Auteur Topic: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015  (gelezen 77831 keer)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #60 Gepost op: 27-02-2015, 10:30:44 »
Ja en

Productie, waarom hebben jullie gekozen voor een vooruitblik zonder Chris in de opdracht waardoor de molloten al wisten dat hij exit was?

 >:( :\'(

DIT.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #61 Gepost op: 28-02-2015, 08:47:20 »
Had Rik ook mogen volstaan met het afpakken van 1 joker bij Margriet en Chris?
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #62 Gepost op: 28-02-2015, 08:50:11 »
Chris: Hoe ben jij eigenlijk aan jouw troetelnaam 'Kukelpapa' gekomen?

en voor alle kandidaten (behalve kukelpapa, spruitje en muis): De troetelnaampjes Kukelpapa, Muis en Spruitje kennen we allemaal, maar welke troetelnaam hebben de andere kandidaten eigenlijk?
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #63 Gepost op: 28-02-2015, 11:19:19 »
en voor alle kandidaten (behalve kukelpapa, spruitje en muis): De troetelnaampjes Kukelpapa, Muis en Spruitje kennen we allemaal, maar welke troetelnaam hebben de andere kandidaten eigenlijk?

In aflevering 5, opdracht 2 (Liegen en waarheid) wordt die vraag deels beantwoord. We zien namelijk dat vraag 7 van de test in aflevering 4 vroeg wat de Mol zijn bijnaam was. Dus voor de 8 kandidaten die toen in het spel waren, weten we het:

Ajouad: AJ
Carolina: Caro
Chris: Kukelpapa
Margriet: Spruitje
Marlijn: Lijntje
Martine: Pien
Rik: Muis
Viktor: Vik

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #64 Gepost op: 28-02-2015, 14:03:32 »
Mocht het niet in de reünie aan bod komen: hoe had de geld-telopdracht moeten worden gespeeld?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #65 Gepost op: 28-02-2015, 14:38:15 »
Kan de term 'executie' (wel erg beladen tegenwoordig) niet vervangen worden (bijvoorbeeld door 'exit')?
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #66 Gepost op: 28-02-2015, 15:34:06 »
Vraag aan de afvallers: Welke opdracht die jullie niet meer hebben meegemaakt, hadden jullie nog graag willen doen?

Vraag aan de finalisten: Wat voor (soort) opdracht hadden jullie nog graag willen doen?
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #67 Gepost op: 28-02-2015, 18:59:42 »
Kan de term 'executie' (wel erg beladen tegenwoordig) niet vervangen worden (bijvoorbeeld door 'exit')?
Sorry voor het afdwalen, maar waarom zou "executie" in 2015 beladener zijn dan in 1999? Oftewel, vanwaar je woordkeuze "tegenwoordig", en vanwaar deze sturende vraag met het woord "niet" erin? Voor de rest is mijn mening: spreek je moerstaal. Er is geen enkele reden om te verengelsen; onze eigen taal is rijk genoeg. Er is niets mis met "executie" en als je een andere term zoekt, dan zou mijn voorstel zijn: rood scherm.

Vraag aan alle kandidaten: welke andere kandidaat heeft je het meest verrast? En waarom?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #68 Gepost op: 28-02-2015, 19:23:34 »
Sorry voor het afdwalen, maar waarom zou "executie" in 2015 beladener zijn dan in 1999? Oftewel, vanwaar je woordkeuze "tegenwoordig", en vanwaar deze sturende vraag met het woord "niet" erin? Voor de rest is mijn mening: spreek je moerstaal. Er is geen enkele reden om te verengelsen; onze eigen taal is rijk genoeg. Er is niets mis met "executie" en als je een andere term zoekt, dan zou mijn voorstel zijn: rood scherm.

Vraag aan alle kandidaten: welke andere kandidaat heeft je het meest verrast? En waarom?

Lijkt me dat hier gedoeld wordt op de Islamitische Staat en haar onthoofdingen en dergelijke. Verder eens. Nederlands > Engels. Als je het dan toch wil veranderen kun je beter een term als 'vertrek' gebruiken. Maar goed, ik zie de reden ook niet.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #69 Gepost op: 28-02-2015, 22:48:19 »
Marlijn: Kun je Ain't no sunshine en Saint Tropez ten gehore brengen zoals je dat zo mooi deed onder de Tamils?  ::zingen::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #70 Gepost op: 28-02-2015, 23:45:43 »
Aan Carolina en Chris: Hoe kwamen jullie erbij om van 'E 1974' Edo Brunner te maken?  ??? ::rofl::
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #71 Gepost op: 1-03-2015, 00:42:32 »
Aan Ajouad, Evelien, Pieter en Viktor, wat is het eerste waar je aan denkt bij "E 1974"? :P
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #72 Gepost op: 1-03-2015, 01:00:32 »
Sorry voor het afdwalen, maar waarom zou "executie" in 2015 beladener zijn dan in 1999? Oftewel, vanwaar je woordkeuze "tegenwoordig", en vanwaar deze sturende vraag met het woord "niet" erin? Voor de rest is mijn mening: spreek je moerstaal. Er is geen enkele reden om te verengelsen; onze eigen taal is rijk genoeg. Er is niets mis met "executie" en als je een andere term zoekt, dan zou mijn voorstel zijn: rood scherm.

Vraag aan alle kandidaten: welke andere kandidaat heeft je het meest verrast? En waarom?
Auw. Ik snap het felle even niet. Executie tegenwoordig: idd de associatie die het oproept met... Sturende vraag met niet? Ik vraag gewoon of het niet vervangen kan worden. Niet DAT het vervangen MOET worden DOOR... En ik geef dan een voorbeeld.
Verengelsen? Executie is een verfransing notabene. Dan zou het een terechtstelling moeten heten! Dat is pas putten uit onze rijke eigen taal... Je suggestie van rood scherm ga ik dan weer wel in mee..
Het ging me puur en alleen om het woord executie wat koud en kil is. Zeker nu.

En het is mijn vraag aan de crew (? groep of ploeg of bemanning in de moerstaal), niet meer en niet minder.
Wil men (avrotros/molloten) het zo laten? Prima, het was gewoon mijn verzoek met wellicht een vreemde kijk op dit woord in deze barre tijden..
« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 01:11:42 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #73 Gepost op: 1-03-2015, 17:31:37 »
zet iemand het vragen vuur weer op youtube?
ik ben er niet bij

maar wil wel graag de antwoorden weten!

« Laatst bewerkt op: 1-03-2015, 17:33:11 door witte raaf »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #74 Gepost op: 1-03-2015, 19:56:06 »
zet iemand het vragen vuur weer op youtube?
ik ben er niet bij

maar wil wel graag de antwoorden weten!


Dit hoop ik ook! :)

En ik heb een vraag:

Waarom is er voor een ander ontwerp van de app gekozen? (Persoonlijk vond ik de versie van vorig jaar spannender en het lijkt me dat er nu ook teveel mensen overblijven die het vanaf het begin al goed hadden? wat wordt daar mee gedaan?)

Als er overigens niks te winnen valt met die app, maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit verder...

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #75 Gepost op: 1-03-2015, 22:29:05 »
Auw. Ik snap het felle even niet. Executie tegenwoordig: idd de associatie die het oproept met... Sturende vraag met niet? Ik vraag gewoon of het niet vervangen kan worden. Niet DAT het vervangen MOET worden DOOR... En ik geef dan een voorbeeld.
Verengelsen? Executie is een verfransing notabene. Dan zou het een terechtstelling moeten heten! Dat is pas putten uit onze rijke eigen taal... Je suggestie van rood scherm ga ik dan weer wel in mee..
Het ging me puur en alleen om het woord executie wat koud en kil is. Zeker nu.

En het is mijn vraag aan de crew (? groep of ploeg of bemanning in de moerstaal), niet meer en niet minder.
Wil men (avrotros/molloten) het zo laten? Prima, het was gewoon mijn verzoek met wellicht een vreemde kijk op dit woord in deze barre tijden..
Het felle was niet de bedoeling, excuus als het wel zo aankwam. Soms kan ik nogal direct en ongenuanceerd zijn, maar dat herken ik dan pas nadat iemand dat aangeeft...

Ik snap je gedachtegang. Ik wou er eigenlijk vooral voor zorgen dat beide meningen gerepresenteerd zouden zijn in de topic. :)

Wel heb ik nog een vraagje voor de mol, mocht die niet in de reünie komen: wat zou het gevolg zijn geweest als Marlijn níet 100 euro uit de pot was gaan kijken?
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #76 Gepost op: 3-03-2015, 19:43:12 »
Margriet en Marlijn, hoe gaat het met jullie respectievelijke Serieuze Koeriersdienst en Kinderdagverblijven in Groot-Azië?
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #77 Gepost op: 3-03-2015, 19:44:11 »
Chris: heb je na het bijkomen van je ergste nachtmerrie aldus jouw dagboek al snel een kantoorbaan gevonden?  ;)

Marlijn: heb je al een spoedcursus gedaan om vrachtwagenchauffeuse te worden?  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #78 Gepost op: 3-03-2015, 22:18:20 »
Dit hoop ik ook! :)

En ik heb een vraag:

Waarom is er voor een ander ontwerp van de app gekozen? (Persoonlijk vond ik de versie van vorig jaar spannender en het lijkt me dat er nu ook teveel mensen overblijven die het vanaf het begin al goed hadden? wat wordt daar mee gedaan?)

Als er overigens niks te winnen valt met die app, maakt het natuurlijk ook niet zoveel uit verder...
Ik vind deze versie wel leuker, de vorige versie had ragen over nog te komende opdrachten, het was dan niet echt duidelijk wat ze bedoelde gezien de op dat moment niet wist wat ze voor een soort opdracht gingen doen en was het dus puur gokken. Dit jaar gaat het echt over "Wie is de Mol?"
Natuurlijk is er een risico dat er veel mensen met dezelfde aantal punten zijn. Maar dat was bij de vorige app ook
De jacht is geopend

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Vragen voor crew & kandidaten MolFanDag 2015
« Reactie #79 Gepost op: 4-03-2015, 12:39:42 »
Wel heb ik nog een vraagje voor de mol, mocht die niet in de reünie komen: wat zou het gevolg zijn geweest als Marlijn níet 100 euro uit de pot was gaan kijken?
Wat had de mol gedaan als Marlijn de tegenprestatie ( €100 uit de pot kijken in de Gallery) niet had gedaan?
Twee zielen één gedachte :D
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas