Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad  (gelezen 44973 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #20 Gepost op: 1-01-2015, 22:29:58 »
Maar die rode lijn in de commando kamer had iedereen kunnen zien en niet alleen Margriet.
Klopt  ::ok::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #21 Gepost op: 1-01-2015, 22:31:02 »
Klopt inderdaad. Maar vond het in ieder geval wel opvallend dat Margriet als enige de hele tijd daar gebleven is

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #22 Gepost op: 1-01-2015, 22:40:28 »
Staat me bij dat Margriet ook even weg is geweest??
Maar daarvoor moet ik de uitzending terug gaan kijken morgen

Offline Liefebeess

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #23 Gepost op: 1-01-2015, 22:47:10 »
Trouwens, Margriet trekt ook aan kabels. En toen gingen er camera's uit...Niemand uit de controle kamer die er op reageert. En wáárom is zij die kamer niet uit geweest ( alleen toen ze aan de kabels trok is ze even uit beeld geweest uit de controle kamer)?

Offline BlijBlijBlij

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • De Blijste Molloot!
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #24 Gepost op: 1-01-2015, 22:50:34 »
We moeten het Molgeld in de gaten houden! Op de monitor met het geld is te zien, dat er verschillende Mollen op de biljetten staan. Als er op die biljetten iemand verschijnt van dit seizoen, zal dat wellicht de Mol zijn!
Ik ben toch zo BLIJ vandaag... :D

Offline TimvDons

  • Winnaar EK Pool 2021
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • It's a plane
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #25 Gepost op: 1-01-2015, 22:58:59 »
Ik vraag mij echt af of ze kandidaten van dit seizoen erop gaan zetten. Dat zou ik persoonlijk veel te veel voor de hand vinden. Dat zullen ze als programma makers echt niet doen.
We must use time wisely and forever realize that the time is always ripe to do right - Nelson Mandela

Offline Michieliosios

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #26 Gepost op: 1-01-2015, 23:10:15 »
We moeten het Molgeld in de gaten houden! Op de monitor met het geld is te zien, dat er verschillende Mollen op de biljetten staan. Als er op die biljetten iemand verschijnt van dit seizoen, zal dat wellicht de Mol zijn!

In het hoofdtopic van Aflevering 1 staat een uitgebreide uitleg van de bankbiljetten. :)

Offline Molbelg

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #27 Gepost op: 1-01-2015, 23:11:16 »
Ajouad stapt tegen de camera op de trap vlak voor dat evelien ziet dat de camera is verplaatst
#teamamaimiljaarde

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #28 Gepost op: 1-01-2015, 23:41:04 »
Ik vraag mij echt af of ze kandidaten van dit seizoen erop gaan zetten. Dat zou ik persoonlijk veel te veel voor de hand vinden. Dat zullen ze als programma makers echt niet doen.
Dat hebben ze in seizoen 12 wel gedaan, maar dat was toen zo goed verstopt dat ik nog steeds Annemaries gezicht er niet in kan zien.  ;D
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #29 Gepost op: 1-01-2015, 23:45:08 »
Het meest verdacht in deze opdracht vond ik toch Evelien en Martine om de volgende redenen:

- Communiceren naar de controlekamer precies als Ajouad net begonnen is met het beschrijven van zijn lijn, waardoor ze de communicatie vermoeilijken
- Draden in de knoop / te kort
- Verkeerde camera mee op het moment dat anderen deze nodig hebben

Chris vond ik hier ook verdacht omdat die opvallend vaak alleen was en vrij weinig in beeld


Wat ik het meest vond blijken uit deze opdracht is dat Margriet hoogstwaarschijnlijk niet de mol is. Er lijken meermaals camera's te zijn verschoven en zij was bijna continu in de controlekamer. Nu kan ze dat natuurlijk gedaan hebben door het snoer aan het begin aan te trekken, maar er waren steeds meerdere mensen in de controlekamer, dus ik vermoed niet dat zij dit ongezien kon doen. aannemelijker is dat de mol een loper was.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #30 Gepost op: 2-01-2015, 00:02:24 »
De eerste keer dat duidelijk wordt dat er camera's gedraaid en verplaatst worden, is als Ajouad ziet dat die op de trap is verplaatst. Als je als chronologische volgorde de normale uitzending aanhoudt, zijn op dat moment Evelien en Martine samen, Pieter en Margriet in de controlroom, Carolina en Viktor samen, Chris loopt als verkenner rond(?), Rik is net de controlroom uitgelopen, en waar Marlijn is.. geen idee.

Als we de uitzending mogen geloven is diegene die de camera's verplaatst Ajouad zelf, Rik, Chris of Marlijn. De rest kan gecontroleerd worden door een ander, en Margriet en Pieter zijn de controlroom niet uit geweest.

EDIT: Later zegt Marlijn: "Ik moet met iemand anders op stap, DUS ik ga met Chris". Dit geeft aan dat daarvoor Marlijn en Chris alleen hebben rondgelopen. Direct daarna vindt Marlijn een streep..
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 00:08:16 door Conejo »
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #31 Gepost op: 2-01-2015, 00:24:37 »
Ik denk dat de Mol hier niet heel veel hoefde te doen. Gewoon eerst maar eens kijken hoe de kandidaten het doen en als het duidelijk is dat de opdracht niet meer te halen is, kan hij fanatiek gaan doen. Beetje kandidaats overkomen als het kalf al verdronken is.

Mocht de opdracht pardoes toch lijken te slagen, kan hij alsnog ergens een kabeltje lostrekken of een rode streep verstoppen, maar dat hoefde dus toch niet. Kan best zijn dat hij de camera op de trap een keer heeft verdraaid, maar ik denk niet dat de Mol hier al te opvallend aan de slag is geweest.
The British are not impressed.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #32 Gepost op: 2-01-2015, 03:21:10 »
Voor de mensen die houden van schema's  ;D



Bijgevoegd een xlsx doc met uitgebreid en chronologisch alles wat we zien.
groepen op stap, op welke plek zij staan met welke camera/scherm en wie er op dat moment in het controle centrum was.

Opvallende dingen:

- De echte kleuren verschillen soms nogal van de kleuren op de schermen.
- Chris is bijna de hele opdracht niet in beeld en lijkt weinig nuttigs te doen als hij dat wel is. Hij zet uiteindelijk wel 1 scherm goed.
- Margriet en Pieter zijn bijna alleen maar in het controle centrum.
- Ajouad en Marlijn zorgen voor veel schermen / zijn veel onderweg.
- Het is telkens Pieter die via de Porto de correcte cameranummers door geeft en daarmee zorgt voor zo ongeveer elk scherm dat wel goed was.
« Laatst bewerkt op: 2-01-2015, 03:24:40 door Vage logica »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #33 Gepost op: 2-01-2015, 05:35:59 »
Ik vind in deze opdracht Rik juist zeer verdacht. Hij is de enige die tussen control room en camera's inloopt, soms dus onzichtbaar is, en ook nog dat incident met die camera en stekkers. Hij zaait verwarring en rekt tijd waar mogelijk. Is er iemand anders geweest die zich met zowel camera's als met control room heeft bemoeid? Had zo de meeste kans om de boel in de war te schoppen, en deed hij ook.
Meer L

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #34 Gepost op: 2-01-2015, 10:35:32 »
   
Jemig! Ik zit nu al in een tunnelvisie denk ik.... Maar ik vind het heerlijk hier vanalles weer mee te lezen :D

Ajouad verschoof naar mijn idee de camera's. Ik denk dat Margriet (of iemand anders in de controlekamer) dat niet kon doen, dat zou denk ik teveel opvallen. Óf ze zou met het pakken van de volgende camera's en het klaarleggen van de snoeren even 'per ongeluk' aan het draad hebben getrokken. Dat zou niet veel opvallen, maar voor de mensen die op het scherm kijken zal het wel te zien zijn; 1. beeld verschuift 2. Margriet (of iemand anders natuurlijk) zit aan het draad. Als het wel op hetzelfde moment gebeurd zou zijn, kan je dat als verdacht zien. Maar ik weet niet of dat in beeld komt? (iemand mag me natuurlijk corrigeren ;) ) Ik ga kijken of ik vandaag of morgen de aflevering weer eens terug kan zien :)  Dan ga ik letten op al het verdachte!

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #35 Gepost op: 2-01-2015, 10:52:25 »



- Chris is bijna de hele opdracht niet in beeld en lijkt weinig nuttigs te doen als hij dat wel is. Hij zet uiteindelijk wel 1 scherm goed.


Wanneer Chris de Mol is,  kan hij in de tijd dat hij alleen is gewoon een tapelijntje weghalen. Om het vertrouwen te winnen doet hij het nog iets goed. Een beetje zoals Kees deed toen hij af was in de helikopter-opdracht van Daniël

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #36 Gepost op: 2-01-2015, 11:53:52 »
Als Chris de mol blijkt te zijn, en ongezien makkelijk wat heeft kunnen lopen kloten met rode lijntjes, dan zou dat toch wel een groot zwaktebod zijn, mol-onwaardig. Immers weet de mol best de lijntjes te vinden.

Wat is daar dan zwak aan? Dat is juist de kern van hele spel. Moet de rest maar gewoon opletten en dat niet laten gebeuren. HOe zou de mol anders moeten mollen in zo'n opdracht?
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #37 Gepost op: 2-01-2015, 12:03:14 »
Ajouad lijkt inderdaad een camera  om te stoten, maar als je ziet dat Evelien en viktor vlak achter je lopen, dan doe je dat als mol toch niet. Dan zou de mol dat eerder doen als hij/zij niet in de gaten gehouden wordt. Ik denk dat we hier met een nep-mol te maken hebben

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #38 Gepost op: 2-01-2015, 12:12:10 »
We moeten het Molgeld in de gaten houden! Op de monitor met het geld is te zien, dat er verschillende Mollen op de biljetten staan. Als er op die biljetten iemand verschijnt van dit seizoen, zal dat wellicht de Mol zijn!

Er werd gezegd dat je 2000 euro kon verdienen, maar ik tel hier slechts 1950 euro of mis ik iets.
1x1000
1x500
1x200
2x100
2x20
1x10
klaar voor de strijd

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #39 Gepost op: 2-01-2015, 12:30:18 »
Zou er dan nog ergens 50 liggen?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17