Auteur Topic: Aflevering 4 - M acht  (gelezen 63322 keer)

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Aflevering 4 - M acht
« Gepost op: 21-01-2015, 18:07:27 »
Geen kandidaten naar huis gestuurd, vorige week. Na een schitterende lasergun-opdracht, een envelop die niet gezien werd door Chris en Rik, en een test met veel vrijstellingen en 1 groen scherm, gaan we verder met de speurtocht naar de mol van 2015.
Ook zo benieuwd of er nu wel iemand richting Nederland terug kan vliegen?
Volg aflevering 4, donderdagavond om 20.30 uur bij de AVRO/TROS op NPO1.



« Laatst bewerkt op: 24-01-2015, 13:11:18 door Dolfie »
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Online Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #1 Gepost op: 22-01-2015, 20:40:27 »
Het viel me op dat de titel van de aflevering er een beetje vreemd uitzag. Net alsof er 'M acht' stond...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Drannel

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #2 Gepost op: 22-01-2015, 21:12:58 »
Het viel me op dat de titel van de aflevering er een beetje vreemd uitzag. Net alsof er 'M acht' stond...
Dit viel mij ook op! Zal de Mol uit bakje 8 hebben gepakt?

Offline Mvnl

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #3 Gepost op: 22-01-2015, 21:19:20 »
Ik zou zweren dat één van die lieden op de trap die Art een handje gaf de mol met een laagje slechte schmink was. Leek op Chris.

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #4 Gepost op: 22-01-2015, 21:22:37 »
Rik geeft zijn Jokers wel erg makkelijk weg  ::oink::

Offline Bruun

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #5 Gepost op: 22-01-2015, 21:29:45 »
Carolina zegt "Omdat ik zwart ben?". Een mol is ook zwart...

Offline McMholly

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #6 Gepost op: 22-01-2015, 21:34:21 »
Chris werd erg emotioneel.. logisch als je zoveel met iemand optrekt, maar waar hij nog meer mee optrekt vaak: krokodillen. Heeft hij ervaring met de tranen van een krokodil...?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #7 Gepost op: 22-01-2015, 21:34:36 »
Dit seizoen kwam wat langzaam op gang, maar wat een gave aflevering was dit! Mooie spellen, inclusief een pyschologische / rustige opdracht.  Echt zoveel om over na te denken! Veel verdachte dingen. Ik vermoed ook dat er ook een hint van formaat in deze aflevering zat.

Een ding dat die mega-hint zou kunnen zijn is de foto van de Mol. Zou dat de foto zijn uit opdracht 1 die Marlijn van Viktor maakte? Hij is volgens mij de enige die ergens alléén op de foto stond.

Viktor zou een interessante Mol zijn. Hij wekt veel vertrouwen, en is de held van de groep, maar ondertussen staat de pot ontzettend laag. En die 'New York'-actie is ook een prima Molactie, want waarom zouden ze niet twee foto's laten maken?
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 21:43:13 door tumtum »

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #8 Gepost op: 22-01-2015, 21:35:47 »
Het viel me op dat de titel van de aflevering er een beetje vreemd uitzag. Net alsof er 'M acht' stond...
Inderdaad, zag ik ook. Dus er is iets met M en 8. Onmiskenbaar.

Mol, bakje 8, klinkt héél plausibel, Drannel! Dat leg je makkelijk uit in aflevering 10. Ik denk dat je daar zomaar een hint hebt. Wie heeft bakje 8 gepakt? In ieder geval weten we een aantal namen die níet bakje 8 hebben gepakt.



Voor de rest trouwens leuke aflevering, gave laatste opdracht op dat eiland, en de opdr\acht met de Nederlandse gebouwen was ook goed gevonden. Ik begin echter wel te denken dat ze het misschien juist wel zouden kunnen halen als ze bijelkaar zouden blijven. De vrijstellingsronde vond ik niet zo nodig zelf, maar de rest was prima. Wel erg jammer van Ajouad...
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #9 Gepost op: 22-01-2015, 21:36:32 »
Ik vond Viktor idd erg verdacht. Foute foto, maakte met Marlijn ook nog een onnodige foto (ze moesten terug), en was (samen met Rik) een groot voorstander van 31-50.

Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #10 Gepost op: 22-01-2015, 21:37:17 »
Valt me op dat in elke aflevering tot nu toe iedereen die in een duo zat of een maatje had die nu kwijt is. Aflevering 1 Viktor en Pieter, Evelien en Carolina en nu Ajouad en Chris.. Misschien wel toeval, maar wel opvallend.  ???

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #11 Gepost op: 22-01-2015, 21:37:28 »
2e TOPaflevering op rij! Voor elk wat wils...

Offline belg

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #12 Gepost op: 22-01-2015, 21:39:09 »
Dit seizoen kwam wat langzaam op gang, maar wat een gave aflevering was dit! Mooie spellen, inclusief een pyschologische / rustige opdracht.  Echt zoveel om over na te denken! Veel verdachte dingen.

Inderdaad. Een van de beste afleveringen sinds jaren wat mij betreft.
Als ik het goed vind, zeg ik het ook!

Online Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #13 Gepost op: 22-01-2015, 21:39:50 »
Valt me op dat in elke aflevering tot nu toe iedereen die in een duo zat of een maatje had die nu kwijt is. Aflevering 1 Viktor en Pieter, Evelien en Carolina en nu Ajouad en Chris.. Misschien wel toeval, maar wel opvallend.  ???

Als er één van een duo afvalt, en ze stemmen redelijk hetzelfde, weet de ander dat ze waarschijnlijk op een fout spoor zaten. Verwacht dat t nu minder vaak gaat voorkomen, want er zullen mensen zijn die denk ik nu steeds minder gaan spreiden.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #14 Gepost op: 22-01-2015, 21:41:22 »
Ja, beste aflevering tot nu toe!  ::bravo:: Vond het echt een geweldige aflevering. Super mooie beelden, hilarische fragmenten, goede opdrachten.. heerlijk!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #15 Gepost op: 22-01-2015, 21:45:38 »
Wow  ::oink:: Rik gaat met jokers strooien "in ruil voor informatie".

Offline Emmalee

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #16 Gepost op: 22-01-2015, 21:46:12 »
Ik dacht dus juist "M acht".
Of Mol presenteert 8 uur journaal (gezien de hints in vorige afleveringen, scheepsrecht, nieuws anker etc).
Óf Margriet die als enige en eerste van de deelnemers direct na het 8 uur journaal bekend werd gemaakt.

Online Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #17 Gepost op: 22-01-2015, 21:46:48 »
En alweer een kraai in beeld deze aflevering...
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #18 Gepost op: 22-01-2015, 21:48:46 »
Zeker te weten dat er "M acht" stond. Chris was de 8ste die aan de bakjes mocht. Toen kwam er net ook zon vreemde trommelaar voorbij die een beetje afleidde.. raar. Ook de kraai was er weer, net voor de test van Martine. En ook nog steeds dat windscherm van die tuktuk zweeft nog door mn hoofd. Dat ging zo snel, dat moet een hint zijn..

Offline rooz33

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Promise me... Believe me... Mole me!
Re: Aflevering 4 - Macht
« Reactie #19 Gepost op: 22-01-2015, 21:49:21 »
Wow  ::oink:: Rik gaat met jokers strooien "in ruil voor informatie".

Een Milouska-tje? Of gewoon een domme actie?  :P
~Mol