Auteur Topic: Aflevering 6 - Kantelen  (gelezen 30374 keer)

Online JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #20 Gepost op: 5-02-2015, 22:40:38 »
Gaaf seizoen en wederom een gave aflevering. Kandidaten zijn gewoon geweldig, jammer dat Carolina afgevallen is.  Margriet is de mol. Het enige wat de hele tijd door m'n hoofd spookt is Margriet bij de tempeloodracht, terwijl de kandidaten staan te kijken: 'kom!'
Áls van der Linden het niet is dan is het Martine, maar ik zet al mn geld op Margriet!

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #21 Gepost op: 5-02-2015, 22:43:16 »
Het lijkt me héél sterk dat ze dezelfde soort hint weer zouden doen. Zeker aangezien er bij Inge heel veel kritiek op was. De meeste mensen vonden het helemaal geen leuke hint, omdat het zo overduidelijk was. Gaat de redactie het slechts een paar jaar later leuk nog een keertje doen... Lijkt me niet.

Mag toch hopen van niet  :-X Goed, die Case-closed hint met Kees was toch ook aardig duidelijk, maar liet nog wat te raden over met Carolien, Paulien Cornelisse en Kees Tol. Die gebarenhint van Inge was gewoon onweerlegbaar. Dus ik hoop ten zeerste dat Margriet dit als kandidaat imiteert (wel bij uitstek wat voor de parodie/imitatie-theorie-topic trouwens deze discussie) want nog een tweede maal herhalen, zelfs al is het bij een 15-jarig jubileum zou ik nu wel afgezaagd vinden  :-\\
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline NPM

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #22 Gepost op: 5-02-2015, 23:29:49 »
Viel het jullie ook op dat het computerscherm van Marlijn bij de test kantelde toen ze wegliep? Niet dat ik Marlijn echt verdenk, maar vond dit toch wel opvallend  ::ok::

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #23 Gepost op: 5-02-2015, 23:57:07 »
Afvallerstheorie graag in het afvallerstheorietopic, niet iedereen wil dit lezen..

Erg jammer dat er geen 3 opdrachten waren. Met maar 2 opdrachten heb je toch minder informatie voor je molspeurtocht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline jayah

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • 🤭🤭
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #24 Gepost op: 6-02-2015, 00:14:30 »
Afvallerstheorie graag in het afvallerstheorietopic, niet iedereen wil dit lezen..

sorry!!  Heb m verwijderd ;D

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #25 Gepost op: 6-02-2015, 00:37:01 »
Na de executie moet de afvaller gelijk vertrekken. Tegenwoordig nog wel een klein gesprekje met Art, maar dan wegwezen. Er wordt geen biecht meer opgenomen ofzo.

Heel apart dus dat je tijdens de executie Chris commentaar hoort geven op wat er gebeurt. Dat het zo spannend was enzo en dat er op een gegeven moment nog maar 3 mensen over waren (waaronder hijzelf, btw) en dat je daar zit 'met een mes op de keel'.

De productie verraad hier dus dat Chris niet zal afvallen, voordat hij zijn scherm te zien krijgt. Niet per ongeluk, denk ik en ik ga er zelf vanuit dat het bedoeld is als Molhint naar Chris.
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 00:50:03 door Jayne »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #26 Gepost op: 6-02-2015, 01:02:24 »
Ja..  Die biechten van Chris blijven me boeien.

Ik vond het wederom een enorm leuke aflevering. Ik geniet tot nu toe met volle teugen van dit seizoen!

Offline Maulwurf86

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #27 Gepost op: 6-02-2015, 10:17:34 »
Ik breek m'n hoofd over het volgende: de zwarte vrijstelling is aan het eind van aflevering 4 ingezet. Iedereen weet dat, want dat is bekend gemaakt door Art - alleen niet welke persoon dat gedaan heeft. Waarom discussiëren Marlijn en Rik dan nog over dat Martine zegt dat ze 'm heeft? Hij is al ingezet, dus dan moeten ze toch automatisch weten dat Martine loog? Of denken ze soms dat er twee (of meer) zwarte vrijstellingen in het spel zijn? Ik volg dit niet. Anybody?

Offline Tommol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #28 Gepost op: 6-02-2015, 10:32:56 »
Ik breek m'n hoofd over het volgende: de zwarte vrijstelling is aan het eind van aflevering 4 ingezet. Iedereen weet dat, want dat is bekend gemaakt door Art - alleen niet welke persoon dat gedaan heeft. Waarom discussiëren Marlijn en Rik dan nog over dat Martine zegt dat ze 'm heeft? Hij is al ingezet, dus dan moeten ze toch automatisch weten dat Martine loog? Of denken ze soms dat er twee (of meer) zwarte vrijstellingen in het spel zijn? Ik volg dit niet. Anybody?
Volgens mij zijn Rik en Marlijn in de veronderstelling dat naast Magriet ook Martine een zwarte vrijstelling heeft gepakt. Ze begonnen nu wel hier aan te twijfelen, aangezien de zogenaamde tweede zwarte vrijstelling nog niet hebben gezien.

Offline >>Tommie<<

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #29 Gepost op: 6-02-2015, 10:37:10 »
Het lijkt me héél sterk dat ze dezelfde soort hint weer zouden doen. Zeker aangezien er bij Inge heel veel kritiek op was. De meeste mensen vonden het helemaal geen leuke hint, omdat het zo overduidelijk was. Gaat de redactie het slechts een paar jaar later leuk nog een keertje doen... Lijkt me niet.

Denk het ook niet, denk dat we de gebarentaal hint nooit meer terug zullen zien.
Every single day, Every word you say, Every game you play, Every night you stay,  I'll be watching you... DE MOL !

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #30 Gepost op: 6-02-2015, 10:40:31 »
Denk het ook niet, denk dat we de gebarentaal hint nooit meer terug zullen zien.

Eens. Maar dat betekent niet dat de Mol niet af en toe uit eigen initiatief een beetje met de handen kan klooien op de groepsfoto. (Zoals ook veel hulpmollen/nepmollen hebben gedaan.)

Offline Maulwurf86

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #31 Gepost op: 6-02-2015, 10:41:40 »
Volgens mij zijn Rik en Marlijn in de veronderstelling dat naast Magriet ook Martine een zwarte vrijstelling heeft gepakt. Ze begonnen nu wel hier aan te twijfelen, aangezien de zogenaamde tweede zwarte vrijstelling nog niet hebben gezien.

Maar er is toch duidelijk gezegd dat er maar één gepakt is bij die tempelopdracht? Dus wanneer zou ze die dan gepakt moeten hebben?

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #32 Gepost op: 6-02-2015, 11:19:29 »
Op de site staat dat de afleveringtitel kanteling is.
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #33 Gepost op: 6-02-2015, 11:21:49 »
Rik en Marlijn slaan een beetje door in hun jokerjacht geloof ik ::rofl:: ik begreep dat hele verhaal over die ZV ook al niet. Ook dat Marlijn verontwaardigd was dat er geen joker bij haar test lag... Hoe kun je nou NIET begrijpen dat het Riks jokers waren? De mol heeft toch helemaal niks te maken met die afspraken onderling.

Ik heb me een beetje aan Marlijn geërgerd deze aflevering

Offline G-root

  • Winnaar De Mol pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Poolwinnaar EK '12, Tour '19, Giro '20
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #34 Gepost op: 6-02-2015, 11:33:24 »

Ik heb me een beetje aan Marlijn geërgerd deze aflevering


Ik ook, maar ja, het blijft WIDM hè.
Spelletje ?! - It's a way of life !

Offline Jskaat

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #35 Gepost op: 6-02-2015, 11:43:32 »
Ik breek m'n hoofd over het volgende: de zwarte vrijstelling is aan het eind van aflevering 4 ingezet. Iedereen weet dat, want dat is bekend gemaakt door Art - alleen niet welke persoon dat gedaan heeft. Waarom discussiëren Marlijn en Rik dan nog over dat Martine zegt dat ze 'm heeft? Hij is al ingezet, dus dan moeten ze toch automatisch weten dat Martine loog? Of denken ze soms dat er twee (of meer) zwarte vrijstellingen in het spel zijn? Ik volg dit niet. Anybody?

Rik en Marlijn denken dat omdat Martine zelf gezegd heeft dat ZIJ hem niet heeft ingezet (maar dus wel heeft). Dus daarom concluderen ze dat iemand anders 'm heeft ingezet. Volgens mij weten ze dus niet wie.

Ik vind het alleen een beetje raar, dat Rik dat zo maar geloofde van Martine en haar alsnog een joker geeft. Als je met WIDM mee doet en je afspreek dat iemand geen zwarte vrijstelling inzet (als je denkt dat die 'm heeft) en die wordt tóch ingezet, dan vertrouw je die persoon toch niet meer?
Over het algemeen zegt Art volgens mij wanneer een zwarte vrijstelling gevonden kan worden of gevonden is. Dus als er dan 2 in het spel zouden zijn dan zou de groep dat weten. Maar goed. Rik is óf gewoon niet zo slim (wat hij bevestigd door ander gedrag) óf hij is de mol en acteert dat...

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #36 Gepost op: 6-02-2015, 14:12:03 »
Dit is de wiki pagina van de bloemen die bij de molbriefjes lagen tijdens deze aflevering. Kan er zelf geen hint uit halen, behalve dat Margriet ook een bloemen naam is.

http://en.m.wikipedia.org/wiki/Cassia_fistula

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #37 Gepost op: 6-02-2015, 14:20:56 »
(bron Asjemenou/avrotrosforum)

Margriet is het symbool voor onschuld en liefde.

En met de link boven mijn bericht kom je speurend bij dit artikel
http://en.m.wikipedia.org/wiki/Vishu
« Laatst bewerkt op: 6-02-2015, 14:35:09 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Online JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #38 Gepost op: 6-02-2015, 14:22:04 »
Al genoemd?) De aflevering heet kantelen, maar op de site staat kanteLING...

Offline SoSuDeMo

  • Forumlid
Re: Aflevering 6 - Kantelen
« Reactie #39 Gepost op: 6-02-2015, 14:23:39 »
Al genoemd?) De aflevering heet kantelen, maar op de site staat kanteLING...
Ja dat zei ik al  ::tandpastasmiley::
Junior2: 16e. Widm2015: 129e.