Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad  (gelezen 44975 keer)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #40 Gepost op: 2-01-2015, 12:31:16 »
Is het geen briefje van 250 ipv 200?
#teamamaimiljaarde

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #41 Gepost op: 2-01-2015, 12:34:30 »
Is het geen briefje van 250 ipv 200?
Ja je hebt gelijk, het is moeilijk te zien maar er staat wel degelijk een 5 in, dus 250, dus probleem opgelost.
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #42 Gepost op: 2-01-2015, 13:14:33 »
Het was een leuke opdracht, maar eigenlijk te makkelijk om te saboteren. De camera's kunnen exact gericht worden, maar dan nog kan onopvallend een kabel ''per ongeluk'' zijn uitgetrokken.



Het oude politiebureau was wel een ideaal decor voor deze opdracht. Lijkt wel dat ze dit soort complexen speciaal voor WIDM neerzetten.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #43 Gepost op: 2-01-2015, 14:53:17 »
Het was een leuke opdracht, maar eigenlijk te makkelijk om te saboteren. De camera's kunnen exact gericht worden, maar dan nog kan onopvallend een kabel ''per ongeluk'' zijn uitgetrokken.



Klopt, maar ineens drie tegelijk is wel opvallend. Of iemand moet de kabeltjes van al die camera's losser hebben gedaan om vervolgens met een ruk aan die kluwen ze eruit te krijgen, maar je zou denken dat er dan een risico is dat de camera's enkel verschuiven (zoals die ene die door Ajoued werd verschoven.

Mij viel bij het terugkijken op dat bij de sfeerbeelden, nadat de kandidaten voor het eerst de elf beeldschermen zien, er een rode pijlstreep is met ernaast een stapel papier/dossiers waarboven op de muur heel licht te zien is R8. Iemand die hier ideeën over heeft?
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 15:30:57 door Blieb2013 »

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #44 Gepost op: 2-01-2015, 15:07:30 »
Wat mij wel opviel is dat alle cameras met kabels verbonden waren met de control room, waardoor ook de mensen die de control room nooit zijn uitgeweest, de camera's van positie hadden kunnen doen veranderen door simpel aan een kabel te trekken. Ik herinner me dat 1 camera onderaan een trap lag, wat erop zou kunnen duiden dat er inderdaad aan de kabel is getrokken door één van de control room-personen.
Ciao he said

Offline ThomasMolloot

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 谁是鼹鼠
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #45 Gepost op: 2-01-2015, 15:26:57 »
Opdracht had wel wat langer mogen duren en misschien ook wat later in het spel gekund, in plaats van nu al.

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #46 Gepost op: 2-01-2015, 15:33:25 »
Toen evelien een kabel uit de knoop was aan het halen zag je ook alle andere kabels bewegen...
#teamamaimiljaarde

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #47 Gepost op: 2-01-2015, 15:40:11 »
Toen evelien een kabel uit de knoop was aan het halen zag je ook alle andere kabels bewegen...

Inderdaad, en echt handig leek ze ook niet bezig te zijn. Vond dit heel verdacht :-)

Offline kilka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #48 Gepost op: 2-01-2015, 16:03:05 »
het gene wat mij opviel was dat het geld op de achterkant van een monitor lag en dat er beweging op dat scherm was, dus ik denk dat het geld in de controlroom lag ::nieuwsgierig::

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #49 Gepost op: 2-01-2015, 16:03:48 »
Geen of dit iets is

Minuut 42.40, op het moment dat ze bezig zijn met Chris, zie ik op het scherm ernaast ineens een shot van het dak... het dak.. daar zit geen rode lijn volgens mij. Dat beeld draait ook de hele tijd maar doelloos rond en in de controlekamer zegt niemand daar wat van ?? Niet veel later zie ik ook een hoop kabels en een hand... en pieter/Rick en Chris zijn niet degene die ze aansturen. Wordt daar dus geknoeid zonder aansturing?

« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 16:08:28 door Mollenvanger-MV »

Offline kilka

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #50 Gepost op: 2-01-2015, 16:05:54 »
Geen of dit iets is

Minuut 42.40, op het moment dat ze bezig zijn met Chris, zie ik op het scherm ernaast ineens een shot van het dak... het dak.. daar zit geen rode lijn volgens mij. Dat beeld draait ook de hele tijd maar doelloos rond en in de controlekamer zegt niemand daar wat van ??



dat zal zijn omdat die camera verplaatst word terwijl de rest bezig is met stressen over de Chris

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #51 Gepost op: 2-01-2015, 16:09:13 »
Toen evelien een kabel uit de knoop was aan het halen zag je ook alle andere kabels bewegen...

Wat dus ook kan : de kabels waren in principe op goede lengte voor de camera om bij de bijbehorende rode lijn te komen, maar doordat de mol een rode lijn heeft verplaatst kan de camera er niet meer bij en zit er niets anders op dan aan kabels te gaan trekken, waardoor al goed staande camera's ook verschuiven...

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #52 Gepost op: 2-01-2015, 16:15:27 »
Geen of dit iets is

Minuut 42.40, op het moment dat ze bezig zijn met Chris, zie ik op het scherm ernaast ineens een shot van het dak... het dak.. daar zit geen rode lijn volgens mij. Dat beeld draait ook de hele tijd maar doelloos rond en in de controlekamer zegt niemand daar wat van ?? Niet veel later zie ik ook een hoop kabels en een hand... en pieter/Rick en Chris zijn niet degene die ze aansturen. Wordt daar dus geknoeid zonder aansturing?



Dit was me tijdens de aflevering ook opgevallen nu je het zegt! Vond dat ook al heel raar, denk dat er moeilijk achter te komen is wie dat was

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #53 Gepost op: 2-01-2015, 16:41:31 »
het gene wat mij opviel was dat het geld op de achterkant van een monitor lag en dat er beweging op dat scherm was, dus ik denk dat het geld in de controlroom lag ::nieuwsgierig::
Volgensmij klopt dit! Ik zat me net te bedenken dat al die rode draden tenslotte uitkomen op die éné monitor waar het geld op werd afgebeeld.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #54 Gepost op: 2-01-2015, 16:57:38 »
Dit was me tijdens de aflevering ook opgevallen nu je het zegt! Vond dat ook al heel raar, denk dat er moeilijk achter te komen is wie dat was
Op dat moment zijn alleen Evelien en Viktor niet in beeld.

Carolina, Magriet en Martine staan in de controle kamer. Ajouad en Chris zijn bij de ene camera bezig. Rik en Pieter bij de andere en op 1 van de monitoren bovenin zie je Marlijn lopen richting beneden.

Viktor stond net daarvoor in de hal omdat camera 1 omver gelopen was dus ik gok dat of Viktor of Evelien daar aan het spelen is met de camera en daardoor het dak filmt

Edit: typo aangepast
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 21:03:35 door Syllie10 »

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #55 Gepost op: 2-01-2015, 18:38:44 »
Op dat moment zijn alleen Evelien en Viktor niet in beeld.

Carolina, Magriet en Marleen staan in de controle kamer. Ajouad en Chris zijn bij de ene camera bezig. Rik en Pieter bij de andere en op 1 van de monitoren bovenin zie je Marlijn lopen richting beneden.

Viktor stond net daarvoor in de hal omdat camera 1 omver gelopen was dus ik gok dat of Viktor of Evelien daar aan het spelen is met de camera en daardoor het dak filmt
Ik ken geen marleen :)
#teamamaimiljaarde

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #56 Gepost op: 2-01-2015, 20:43:58 »
Geen of dit iets is

Minuut 42.40, op het moment dat ze bezig zijn met Chris, zie ik op het scherm ernaast ineens een shot van het dak... het dak.. daar zit geen rode lijn volgens mij. Dat beeld draait ook de hele tijd maar doelloos rond en in de controlekamer zegt niemand daar wat van ?? Niet veel later zie ik ook een hoop kabels en een hand... en pieter/Rick en Chris zijn niet degene die ze aansturen. Wordt daar dus geknoeid zonder aansturing?


Dit komt volgens mij door Evelien die daar nog staat en de snoeren uit elkaar probeerd te halen. Je ziet haar arm nog even in beeld zoals te zien op dit screenshot.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 21:01:02 door Badmotor »

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #57 Gepost op: 2-01-2015, 21:02:10 »
Ik ken geen marleen :)
::rofl:: Dat moest Martine zijn natuurlijk :D last van een typo. Zal het aanpassen

Offline Liefebeess

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #58 Gepost op: 2-01-2015, 22:28:14 »
Bij uitzending gemist vanaf 40:36 minuten zie je Margriet aan de kabels trekken. Dit omdat Ajouad opperde door de porto een te korte kabel te hebben. Luttele seconden later zie je een camera verplaatsen en Margriet is ook uit beeld. Niemand in de controle kamer let op haar en valt het op.


Ook lijkt het gedurende het spel, dat op de monitor iemand langs het geld loopt...

Offline Richard

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #59 Gepost op: 3-01-2015, 00:10:37 »
Bij uitzending gemist vanaf 40:36 minuten zie je Margriet aan de kabels trekken. Dit omdat Ajouad opperde door de porto een te korte kabel te hebben. Luttele seconden later zie je een camera verplaatsen en Margriet is ook uit beeld. Niemand in de controle kamer let op haar en valt het op.


Ook lijkt het gedurende het spel, dat op de monitor iemand langs het geld loopt...


Margriet is erg verdacht deze opdracht naar mijn idee ja! Bleef maar in die controlroom en vertelde wat er fout ging.


Iets anders wat mij zojuist opviel:

De titel van de opdracht is de rode draad. Ik snap natuurlijk dat dat op de rode lijn slaat die gemaakt moet worden maar ik zie echt niet in waarom ze dan "rode draad" gebruiken. Ik zou bij een draad niet denken aan platte rode vormen op de grond. Rode draad is wel weer een benaming voor iets wat altijd weer terug komt. Misschien een nadenkterje, misschien maar gewoon een zinloos hersenspinsel.


Eigenlijk verkeerde topic maar ja :)
« Laatst bewerkt op: 3-01-2015, 00:12:41 door Richard »