Auteur Topic: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland  (gelezen 74216 keer)

Offline Shari

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #20 Gepost op: 22-01-2015, 22:05:17 »
Op de instagram van Rik vond ik een foto van zijn vader (wat ik wel frappant vind).  Verder zie ik de gelijkenis in beide foto's niet zo

Offline Molletjuh

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #21 Gepost op: 22-01-2015, 22:10:22 »
Zo vanuit deze foto geredeneerd zeg ik nee dat is hem niet.
Maar denk dat het moeilijk te bepalen is. De foto is vanuit een andere hoek genomen, en misschien zitten er wel jaren tussen.
Maar goed de kans dat het de vader is van Rik is wel heel klein. Maar ik vond hem op die foto in de opdracht gewoon sprekend lijken, meteen toen ik de foto zag. Ik zou bijna denken dat het Rik zelf is  ::tandpastasmiley::
 
« Laatst bewerkt op: 22-01-2015, 22:11:56 door Molletjuh »

Offline Shari

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #22 Gepost op: 22-01-2015, 22:12:26 »
Zo vanuit deze foto geredeneerd zeg ik nee dat is hem niet.
Maar denk dat het moeilijk te bepalen is. De foto is vanuit een andere hoek genomen, en misschien zitten er wel jaren tussen.
Maar goed de kans dat het de vader is van Rik is wel heel klein. Maar ik vond hem gewoon sprekend lijken, meteen toen ik de foto zag. Ik zou bijna denken dat het Rik zelf is  ::tandpastasmiley::
Ik vind ook dat hij écht sprekend op Rik lijkt en wou eigenlijk bevestiging zoeken in een eventuele foto, maar die bevestiging is niet echt overtuigend  ::tandpastasmiley::

Offline Juulx1

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #23 Gepost op: 22-01-2015, 22:13:24 »
Dit doet me denken aan Argentinië waarbij ze mensen in een restaurant als partners op een rij moesten zetten qua naam op alfabetische volgorde. Maar er zitten ook andere elementen in. Zoals het aantal goed raden. Dan kan je als mol inderdaad goed socializen ala Ajouad en toch op het end zoals bij de dichtopdracht in Zuid-Afrika sturen naar te weinig (spel)fouten of te veel en dus ::art:: in de pot  ::)

Dit past weer in de 'imitatie/parodie' theorie. Volgens mij is die opdracht van de vooruitblik naar volgende week met het graven in vakken in het zand ook een vergelijking met een eerdere opdracht (ik meen seizoen Yvon?).

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #24 Gepost op: 22-01-2015, 22:14:11 »
Of aan Jordanie, waarbij ze de gasten die kwamen eten moesten bedienen en leren kennen.

Volgens mij bedoeln jullie dezelfde opdracht :-) En die was in Jordanië inderdaad.

Offline cutelittletailo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #25 Gepost op: 22-01-2015, 22:28:06 »
Nog een familiekiekjes screenshot

Offline JoostSt

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #26 Gepost op: 22-01-2015, 22:33:19 »
Ja inderdaad, wie staat er op deze foto?

Offline cutelittletailo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #27 Gepost op: 22-01-2015, 22:34:48 »
Misschien zoeken we degene die we missen op deze foto doordat het beeld ervoor staat?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #28 Gepost op: 22-01-2015, 22:35:31 »

Die "blonde" foto lijkt me eerlijk gezegd wel gewoon een Sri Lankaanse setting hebben. Kan me ook niet voorstellen dat ze de foto in beeld hebben gebracht.
...óf niet!

Offline DeMol!

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie is de Mol 2015 - > Sri Lanka
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #29 Gepost op: 22-01-2015, 22:37:12 »
Dit doet me denken aan Argentinië waarbij ze mensen in een restaurant als partners op een rij moesten zetten qua naam op alfabetische volgorde. Maar er zitten ook andere elementen in. Zoals het aantal goed raden. Dan kan je als mol inderdaad goed socializen ala Ajouad en toch op het end zoals bij de dichtopdracht in Zuid-Afrika sturen naar te weinig (spel)fouten of te veel en dus ::art:: in de pot  ::)
deze past in het imitatie/parodie topic :)

Offline cutelittletailo

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #30 Gepost op: 22-01-2015, 22:39:53 »
Die "blonde" foto lijkt me eerlijk gezegd wel gewoon een Sri Lankaanse setting hebben. Kan me ook niet voorstellen dat ze de foto in beeld hebben gebracht.

Ik denk het juist wel? Ze hebben altijd wel hippe aanwijzingen toch?
En waarom zou Art het er anders nog over gehad hebben?

Ik verwacht niet dat de mol er zelf opstaat, maar wel familie..
Waardoor de foto toch niet per se aan één iemand te verbinden is.

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #31 Gepost op: 22-01-2015, 22:40:29 »
Wat een leuke opdracht: Margriet en Marlijn met hun bijnamen , 'het was gezellig Washandje' en een ander noemden ze Chilipoeder ;D. Chris die de grootste lol had en Ajouad die met zijn charmes en fotografische geheugen alle meisjesnamen kon onthouden..

Ik denk dat de mol pas toegeslagen heeft op het laatst toen het geld gewonnen kon worden. Voor mij vallen dan Chris en Margriet als mol af die wilden duidelijk vrij snel al voor 50-75 kiezen.
De eerste die zegt dat het aantal foto's lager ligt is Martine, de anderen gaan daar in mee.

Offline mph

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #32 Gepost op: 22-01-2015, 22:42:37 »
De mol is er 1 van die 2 met snor. Rik? Viktor?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #33 Gepost op: 22-01-2015, 22:48:37 »
Misschien staan er wel familiefoto's van alle deelnemers en daartussen dus ook die van de mol.

De mol is er 1 van die 2 met snor. Rik? Viktor?

Die jongens met die snorren kunnen volgens mij heel goed Chris en zijn broer (met ouders) zijn. Kijk eens naar die gespierde armen en de vorm van de nek.

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #34 Gepost op: 22-01-2015, 22:49:47 »
Misschien zoeken we degene die we missen op deze foto doordat het beeld ervoor staat?

Interessante gedachte. Het lijkt me een medio jaren 70/begin jaren 80 foto (zie bril van de persoon op de foto ;-)), dus toch alweer 30 jaar geleden. Wie heeft er als kind in de krant kunnen staan bij dit onderwerp?

Offline Leek

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #35 Gepost op: 22-01-2015, 22:53:47 »
Het kan toch ook een van de meiden zijn in de groepsfoto. Is niet zo duidelijk dat ik iemand snel zou herkennen.

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #36 Gepost op: 22-01-2015, 22:55:09 »
Mij lijkt het ook om de zwart wit foto te gaan, met wat lijkt op een diplomauitreiking of iets anders officieels.

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #37 Gepost op: 22-01-2015, 22:55:19 »
Interessante gedachte. Het lijkt me een medio jaren 70/begin jaren 80 foto (zie bril van de persoon op de foto ;-)), dus toch alweer 30 jaar geleden. Wie heeft er als kind in de krant kunnen staan bij dit onderwerp?

Als het om die zwart-witfoto gaat, met die man en vrouw, dan zouden volgens mij alleen Rik, Carolina of Victor een 'bijpassend' kind kunnen zijn. (Ik bedoel de zwart-witfoto boven de foto met de snorren)

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #38 Gepost op: 22-01-2015, 23:06:25 »
Mij lijkt het ook om de zwart wit foto te gaan, met wat lijkt op een diplomauitreiking of iets anders officieels.

En als het om die foto zou, gaat het om iemand die niet zo lang is, want de man die de hand geeft kijkt naar beneden. Viktor is nogal lang, dus die valt dan af... Chris of Rik?

Offline Ritchey

  • Forumlid
Re: Aflevering 4 - opdracht 3 - Tapobrane eiland
« Reactie #39 Gepost op: 22-01-2015, 23:07:41 »
Bedoelde meer de foto van die diplomauitreiking met dat boudhabeeld ervoor