit is van een zwarte vrijstelling.::ohno:: Rik heeft duidelijk zijn woordje klaar (zie Rik tegen Marlijn over de 2 jokers voor 750,-). Dus het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat Rik "vergeten" is te vragen om de vrijstelling te mogen zien. Dat is toch het eerste wat je wilt als kandidaat als er een joker tegenover staat? Je wilt toch weten of die persoon niet loopt te fucken? Rik doet alsof zijn neus bloed en zegt het in feite ook "Maar dat zou toch wel een mop zijn dat ze wekenlang loopt te lullen over een zwarte vrijstelling die ze gewoon niet heeft en wij ons allemaal maar inhouden met jokers en vrijstellingen".

Ik blijf lekker in mijn tunneltje ;)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #278 Gepost op: 7-02-2015, 08:01:13 »
Gezien de afgelopen aflevering moet ik zo langzamerhand Rik wel bijna op 1 Al staat Chris zeer dichtbij in mijn verdenkingen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #279 Gepost op: 7-02-2015, 09:12:29 »
Ik zet het volgende voor de zekerheid even in spoiler aangezien het vrij nadrukkelijk naar Rik als Mol wijst, mochten spoiler-tags niet nodig zijn, dan hoor ik het wel.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Ik hoor die 1e tijdens de karrenopdracht heel duidelijk!! ::tandpastasmiley::