Auteur Topic: Afleveringtitels  (gelezen 86828 keer)

Offline JeroenNEC

  • Winnaar pool WIDM 2009
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Afleveringtitels
« Reactie #120 Gepost op: 31-01-2015, 19:45:41 »
Dit is wel een heel sterk rijtje ja. Ik blijf nog even in de Rik-tunnel zitten
De jacht is geopend

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #121 Gepost op: 31-01-2015, 21:39:22 »
Sterk gevonden Heinz! Zou ik het dit keer dan toch vanaf het begin goed hebben? Ik duik in ieder geval steeds verder in de Margriet / Martine tunnel. :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #122 Gepost op: 31-01-2015, 21:41:35 »
Sterk gevonden Heinz! Zou ik het dit keer dan toch vanaf het begin goed hebben? Ik duik in ieder geval steeds verder in de Margriet / Martine tunnel. :)

Wat credits betreft: ik heb ze slechts bij elkaar geharkt, lang niet allemaal zelf bedacht natuurlijk.

En voor veel andere kandidaten zijn ook mooie lijstjes te maken. Wie volgt?

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Afleveringtitels
« Reactie #123 Gepost op: 31-01-2015, 22:34:19 »
Margriet: [knip]

Maar een aardig lijstje is ook best voor Chris te verzamelen:

Ook op Rik zijn de afleveringstitels van toepassing:

En voor veel andere kandidaten zijn ook mooie lijstjes te maken.

Waardoor we er dus helemaal niks mee opschieten... ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #124 Gepost op: 31-01-2015, 23:03:51 »
 ::rofl:: Precies wat ik dacht

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Afleveringtitels
« Reactie #125 Gepost op: 1-02-2015, 12:33:52 »

2. Scheepsrecht.
Chris speelde in "De scheepsjongens van Bontekoe." Of was het Chris die een 3e keer is gaan kijken in de galerie?
Las ik op het avrotros ook een andere leuke voor. Chris bij de test, een vrijstelling van zijn maatje Ajouad, een tweede van Viktor die het spel snapt, en derde krijgt hij sowieso als mol zijnde.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #126 Gepost op: 1-02-2015, 12:57:31 »
Las ik op het avrotros ook een andere leuke voor. Chris bij de test, een vrijstelling van zijn maatje Ajouad, een tweede van Viktor die het spel snapt, en derde krijgt hij sowieso als mol zijnde.

Dat is leuk, maar wel een aflevering verder.

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Afleveringtitels
« Reactie #127 Gepost op: 1-02-2015, 13:09:28 »
Klopt, daar is een +1 theorie, titels slaan op aflevering die gaat komen.
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #128 Gepost op: 1-02-2015, 23:15:46 »
Ik zat te zoeken naar nieuwe links tussen de aflevering titel en Martine, maar kwam niet veel verder dan dat ze bij de discussie over het wisselen van het penningmeesterschap uit een schaaltje aan het eten was... en... ehm... dat ze bij opdracht 2 een soort schaal op haar t-shirt heeft en deze vergroot heeft door een geld koker in haar decolleté te stoppen. ::)

Anyway, wat me ook opviel en een betere link zou zijn is dat Rik bij zijn gesprek met Marlijn in kleermakerszit zit, net als de boeddha van de eerste opdracht. Met als verschil dat die boeddha een tikkeltje groter is. (EDIT: Ik zie net dat dat allang in de podcast zat.)

Toevoeging: Nog een matige richting Martine: De test biecht van Victor die eindigt in "... en ik denk dat ik Martine er ook nog bij doe."

Toevoeging 2: Misschien een veel logischer. De letterlijke betekenis van schaalvergroting is "Het streven naar grotere opbrengsten, door bla bla bla" dit valt te linken aan Martine die gaat graven met haar handen, waarover zij biecht: "Eerst met een schep en toen met mijn handen. Die schep lukte mij niet. Ik moest sneller."

Zo kan je ook de opmerking van Victor over het meenemen van alle pakketten PTT style aan schaalvergroting linken, maar hij ligt er uit. Carolina dan? Martine zegt bij Enschede ook "Dan nemen we ze allemaal mee." Waarover zij ook nog biecht: "Die codes zijn allemaal hetzelfde. Nou, dan moeten alle pakketten mee."
« Laatst bewerkt op: 2-02-2015, 00:29:22 door Rat »

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Afleveringtitels
« Reactie #129 Gepost op: 1-02-2015, 23:54:36 »
Ik vond dit wel een mooie voor Martine.  ::ok::

De titel kan ook op Martine slaan: aflevering 4 een schaal met 2 jokers, aflevering 5 krijgt ze nog een extra joker van Rik (door Martine's leugen over die opdracht). Met andere woorden, ze vergroot de inhoud van haar schaal.
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #130 Gepost op: 2-02-2015, 00:04:56 »
Ik vond dit wel een mooie voor Martine.  ::ok::
Dat vind ik inderdaad ook de sterkste naar Martine die tot nu toe gepost is, maar 't is te leuk om niet nog verder te puzzelen.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Afleveringtitels
« Reactie #131 Gepost op: 2-02-2015, 00:14:10 »
Dat vind ik inderdaad ook de sterkste naar Martine die tot nu toe gepost is, maar 't is te leuk om niet nog verder te puzzelen.

Helemaal waar, ga ook lekker je gang zou ik zeggen!  ::ok::  ::tandpastasmiley::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Afleveringtitels
« Reactie #132 Gepost op: 2-02-2015, 10:59:02 »
... en... ehm... dat ze bij opdracht 2 een soort schaal op haar t-shirt heeft en deze vergroot heeft door een geld koker in haar decolleté te stoppen. ::)

Geldkoker? Geen idee waar je het over hebt!
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Afleveringtitels
« Reactie #133 Gepost op: 2-02-2015, 13:51:08 »
Misschien zijn de titels niet allemaal hints, maar alleen m acht.

die kun je uitleggen naar Chris als in, hij pakte als 8e iets uit de cirkel, maar ook als M 8, 7 8, Chris werd als 7e bekend gemaakt. Ajouad, die als achtste bekendgemaakt werd, vliegt er die aflevering uit.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Afleveringtitels
« Reactie #134 Gepost op: 2-02-2015, 18:19:07 »
Geldkoker? Geen idee waar je het over hebt!
Maakt niet zo veel uit, de kans dat het de juiste uitleg is van de hint is kleiner dan 0.1%. Het is een puur speculatief scenario. Bij opdracht 2 konden de kandidaten hoogstwaarschijnlijk geld verdienen. Omdat het onder de grond ligt, verwacht ik dan dat het in een koker (of kistje) zit. Dat zou de mol dan kunnen wegfoefelen door het in een broekzak of decolleté te stoppen. Martine graaf als enige met haar handen en kan dat dus als enige gedaan hebben. Zoals ik al zei... behoorlijk onwaarschijnlijk dat dat met de titel bedoelt wordt, of dat het überhaupt gebeurd is.

Offline De mol's hoop

  • Winnaar pool PE VIPs 2006
  • Forumlid
Re: Afleveringtitels
« Reactie #135 Gepost op: 5-02-2015, 15:32:43 »
Mogelijk duidt de titel 'Schaalvergroting' op de vergrote oorschalen in deze aflevering. Zowel de diverse Boeddha-beelden als Martine hebben opvallende oor-bellen/-lellen.  ::trots::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #136 Gepost op: 5-02-2015, 20:39:39 »
Aflevering 6 toegevoegd

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Afleveringtitels
« Reactie #137 Gepost op: 5-02-2015, 21:40:49 »
Het euroteken werd door carolina even gekanteld tot M

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Afleveringtitels
« Reactie #138 Gepost op: 5-02-2015, 21:41:14 »
Kantelen -> De E naar een M van Mol kantelen. De E was een idee van Margriet.

Offline SomeOne_01

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Au contraire, mon amis
Re: Afleveringtitels
« Reactie #139 Gepost op: 5-02-2015, 21:42:23 »
@Heinz, maar Carolina kwam met het idee van het kantelen van de E naar een M