Auteur Topic: Molgeld (verschijningsvorm)  (gelezen 97939 keer)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #120 Gepost op: 8-02-2015, 14:29:47 »
Het watermerk lijkt mij ook een silhouet.


Ik vermoed dat dat het spiegelbeeld is van het andere silhouet, net als bij de briefjes die we al gezien hebben met de oud-mollen.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #121 Gepost op: 8-02-2015, 15:01:38 »
Ik zag de v-hals in eerste instantie ook niet, pas toen ik heel erg m'n fantasie ging gebruiken zag ik hem ineens (en als je hem dan ziet blijf je hem ook zien ;D). Maar volgens mij ligt het gewoon aan de lichtinval. Als het inderdaad een v-hals was geweest, had dit in het negatief volgens mij dezelfde kleur moeten hebben als het gezicht. Dat is niet zo, het is dezelfde kleur als het shirt, alleen iets lichter. Dus volgens mij kan dit iedereen nog zijn.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #122 Gepost op: 8-02-2015, 15:26:01 »
Maar volgens mij ligt het gewoon aan de lichtinval. Als het inderdaad een v-hals was geweest, had dit in het negatief volgens mij dezelfde kleur moeten hebben als het gezicht.

De vouw loopt (iets schuin) horizontaal langs de kin. Het gezicht is daardoor iets lichter (op het negatief iets donkerder).

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #123 Gepost op: 8-02-2015, 15:30:56 »
De vouw loopt (iets schuin) horizontaal langs de kin. Het gezicht is daardoor iets lichter (op het negatief iets donkerder).
Goed mogelijk hoor, maar volgens mij geldt hetzelfde voor die v-hals. Nouja, we zullen zien :) Het lijkt mij in ieder geval goed mogelijk dat het het silhouet van de mol is, of Margriet nou de mol is of niet.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #124 Gepost op: 8-02-2015, 15:33:04 »


Op deze foto doel ik. Die kan ik net zoals een foto van Margriet erin terug zien :)

Ik zie precies dit boord van het shirt erin. Helemaal geen v-hals, maar juist iets dat rond loopt... Weet dus ook niet hoe mensen aan de V-hals komen...

Offline GraafKaasschaaf

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #125 Gepost op: 9-02-2015, 09:58:53 »
Ik heb even zitten kijken naar het watermerk, naar aanleiding van de negatieve foto en wat effecten geprobeerd. Dit is een 'artistic effect' in Word. Als je het plaatje goed bekijkt kun je zien dat de persoon naar links kijkt. Het is dus een 'en profiel' foto en mocht dit inderdaad de mol zijn, dan zijn er een hoop kandidaten af te strepen.

En er eigenlijk maar 1 aan te wijzen  ;D

Misschien lukt het iemand nog om een hogere resolutie te krijgen. Ik heb deze screenshot geplukt uit een 720p file.


Offline GraafKaasschaaf

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #126 Gepost op: 9-02-2015, 10:02:44 »
Ik zie dat er weinig van de kwaliteit van de foto overblijft. Ik post hier de wordfile, daarin is het beter te bekijken

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #127 Gepost op: 9-02-2015, 10:14:04 »
Wel een lange nek... :P ik kan er weinig uit halen

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #128 Gepost op: 9-02-2015, 12:25:35 »
Als je het plaatje goed bekijkt kun je zien dat de persoon naar links kijkt.

Lijkt ook een bril te dragen, en het haar kort.

Offline widmfan6

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #129 Gepost op: 10-02-2015, 19:43:55 »
ik denk dat die V-hals niet op het briefje zelf staat maar gewoon een schaduw is van Art's vinger ofzo

Ik heb trouwens geprobeerd wat molgeld na te maken...




Tunnelvisie? Nee joh, hoe kom je daar nu bij(!)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #130 Gepost op: 10-02-2015, 19:47:06 »
Mooi gemaakt. :) Je bent alleen de silhouetten links (vaak spiegelbeeld van de koppen rechts) vergeten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #131 Gepost op: 10-02-2015, 19:50:21 »
ik denk dat die V-hals niet op het briefje zelf staat maar gewoon een schaduw is van Art's vinger ofzo

Ik heb trouwens geprobeerd wat molgeld na te maken...






Tof  :D Mooi werk  ::super::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #132 Gepost op: 10-02-2015, 20:08:42 »
Op de plek waar de naam van de Mol zou kunnen staan bij het mingeld (linksonderin), is bij sommige frames een wit stukje eroverheen gefotoshopt naar mijn idee. Hieronder valt het hopelijk te zien. Een grotere versie vind je hier.



Bij ten minste één frame is er vergeten om te tipp-exen, zo te zien, maar ik kan geen tekst lezen: niet-gefotoshopte versie en gefotoshopte versie één frame erna.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 20:12:00 door Molzkovicz »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #133 Gepost op: 10-02-2015, 20:23:57 »
Op de plek waar de naam van de Mol zou kunnen staan bij het mingeld (linksonderin), is bij sommige frames een wit stukje eroverheen gefotoshopt naar mijn idee. Hieronder valt het hopelijk te zien. Een grotere versie vind je hier.



Bij ten minste één frame is er vergeten om te tipp-exen, zo te zien, maar ik kan geen tekst lezen: niet-gefotoshopte versie en gefotoshopte versie één frame erna.

Wat dus zou betekenen dat men alle sporen naar de Mol hoogstwaarschijnlijk heeft doorgeknipt in deze scene en we dus niet verder moeten zoeken.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #134 Gepost op: 10-02-2015, 22:17:37 »
Dus bijna iedereen herkent Margriet in het silhouet?
Ik denk dat je gewoon ziet wat je WILT zien, een soort van gevalletje mama appelsap :P ;)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2015, 22:24:03 door Molletjuh »

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #135 Gepost op: 11-02-2015, 08:34:56 »

Ik heb al gevonden wie erop staat (d.m.v ongebruikelijke manieren der inzoomen) even in spoiler zetten.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

 ::rofl:: ::rofl::
Lijkt me duidelijk  ;) ;D


Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #136 Gepost op: 12-02-2015, 14:37:55 »
 Ik ben op zoek naar een screen shot van molgeld afl 2, daar zie je o.a het bedrag van 38,15 voorbij komen.

van 38 kan je CH maken......
 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #137 Gepost op: 12-02-2015, 14:40:56 »
Ik ben op zoek naar een screen shot van molgeld afl 2, daar zie je o.a het bedrag van 38,15 voorbij komen.

van 38 kan je CH maken......
 


Bedoel je niet de speciale briefjes uit de leader? Die komen in 1 van de volgende afleveringen terug in een opdracht normaal gezien.

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #138 Gepost op: 12-02-2015, 14:46:55 »
Bedoel je niet de speciale briefjes uit de leader? Die komen in 1 van de volgende afleveringen terug in een opdracht normaal gezien.



Ja die bedoel ik, zie nu ook dat dit gelijk na Chris komt....bedankt!
« Laatst bewerkt op: 12-02-2015, 15:19:02 door Zeeuwse61 »

Offline Molloot97

  • Forumlid
Re: Molgeld (verschijningsvorm)
« Reactie #139 Gepost op: 12-02-2015, 15:39:07 »


Ja die bedoel ik, zie nu ook dat dit gelijk na Chris komt....bedankt!

Zou kunnen dat er staat CH,15 dus Chris seizoen 15. Of is er iemand 38?