Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah  (gelezen 21324 keer)

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #40 Gepost op: 11-01-2015, 18:33:47 »
Ik heb al een paar keer voorbij zien komen dat het lijkt of Margriet en Carolina de kar aan de achterkant aan het tillen zijn. Dit klopt ook, maar is niet om Rik tegen te werken. Dit is namelijk na het herverdelen van het gewicht op de kar. Je ziet duidelijk op het moment dat ze aan het tillen zijn dat er veel meer zakken op de achterkant liggen. Er komt zelfs een discussie tussen Rik en Margriet voorbij waarin Rik aangeeft dat het nu voor heel licht is waarom Margriet antwoordt dat het aan de achterkant nu te zwaar is.

De manier waarop Rik hier bezig is geeft sterk de indruk dat hij de boel bij het vertrek probeert te vertragen. Eerst is de kar te zwaar. Dan laat hij iemand voordoen hoe het moet (alsof er een hele ingewikkelde techniek zit aan het tillen van de kar). Vervolgens zegt hij dat alles er aan de achterkant af valt als ze het doen zoals het op dat moment ligt, blijkbaar zonder het ook maar één keer geprobeerd te hebben (getuige de opmerking van Margriet). Dan wordt de kar op een gegeven moment herladen en op het moment dat ze dan weer vertrekken zijn er 10 minuten verstreken (klokje staat op 35 minuten)

Dat herladen zou op 3 manieren een molstreek kunnen zijn:
-Voor het herladen moet je dingen van de kar halen en is er minder overzicht. Mooi moment om iets te verduisteren. Dat hele herladen is niet in beeld geweest, maar wie weet is daar een poging gedaan iets te verduisteren.
-Het kost tijd
- Ze leggen zoveel spullen achterop de de kar bijna vanzelf achterover valt. Dit zou weer tijd kosten (stoppen, herladen) en weer een mogelijkheid bieden iets kwijt te raken.

Ik verdacht Rik tot nu toe niet echt, maar ik vind het toch wel een beetje vreemd overkomen.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #41 Gepost op: 11-01-2015, 19:36:20 »
Ik heb net de aflevering teruggekeken en ik wilde inderdaad precies hetzelfde zeggen. Er wordt hier gedaan alsof Margriet (en Carolina) gigantisch aan het tegenwerken waren maar die kar stond gewoon horizontaal dus dat is juist goed.
Bovendien zegt Rik vrijwel meteen in het begin "Margriet til de kar van die kant ook even omhoog" dus het komt ook nog eens vanuit Rik.

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #42 Gepost op: 11-01-2015, 20:37:17 »
Toen ik de volle karren zag staan ging ik ervan uit dat de karren klaar waren voor vertrek.
Des te vreemder vond ik het dat vanaf het eerste moment dat Rik, Carolina & Margriet in beeld zijn tijdens de opdracht, Rik het blijkbaar al heeft over herindelen van de kar. Want zegt Rik "als ik dit nu optil pleurt alles er aan de achterkant vanaf".   
Het volgende moment waarop Rik de kar vastpakt om op te tillen gaat die kar geen millimeter omhoog. De poging duurt max. 1 sec en dan geeft Rik de brui eraan want het gaat echt niet lukken véélste zwaar... Je kan mij niet wijs maken dat een kerel die kar niet op kan tillen. Zelfs niet een paar centimeter. Vervolgens dat mannetje van 50 kilo op blote voeten die de kar wel op kan tillen. Victor lukt het ook met gemak. Daarna krijgt Rick de kar wonderbaarlijk genoeg wél opgetild. Dan kan je mij niet wijsmaken dat die "eerste poging" een serieuze poging was. Hij was hier naar mijn idee duidelijk de boel aan het vertragen, gelukt 10 minuten vertraging voor vertrek. Was nog mooier geweest als ze voor vertrek de kar heringedeeld hadden dan had de Mol wellicht makkelijker iets achter kunnen laten waardoor er geen geld in de pot zou komen.
Toen ze op pad gingen hadden ze het geluk/de pech dat ze geholpen werden door de lokale bevolking want er is onderweg flink wat spullen gevallen.
Deze opdracht is Rik mijn hoofdverdachte.
 

 
 

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #43 Gepost op: 11-01-2015, 20:58:29 »
Was nog mooier geweest als ze voor vertrek de kar heringedeeld hadden dan had de Mol wellicht makkelijker iets achter kunnen laten waardoor er geen geld in de pot zou komen.
Dat is ook gebeurd (of vlak na vertrek). De Tweede keer dat Rik de kar oppakt liggen een heel aantal spullen duidelijk anders dan in de eerste shots.

Trouwens, vergis je niet in die mensen. Je kunt spieren uit de sportschool niet vergelijken met spierkracht en beheersing door dat werk vaker te doen. Bovendien zijn ze de temperatuur veel meer gewend.

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #44 Gepost op: 11-01-2015, 22:05:44 »
Niet ter zake doende maar volgens mij zie je in de uitzending een backstagefoto gemaakt worden.
Het is in ieder geval opvallend dezelfde mobiele telefoon als de dames in de bioscoop hadden. ::vergroot::
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #45 Gepost op: 11-01-2015, 23:01:16 »
Dat is ook gebeurd (of vlak na vertrek). De Tweede keer dat Rik de kar oppakt liggen een heel aantal spullen duidelijk anders dan in de eerste shots.

Trouwens, vergis je niet in die mensen. Je kunt spieren uit de sportschool niet vergelijken met spierkracht en beheersing door dat werk vaker te doen. Bovendien zijn ze de temperatuur veel meer gewend.

Klopt, grote biceps betekent niet per se dat je enorm sterk bent, en vice versa. Maar, toch denk ik dat Rik wel een beetje heeft zitten kloten daar.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #46 Gepost op: 11-01-2015, 23:27:38 »
Citaat
iet ter zake doende maar volgens mij zie je in de uitzending een backstagefoto gemaakt worden.
Het is in ieder geval opvallend dezelfde mobiele telefoon als de dames in de bioscoop hadden.
Waren ook wel wat locals die stonden te filmen of foto's aan het nemen waren.

Die hebben echt flink lol gehad.

Maar net nog eens terug gekeken maar als de mol al had willen mollen dan was dat nooit gelukt want iedereen langs de route helpt wel mee en duwen zelfs de kar mee.

Enige mogelijkheid is voor wat vertraging te zorgen wat het groepje Rik, Margriet en Carolina doet

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2015, 17:43:53 »
Extra beelden:


Offline sniesje

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 3 - Volkswijk Pettah
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2015, 02:03:24 »
Die locals vinden t allemaal erg interessant en willen t liefst die karren zelf naar de finish brengen, volgens mij zijn ze eerder geinstrueerd vooral niet te helpen