Auteur Topic: Aflevering 4 - M acht  (gelezen 63321 keer)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2015, 05:34:40 »
Die M acht viel dus meteen op....En een verwijzing naar Dennis: Ergo, de mol....Dat doet Chris hier ook. Hij praat over Marlijn in een biecht dat hij dat geld zou pakken etc. Maar praat over zichzelf? Niet mijn mol maar ga nog eens kijken denk ik  ::jaja::
Meer L

Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2015, 09:07:41 »
Ik begreep totaal niet dat iedereen Martine vertrouwde toen ze zei de zwarte vrijstelling te hebben. Niemand vroeg om bewijs. Ik vond dat zeer apart. Wel weer een bewijs dat mijn mol (Martine), de groep makkelijk op het verkeerde been kan zetten.. Verder een mooie opdracht!

Offline fijnhoor

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2015, 09:13:52 »
er werd in de aflevering verwezen naar viktor, op 32:09 en 32:12 zie je eerst rook en dan een zon.
ik heb geen foto...
 ;D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #63 Gepost op: 23-01-2015, 11:10:39 »
Dat zag ik ook ja

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #64 Gepost op: 23-01-2015, 11:27:10 »
Ik begreep totaal niet dat iedereen Martine vertrouwde toen ze zei de zwarte vrijstelling te hebben. Niemand vroeg om bewijs. Ik vond dat zeer apart. Wel weer een bewijs dat mijn mol (Martine), de groep makkelijk op het verkeerde been kan zetten.. Verder een mooie opdracht!

Ik denk dat sommigen zich ook van de domme hielden. Iig Margriet.
Rik is de enige die er volledig in leek te geloven, en 'm zelfs niet hoefte te zien om een dealtje te sluiten.
Geeft mij dan juist weer het gevoel dat de rest misschien wel op hun hoede was, maar hij de naieve kandidaat speelde.

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #65 Gepost op: 23-01-2015, 11:39:53 »
Ik denk dat sommigen zich ook van de domme hielden. Iig Margriet.
Rik is de enige die er volledig in leek te geloven, en 'm zelfs niet hoefte te zien om een dealtje te sluiten.
Geeft mij dan juist weer het gevoel dat de rest misschien wel op hun hoede was, maar hij de naieve kandidaat speelde.

Carolina is in elk geval ervan op de hoogte dat Martine niet de zwarte vrijstelling heeft ingezet. Aan het einde van de aflevering, vlak voordat Carolina haar opmerking ‘Omdat ik zwart ben?!’ plaatst, wijst ze naar Martine en zegt ze: 'Zij was het niet.' Vervolgens kijkt ze heel even naar links. Volgens mij polst ze dan Margriet.


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2015, 11:43:04 »
 ::rofl:: Oh ik hoop zo dat Caroline niet de mol is....Maar haar reacties in aflevering 4 spreken boekdelen haha. Vooral dat: zeg je dat omdat ik zwart ben?  ::rofl:: Doet me denken aan een uitspraak a la de worst fashion mole....Martine stijgt op mijn lijst...Hoop meer op deze.
Meer L

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2015, 12:17:09 »
Kan de afleveringstitel "Macht" niet gewoon macht inhouden? Wie had er deze aflevering de macht?
Dat was mi. Margriet die met haar zwarte vrijstelling de macht had in deze aflevering.


Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2015, 12:43:22 »
Ja of Kennis

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2015, 13:00:00 »
Die M acht viel dus meteen op....En een verwijzing naar Dennis: Ergo, de mol....Dat doet Chris hier ook. Hij praat over Marlijn in een biecht dat hij dat geld zou pakken etc. Maar praat over zichzelf? Niet mijn mol maar ga nog eens kijken denk ik  ::jaja::

Ik denk dat ik eens in de gaten ga houden of er 'ego' of 'edo' gaat worden gezegd dit seizoen. Ook vanwege de 'imitatie/parodie' theorie  ::tandpastasmiley::

Offline zzzzzzz

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2015, 13:09:40 »
Bij het begin van de aflevering bij de titel zie ik een fort met zand.
Is dit een verwijzing naar Martine's achternaam: Sandifort?(zand en fort)
Heeft Martine de macht over een groep van 8?

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2015, 13:13:36 »
Bij het begin van de aflevering bij de titel zie ik een fort met zand.
Is dit een verwijzing naar Martine's achternaam: Sandifort?(zand en fort)
Heeft Martine de macht over een groep van 8?
::vergroot::
Omnia vincit amor

Offline the_shagster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ik was de mol!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2015, 14:45:35 »
Bij het begin van de aflevering bij de titel zie ik een fort met zand.
Is dit een verwijzing naar Martine's achternaam: Sandifort?(zand en fort)
Heeft Martine de macht over een groep van 8?

Als Martine zegt dat ze de zwarte vrijstelling heeft zegt Rik letterlijk tegen haar jij hebt de macht!

Offline jumper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2015, 14:50:35 »
Martine heeft op de afvallersfoto een shirt aan met nummer 8. M acht. Zij had bij de kiekjesopdracht een shirt/jurk aan met NYC, New York ook haar lievelingsstad? Voorkennis?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2015, 14:52:55 »
Martine heeft op de afvallersfoto een shirt aan met nummer 8. M acht.

Goed gezien! Al is het niet echt een acht, maar zeker wel achtachtig.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #75 Gepost op: 23-01-2015, 15:02:52 »
Wat ik trouwens ook heel vreemd vond, was hoe de vrijstelling aan het begin vd uitzending in beeld wordt gebracht, wanneer Art hem uit zijn broekzak haalt. Er komt dan een apart shot van Art zijn hand met zwarte vrijstelling, alsof het misschien ook iemand anders zijn hand kan zijn... Rik?

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2015, 16:00:48 »
Wat mij opviel: Van Viktor werd onthuld dat hij ooit inspecteur hondenbelasting was. Later (volgens mij bij de test) zie je een hond in beeld. Toeval? Misschien, maar in een eerdere aflevering was er bij de sfeerbeelden (misschien zelfs ook bij de executie, dat zou ik even moeten terugkijken) ook al een hond te zien. Bovendien wordt Viktor de Labrador van de groep genoemd en twittert hij achteraf nog enkele malen over deze korte 'carriere'.

Vooral vanwege met het feit dat deze onthulling onvermijdelijk was doordat de vraag op het kaartje stond en specifiek op één persoon betrekking had, vraag ik me af of hier misschien een hint in zit (wellicht in een iets grotere proportie dan hierboven omschreven). Ik zit zelf niet op Viktor, maar je weet maar nooit...

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #77 Gepost op: 23-01-2015, 16:14:51 »
Haha zou wat zijn...

Je ziet een hond op de trappen van de tempel als Ajouad naar boven loopt...

De Mol als Hond die de afvaller aanwijst ;) :p

Offline mvd0106

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2015, 16:43:56 »
Als je goed luistert hoor je rond 23.10 ook een muziekje op de achtergrond, zo'n chipdeuntje dat ook nog weleens in van die wenskaarten zit. (het viel me meteen op, omdat ik dacht: waar komt dat vandaan?)

Het klinkt heel erg bekend en ik heb het gevoel dat ik zou moeten weten wat het is. Ik kom er alleen niet op...
 

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #79 Gepost op: 23-01-2015, 18:09:02 »
Als je goed luistert hoor je rond 23.10 ook een muziekje op de achtergrond, zo'n chipdeuntje dat ook nog weleens in van die wenskaarten zit. (het viel me meteen op, omdat ik dacht: waar komt dat vandaan?)

Het klinkt heel erg bekend en ik heb het gevoel dat ik zou moeten weten wat het is. Ik kom er alleen niet op...
 

Ja dit viel mij ook enorm op, maar welk muziekje het is, geen idee.