Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 86802 keer)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Afleveringtitels
« Reactie #100 Gepost op: 30-01-2015, 22:08:56 »
::oink:: ::ok::

Maar nu ik dat schema in het 'Liegen/Waarheid'-topic weer zie begin ik te twijfelen. Daar wordt gesuggereerd dat Margriet wel degelijk op 12 gestemd heeft.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #101 Gepost op: 30-01-2015, 22:13:24 »
Maar nu ik dat schema in het 'Liegen/Waarheid'-topic weer zie begin ik te twijfelen. Daar wordt gesuggereerd dat Margriet wel degelijk op 12 gestemd heeft.

Ik heb MolTalk nog niet gezien (waar ze dat schema behandelen) maar in de aflevering wordt gesuggereerd dat Margriet op 11 geklikt heeft.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #102 Gepost op: 30-01-2015, 22:20:01 »
Ik dacht bij schaalvergroting ook nog even aan die enorme boeddha in opdracht 1.
Ik vind overal dat die 39 meter is en geen 40. Maar wat dat te betekenen heeft..

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Afleveringtitels
« Reactie #103 Gepost op: 30-01-2015, 22:21:03 »
Ik heb MolTalk nog niet gezien (waar ze dat schema behandelen) maar in de aflevering wordt gesuggereerd dat Margriet op 11 geklikt heeft.

Dan blijft natuurlijk de vraag waarom er in '1' gegraven mocht worden.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline laura12fr

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #104 Gepost op: 30-01-2015, 22:29:55 »
Deze keer natuurlijk schaalvergroting.

Margriet gaat dit keer van schaaltje 11 naar 12.

Vorige aflevering was het macht. Zij had met haar zwarte vrijstelling de macht over de jokers en vrijstellingen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #105 Gepost op: 30-01-2015, 22:58:39 »
Los van de mooie link die er naar Martine wordt gelegd kan ik geen goede verklaringen bedenk. Wel een slechte... Ik ben zo vroeg na de uitzending vooral nog mentaal opzoek naar bevestiging dat Martine de mol is, dus komt 'ie: Bij het graven tijden de Liegen of Waarheid opdracht is Martine de enige kandidaat die twee bulten met zand maakt in plaats van één! Zij doet daarmee aan schaalvergroting omdat twee hopen zand meer oppervlakte in nemen dan een enkele.

Wat dan nog leuk is, is dat ze het zand op vakje nummer 13 gooit... en de 13e letter van het alfa... ik zit in een tunnel.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Afleveringtitels
« Reactie #106 Gepost op: 30-01-2015, 22:59:35 »
Deze keer natuurlijk schaalvergroting.

Margriet gaat dit keer van schaaltje 11 naar 12.

Vorige aflevering was het macht. Zij had met haar zwarte vrijstelling de macht over de jokers en vrijstellingen.

Vergeet 'Lezen en schrijven' niet. Kon ook vrij logisch naar Margriet herleid worden (ook naar iemand anders/enkele anderen) trouwens.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #107 Gepost op: 30-01-2015, 23:02:24 »
Schaalvergroting kan ook slaan op de schaalvergroting van de kaart van Nederland op die plas met water. Goed, op een schaal is het eerder een schaalverkleining, maar het schaalt wel naar de grootte van het wateroppervlakte  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #108 Gepost op: 30-01-2015, 23:06:52 »
Schaalvergroting kan ook slaan op de schaalvergroting van de kaart van Nederland op die plas met water. Goed, op een schaal is het eerder een schaalverkleining, maar het schaalt wel naar de grootte van het wateroppervlakte  :P

Dat zal vast de primaire betekenis zijn, zoals die er altijd wel is.
Ik vind de uitleg naar Margriet erg mooi. Samen met de hint M acht - Margriet heeft 8 letters, en het feit dat ze haar eigen bakje aanklikt (11) maakt dat ik haar nu opeens ook op mn lijstje zet...
« Laatst bewerkt op: 30-01-2015, 23:08:26 door Mollenmania »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #109 Gepost op: 30-01-2015, 23:09:34 »
De hoogte van de Boeddha is 40 meter. Maar er is niemand die dat vergroot.
...óf niet!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #110 Gepost op: 30-01-2015, 23:11:59 »
De hoogte is juist 39 meter volgens internet. Wordt dus juist wel vergroot. Maar wat betekent dat dan

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #111 Gepost op: 30-01-2015, 23:13:32 »
Vindt niemand het opvallend dat Margriet blijkbaar heeft ingevuld dat de Mol uit bakje 11 heeft gepakt, terwijl ze dat zelf heeft gedaan? Er wordt nergens gesuggereerd dat het antwoord '12' juist was. Deze vraag kan net zo goed gekoppeld zijn aan vakje 2 i.p.v. 1. Dan liegt ze ook niet dat ze Viktor als mol had.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #112 Gepost op: 30-01-2015, 23:14:56 »
Vindt niemand het opvallend dat Margriet blijkbaar heeft ingevuld dat de Mol uit bakje 11 heeft gepakt, terwijl ze dat zelf heeft gedaan?

Misschien is eerst lezen handig?

en het feit dat ze haar eigen bakje aanklikt (11) maakt dat ik haar nu opeens ook op mn lijstje zet...

Offline belg

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #113 Gepost op: 30-01-2015, 23:38:49 »
De titel kan ook op Martine slaan: aflevering 4 een schaal met 2 jokers, aflevering 5 krijgt ze nog een extra joker van Rik (door Martine's leugen over die opdracht). Met andere woorden, ze vergroot de inhoud van haar schaal.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #114 Gepost op: 30-01-2015, 23:41:29 »
Misschien is eerst lezen handig?


Ik heb wel gelezen dat mensen het ook gezien hebben... maar niet echt dat iemand er iets achter zoekt. Heb Moltalk trouwens nog niet gezien, maar dat valt natuurlijk ook niet onder lezen.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #115 Gepost op: 30-01-2015, 23:42:46 »
De titel kan ook op Martine slaan: aflevering 4 een schaal met 2 jokers, aflevering 5 krijgt ze nog een extra joker van Rik (door Martine's leugen over die opdracht). Met andere woorden, ze vergroot de inhoud van haar schaal.
::ok:: Dat vind ik wel een plausibele uitleg.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #116 Gepost op: 30-01-2015, 23:48:49 »
De titel kan ook op Martine slaan: aflevering 4 een schaal met 2 jokers, aflevering 5 krijgt ze nog een extra joker van Rik (door Martine's leugen over die opdracht). Met andere woorden, ze vergroot de inhoud van haar schaal.

Zou óók nog kunnen ... goed gevonden.

Ik heb 't gevoel dat er zoveel goeie hints al zijn naar bijna alle kandidaten dat ik er echt niet meer wijs uit wordt. En 't is ook niet zo dat er iemand heel duidelijk uitspringt kwa molacties dit jaar .... moeilijk moeilijk!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #117 Gepost op: 31-01-2015, 16:50:34 »
Margriet:

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: Afleveringtitels
« Reactie #118 Gepost op: 31-01-2015, 17:36:42 »
Margriet:

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)

Nog maar even wat verder die tunnel in kruipen.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #119 Gepost op: 31-01-2015, 17:49:08 »
Margriet:

1. 'lezen en schrijven' -> Als de Mol de brieven niet alleen geschreven maar ook (één in een hotelkamer) gelezen heeft moeten we hem tussen Margriet, Martine, Marlijn en Viktor zoeken.
2. 'scheepsrecht' -> Driemaal is scheepsrecht.  Margriet is de derde kandidaat die deze aflevering een briefje van de Mol leest.
3. 'verraden' -> Margriet wordt door bondgenootje Martine afgeschoten.
4. 'M acht' -> Margriet is de enige M-naam met acht letters.
5. 'schaalvergroting' -> Margriet zegt dat ze stemde op "de Mol pakt schaal 12" terwijl we zien dat ze op "de Mol pakt schaal 11" stemde. (NB: Schaal 11 pakte ze zelf.)

Ik vind dit toch wel een belachelijk sterk rijtje