Auteur Topic: De Molbrieven  (gelezen 22851 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
De Molbrieven
« Gepost op: 2-01-2015, 18:56:25 »
Hier was nog geen topic over volgens mij, en speelt dit seizoen een belangrijke rol lijkt. Bovendien zag ik veel discussie in het aflevering 1-topic, dus waarschijnlijk is dit topic 'm waard.

Ik vond het overigens een erg leuke introducee. Ik vond het leuker dan de twists 'zwarte vrijstelling' en 'fotopapier'.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #1 Gepost op: 21-01-2015, 16:35:22 »
Wat me nu wel opvalt aan de brief aan Marlijn, is dat niet alleen de brief niet ondertekend is (was al opgemerkt), maar ook het zinnetje "als dat je niet lukt, komt dat je duur te staan".
Zou zij de mol zijn dan klopt deze zin natuurlijk volkomen : als het haar niet lukt om geld uit de pot te kijken is ze eigenlijk een waardeloze mol en komt er onnodig geld in de pot. Geld in de pot = het komt de mol duur te staan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Molbrieven
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2015, 09:10:08 »
("Achter laat" moet aan elkaar, maar in taalfouten zitten nooit hints hebben ze wel eens gezegd.)

Offline Molvarp

  • Forumlid
Re: De Molbrieven
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2015, 19:11:57 »
In de brief aan de "hotelmanager" wordt gevraagd of hij in "2 separate rooms" the packages wil plaatsen. "de mol" geeft daar niet aan in welke kamers deze achtergelaten moeten worden. De brief voor penningmeester daarbij doet het er niet zo toe in welke kamer die gelegd wordt, maar in die andere brief staat dat er in de bureaula van kamer 3, 2 jokers liggen. Voor het spel is het spannender als dat briefje echt in een andere kamer dan 3 terecht komt. Voor de kandidaten zou fijn geweest zijn, als die manager net toevallig die brief in kamer 3 legt, zo die buit is binnen en er hoeft niemand op een andere kamer sneaky iets te halen. Het lijkt er nu op dat de mol, dit niet zelf in beheer houdt, maar het aan het toeval van de manager overlaat.  ::ohno::
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 19:14:53 door Molvarp »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Molpost
« Reactie #4 Gepost op: 3-02-2015, 23:33:45 »
Ziet eruit als een standaard verkooptruc. 250 euro lijkt niet veel voor een joker t.o.v. de andere optie, maar is al meer dan wat Margriet wegmoffelde.
« Laatst bewerkt op: 3-02-2015, 23:37:50 door Avogadro »

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Molpost
« Reactie #5 Gepost op: 3-02-2015, 23:39:54 »
Lijkt me moeilijk om het geld achter te laten op de ontbijttafel met al de anderen om je heen. Dan moet je het heel sneaky doen of echt wachten tot je de laatste bent die de tafel verlaat. En zelfs dan moet je het sneaky snel doen.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpost
« Reactie #6 Gepost op: 3-02-2015, 23:43:38 »
Valt wel mee toch. Je zorgt dat je het geld in je hand hebt zitten en als iedereen op staat om te gaan dan moffel je dat geld onder je bord.

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Molpost
« Reactie #7 Gepost op: 3-02-2015, 23:47:10 »
Ik denk dat hij als nieuwe penningmeester extra goed in de gaten wordt gehouden.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpost
« Reactie #8 Gepost op: 3-02-2015, 23:47:53 »
Of als eerste aan tafel zitten. Zou me niet verbazen als Rik erop in gaat en ze weer gaat weggeven. Makkelijk de pot plunderen  :P
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Badmotor

  • Forumlid
Re: Molpost
« Reactie #9 Gepost op: 3-02-2015, 23:50:04 »
Wordt naderhand bij het geld tellen lastig uitleggen aan de rest als hij geld ruilt voor jokers. Dat wordt ruzie in de tent.

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Molpost
« Reactie #10 Gepost op: 4-02-2015, 00:07:04 »
De kandidaten kunnen het ook gewoon zien, het is dan een soort van te laat als je de regels strikt volgt.  :-X Ze geloven hem toch wel over het briefje, het is bij Margriet ook gebeurd.
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molpost
« Reactie #11 Gepost op: 4-02-2015, 00:43:04 »
Wordt naderhand bij het geld tellen lastig uitleggen aan de rest als hij geld ruilt voor jokers. Dat wordt ruzie in de tent.

Dat denk ik niet. Iedereen die zo'n aanbod heeft gekregen is er op ingegaan. Waarom zou Rik dat dan niet mogen doen?
Slechte zaak die molbriefjes. 100€ ok, maar 750??  ::ohno::

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Molpost
« Reactie #12 Gepost op: 4-02-2015, 01:38:50 »
Wordt naderhand bij het geld tellen lastig uitleggen aan de rest als hij geld ruilt voor jokers. Dat wordt ruzie in de tent.
Geeft me ook een vermoeden waar de "judas" opmerking van Chris uit het 'volgende week' stukje mee te maken heeft. Misschien wordt Rik vroegtijdig gesnapt?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molpost
« Reactie #13 Gepost op: 4-02-2015, 09:24:57 »
Was daarom Mol Margriet de eerste "hulpmol" die als penningmeester geld stal? Om het "goede" voorbeeld te geven? :D

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molpost
« Reactie #14 Gepost op: 4-02-2015, 09:48:39 »
Geloof dat Rik dat inderdaad wel gaat doen.

Citaat
Geeft me ook een vermoeden waar de "judas" opmerking van Chris uit het 'volgende week' stukje mee te maken heeft. Misschien wordt Rik vroegtijdig gesnapt?

Daar gaat het in mijn ogen ook over. Ook gezien wat in de gidsen staat over de uitzending van komende donderdag. Zie spoilertopic

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Molpost
« Reactie #15 Gepost op: 4-02-2015, 11:50:38 »
Was daarom Mol Margriet de eerste "hulpmol" die als penningmeester geld stal? Om het "goede" voorbeeld te geven? :D

Sterker nog, ze benadrukt steeds dat ze Rik niet vertrouwt..!
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: De Molbrieven
« Reactie #16 Gepost op: 4-02-2015, 14:25:33 »
Als ik die molbrief lees dan ben ik eigenlijk meteen weer overtuigd van Rik als mol. De stijl van schrijven, en hij sluit zijn 8 uur journaal ook altijd af met 'Ik wens u een goede nacht'  ::vergroot::
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: De Molbrieven
« Reactie #17 Gepost op: 4-02-2015, 14:36:54 »
Als ik die molbrief lees dan ben ik eigenlijk meteen weer overtuigd van Rik als mol. De stijl van schrijven, en hij sluit zijn 8 uur journaal ook altijd af met 'Ik wens u een goede nacht'  ::vergroot::

Wenst Rik de kijkers om half negen echt een goede nacht? Geen wonder dat ie slechts invalpresentator is. :P

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: De Molbrieven
« Reactie #18 Gepost op: 4-02-2015, 19:12:07 »
Wenst Rik de kijkers om half negen echt een goede nacht? Geen wonder dat ie slechts invalpresentator is. :P
::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: ik denk dat hij er om 21u in ligt ;-)
Meer L

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De Molbrieven
« Reactie #19 Gepost op: 7-02-2015, 22:14:18 »
Er liggen steeds bloemetjes bij de molbrieven.


Ik heb van alles langs zien komen.


Behalve een margriet........