Auteur Topic: Aflevering 4 - M acht  (gelezen 63319 keer)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #40 Gepost op: 22-01-2015, 22:58:57 »
Het was ook de eerste keer dat de titel van een aflevering met een hoofdletter werd geschreven.
Daar zijn ze volgens mij al jaren inconsequent in...
tja precies de drie waar Ajouad op zat ;)
Maar die heeft te veel op 1 iemand ingezet... Wie?
...óf niet!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #41 Gepost op: 22-01-2015, 23:02:13 »
Het was ook de eerste keer dat de titel van een aflevering met een hoofdletter werd geschreven.
::ok::
Meen ik ook.

Hoofdletter en spatie...
Die spatie viel mij niet op, waarvoor chapeau! ::bravo::

En nu waarom...:
M 8


Omnia vincit amor

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #42 Gepost op: 22-01-2015, 23:03:42 »
Vorig jaar was de font ook wel eens ineens anders (soms zelfs maar een letter). Bleek toen niks achter te zitten.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #43 Gepost op: 22-01-2015, 23:04:58 »
Vorig jaar was de font ook wel eens ineens anders (soms zelfs maar een letter). Bleek toen niks achter te zitten.
"Niets is wat het lijkt..."
 ;)
Omnia vincit amor

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #44 Gepost op: 22-01-2015, 23:05:08 »
En nu waarom...:
M 8

Ik geloof best wel in: M + 8 = eight, M + eight = fonetisch mate aka vriend.

Wat zegt de mol in het dagboek over Ajouad?

Citaat
Ajouad, Vriend! ik had het je zo gegund.

De Mol

De vriend van de mol is Ajouad, wie is de vriend van Ajouad geweest? Chris. C15 = Chris 15e mol?  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #45 Gepost op: 22-01-2015, 23:06:39 »
Ik geloof best wel in: M + 8 = eight, M + eight = fonetisch mate aka vriend.

Wat zegt de mol in het dagboek over Ajouad?

De vriend van de mol is Ajouad, wie is de vriend van Ajouad geweest? Chris. C15 = Chris 15e mol?  ::vergroot::
Idd.
 ::ok::
Omnia vincit amor

Offline Equus27

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #46 Gepost op: 22-01-2015, 23:19:38 »
Ik denk dat M acht slaat op wat er in bakje 8 zit, tijdens de Russisch Roulette opdracht. Bakje 8 zit tussen de twee meest beladen bakjes, de bom in 7 en het meeste geld in 9.
Ik vermoed dat in bakje 8 een hint zit naar de Mol, waarschijnlijk met de strekking: let goed op tijdens de volgende opdracht (het eiland), want daar is een foto van de familie van de mol te zien (waarschijnlijk iets cryptischer omschreven). En, kennis is macht.. In bakje 8.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #47 Gepost op: 22-01-2015, 23:21:07 »
Ik denk dat M acht slaat op wat er in bakje 8 zit, tijdens de Russisch Roulette opdracht. Bakje 8 zit tussen de twee meest beladen bakjes, de bom in 7 en het meeste geld in 9.
Ik vermoed dat in bakje 8 een hint zit naar de Mol, waarschijnlijk met de strekking: let goed op tijdens de volgende opdracht (het eiland), want daar is een foto van de familie van de mol te zien (waarschijnlijk iets cryptischer omschreven). En, kennis is macht.. In bakje 8.

Dit vind ik een hele goede verklaring!

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #48 Gepost op: 22-01-2015, 23:34:06 »
Wat een mooie aanwijzing die M acht! Nu nog oplossen. Ik zie wel wat in de theorie dat dat op Dennis Weening slaat.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #49 Gepost op: 22-01-2015, 23:38:20 »
Ik denk dat M acht slaat op wat er in bakje 8 zit, tijdens de Russisch Roulette opdracht. Bakje 8 zit tussen de twee meest beladen bakjes, de bom in 7 en het meeste geld in 9.
Ik vermoed dat in bakje 8 een hint zit naar de Mol, waarschijnlijk met de strekking: let goed op tijdens de volgende opdracht (het eiland), want daar is een foto van de familie van de mol te zien (waarschijnlijk iets cryptischer omschreven). En, kennis is macht.. In bakje 8.
::ok::
Alleen jammer dat we dat pas zullen weten na de laatste aflevering.
Wel een super idee!
Omnia vincit amor

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #50 Gepost op: 22-01-2015, 23:41:42 »
Nu ga ik even helemaal in de tunnelvisie, maar als M acht op Mol 8 zou slaan (Dennis Weening) dan kan ik me alleen maar bedenken dat Dennis en Chris allebei bij BNN 3 op Reis hebben gedaan (toch?). Zat toevallig net even de Wiki door te lezen van Dennis Weening btw en kom er achter dat Dennis de manager is van de Haagse formatie "de Kraaien". kan het zijn dat ik aanwijzingen aan het zoeken ben tegen een mol die er dit seizoen niet eens inzit ;-) Of zou er toch een sterkere link zijn met Mol nr 8 (Dennis)?

Offline ws_0546

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #51 Gepost op: 22-01-2015, 23:56:40 »
Nu ga ik even helemaal in de tunnelvisie, maar als M acht op Mol 8 zou slaan (Dennis Weening) dan kan ik me alleen maar bedenken dat Dennis en Chris allebei bij BNN 3 op Reis hebben gedaan (toch?). Zat toevallig net even de Wiki door te lezen van Dennis Weening btw en kom er achter dat Dennis de manager is van de Haagse formatie "de Kraaien". kan het zijn dat ik aanwijzingen aan het zoeken ben tegen een mol die er dit seizoen niet eens inzit ;-) Of zou er toch een sterkere link zijn met Mol nr 8 (Dennis)?

De Dochter van Dennis weening heet Chris  ::vergroot::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #52 Gepost op: 23-01-2015, 00:52:39 »
Dit viel mij ook op! Zal de Mol uit bakje 8 hebben gepakt?

Of de Mol die als achtste naar de bakjes mag (Chris)?

Edit: sorry, was al gezegd

C15... Chris 15e mol... M8 - Mol als achtste?  ;D

Maar die heeft te veel op 1 iemand ingezet... Wie?

In de vorige aflevering was dat voornamelijk Martine.
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 00:58:07 door hoelahoep »

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #53 Gepost op: 23-01-2015, 01:11:17 »
En alweer een kraai in beeld deze aflevering...
Volgens mij zou het juist knap zijn als ze het voor elkaar krijgen dat er géén kraai in beeld is. Die beesten komen daar gewoon veel voor. Net zoals duiven in sommige andere steden. Ik zie er in elk geval niet veel in...

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #54 Gepost op: 23-01-2015, 01:34:20 »
Ik zou zweren dat één van die lieden op de trap die Art een handje gaf de mol met een laagje slechte schmink was. Leek op Chris.

Screen?


Trouwens: let allemaal op het moment waar Viktor wil zeggen waar de bom ligt. Marlijn, Margriet en Chris willen heel graag dat hij het zegt, en Carolina staat daar met haar handen op haar wangen. En let dan op het moment waarop Viktor zegt dat het in 7 ligt en kijk naar de reactie van Carolina. Die reactie is goud waard. Daar valt ze even uit haar rol..

OF ze is een egoistische kandidaat en wil enkel dat zijzelf voordeel haalt uit de proef en dat de anderen geen jokers pakken.

OF ze is de Mol en denkt op dan moment 'OMG Viktor, waarom zeg je dat nu en kan het echt niet verbergen.


Ik vermoed het 2e. Al is Rik met de week verdachter aan het worden..
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 07:13:36 door Bakkertje, Reden: twee berichten samengevoegd »
Lomperik..

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2015, 02:11:46 »
Wat een aflevering! Ik heb echt een paar keer dubbel gelegen.  ::rofl::

De eerste opdracht was echt heel erg goed. Je leert wat cultuur kennen, mag een beetje heen en weer lopen. Het is mogelijk om te mollen, maar 1 fout maakt niet alles teniet. Ook is er geen gekloot met kiezen tussen geld/jokers, het is gewoon een straight forward opdracht.

De tweede "opdracht" vond ik wel weer minder. Het aantal jokers en vrijstellingen was een beetje belachelijk. Vroeger was een joker een zeldzaam iets die je moest verdienen en waar je zuinig op moest zijn. Nu zijn er zoveel jokers, dat mensen ze gaan weggeven, en er zelfs een zwarte vrijstelling nodig is om de balans te herstellen. Iets waar het spel volgens mij niet om draait.

De derde opdracht vond ik wel weer leuk. Je kan hier wel mollen, maar ook gewoon heel veel plezier hebben. Toch vind ik het jammer dat het alles of niks was, want dit is typisch zo'n opdracht waarbij meer namen = meer geld.

Al met al een leuke aflevering, met een afvaller die volgens mij iedereen jammer vind...
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2015, 02:17:27 »
Ook zo'n mooi plaatje...wil en kan het ons iets zeggen?

Rode badmuts...

@ 29.54 U.

*Niets is wat het lijkt*


edit: vrouw in het water met rode badmuts
Verwijzing naar de Mol?
maar hoe dan?
*mol is een vrouw? etc.

*ik moet er flink 'n nacht over slapen :)*
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 02:24:39 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2015, 02:28:16 »
Ze zitten gewoon in een hotel waar sommige mensen een ochtendduik nemen, dit soort shots komen altijd al in widm voor.  ::tandpastasmiley::
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2015, 02:31:06 »
Ze zitten gewoon in een hotel waar sommige mensen een ochtendduik nemen, dit soort shots komen altijd al in widm voor.  ::tandpastasmiley::
ok....
 ;D


Ik vond het nogal (lees; behoorlijk) geënsceneerd :)

 ;)

 
Omnia vincit amor

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2015, 02:44:59 »
Trouwens: let allemaal op het moment waar Viktor wil zeggen waar de bom ligt. Marlijn, Margriet en Chris willen heel graag dat hij het zegt, en Carolina staat daar met haar handen op haar wangen. En let dan op het moment waarop Viktor zegt dat het in 7 ligt en kijk naar de reactie van Carolina. Die reactie is goud waard. Daar valt ze even uit haar rol..

OF ze is een egoistische kandidaat en wil enkel dat zijzelf voordeel haalt uit de proef en dat de anderen geen jokers pakken.

OF ze is de Mol en denkt op dan moment 'OMG Viktor kl**tzak, waarom zeg je dat nu verdomme' en kan het echt niet verbergen.


Ik vermoed het 2e. Al is Rik met de week verdachter aan het worden..
Ondanks dat dat het spel is, is het voor de mol, Caroline zoals je nu zegt, helemaal niet zo belangrijk om ook daadwerkelijk geld uit de pot te spelen. Dus als een ander veel geld verdient, of iemand helpt, zal dat voor haar niet een enorme schrik zijn. Wél als hierdoor een vooropgezet plan ism de productie om zeep wordt gehopen wellicht.

topaflevering btw. Hilarisch dat ajouad met al z'n vrijstellingen en vijf jokers er nu uitvloog.

M acht stond er, zonder enige twijfel. Mol acht = achtste bakje of 8 uur journaal (met al die ankerverwijzingen)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2015, 02:46:50 door Muldvarpen »