Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland  (gelezen 74215 keer)

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #60 Gepost op: 23-01-2015, 01:34:01 »
Als ik zie hoe goed ze de opdracht oorspronkelijk deden vraag ik me echt een beetje af in hoeverre zo'n twist erna niet een soort backup plan van de productie is..

Ik ben hier vrijwel zeker van, aangezien er vooraf niets over is gezegd. Zonde en beetje unfair ook..
Lomperik..

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #61 Gepost op: 23-01-2015, 01:51:55 »
wat als het nu eens geen mens is op een foto of schilderij, maar iets anders, ik denk hier aan de bijnamen, bijvoorbeeld een muis of een spruitje....(het zal dan geen kukelpapa zijn vermoed ik  ::rofl::)

wat hadden we allemaal?

het zou bijv. ook een foto van (letterlijk) dijkhuizen kunnen zijn of zoiets.

Straks zitten we met z'n allen naar gezichten te turen, terwijl we misschien wel iets heel anders hadden kunnen zien  ;D

Offline Yaco

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #62 Gepost op: 23-01-2015, 02:14:46 »
Jezus, wat een lef hebben ze met die molfoto.
Ik denk dat dat wel meevalt. Als je 45 minuten hebt om zo veel mogelijk (vreemde, voor Nederlandse begrippen moeilijk uit te spreken) namen uit je hoofd moet leren ga je niet zomaar naar foto's kijken lijkt me.

Ik ben hier vrijwel zeker van, aangezien er vooraf niets over is gezegd. Zonde en beetje unfair ook..
Lijkt me niet dat ze na het spel dachten: ze hebben er teveel goed, laten we nog een twist verzinnen. Bij de dictee opdracht in Zuid-Afrika werd ook van te voren niet gezegd dat het aantal fouten in moesten schatten. Ik zei zelfs al tegen mijn huisgenoot dat ik wel verwacht dat ze weer een inschatting moeten maken. (Bovendien, die 1000 euro kan de avrotros echt wel missen, ik denk zelfs dat het in het niet valt vergeleken bij de overige productiekosten)

Uit de woorden van Art val helaas inderdaad niet op te maken of het een foto van de mol of een familiefoto van de mol betreft. (Letterlijk zegt hij: "Bij de familiefoto's, was er ééntje van de mol")

Ik denk overigens niet dat die foto in beeld is. Ze weten dat die foto's nu talloze keren bekeken en geanalyseerd worden. Lijkt me niet dat ze nu al zo'n grote aanwijzing prijs zullen geven.

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #63 Gepost op: 23-01-2015, 03:14:39 »
Als je kijkt naar de fotolijstjes valt die van de blondedamesfamilie wel erg uit de toon met de anderen. Dat zal wel het meest westerse lijstje zijn dan, glasplaatje in plaats van klassiek een houten randje.
De man op de zwart-wit foto heeft toch blonde lokken en Riks vader was zwart op die instagramfoto. Als die foto inderdaad van halfweg jaren 70 is was die vader ook nog niet zo oud.

Offline Molhunter2015

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #64 Gepost op: 23-01-2015, 03:16:40 »
Ik denk specifiek de plexiglas-fotolijst, dat die een rol speelt in deze.
De rest is allemaal van hout en de beelden slaan niet echt op de spelers, naar mijn idee- dacht nog even aan de z/w foto met docent die iets uitreikt (?), maar geen vd spelers is zo oud, dat er nog geen kleur bestond en dat type kleding etc. de norm was (denk ik dan.)

De plexiglas-lijst is er duidelijk later bijgezet, met een reden. Ik denk dat "M acht" slaat als hint op nr. 8 op deze foto, dat zou indruisen tegen mijn verdenking van Rik, of hij moet de foto gemaakt hebben (ergens op Instagram te vinden wellicht?) Homo's zijn wel goed geconnect met vrouwen, dus als hij in zo'n (vrouwen)groep zit, vind ik dat niet raar. Als je telt van links naar rechts, voor naar achter, kom je op rechtsachter in de foto bij nr. 8- de mol mogelijk? Lijkt op Margriet of Marlijn, in jongere jaren? Of wellicht is er een hoofd overheen geplakt, in een bestaande foto van dit hotel/landhuis afkomstig van een website of reisverhaal van iemand anders, om zo de mol te kunnen inlassen als het ware?

Ik denk iig dat het deze foto moet zijn en dat die "8" hierop slaat. Maar ja, wie is nr. 8 op de foto- igg een vrouw.

Chris is niet de mol, imo- hij heeft al zovaak geld ingebracht, dat zou mol-onwaardig zijn. Carolien is onzichtbaar, maar Margriet en Rik (vooral hij) mollen toch wel aardig, lijkt het. Hij zag het kaartje/de envelop bij aankomst op Bentota, overduidelijk- en liep er spijkerhard langs. Hij liep als laatste mee in de galerij opdracht op het einde, ipv 100 euro nu 200 euro eraf, steekt zijn hand niet op met inschatten van de namen-opdracht, wilt graag penningmeester zijn (met een reden?) etc. Geeft makkelijk jokers weg- ga maar door.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #65 Gepost op: 23-01-2015, 03:18:59 »
En als je kijkt naar deze schilderijen...
Zou het kunnen verwijzen naar Carolina?
@35.13

Sister act...zusters...familie?

Familieportret?



Omnia vincit amor

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #66 Gepost op: 23-01-2015, 10:30:41 »
(...) geen vd spelers is zo oud, dat er nog geen kleur bestond (...)
Er bestaan ook zwart/wit-foto's van mij. Wilde je beweren dat ik oud ben?!
The British are not impressed.

Offline bjorklund

  • Forumlid
Foto van de Mol
« Reactie #67 Gepost op: 23-01-2015, 12:20:18 »
Heeft iemand deze foto ook gezien bij het namenspel?
Lijkt mij overduidelijk...

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Foto van de Mol
« Reactie #68 Gepost op: 23-01-2015, 12:43:07 »
Waar rook is...is Brand ;)...

Offline FilmMaster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #69 Gepost op: 23-01-2015, 12:58:43 »
Als je kijkt naar de fotolijstjes valt die van de blondedamesfamilie wel erg uit de toon met de anderen. Dat zal wel het meest westerse lijstje zijn dan, glasplaatje in plaats van klassiek een houten randje.
De man op de zwart-wit foto heeft toch blonde lokken en Riks vader was zwart op die instagramfoto. Als die foto inderdaad van halfweg jaren 70 is was die vader ook nog niet zo oud.
Ja het kan chris vader zijn, maar het kan ook de vader van margriet zijn.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #70 Gepost op: 23-01-2015, 12:58:57 »
In 3 Op Reis is Chris ook op dit eiland geweest (seizoen 8 aflevering 6, laatste 10 minuten). In dat stukje zijn volgens mij geen foto's duidelijk in beeld, je ziet alleen dat bij de ingang een kastjes staat met fotolijstjes en een paar beeldjes (van olifanten?) erop. Misschien kan iemand anders er iets mee.

Offline mnoon16

  • Forumlid
Re: Foto van de Mol
« Reactie #71 Gepost op: 23-01-2015, 13:06:01 »
Waar rook is...is Brand ;)...

Ik zag eerder Rik hahaha

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #72 Gepost op: 23-01-2015, 13:25:20 »
dacht nog even aan de z/w foto met docent die iets uitreikt (?), maar geen vd spelers is zo oud, dat er nog geen kleur bestond en dat type kleding etc. de norm was (denk ik dan.)

Als ik naar die foto kijk (die van die uitreiking o.i.d. dus), schat ik dat het een foto is van eind jaren 70/begin jaren 80, gelet op kleding-, haar- en brilstijl. Zeker niet ouder! Dat hij zwartwit is, terwijl er in die tijd allang kleurenfoto's bestonden, zegt natuurlijk helemaal niets.

Ik acht de kans best groot dat dit de foto met de Mol is, maar ik denk ook dat (zoals iemand al zei) de Mol achter het beeldje verborgen zit. De houding van de 'docent' (naar beneden gebogen) en het armpje van de hand die hij schudt wijzen er op dat hij een kind tegenover zich heeft. Ik denk dus dat dit een kinderfoto van de Mol is. Maar heel veel wijzer worden we daar niet van. Eigenlijk vallen alleen Carolina en Marlijn dan af wegens 'te jong'. Margriet, Martine, Viktor, Chris en Rik zijn allemaal geboren in 1970/1971 en zouden dus qua leeftijd heel goed als kind op die foto hebben kunnen staan.


Offline Pierre1830

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Leve het leven
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #73 Gepost op: 23-01-2015, 13:44:16 »
Marlijn haar gezicht spreekt boekdelen.

In den beginne was er niets, en dat is toen ook nog ontploft.

Offline MarMa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2015, 14:09:56 »
Het leek alsof er op de poster achter de deelnemers een gezicht te zien was.
Ik heb het even uitvergroot maar helaas is de kwaliteit niet heel goed.
Het lijkt een beetje op het gezicht van Chris, met petje en een beetje schuin naar beneden kijkend...

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: Foto van de Mol
« Reactie #75 Gepost op: 23-01-2015, 14:23:13 »
Ik zie in die man eerder Ajouad, maar lijkt me toch sterk  :)

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Foto van de Mol
« Reactie #76 Gepost op: 23-01-2015, 14:56:38 »
Waar rook is...is Brand ;)...

Nou sorry hoe goed ik mijn best ook doe... hier zie ik dus écht geen Viktor in  ::ohno::
 

Offline BurningHorizons

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mole Mole Mole!!!
Re: Foto van de Mol
« Reactie #77 Gepost op: 23-01-2015, 15:03:17 »
Haha dat hoeft ook niet ;)...

Het was voor mij persoonlijk iig de eerste associatie...

Offline zwft

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #78 Gepost op: 23-01-2015, 15:19:16 »
Dan toch maar rik?

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #79 Gepost op: 23-01-2015, 15:50:28 »
En als je kijkt naar deze schilderijen...
Zou het kunnen verwijzen naar Carolina?
@35.13

Sister act...zusters...familie?

Familieportret?


Als dit het is, dan vind ik dat heel knap gevonden!
groetjes vanuit de Carolina tunnel ::tandpastasmiley::