Auteur Topic: De Molbrieven  (gelezen 22862 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Molbrieven
« Reactie #20 Gepost op: 7-02-2015, 23:12:49 »
Weet iemand wat voor bloemen het zijn? ???
...óf niet!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Molbrieven
« Reactie #21 Gepost op: 7-02-2015, 23:15:04 »
Volgens mij had moedermol die al opgezocht en staat het ergens in een van de topics. Weet alleen zo even niet welke. Zal eens even zoeken

Edit: gevonden:

Citaat
Citaat van: McMarthy op  5.02.2015, 22:35:38
Ja daarom! Eerst de lotus, nu weer een gele waar ik de naam niet van weet (sorry, als ik ergens slecht in ben, is het bloemennamen. Misschien komen we hier verder mee: http://www.wildebloemen.info/pages%20overig/resultkleur.php?color=geel&bloemvorm=alles).

Ik heb vanmiddag al naar de bloem gezocht:

http://en.wikipedia.org/wiki/Cassia_fistula
« Laatst bewerkt op: 7-02-2015, 23:17:20 door Syllie10 »

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Molbrieven
« Reactie #22 Gepost op: 7-02-2015, 23:27:40 »
Maar het zijn steeds verschillende bloemen. Alleen zie ik nergens een Margriet ertussen. Kan iemand mij een screenshot tonen van een Margriet, die gebruikt is in de afleveringen? Zo ja, dan kan deze theorie de prullenmand in.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Molbrieven
« Reactie #23 Gepost op: 7-02-2015, 23:30:03 »
Maar het zijn steeds verschillende bloemen. Alleen zie ik nergens een Margriet ertussen. Kan iemand mij een screenshot tonen van een Margriet, die gebruikt is in de afleveringen? Zo ja, dan kan deze theorie de prullenmand in.

Uhm deze :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #24 Gepost op: 7-02-2015, 23:32:29 »
Volgens mij had moedermol die al opgezocht en staat het ergens in een van de topics. Weet alleen zo even niet welke. Zal eens even zoeken

Edit: gevonden:


Ja, Cassia Fistula, klopt. Hier een duidelijk filmpje daar zie je ze goed.
https://www.youtube.com/watch?v=9ntZHPiPpHM

Overigens is dit een z.g, goudenregenboom die op Sri Lanka heel veel voorkomt.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Molbrieven
« Reactie #25 Gepost op: 7-02-2015, 23:36:53 »
Oké, gewoon wat voor handen was dus. Lijkt me geen hint in de soort zitten. Maar dat Margriet een bloem is, ja ::)
...óf niet!

Offline Robindtc

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mol WIDMO 2020
Re: De Molbrieven
« Reactie #26 Gepost op: 7-02-2015, 23:40:50 »
Deze hoorde ik van iemand en wil hem toch even delen.
De brieven de Mol worden altijd afgesloten met 'fijne nachtrust' (zoiets).
Hetzelfde doet Rik ongeveer in het NOS journaal, aangezien dat 's avonds is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Molbrieven
« Reactie #27 Gepost op: 7-02-2015, 23:43:48 »
Oké, gewoon wat voor handen was dus. Lijkt me geen hint in de soort zitten. Maar dat Margriet een bloem is, ja ::)
je moet dus niet kijken naar wat er steeds op het bed gelegd wordt, maar wat er NIET op het bed gelegd wordt.......

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Molbrieven
« Reactie #28 Gepost op: 7-02-2015, 23:50:13 »
Deze hoorde ik van iemand en wil hem toch even delen.
De brieven de Mol worden altijd afgesloten met 'fijne nachtrust' (zoiets).
Hetzelfde doet Rik ongeveer in het NOS journaal, aangezien dat 's avonds is.

Niet altijd. De briefjes die Marlijn en Viktor (in de ochtend) krijgen aan het begin van aflevering 2 eindigen niet met 'ik wens je een goede nachtrust'.
Dat wil niet zeggen dat het geen hint is naar Rik, want de 4 avondbriefjes worden wel afgesloten met die woorden. En Rik zou zulke woorden pas zeggen bij een laat NOS-journaal.  ;D

Maar omdat het geen consistente hint is, vind ik hem iets minder sterk. Dat is persoonlijke smaak natuurlijk.  ;)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #29 Gepost op: 8-02-2015, 01:57:13 »
Niet altijd. De briefjes die Marlijn en Viktor (in de ochtend) krijgen aan het begin van aflevering 2 eindigen niet met 'ik wens je een goede nachtrust'.
Dat wil niet zeggen dat het geen hint is naar Rik, want de 4 avondbriefjes worden wel afgesloten met die woorden. En Rik zou zulke woorden pas zeggen bij een laat NOS-journaal.  ;D


Wat dan wel weer opvallend is, is dat Rik benadrukt dat hij er slecht van heeft geslapen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Molbrieven
« Reactie #30 Gepost op: 10-02-2015, 11:12:26 »
Waarom krijgen Chris en Carolina eigenlijk 2 brieven? Tot nu toe werd er steeds 1 brief achtergelaten. De brief die Carolina voorleest is gericht aan zowel Chris als Carolina. Waarom krijgen we de brief van Chris niet te lezen?

 ???

edit: en er wordt ook nog eens 6 keer (!) het woord jullie gebruikt.

Omdat ze in 2 éénpersoonsbedden slapen? ;D In de vorige hotels waar brieven op bed lagen, was het telkens een tweepersoonsbed.

Het is maar een theorietje he. Het kan ook daadwerkelijk een hint naar Chris zijn. ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De Molbrieven
« Reactie #31 Gepost op: 10-02-2015, 11:16:18 »
Ik ga er vanuit dat er in de brief van Chris niet iets anders heeft gestaan, aangezien hij de brief op een gegeven moment open in zijn hand heeft en Carolina mee zit te kijken.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Molbrieven
« Reactie #32 Gepost op: 10-02-2015, 11:22:40 »
Ik bedoel het niet als hint hoor, wel als afwijkende situatie tov van de vorige brieven. Sliepen Martine /Margriet en Viktor/Marlijn ook in 1 bed? :D

Wel. Die indruk kreeg ik toch. :D De kamers in het allereerste hotel hadden allemaal zo'n hemelbed. Dus ik vermoed dat Martine-Margriet, Pieter-Rik en Viktor-Marlijn daar inderdaad ofwel samen hebben geslapen ofwel dat 1 van de 2 op de grond heeft geslapen. ;)

Maar over de briefjes: Het zou kunnen dat er op Chris zijn briefje een andere tekst staat, maar volgens mij is er een moment dat Carolina ook gluurt naar wat er op Chris zijn briefje staat. Als daar dus andere nummers opstaan of zelfs een duidelijke verwijzing dat hij de Mol is, dan zou het knap zijn dat Chris er voor heeft gezorgd dat Carolina meteen uit het spel verdween.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Molbrieven
« Reactie #33 Gepost op: 10-02-2015, 16:44:08 »
Ik zou het trouwens ontzettend gaaf vinden als blijkt dat Mol echt ZELF het sturen van de briefjes heeft verzonnen ::bravo::
(Dus dat het niet gewoon de productie is, want dat maakt dat ik de briefjes niet echt serieus neem...)
...óf niet!

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Molbrieven
« Reactie #34 Gepost op: 10-02-2015, 18:55:57 »
Dat zou nog zomaar eens kunnen, Pac.

Dat zou namelijk voor een groot deel de term ''aanvallende mol'' verklaren. Dan hoef je voor de rest niet eens zo actief te zijn.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #35 Gepost op: 11-02-2015, 23:44:53 »
Ik zou het trouwens ontzettend gaaf vinden als blijkt dat Mol echt ZELF het sturen van de briefjes heeft verzonnen ::bravo::
(Dus dat het niet gewoon de productie is, want dat maakt dat ik de briefjes niet echt serieus neem...)
Dat zou de mooiste optie zijn! ::ok::


Maar hoe dan ook; het is geschreven uit naam van de Mol, en dat maakt de Mol "aanvallend" dit jaar.

Dus (Op-)zij kan ook sneaky ondergronds opereren ondanks of dankzij deze briefjes... ;)
Zij (of hij) lijkt hoe dan ook aanvallend, vernieuwend, of beter; boven de grond, door deze nieuwe strategie...

* nog 22 uur en we weten meer...zin in!*
Omnia vincit amor

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: De Molbrieven
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2015, 21:19:33 »
Ik zou het trouwens ontzettend gaaf vinden als blijkt dat Mol echt ZELF het sturen van de briefjes heeft verzonnen ::bravo::
(Dus dat het niet gewoon de productie is, want dat maakt dat ik de briefjes niet echt serieus neem...)
Art verteld in de chat (NU in de chatroom) dat de briefjes een initiatief van de Mol waren ::bravo:: (Meer zien we in aflevering 10...)
...óf niet!

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: De Molbrieven
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2015, 21:34:44 »
Dit vindt ik dus echt geweldig. Wie het ook is, fantastische Mol.  8)

Offline Leek

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #38 Gepost op: 25-02-2015, 11:54:47 »
Vraag me af waarom Chris, als penningmeester, geen aanbod heeft gekregen van de mol.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Molbrieven
« Reactie #39 Gepost op: 25-02-2015, 12:11:26 »
Vraag me af waarom Chris, als penningmeester, geen aanbod heeft gekregen van de mol.

Hij heeft nog maar een halve aflevering de pot. Rik kreeg zijn eerste aanbieding ook pas een aflevering later.

Bovendien vind ik persoonlijk het té veel worden als men ook de 3e penningmeester nog eens gaat vragen om geld uit de pot te halen.