Auteur Topic: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad  (gelezen 44968 keer)

Offline Mollinator24

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #60 Gepost op: 3-01-2015, 00:51:52 »
Geen of dit iets is

Minuut 42.40, op het moment dat ze bezig zijn met Chris, zie ik op het scherm ernaast ineens een shot van het dak... het dak.. daar zit geen rode lijn volgens mij. Dat beeld draait ook de hele tijd maar doelloos rond en in de controlekamer zegt niemand daar wat van ?? Niet veel later zie ik ook een hoop kabels en een hand... en pieter/Rick en Chris zijn niet degene die ze aansturen. Wordt daar dus geknoeid zonder aansturing?



Eigenlijk denk ik dat dit bij de trappenhal was en dat iemand aan het lopen is naar een bestemming met een camera, waardoor hij/zij het zo vasthoud dat de camera naar boven is gericht. Dit beeld valt niet op omdat ze natuurlijk meer hebben gezien dat iemand is gaan lopen met de camera en dat dit dan ook een raar en hinderlijk beeld veroorzaakt. Als het anders was dan het hele proces, had het wel opgevallen lijkt mij.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #61 Gepost op: 3-01-2015, 12:51:12 »
Ik zag de interessante optie voorbijkomen dat een deel van de niet gevonden rode lijn zich in de controlekamer zou bevinden. Maar zo te zien is de rode lijn in de controlekamer daar te dun voor en klopt de achtergrond niet. (Zie de screenshots hieronder.)

Offline Minnie Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #62 Gepost op: 3-01-2015, 12:54:35 »
Kan iemand dat deel dat er steeds een schaduw bij het geld loopt laten zien? Of mij even de tijd geven?

Offline Madrox

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #63 Gepost op: 3-01-2015, 13:31:57 »
Wat dus ook kan : de kabels waren in principe op goede lengte voor de camera om bij de bijbehorende rode lijn te komen, maar doordat de mol een rode lijn heeft verplaatst kan de camera er niet meer bij en zit er niets anders op dan aan kabels te gaan trekken, waardoor al goed staande camera's ook verschuiven...

Mag toch hopen dat dit niet gebeurd is. Zo word het spel keihard onmogelijk uit te voeren en gesaboteerd. Op zo'n manier blijft er voor mij weinig over van een "spannend spel" en voel me vooral "in de maling genomen". Op die fiets kan er nml. in principe geen dubbeltje meer verdiend worden door de kandidaten.
Misschien ben ik te naief of te rechschapen, maar wat mij betreft moet niet alles zomaar kunnen, een opdracht MOET gehaald kunnen worden, ook met een mollenstreek. De mol mag het wel zo lastig mogelijk maken (of een mollenstreek van een kandidaat). Maat puzzelstukjes verdonkeremanen, verzagen tot het niet meer past, stepen verplaatsen, ja die dingen, dat is ongepast, onfair en doet afbreuk aan het spel.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #64 Gepost op: 3-01-2015, 13:37:46 »
mwah, ik vind het wel een gewaagde mollenactie om met een houten plaat te gaan zeulen hoor ::ok::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Kukai

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #65 Gepost op: 3-01-2015, 17:27:27 »
Mag toch hopen dat dit niet gebeurd is. Zo word het spel keihard onmogelijk uit te voeren en gesaboteerd. Op zo'n manier blijft er voor mij weinig over van een "spannend spel" en voel me vooral "in de maling genomen". Op die fiets kan er nml. in principe geen dubbeltje meer verdiend worden door de kandidaten.
Misschien ben ik te naief of te rechschapen, maar wat mij betreft moet niet alles zomaar kunnen, een opdracht MOET gehaald kunnen worden, ook met een mollenstreek. De mol mag het wel zo lastig mogelijk maken (of een mollenstreek van een kandidaat). Maat puzzelstukjes verdonkeremanen, verzagen tot het niet meer past, stepen verplaatsen, ja die dingen, dat is ongepast, onfair en doet afbreuk aan het spel.


Opdracht is prima te halen, je moet alleen geen kandidaten alleen laten rondlopen in dat gebouw. Of juist wel om te kunnen zien wie er saboteert...
“And the day came when the risk to remain tight in a bud was more painful than the risk it took to blossom.”

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #66 Gepost op: 3-01-2015, 17:31:07 »
Margriet legt de schuld voortdurend bij anderen neer. Zo is ze zelf minder verdacht.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #67 Gepost op: 4-01-2015, 03:21:49 »
Even snel een bericht...
Carolina's gezicht is in beeld op de monitor tijdens dit spel.
Edit; dit doet zij zelf..

Je zou kunnen denken :"In your face!"
Dé "Rode draad" = de Mol.
Rode draad zo duidelijk in beeld!

Kan even geen tijd of afbeelding geven, mijn laptop staat op ontploffen (ventilator stuk)..;)
Het gaf mij kriebels.


Hoop gauw alles wederom te kunnen bekijken.

*veel plezier!*

2e edit:
(nog steeds niet ontploft):
Tijd: 39.06

3e edit;
Evelien meen ik ook even, maar niet zo opzichtig, niet zo "in your face".
(laptop doet het nog, joeghei!)


« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 04:14:56 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #68 Gepost op: 4-01-2015, 11:33:48 »
Ook al in het Margriet topic genoemd, maar even voor de volledigheid:

Wat we wel opviel was dat tijdens het rode lijn spel veel groepjes er achter kwamen dat ze de verkeerde camera meegenomen hadden. Margriet stond in de controle kamer, dus het kan zijn dat ze deze groepjes per expres deze camera's had meegegeven om tijd te rekken.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #69 Gepost op: 4-01-2015, 11:39:48 »
Even over "de rode draad" als aanduiding van de opdracht. Screenshot lukt mij niet te maken/plaatsen, maar zie ik het goed dat bij 38:20 om Eveliens pols een rood draadje als armbandje om haar pols zit? Dat zou een mooie hint zijn  :D. Bij Rik kan ik verder nog bedenken dat het NOS-logo en decor bestaat uit rode banen, maar dat is weer wat verder gezocht natuurlijk.

Ook liggen er in de controlroom rode draden, misschien is daar wel mee gemanipuleerd maar ik heb daar niets van gezien.

Ik zie bij 44:02 bovenaan trouwens nog wel een rode streep op gelig decor, maar die lijkt me niet te filmen en het is ook niet de streep die gezocht werd dacht ik, maar dit weet ik niet zeker.

Is er iemand die screenshots kan maken zodat anderen even mee kunnen kijken?


Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #70 Gepost op: 4-01-2015, 12:33:52 »
Ik vroeg mij steeds af of het niet mogelijk was een willekeurige camera mee te nemen en gewoon de kabels in de controleroom te verwisselen om het beeld op de goede monitor te krijgen.

Ik had daarnaast niet het idee dat de daadwerkelijke lengte van de kabels een probleem was maar eerder het feit dat ze in de knoop zaten, er iemand op stond of ze niet goed door werden gegeven. Als een eind met een lange kabel loopt en alleen maar aan het uiteinde gaat zitten sjorren is de kans erg groot dat het een keertje ergens blijft haken natuurlijk.

Verder zag ik een paar keer voorbijkomen dat er wellicht met de strepen geknoeid was. Als dat het geval is dan denk ik dat dat alleen met dat bord kon waar ze op geplakt zaten. In de overige gevallen lijkt het me te opvallend. Als je zo'n stuk tape los trekt is het maar de vraag of het (goed) blijft plakken (bovendien is gewoon weghalen veel simpeler en minstens net zo effectief


Offline moffel de mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik koekeloer voor de mol.
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #71 Gepost op: 4-01-2015, 13:33:32 »
Je zag Ajouad toen hij de trap op liep duidelijk die camera een tikje geven met zijn voet.. Te duidelijk in beeld gebracht als je het mij vraagt!
zagen wij thuis ook
Moffel van Piertje

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #72 Gepost op: 4-01-2015, 15:06:06 »
Vond bijna iedereen hier wel een beetje verdacht, maar Margriet in de controlekamer die geniepig aan kabels loopt te trekken vond ik zelf het meest verdacht. Zeker omdat daaropvolgend er meteen weer een camera uitvalt.

Offline Patjée

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #73 Gepost op: 4-01-2015, 15:23:33 »
Was het iemand al opgevallen dat, direct nadat de opdracht is afgelopen en Viktor zegt dat hij niet hoopt dat ze de eerste groep worden die met 0 euro naar huis gaat, Ajouad een lange neus maakt terwijl hij langsloopt in beeld?  ::vergroot::  Vond ik al helemaal opvallend omdat de mol dit jaar meer bovengronds zou opereren!

Of is dit de tunnel?  :-X  ::)
« Laatst bewerkt op: 4-01-2015, 15:29:16 door Patjée »
Ciao he said

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #74 Gepost op: 4-01-2015, 18:09:04 »
Ons valt op dat Ajouad aan het einde van de tweede opdracht snel wegduikt wanneer hij Chris ziet.
http://youtu.be/fS6rxD0axfk
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #75 Gepost op: 4-01-2015, 18:19:17 »
Ons valt op dat Ajouad aan het einde van de tweede opdracht snel wegduikt wanneer hij Chris ziet.
http://youtu.be/fS6rxD0axfk
Ongeldige youtube code, plaats alleen de YouTube-videocode bv: IxgJlCqSKfo

Tja, of hij denkt : daar is Chris al aan het zoeken, laat ik maar elders gaan kijken.

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #76 Gepost op: 4-01-2015, 20:12:53 »
Hier het fragment dat er iemand door het beeld loopt bij de camera met het geld.
http://youtu.be/fnDdhAvuEpM
[youtube]http://youtu.be/fnDdhAvuEpM[/youtube]
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline Mollinator24

  • Forumlid
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #77 Gepost op: 4-01-2015, 21:13:21 »
Hier het fragment dat er iemand door het beeld loopt bij de camera met het geld.
http://youtu.be/fnDdhAvuEpM
[youtube]http://youtu.be/fnDdhAvuEpM[/youtube]

Raar dat lijkt wel een oranje shirt...  Misschien iemand van het team? Verder alleen Chris met een shirt

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #78 Gepost op: 4-01-2015, 21:51:15 »
Meteen na dat oranje was aan de linkerkant ook iets in beeld

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 1 - opdracht 2 - De rode draad
« Reactie #79 Gepost op: 4-01-2015, 22:01:12 »
Dat is een been en dat wat er na komt is het andere been.
The British are not impressed.