Auteur Topic: [De Winnaar] Rik van de Westelaken  (gelezen 277842 keer)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #480 Gepost op: 17-02-2015, 16:35:29 »
Ik zou alvast een helmpie op gaan zetten als ik jou was wegens instortingsgevaar van deze tunnel  :P

We'll see  >:D

Inderdaad! Zet jij hem ook maar alvast op ;) ;D

Maar kan jij mij dan eens vertellen waarom Rik de Mol NIET is? Geef mij eens een aantal redenen om Rik als Mol af te schrijven?
Wat heeft Rik gedaan in jou ogen waardoor hij ONMOGELIJK de Mol kan zijn?
« Laatst bewerkt op: 17-02-2015, 16:38:42 door Molletjuh »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #481 Gepost op: 17-02-2015, 17:17:51 »
Mooiwerk Molletjuh. Het is mij sinds twee afleveringen ook helemaal duidelijk: Rik is de Mol.  ::ok::
Met name de Margriet-tunnel zal t.z.t. wel met veel geraas in elkaar storten, vrees ik.  :o
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #482 Gepost op: 17-02-2015, 17:57:47 »
Prima overzicht Molletjuh! :)

Ik was al voor 95% overtuigd, maar hierdoor stijgt dat naar 99%.  ::jaja::

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #483 Gepost op: 17-02-2015, 18:18:48 »
mooi overzicht,

Overigens denk ik dat Marlijn hem al vanaf het begin door heeft en jammer genoeg wint..

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #484 Gepost op: 17-02-2015, 18:25:00 »
Wauw wat een werk Molletjuh, dank voor dit overzicht. Ik blijf ook gewoon bij Rik, heb nog geen overtuigend bewijs gezien dat hij het níet is. Vooralsnog klopt het gewoon nog, Rik de mol.  ;)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #485 Gepost op: 17-02-2015, 18:52:00 »
Een aantal redenen dat Rik niet de mol is:

1 Hij wilt penningmeester worden, maar hij laat zich wel aftroeven door Margriet.
2 Hij wilt voor het geld gaan bij de rondleiding. Dit wil je als mol niet.
3 Op het strand roept hij heel hard naar Chris dat nummer 2 niet genoemd is, dit is waar, maar als mol hoefde Rik het niet als eerste te zeggen.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #486 Gepost op: 17-02-2015, 19:39:14 »
Een aantal redenen dat Rik niet de mol is:

1 Hij wilt penningmeester worden, maar hij laat zich wel aftroeven door Margriet.
2 Hij wilt voor het geld gaan bij de rondleiding. Dit wil je als mol niet.
3 Op het strand roept hij heel hard naar Chris dat nummer 2 niet genoemd is, dit is waar, maar als mol hoefde Rik het niet als eerste te zeggen.

1.

Dan het penningmeesterschap. De Mol heeft hier 3 opties: Margriet, Martine of zelf penningmeester zijn.  Er is duidelijk onenigheid in de groep maar Rik lijkt de overhand te hebben.
Het lijkt mij dat de Mol  met de voorkennis die hij heeft, het echt niet erg gevonden zou hebben als hij zelf penningmeester werd. Maar Margriet eist de pot op. Mij lijkt dat de Mol dit uiteraard nog liever heeft in dit stadium, want de Mol weet dat Margriet €200,- uit de pot moet halen voor jokers en als dat bekend is in de groep is zijn kans om de pot alsnog in handen te krijgen groot. Goede hulpmol dus. En daarmee maakt Margriet zich verdacht in de groep altijd fijn voor de Mol. De Mol stuur niet voor niets Molbrieven.


2.

• Tijdens de rondleiding zie je Marlijn naar een houten kistje toelopen. Op de achtergrond zie je dat Rik achter Marlijn aan komt en terwijl ze een joker pakt loopt Rik langs haar af. Rik doet net of hij niets heeft gezien en zegt er niets van.
• Maar een moment later als ze via de trap naar boven gaan zegt Rik nog wel heel droog “Wat zijn dit voor bakjes?” kijkend naar Marlijn.
• In mijn ogen met Rik als Mol is het logisch dat Rik hier niets van tegen de groep zegt. Want als hij de groep erop attendeert is de kans groot dat ze vanaf dat moment alleen nog maar geld pakken. En de Mol wil geen geld verdienen. En wat geeft Rik als Mol nou om die jokers? Hij heeft als Mol voorkennis en weet dat de jokers terug gekocht kunnen worden en ze daarmee dus geen geld verdienen voor de pot. Hij zal ook wel weten dat kandidaten kiezen voor het wegspelen van jokers, want kandidaten willen nou eenmaal geen nadeel bevinden betreft jokers die andere kandidaten bezitten. Daarom is het natuurlijk wel weer lekker kandidaats om een keer te roepen “Zullen we hierna voor het geld gaan?” want hij weet toch wel dat dit niet gebeurd.
• Er word geen geld verdient.


3.

 34:34
  Rik & Marlijn pakken samen koker 3
  Koker 3 = goed  €250,- verdiend.
  We zien geen koker in beeld.
• 35:20
  Rik & Marlijn pakken samen een koker nummer onbekend
  We weten dus niet of deze goed of fout is.
  We zien wel dat Rik de koker pakt. (Marlijn zegt: "wel geld?")
• 36:33
  Rik pakt koker 14
  Koker 14 = goed €250,- verdiend
  We zien geen koker in beeld. (Maar Rik roept "kokertje")
• 36:52
  Marlijn pakt koker 29
  Koker 29 = fout
  We zien dat Marlijn de koker pakt.

Dus het is duidelijk dat Rik & Marlijn samen 4 kokers hebben gepakt. Rik pakt koker ? en koker 14. Rik levert er echter maar 1 in! Marlijn levert er wel 2 in, koker 3 en koker 29 dat klopt.
Iedereen gaat ervan uit dat Rik maar 1 koker had en dat dit koker 14 is en Rik hiermee €250,- heeft verdiend. Maar dat klopt dus helemaal niet. Waar is de koker met het onbekende nummer gebleven? Die wordt duidelijk gepakt door Rik maar dus niet ingeleverd? Of toch wel?   
Ik verwacht dat Rik hier zijn koker met onbekende nummer (een foute koker) heeft gewisseld voor koker 14 (juiste koker).
Waarschijnlijk dat Rik hier 1 koker met mingeld heeft ingeleverd. De andere koker 14 (die dus goed is) heeft hij waarschijnlijk achtergehouden.   


Maar wat ik eigenlijk wil zeggen: Tijdens deze opdracht heeft Rik wel degelijk gemold ::jaja:: Hij heeft een koker achterwege gehouden.
Mag Rik ook (net als de rest) af en toe een fanatieke kandidaat uithangen? Tussen het mollen door? Word hij daar serieus zo op afgestraft terwijl er bij de andere kandidaten ook héél veel te zeggen valt ;) Ik vind als je een Mol bent met zo'n statistieken  ::art:: dan mag hij zo vaak de kandidaat uithangen als hij wil. Dan doe je het als Mol gewoon heel erg goed.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 15:14:01 door Molletjuh »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #487 Gepost op: 18-02-2015, 16:04:13 »
Ik vind de punten die ik hier noemde nog steeds goede redenen om Rik niet te verdenken:

Rik is niet de Mol. Bij het lasergamen doet hij het namelijk prima. Hij wordt zelf weliswaar uitgeschakeld, maar zonder envelop. (Met envelop was een veel betere molactie geweest.) Vervolgens gebruikt hij de informatie die hij tijdens zijn ronde opdeed prima: hij geeft aan Marlijn door in welke tuktuk haar code zich bevindt. Marlijn weet haar envelop te pakken (verdubbeling mogelijk) en Rik waarschuwt haar terecht voor de boobytrap. Had Marlijn beter naar bondgenootje Rik geluisterd dan had er een mooi bedrag verdiend kunnen worden.

(Ook in aflevering 2 doet Rik bij de "roadmovie" veel te veel goed om de Mol te zijn: de chauffeur naar de "witte eikel" sturen, als Margriet nog denkt dat ze een andere "witte eikel" ziet deze als de juiste herkennen, en ook nog het eindpunt herkennen.)

Ook Margriet en Viktor in het museum tegenhouden als ze samen willen gaan kijken (-200 euro) vind ik zeer onmols. Zeker omdat daar de strategie van de Mol was (zo blijkt uit het dagboek) om anderen zoveel mogelijk geld uit de pot te laten kijken.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #488 Gepost op: 18-02-2015, 17:20:32 »
Helemaal met Heinz eens.
Rik ziet dat Chris, na landing van het watervliegtuig, de enveloppe ziet hangen maar doorloopt.
Rik ziet dat Marlijn iets uit het kistje haalt.
Laat Marlijn weten dat hij haar doorheeft.
Afl 7 bij de verkiezing zegt Rik, na Marlijn aangehoord te hebben, dat ze zijn stem krijgt.

Rik houdt Marlijn en Chris in de gaten, Marlijn omdat ze de mol is en Chris omdat hij een mededinger naar de pot is.

Rik is een slimme man, hij probeert zo veel mogelijk info te verzamelen en deelt die niet.
 

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #489 Gepost op: 18-02-2015, 19:06:14 »
Ik vind de punten die ik hier noemde nog steeds goede redenen om Rik niet te verdenken:

Ook Margriet en Viktor in het museum tegenhouden als ze samen willen gaan kijken (-200 euro) vind ik zeer onmols. Zeker omdat daar de strategie van de Mol was (zo blijkt uit het dagboek) om anderen zoveel mogelijk geld uit de pot te laten kijken.

Klopt. Waarschijnlijk was dat een heerlijke kandidatenopmerking om zichzelf minder verdacht te maken? Want we hebben allemaal gezien dat Rik op het laatst voorstelt voor een aller laatste check, en dan gaan er alsnog 2 personen kijken, alsnog €200,- van het bedrag af. Was dat nou niet gebeurd, dan was ik het helemaal met je eens.

En dan nogmaals; waarom kan/mag een Mol geen kandidatengedrag vertonen? Een Mol wil niet opvallen en een Mol wil niet door iedereen verdacht worden. Bij andere worden kandidatenacties ook goedgepraat onder het mom van "maar dit is om zich niet verdacht te maken". Als Rik de Mol is dan doet hij het prima ::ok::
 
« Laatst bewerkt op: 18-02-2015, 20:32:46 door Molletjuh »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #490 Gepost op: 18-02-2015, 19:13:59 »
Ook Margriet en Viktor in het museum tegenhouden als ze samen willen gaan kijken (-200 euro) vind ik zeer onmols. Zeker omdat daar de strategie van de Mol was (zo blijkt uit het dagboek) om anderen zoveel mogelijk geld uit de pot te laten kijken.

Maar dat kan je ook bereiken door andere kandidaten iets te verbieden. Dan willen ze het juist, want recalcitrant als sommigen zijn gaan ze dan hun eigen plan trekken ongeacht wat Rik daar op zou zeggen. In de chaos van de beperkte tijd om alles op volgorde te krijgen, juist te onthouden zou ik als kandidaat ook denken 'zie mij maar tegen te houden Rik' en gewoon gaan. Je roept met die actie eerder een reactie op in de trant: Carolina gaat in haar eentje tot Chris zegt: ik ga ook. (om haar te controleren) Dus je zet andere kandidaten er toe aan als mol zoals Rik dat deed om toch mee te gaan. Het is maar net welke bril je opzet ;)
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Cosmic Fool

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #491 Gepost op: 18-02-2015, 21:44:32 »
Prachtig overzicht, Molletjuh! ::ok:: De bewijslast jegens RvdW is overweldigend gewoon!

Was van plan om zelf iets dergelijks in elkaar te steken vlak voor de finale. Nu moet ik dat niet meer doen. ;D

 

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #492 Gepost op: 19-02-2015, 12:40:57 »
In de opdracht van het lasergamen, zegt Rik tegen marlijn heel veel door de porto.. Wellicht om haar af te leiden.. Hij zegt oa je moet linksom gaan, maar marlijn kiest voor rechtsom en staat op de boobytrap. Op minuut 12:53 / 12:54 van de uitzending gaat zij af en zie je rechts een tuktuk staan die niet op de kaart staat aangegeven verder.. In deze tuktuk zie ik letters staan, lijkt op de naam RIK.. Krijg mijn schermprintjes er niet bij.. Kan iemand dit wellicht helder krijgen? Staat er nou op dat kenteken mol? Of ben ik zo'n molloot dat ik overal iets in zie hahahha  ::schaam:: ::rofl::

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #493 Gepost op: 19-02-2015, 12:46:55 »

Of ben ik zo'n molloot dat ik overal iets in zie hahahha  ::schaam:: ::rofl::
Neuuhhhhh, er schijnt hier zelfs iemand te hebben rondgespookt die aanwijzingen zag in de blaadjes van een krop sla.......het kan dus nog altijd erger. ::) ::)


Ik ga nog steeds voor Rik, omdat ik uitga van de aanwijzing dat de Mol dit seizoen een aanvallende stijl zou hanteren. Je kan van het afkopen van een executie voor de groep zeggen wat je wil, je kan van het wegmoffelen van die andere 750 euro zeggen wat je wil, maar ik zie daar toch echt een aanvallende stijl in.

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #494 Gepost op: 19-02-2015, 13:32:32 »
Neuuhhhhh, er schijnt hier zelfs iemand te hebben rondgespookt die aanwijzingen zag in de blaadjes van een krop sla.......het kan dus nog altijd erger. ::) ::)

 ::zweet:: hahaha gelukkig!
Ik weet het echt nog steeds niet pfff mijn mollen top 3 is Margriet, Chris, Rik

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #495 Gepost op: 19-02-2015, 13:42:42 »
In de opdracht van het lasergamen, zegt Rik tegen marlijn heel veel door de porto.. Wellicht om haar af te leiden.. Hij zegt oa je moet linksom gaan, maar marlijn kiest voor rechtsom en staat op de boobytrap. Op minuut 12:53 / 12:54 van de uitzending gaat zij af en zie je rechts een tuktuk staan die niet op de kaart staat aangegeven verder.. In deze tuktuk zie ik letters staan, lijkt op de naam RIK.. Krijg mijn schermprintjes er niet bij.. Kan iemand dit wellicht helder krijgen? Staat er nou op dat kenteken mol? Of ben ik zo'n molloot dat ik overal iets in zie hahahha  ::schaam:: ::rofl::

Sowieso was de kaart bij de lasergame opdracht helemaal fout. De looplijnen van de kandidaten waren ook helemaal verkeerd. Sowieso gaat er in aflevering 10 dus wel 'iets' verteld worden over die opdracht denk ik.

Met de montage van Marlijn haar parcours is zelfs zo hard geknoeid dat ze 'afgaat' op een plek waar ze enkele shots daarvoor al voorbij was.
In ieder geval, de tuktuk waar je het over hebt is 'VIB' van Viktor en niet 'RIW' van Rik.

Om het dan toch nog on topic een beetje over Rik te hebben: In deze opdracht vond ik hem net het meest kandidaats van heel het seizoen tot nog toe. Hij heeft geen enkele envelop uit het spel gehouden, hij geeft na zijn 'verkenningsronde' veel (nuttige) info aan diegene die nog moeten komen.

Toch blijft Rik hoog op mijn lijstje staan, want in zowat elke andere opdracht kan ik wel iets zeggen over hem dat er op zou kunnen wijzen dat hij de Mol zou kunnen zijn. :D

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #496 Gepost op: 19-02-2015, 18:31:35 »
Resume verdachte rik acties van aflevering 7 trein hij kijkt naar een doosje waar mol logo op lijkt te staan tijdens geld zoeken maar hij kijkt er niet echt grondig naar ondanks dat de anderen ernaar vragen..

Probeert tijdens ontbijt info van Chris te krijgen maar die zegt kheb niks van je nodig denk ik.. waarop rik antwoordt nee? Dat zullen we merken.. (vals toontje)

mol verkiezing zegt als enige ik ben de mol om stem te werven tegen bewoners, roept het volgens mij 5x? Zegt in speech dat ie betrouwbaar overkomt en niks heeft verdiend voor de pot. (Klopt niet helemaal maar wel heel weinig)

Krijgt optie van de mol om uit de pot geld te halen voor kans op groepsvrijstelling.  Dit doet hij voor 750 euro krijgt hij 3 enveloppen, kans van 2 op 3. maar zegt tegen de groep dat het 1500 was om dat eerdere geld voor 2 jokers te verdoezelen.
Onbekend of hij mw heeft ingelicht hierover. Bij maken van de test zet hij een joker in.. heeft ie ze dan toch zelf nodig??

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #497 Gepost op: 19-02-2015, 18:34:00 »
Sowieso was de kaart bij de lasergame opdracht helemaal fout. De looplijnen van de kandidaten waren ook helemaal verkeerd. Sowieso gaat er in aflevering 10 dus wel 'iets' verteld worden over die opdracht denk ik.

Met de montage van Marlijn haar parcours is zelfs zo hard geknoeid dat ze 'afgaat' op een plek waar ze enkele shots daarvoor al voorbij was.
In ieder geval, de tuktuk waar je het over hebt is 'VIB' van Viktor en niet 'RIW' van rik

Ohhh ok zag wel dat de plattegronden niet klopten maar ik kon dit kenteken en deze kleur tuktuk niet terugvinden op de overzichten van iedereen vandaar dat ik dacht dat het miss een geheime tuktuk was

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #498 Gepost op: 19-02-2015, 19:25:35 »

Om het dan toch nog on topic een beetje over Rik te hebben: In deze opdracht vond ik hem net het meest kandidaats van heel het seizoen tot nog toe. Hij heeft geen enkele envelop uit het spel gehouden, hij geeft na zijn 'verkenningsronde' veel (nuttige) info aan diegene die nog moeten komen.


Het is maar net hoe je het bekijkt. Want Rik als Mol heeft het hier toch prima gedaan? Hij heeft geen geld in de pot gebracht. Dat is het doel toch van de Mol? En ja, het kan natuurlijk altijd molser bijv. afgaan mét enveloppen. En of de informatie die Rik gaf "nuttig" was moet nog blijken ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Rik van de Westelaken
« Reactie #499 Gepost op: 19-02-2015, 19:32:59 »
Het is maar net hoe je het bekijkt. Want Rik als Mol heeft het hier toch prima gedaan? Hij heeft geen geld in de pot gebracht. Dat is het doel toch van de Mol? En ja, het kan natuurlijk altijd molser bijv. afgaan mét enveloppen. En of de informatie die Rik gaf "nuttig" was moet nog blijken ;)

Ik snap wat je bedoelt hoor. Bij Rik is 'hij heeft in deze opdracht geen geld in de pot gebracht' een zin die je altijd kan gebruiken.

Ik bedoel maar dat een 'kandidaat' die hier afgeschoten wordt met 2 enveloppen of een kandidaat die een andere kandidaat doodschiet hier de boel meer loopt te saboteren dan iemand die een wandelingetje maakt en zonder enveloppen uit het spel verdwijnt.

Zijn informatie was misschien wel wat oppervlakkig inderdaad: 'Jij bent MAW, jij bent MAL, jij bent MAS'. Daar ga je de opdracht niet mee winnen. Maar hij kon ook zwijgen over die boobytraps bijvoorbeeld.

In deze opdracht vond ik Rik voor 1 keertje dus niet echt verdacht. Hij heeft ergere zaken gedaan dit seizoen. ::rofl::