Auteur Topic: Molse acties vs Onmolse acties  (gelezen 20897 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #20 Gepost op: 24-02-2015, 19:57:50 »
Leuk om dit topic te lezen. Misschien ook leuk om molse posities tegen onmolse posities hierin mee te wegen. Die zijn nl erg belangrijk.

En de meningen over wat een molse positie is zijn nogal verdeeld denk ik.

Bijv Pakketjes:
De gevaarlijkste positie hier lijkt mij waar Chris stond. De onmolse positie dus. Waarom? Ga je op deze gecentreerde plek mollen val je meteen het meest op.. Zowel voor heel nederland als voor de kandidaten in de bootjes..Je staat als het ware hier op het podium voor n oplettend publiek

Bij de karren bijv zou in mijn ogen de mol positie zijn: Achter de kar lopen..omdat de makkelijkste manier is om 1 item te laten vallen..Weg geld. (bevolking hielp zo goed mee dat dat uitgesloten was)

Zo kan je een molpositielijstje maken.. zou interessant kunnen zijn

Ben benieuwd wat jullie echte molposities vinden naast de molacties..

Edit: ik kom uiteraard op Margriet uit qua meeste positiepunten  ::)
« Laatst bewerkt op: 24-02-2015, 20:01:57 door FS »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #21 Gepost op: 24-02-2015, 20:29:09 »
Denk dat zo'n lijst onmogelijk is, omdat iedereen een andere mening heeft wat betreft beste posities. Ik zie in deze lijst ook al een aantal dingen waar ik het niet mee eens ben.. Dus voor mij zeggen die lijstjes niet zoveel, maar voor anderen zijn ze misschien wel handig.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #22 Gepost op: 24-02-2015, 20:34:40 »
Denk dat zo'n lijst onmogelijk is, omdat iedereen een andere mening heeft wat betreft beste posities.

Dat maakt de discussie ook leuker. Als iedereen met hetzelfde lijstje aankomt heb je niks om over te discussieren  ;)
En waar is n forum dan voor?

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #23 Gepost op: 24-02-2015, 20:39:48 »
Als er dingen zijn waar je het niet mee eens bent, hoor ik het graag.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #24 Gepost op: 24-02-2015, 21:09:03 »
Bij mij gaat het er vooral om wat je met een bepaalde positie doet. Chris had bijvoorbeeld de ideale positie als pakketverdeler op het vlot, maar wist uiteindelijk 3 pakketten goed af te leveren. Iemand kan wel een goede molpositie hebben, maar dat hoeft niet te betekenen dat diegene op die positie ook molt. Daarbij is vaak niet zo dat de mol zijn of haar eigen positie in een opdracht kan bepalen. Als de hele groep je zowat vastketent in de controlroom, dan is het lastig om daar tegenin te gaan. Hetzelfde geldt voor de Bentota-opdracht, waar de verdeling ook al snel bepaald was.

Wat betreft de mols en onmols lijst, daar kun je helemààl eeuwig over twisten ... ;)

Ik ben één en al oor.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #25 Gepost op: 24-02-2015, 21:14:09 »
Als de hele groep je zowat vastketent in de controlroom, dan is het lastig om daar tegenin te gaan.


Margriet laat zich nergens 'vastketenen' hoor. Althans niet in wie is de mol. Past niet bij haar karakter. Als zij de controlroom had willen verlaten had ze dat gedaan. Zo'n persoontje is het echt wel hoor. Je kan je dus afvragen waarom ze dat niet deed.. Als kandidaat ga je jezelf toch op beide plekken begeven? Vandaar dat dit wel interessant is natuurlijk

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #26 Gepost op: 24-02-2015, 21:31:20 »
Margriet laat zich nergens 'vastketenen' hoor. Althans niet in wie is de mol. Past niet bij haar karakter. Als zij de controlroom had willen verlaten had ze dat gedaan. Zo'n persoontje is het echt wel hoor. Je kan je dus afvragen waarom ze dat niet deed.. Als kandidaat ga je jezelf toch op beide plekken begeven? Vandaar dat dit wel interessant is natuurlijk

Ik heb het hier over het moment dat de groep gaat bepalen wie in de controlroom blijft. Er wordt overtuigend Margriet geroepen, maar zij gaat hier niet op in. Pas bij de tweede keer geeft ze toe en stelt ze voor dat Pieter ook blijft. Dan lijkt het me gek om 5 minuten na de start van de opdracht weg te gaan en overal kabels uit te trekken. Als er dan iemand wordt beschuldigd voor het falen van de opdracht, dan is het wel degene die zich niet aan zijn of haar taken heeft gehouden. Al ben ik het wel met je eens dat het blijven in de controlroom op zichzelf natuurlijk onmols is, en daar heeft Margriet dan ook minpunten voor gekregen.

------------

Ben ik met je eens. Mijn lijstje stelt alleen in mijn ogen de beste molposities. Niets meer niets minder. Hoe deze verder zijn bekleed is weer een hele discussie apart ja. ;)

Vanavond heb ik (helaas, het zijn leuke conversaties) geen tijd maar misschien morgen wel. ::ok::

Haha, geen probleem. Ik kijk er wel naar uit, hoe objectiever dit lijstje wordt, hoe beter.  ;)
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 08:51:26 door Stormpie, Reden: 2 berichten samengevoegd »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #27 Gepost op: 24-02-2015, 21:40:31 »
Ik heb het hier over het moment dat de groep gaat bepalen wie in de controlroom blijft. Er wordt overtuigend Margriet geroepen, maar zij gaat hier niet op in. Pas bij de tweede keer geeft ze toe en stelt ze voor dat Pieter ook blijft. Dan lijkt het me gek om 5 minuten na de start van de opdracht weg te gaan en overal kabels uit te trekken. Als er dan iemand wordt beschuldigd voor het falen van de opdracht, dan is het wel degene die zich niet aan zijn of haar taken heeft gehouden. Al ben ik het wel met je eens dat het blijven in de controlroom op zichzelf natuurlijk onmols is, en daar heeft Margriet dan ook minpunten voor gekregen.

volgens mij was de bedoeling dat Margriet en Pieter als EERST in de controlroom zouden blijven. Echter, zij beslist daar te blijven... Waarom? Niet omdat iedereen haar daartoe gedwongen heeft want dat zou ze niet toelaten. Ook niet als mensen aandringen voor de 2e keer zoals jij omschrijft. Margriet laat zich niks vertellen.  Dus HAAR keuze om daar te blijven.

Ik zei dus niet dat het onmols is om in de controlroom te blijven maar het tegenovergestelde. Het is juist kandidaats om zowel in de controlroom als naar boven te gaan. Dat wil je immers als kandidaat toch? Je even overal gaan begeven.

Maar zij blijft daar dus. Mols. Of iig niet kandidaats. En wat ze daar allemaal uitgevroten heeft... dat zien we hopelijk in afl 10. (mits ze de mol is natuurlijk)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #28 Gepost op: 24-02-2015, 22:14:46 »
Het is haar dan ook niet gelukt om te voorkomen dat Bentota gelezen werd.


Klopt! Want het was Chris die Bentota las. Een gevaarlijke en rare actie voor een mol. Want hij leidde zomaar Rik langs de envelop met geld. Was het voor de mol niet makkelijker geweest Bentota dan niet te lezen? Ja, wel een mooi praatje over een eventuele volgende instructie maar wel langs de envelop gelopen. Rik had hem net zo makkelijk kunnen vinden.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #29 Gepost op: 24-02-2015, 22:33:36 »
Klopt! Want het was Chris die Bentota las. Een gevaarlijke en rare actie voor een mol. Want hij leidde zomaar Rik langs de envelop met geld. Was het voor de mol niet makkelijker geweest Bentota dan niet te lezen? Ja, wel een mooi praatje over een eventuele volgende instructie maar wel langs de envelop gelopen. Rik had hem net zo makkelijk kunnen vinden.

Volgens mij had Chris Rik allang door, en Rik ziet wel vaker dingen over het hoofd. Prima uitdaging dus.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #30 Gepost op: 24-02-2015, 22:37:26 »
Volgens mij had Chris Rik allang door, en Rik ziet wel vaker dingen over het hoofd. Prima uitdaging dus.

Je bedoelt dat hij al had voorzien dat Rik die envelop zou missen? Haha.. goeie  ::ok::

Maar serieus ... Als je dan zo je best doet om in dat vliegtuig te komen ga je niet BENTOTA! roepen en vervolgens tegen de piloot zeggen dat ze naar Bentota moeten waar de envelop ligt.
Althans, niet als je de mol bent  ;)

Wat je wel als mol doet en het leek vooraf een slimme actie: Voor geel kiezen. Strand en geel. Lijkt logisch toch als je de boel wil laten mislukken.
Denk alleen dat niemand had kunnen bedenken hoe goed zichtbaar dit was vanuit de lucht

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #31 Gepost op: 24-02-2015, 22:45:10 »
Je bedoelt dat hij al had voorzien dat Rik die envelop zou missen? Haha.. goeie  ::ok::

Dat bedoelde ik inderdaad ;) Chris is op een of andere manier meester in mensen/dingen meteen door hebben, maar soms ook niet (vooral in de lucht schijnt hij daar last van te hebben ;D )

Persoonlijk vind ik het dus helemaal niet raar dat hij Bentota heeft gespot, eerst iets onverdachts doen om vervolgens wel iets verdachts te doen. Maar dat is dus het verschil in tunnelvisie ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #32 Gepost op: 24-02-2015, 22:49:00 »
Het was wel een goeie molpositie geweest. Dat ben ik met de Chrissers eens. Alhoewel je op het strand door geel te pakken ook mooi kon mollen (leek)

Chris maakte er alleen erg linke soep van in mijn ogen. Maar als hij het blijkt te zijn alleen nog maar meer petje af en hoop nog steeds dat ie het is hoor  :D ;)

Komt ie mooi op nr 1 van leukste mol ever in mijn lijstje

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #33 Gepost op: 24-02-2015, 22:49:53 »
Het was wel een goeie molpositie geweest. Dat ben ik met de Chrissers eens. Alhoewel je op het strand door geel te pakken ook mooi kon mollen (leek)

Chris maakte er alleen erg linke soep van in mijn ogen. Maar als hij het blijkt te zijn alleen nog maar meer petje af en hoop nog steeds dat ie het is hoor  :D ;)

Komt ie mooi op nr 1 van leukste mol ever in mijn lijstje

Absoluut! Ik geef toe dat ik ook nog twijfels heb hoor, een gevalletje "te mooi om waar te zijn".

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #34 Gepost op: 24-02-2015, 22:59:20 »
Als Chris de mol was, zou het volgende ook kunnen: Bentota was overduidelijk te lezen, waardoor hij eigenlijk wel zeker wist dat Rik het ook zou lezen. Om zichzelf daarom minder verdacht te maken, besloot hij het maar als eerste te zeggen.


Offline moller2020

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #35 Gepost op: 24-02-2015, 23:03:54 »
Geld plukken
Mols: Margriet ++ (pakt veel kleine bedragen, telt hardop ondanks verzoek van Chris), Marlijn + (telt hardop), Chris + (begint veel te laat met tellen)
Onmols: Rik - (stelt voor te sorteren op dezelfde bedragen om zo makkelijker op te tellen)

Logo's zoeken
Mols: Rik + (ziet No34-logo niet waar hij voor staat met Martine)
Onmols: Rik -- (vindt Palayakas-logo, blijft hameren op afkorting P.V.), Margriet -- (vindt Atlas-logo, vindt Dulus-logo), Chris - (vindt Viktorias-logo)

Fotoflitsen
Mols: Rik +, Marlijn + (verdient geen geld)
Onmols: Margriet -- (verdient €500), Chris - (verdient €250)


Totaal:

Margriet: +22 , -9 = +13
Rik: +14 , -14 = 0
Marlijn: +17 , -17 = 0
Chris: +12 , -20 = -8



Bedankt voor dit mooie overzicht

Online Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #36 Gepost op: 24-02-2015, 23:13:32 »
Als Chris de mol was, zou het volgende ook kunnen: Bentota was overduidelijk te lezen, waardoor hij eigenlijk wel zeker wist dat Rik het ook zou lezen. Om zichzelf daarom minder verdacht te maken, besloot hij het maar als eerste te zeggen.



Als hij niks zou zeggen dan hadden ze misschien alleen nog wat doelloos rondgevlogen. En door best fanatiek te doen hoopt hij denk ik ook dat Rik hem juist niet als mol ziet. En misschien op Bentota minder op zijn hoede is. Bovendien zet hij Rik ook nog op het verkeerde been door te zeggen dat ze de andere kandidaten nog moeten vinden Het is een risico maar ik denk dat het wel de bedoeling was om Bentota zeker te halen (misschien zelfs vanuit de productie bepaald omdat dit natuurlijk veel betere TV oplevert). Zeker als dit inderdaad een gewaagde, maar geslaagde molactie van Chris is ::jaja::.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #37 Gepost op: 24-02-2015, 23:15:19 »
Prachtig overzicht Joey! En, een weinig aan de fantasie overlatende conclusie! (En bovendien één die mijn vermoeden al vanaf het begin, dat Chris sowieso niet de mol is, versterkt.) Margriet als mol, ik zou het wel tof vinden :D

Wat interessant is is dat bij Molpunten Margriet ook het hoogste staat op het moment. Alleen staat bij mij niet Chris als laagste, maar Rik.

Eén ding echter, wáárom heb je mols rood en onmols groen gemaakt! Groen is toch de kleur van de mol? ;)

Verder kwam ik één dingejte tegen dat ik raar vond (maar dat zijn ook maar een paar punten verschil): in de lasergunopdracht noem je het pakken van je eigen envelop onmols. Waarom? Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, en waarom zou de mol niet zijn/haar eigen envelop meenemen.

Maargoed zoals ik al zei, dat zijn twee punten verschil of zo. En het verschil in eindstand is véél groter. Dus het moet wel héél gek lopen als er ooit nog iemand boven Margriet eindigt.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #38 Gepost op: 24-02-2015, 23:27:31 »
leuk! ::ok::

Het gaat mij zelf om de positie waar iemand bepalend invloed kan hebben op het resultaat. Als de molpositie er niet toe doet (voor mij) laat ik het weg. Ook let ik niet op of je als mol te veel opvalt. Het gaat sec om de positie om beslissend te kunnen zijn.

Bijvoorbeeld de perronopdracht is voor mij niet te bepalen omdat ik niet weet op welke perrons het geld te vinden was. Tevens heb je 5 teams die precies dezelfde beweegruimte hebben.

Het Theater weer wel. Hoewel je kunt zeggen "je hoeft het theater niet te vinden", je kunt het 100% zeker niet vinden als iemand je gewoon de weg niet verteld. Vandaar dat deze wel is meegewogen door mij.

Zodoende vind ik de beste molposities:

- Buiten de controlroom (als je wilt kun je een lijn of camera weghalen)
- Theater (als je wilt kun je ze onjuist de weg vertellen)
- Kar (alleen daar kan het geld worden verloren)
- Watervliegtuig (alleen daar wordt het geld gevonden)
- De rondleiding krijgen ipv geven. (je kunt de jokers wegspelen of de gidsen betrappen als ze voor het geld gaan)
- Pakketverdeler (daar worden de pakketten naar Geldrop verdeeld)
- Helikopter (daar wordt het antwoord gegeven)
- Geldteller bij het plukken. (daar wordt het antwoord bepaald)

Het zijn voor mij maar 8 van de 20 opdrachten. Dat is nog niet eens de helft. Van die 8 posities hadden ze er in alfabetische volgorde: Chris 6, Margriet 2, Marlijn 3, Rik 4. (Je mag voor Rik, Margriet en Marlijn nog 1 extra tellen als je ze ook als geldtellers telt.)


Wat betreft de mols en onmols lijst, daar kun je helemààl eeuwig over twisten ... ;)




Helemaal eens Theoreticus!  ::)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #39 Gepost op: 24-02-2015, 23:31:20 »
Verder kwam ik één dingejte tegen dat ik raar vond (maar dat zijn ook maar een paar punten verschil): in de lasergunopdracht noem je het pakken van je eigen envelop onmols. Waarom? Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, en waarom zou de mol niet zijn/haar eigen envelop meenemen.

Eigen enveloppe pakken en afgaan = geen geld in de pot (en geen verdubbeling van eigen enveloppe).
Andermans enveloppe pakken en afgaan = geen geld in de pot én kans op verdubbeling van de ander weg (en geen verdubbeling van eigen enveloppe).
2e scenario is molser dan 1e scenario.
Maar 1e scenario is natuurlijk nog altijd molser dan geen enveloppe pakken dus 'onmols' zou ik het nou ook weer niet noemen.