Auteur Topic: De Molbrieven  (gelezen 22852 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #40 Gepost op: 25-02-2015, 22:49:32 »
Art verteld in de chat (NU in de chatroom) dat de briefjes een initiatief van de Mol waren ::bravo:: (Meer zien we in aflevering 10...)
::ok:: Go Mol!
Omnia vincit amor

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: De Molbrieven
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2015, 23:05:47 »
Ik heb naar de brieven gekeken, omdat de brieven een element zijn waar heel goed een hint in verstopt kan worden. Ook het feit dat sommige brieven einden met "De Mol" en andere niet zou ik iets achter willen zoeken. En we krijgen ze allemaal zo mooi in beeld. Maar veel zinnigs komt er niet uit... ik kom in elk geval niet op dingen uit die vergelijkbaar zijn met de tweets. Je kan wel van zinnen, of delen van zinnen puzzelen en nieuwe zinnen vormen, maar meestal blijven er letters over.

Er is één uitzondering, maar sterk vind ik hem niet. Als je kijkt naar de eerste en voorlaatste brief dan staat op de laatste regel "Nachtrust. De Mol." Dat is een anagram van "Onschuld met Art." ;D

De "Wijsheid. De Mol." die we op de laatste regel van de laatste brief zien, zit "Wie is de Mol", maar dan blijven "jhd" over.

Verder heb je in de eerste brieven nog "Maar vergeet niet:" waar je "Margriet van" uit kan halen, maar dan blijven "eete" over.

Het laatste waar je nog iets in zou kunnen zien is de brief die gevonden wordt door Martine en Margiet. De eerste letters van de zinnen zijn "A, M, I" en wordt afgesloten met "De Mol." De husselen tot "I AM De Mol". Maar dat is half Engels en half Nederlands en dan moet je er vanuit gaan dat de makers niet oprecht zijn en dat de brieven in werkelijkheid pas worden neergelegd nadat de sleutels zijn gekozen. De andere brief uit de eerste aflevering (Marlijn, Victor) zit ook "I AM" in en zelfs in die volgorde, maar met letters over.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Molbrieven
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2015, 23:10:43 »
Het laatste waar je nog iets in zou kunnen zien is de brief die gevonden wordt door Martine en Margiet. De eerste letters van de zinnen zijn "A, M, I" en wordt afgesloten met "De Mol." De husselen tot "I AM De Mol". Maar dat is half Engels en half Nederlands en dan moet je er vanuit gaan dat de makers niet oprecht zijn en dat de brieven in werkelijkheid pas worden neergelegd nadat de sleutels zijn gekozen. De andere brief uit de eerste aflevering (Marlijn, Victor) zit ook "I AM" in en zelfs in die volgorde, maar met letters over.


In de allerallerallereerste brief (die op de doos plakt die afgeleverd werd bij de receptionist) is de brief volledig in het Engels, maar sluit de Mol toch af in het Nederlands en niet met 'the Mole'. Misschien is het toch iets dan? ;D

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #43 Gepost op: 26-02-2015, 00:09:18 »
.
"Nachtrust. De Mol." Dat is een anagram van "Onschuld met Art." ;D

::ok:: ;D
Omnia vincit amor

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: De Molbrieven
« Reactie #44 Gepost op: 26-02-2015, 00:21:48 »
In de allerallerallereerste brief (die op de doos plakt die afgeleverd werd bij de receptionist) is de brief volledig in het Engels, maar sluit de Mol toch af in het Nederlands en niet met 'the Mole'. Misschien is het toch iets dan? ;D



 Dat was de hint naar Anne-Marie ook,  ik heb het nagekeken!
Welke bief was dat?
« Laatst bewerkt op: 26-02-2015, 00:30:18 door Zeeuwse61 »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De Molbrieven
« Reactie #45 Gepost op: 26-02-2015, 00:25:03 »


Volgens mij was dat de hint naar Anne-Marie, ff nakijken!

Klopt, er was toen een AM/I AM hint.