Auteur Topic: Molse acties vs Onmolse acties  (gelezen 20898 keer)

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Molse acties vs Onmolse acties
« Gepost op: 22-02-2015, 22:55:24 »
Bijna elk seizoen is het spotten van onmolse acties voor mij de ideale methode om kandidaten, en daarmee ook de mol, te ontmaskeren. Toen Carolina, mijn mol, het spel moest verlaten was ik daarom eventjes ten einde raad. Wie was nou in godsnaam de mol nadat degene, die vrijwel geen onmolse acties op haar naam had staan, een rood scherm had gekregen? Chris en Margriet konden het immers niet zijn vanwege hun keuze voor 50-75 op het eiland, Marlijn had geld gepakt bij de Dagoba en Rik ging zonder envelop af bij de lasergunopdracht. Kortom, niemand kon de mol meer zijn, of toch wel?

Na Carolina's vertrek heb ik alle afleveringen nog eens teruggekeken en per opdracht genoteerd wanneer een kandidaat iets onmols (bijvoorbeeld het vinden van geld) of mols (bijvoorbeeld het voorbij lopen van een envelop met geld) deed. Het resultaat: Margriet, die ik toen nog niet verdacht, kwam overtuigend als mol naar voren. Sindsdien zit ik ook op Margriet en ben ik doorgegaan met het focussen op onmolse en molse acties. Zie hieronder de methode. Aanvullingen en/of verbeteringen zijn van harte welkom!

Mols (+) vs Onmols (-)

Foto's op het perron
Mols: Rik + , Margriet + , Marlijn + (gaan op een perron met geld zoeken)
Onmols: Margriet - (haalt Viktor uit een trein), Chris - (gaat op een perron met vrijstellingen zoeken)

Je kunt er als mol alleen voor zorgen dat er geen geld verdiend wordt op plaatsen waar daadwerkelijk geld te vinden is

Rode draad
Mols: Rik + (neemt een verkeerde camera mee, die Viktor en Carolina op dat moment net nodig hebben) Margriet ++ (merkt de rode streep in de controlroom niet op terwijl zij zich hier de hele tijd bevindt, is aan kabels aan het trekken als meerdere camera's uitvallen), Chris ++ (vindt geen rode lijnen op zichzelf, bevindt zich niet in de controlroom als schermen uitgaan)
Onmols: Margriet - (verlaat de controlroom niet), Marlijn -- (vindt 3 rode lijnen)

Galerie
Mols: Rik ++ (stelt aan het einde voor om nog één keer te gaan kijken, heeft veel schilderijen fout hangen), Margriet +++ (stuurt anderen aan om te kijken, gaat zelf kijken, heeft veel schilderijen fout hangen), Marlijn ++ (gaat twee keer kijken), Chris ++ (gaat twee keer kijken, heeft veel schilderijen fout hangen)
Onmols: Rik - (gaat niet kijken), Marlijn -- (zegt dat Ajoued haar wand heeft, heeft veel schilderijen goed hangen)

Bijlage (met dank aan Rat, G-root, etc.): http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=55383.160

Penningmeester kiezen
Mols: Margriet + (wil penningmeester worden), Chris + (stemt voor Margriet als penningmeester)
Onmols: Rik - (wil penningmeester worden), Marlijn - (stemt voor Rik als penningmeester)

Tuktuk's naar theater
Mols: Marlijn + (rondleider, geeft veel informatie in één keer)
Onmols: Rik - (leidt chauffeur naar witte eikel), Marlijn - (geeft goede aanwijzing; witte eikel), Chris - (spot Lakehouse)

Huifkarren
Mols: Rik +, Margriet + (veel moeite met de kar)
Onmols: Marlijn - (komt ruim op tijd aan), Chris - (staat bij de vrachtwagen)

Laserguns
Mols: Margriet + (gaat af met envelop), Marlijn ++ (gaat af met 2 enveloppen), Chris ++ (gaat af met 2 enveloppen)
Onmols: Rik -- (gaat af zonder envelop), Margriet - (pakt eigen envelop), Marlijn - (pakt eigen envelop)

Bentota
Mols: Rik ++ (zegt dat ze niet naar de zee moeten kijken, loopt envelop voorbij), Margriet + (koopt verf), Marlijn + (koopt verf), Chris + (loopt envelop voorbij)
Onmols: Marlijn - (koopt schaar), Chris -- (zegt dat ze naar het strand moeten kijken, ziet Bentota)
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 16:41:00 door Joeyversteeg12 »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #1 Gepost op: 22-02-2015, 22:56:03 »
Fotokiekjes
Mols: Rik + (staat op foute foto), Margriet ++ (loopt bordje VOC voorbij, staat op foute foto), Marlijn + (staat op foute foto)
Onmols: Chris -- (staat op goede foto's, merkt op hoe opdracht werkt en legt deze uit)

Dagoba
Mols: Rik + (pakt geen geld), Margriet + (pakt geen geld)
Onmols: Marlijn -- (pakt €500), Chris - (pakt €250)

Eilandbezoekers
Mols: Rik + (stemt voor 30-50), Marlijn + (stemt voor 30-50)
Onmols: Margriet - (stemt voor 50-75), Chris - (stemt voor 50-75)

Rondleiding
Mols: Margriet + (gaat voor jokers wegspelen), Marlijn + (pakt jokers)
Onmols: Rik -- (wil voor geld gaan, antwoordt 550 verhalen), Marlijn - (vertelt alle antwoorden op de vragen), Chris -- (wil voor geld gaan, antwoordt 22000 tekeningen)

Ik heb de hoogte van de boeddha (40 meter) en het aantal kunstenaars (3) niet meegenomen in de beoordeling van deze opdracht, omdat deze antwoorden zo makkelijk waren en ook door meerdere kandidaten beantwoord werden. Het had hierbij niet uitgemaakt of de mol dit antwoord wel of niet riep.

Strandvakken
?? Kan je niet beoordelen, omdat we niet weten waar het geld lag ??

Pakketjes bezorgen
Mols: Rik ++ (levert geen pakketje af in Geldrop, vaart naar Enschede), Margriet ++ (levert geen pakketje af in Geldrop, vaart naar Enschede), Marlijn ++ (verstoort communicatie over de porto, neemt 3 pakketjes mee waarna ze helemaal teruggaat om een pakketje terug te brengen)
Onmols: Marlijn - (levert een pakketje af in Geldrop), Chris -- (zorgt voor 3 afgeleverde pakketen, en dus €1500 euro in de pot.)

Slechtste chauffeur
Mols: Margriet + (stelt voor een E te maken als euroteken), Chris ++ (komt in het vliegtuig, noemt het goede antwoord niet)
Onmols: Rik - (wil een komma en een streepje), Marlijn - (wil een komma en een streepje), Chris - (spot 1974)

Getallen onthouden
Mols: Margriet ++ (vraagt vrijwel alleen naar genoemde getallen, pakt twee foute kokers), Marlijn ++ (maakt een aantal fouten in het bevestigen van niet genoemde getallen, pakt twee foute kokers)
Onmols: Rik -- (pakt twee goede kokers, bevestigt een aantal genoemde getallen), Margriet - (pakt een goede koker), Marlijn -- (pakt een goede koker, bevestigt veel genoemde getallen), Chris --- (pakt drie goede kokers, bevestigt veel genoemde getallen, gaat niet voor jokers)

Deze beoordeling is gebaseerd op mijn analyse van deze opdracht in dit topic:  http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=55783.40

Trein
Mols: Margriet + , Marlijn + (wil voor het foute antwoord voor de prijs van het treinkaartje gaan)
Onmols: Rik - (beantwoordt vragen goed waardoor ze in de goede wagon terecht komen), Marlijn - (beantwoordt vraag over het nummer op de achterkant van de trein goed), Chris - (beantwoordt vragen goed waardoor ze in de goede wagon terecht komen)

Molverkiezing
?? Lastig te beoordelen ??
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 16:38:45 door Joeyversteeg12 »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #2 Gepost op: 22-02-2015, 22:56:20 »
Geld plukken
Mols: Margriet ++ (pakt veel kleine bedragen, telt hardop ondanks verzoek van Chris), Marlijn + (telt hardop), Chris + (begint veel te laat met tellen)
Onmols: Rik - (stelt voor te sorteren op dezelfde bedragen om zo makkelijker op te tellen)

Logo's zoeken
Mols: Rik + (ziet No34-logo niet waar hij voor staat met Martine)
Onmols: Rik -- (vindt Palayakas-logo, blijft hameren op afkorting P.V.), Margriet -- (vindt Atlas-logo, vindt Dulus-logo), Chris - (vindt Viktorias-logo)

Fotoflitsen
Mols: Rik +, Marlijn + (verdient geen geld)
Onmols: Margriet -- (verdient €500), Chris - (verdient €250)


Totaal:

Margriet: +22 , -9 = +13
Rik: +14 , -14 = 0
Marlijn: +17 , -17 = 0
Chris: +12 , -20 = -8
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 16:42:48 door Joeyversteeg12 »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #3 Gepost op: 22-02-2015, 23:04:01 »
Mooi overzicht Joey, hier hebben we iets aan. ::ok::

Offline molsprdr

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #4 Gepost op: 22-02-2015, 23:45:15 »
Mooi verwerkt. Des te meer een bevestiging van Margriet als mol.  ;D

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #5 Gepost op: 23-02-2015, 00:15:34 »




Foto's op het perron
Molse actie Margriet >> liet viktor de foto's niet zien en liep heel snel! zo herken je niemand
Molse actie Rik is ook eventjes alleen en mist een persoon omdat hij er met zijn rug naar gaat staan.


Rode draad
Molse actie Rik maakte opmerking dat hij niet wist hoe het werkte qua aansluiten, hield zich expres van den domme.. En was zowel in de controlekamer als daarbuiten.
Molse actie Chris >> hij is enige overgebleven persoon in het spel nu die toen vrij rondliep dat de camera's werden verschoven, ook bleek door Eveline dat de route die Chris had gelopen in ene in de war zat daarna en hij was er als enige langsgeweest.

Galerie
Molse actie Rik bleek dat hij geen enkel schilderij goedhad, zelfs niet na nog een keer kijken!!
Molse actie Margriet >> in biecht noemt ze voorbeelden van schilderijen die helemaal niet aan haar wand hingen! ze heeft al haar schilderijen 1 plek verschoven en had er maar 1 goed uiteindelijk. onmolse actie marlijn >> van de 7 hingen er 6 schilderijen goed.
Molse actie van Chris >> heeft een groot aantal goed gehangen, maar alles net 1 plekje verschoven


Tuktuk's naar theater
Molse actie van Rik was klooien met porto, net doen of ie marlijn niet verstond etc


Laserguns
Molse actie van Marlijn >> gaat op verdachte manier af, zei in biecht dat ze sprong, maar bleek niet uit de beelden.. 1 van de enveloppen was met haar eigen naam, dubbel geld waard, Molse actie?
Molse actie van Chris >> zei dat zijn tuktuk leegwas, maar viktor vond daar nog een envelop
Molse actie van Rik >> verdween ineens achter truck en ging af door boobytrap, maar zei in biecht dat hij binnen no time werd afgeschoten..

Bentota
Molse actie van Marlijn >> zat tijd te rekken op strand! hielp niet echt mee,
Onmolse actie van Marlijn >> doet dansje met paraplu's om extra op te vallen


Super overzicht! Sorry dat ik alles heb weg zitten halen! maar het paste niet allemaal ::ohno:: hoop dat we er verder mee komen!

Offline Mollige

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Daar trap ik mooi niet in
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #6 Gepost op: 23-02-2015, 00:52:36 »

Fotokiekjes
Molse acties van Rik.. Tijdens foto van de tattoos, hoorde je Martine vragen naar muis. Ipv te reageren zegt hij tegen ajouad, noem jij nog even alles op door de porto wat we zoeken, zo hoe je de porto lekker langer bezet.

Strandvakken
Chris had als enige beide vragen naar waarheid beantwoord, Martine als enige beide gelogen en de rest, 1 gelogen, 1 naar waarheid geantwoord.

Pakketjes bezorgen
Molse actie van Rik >> pakketten van klutsdorp dankzij hem te water, waardoor ze om nieuwe opdracht moesten vragen. New opdracht is naar duur, dat horen ze duidelijk, zegt Chris vlakbij Enschede, dus zegt Rik in ene we moeten naar Enschede.. En daar gaan ze dus heen.

Slechtste chauffeur
Molse actie van Chris probeert Carolina direct op ander spoor dan geld te zetten qua getal
Molse actie van Rik >> zijn idee om dat rare jaartal te bedenken.

Getallen onthouden
Molse actie van Marlijn bevestigd aan Margriet nr 34 kun je pakken, maar bleek foute koker
Molse actie van Chris heeft iets uit de eerste koker gehaald, probeert caro te overtuigen Jokers te laten liggen.. Mol wil geen extra Jokers in het spel?

Trein
Molse actie van Margriet pakte als eerste koffer, met toevallig laatste opdracht..
Molse actie van Marlijn wil na twee opdrachten al koffers achterlaten en doet dit ook, aan einde vd opdracht komt ze wederom met idee om overige koffers ook achter te laten...
Molse actie van Chris ging midden van de opdracht een andere ruimte in en was even weg..
Molse actie van Rik, tijdens het geld zoeken staat een doosje met wat lijkt op een mollogo, men vraagt ernaar en Rik doet alsof ie het bekijkt, maar stopt het eigenlijk juist iets dieper weg..


Hoop dat je er iets mee kunt!

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #7 Gepost op: 23-02-2015, 14:14:30 »
Rode draad
Mols: Rik + (neemt een verkeerde camera mee, die Viktor en Carolina op dat moment net nodig hebben) Margriet + (merkt de rode streep in de controlroom niet op terwijl zij zich hier de hele tijd bevindt), Chris ++ (vindt geen rode lijnen op zichzelf, bevindt zich niet in de controlroom als schermen uitgaan)
Onmols: Margriet - (verlaat de controlroom niet), Marlijn -- (vindt 3 rode lijnen)

Wanneer zie je die rode streep in de controlroom?

Edit: Heb hem gevonden, voor de monitoren op de grond. Ongelofelijk dom eigenlijk..
« Laatst bewerkt op: 23-02-2015, 14:24:23 door Mickvanh »
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Offline Tweety

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Carpe fucking diem!
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #8 Gepost op: 23-02-2015, 14:31:15 »
 ::bravo:: Wat een prachtig overzicht! Dankjewel. En de uitslag bevalt me ook wel  ::vergroot::

Wat me nog opviel: op het moment dat de schermen uitvielen in de controlroom lag Margriet onder de tafel met monitoren om iets te pakken. Zou heel goed kunnen dat ze daarbij wat draadjes lostrekt (al dan niet per ongeluk).
Just because you're paranoid, don't mean they're not after you

Offline Perijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Molloot sinds 19-11-99
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #9 Gepost op: 23-02-2015, 14:32:19 »
Edit: Heb hem gevonden, voor de monitoren op de grond. Ongelofelijk dom eigenlijk..

Ik heb hem ook gezien, maar het leek gewoon rode verf op de grond, geen rode tape zoals bij de andere lijnen. En ik kon in de schermen niet zien waar hij gepast zou hebben, dus lijk mij geen onderdeel van de oplossing.
Nos Iungat Ambulare // WIDM-Pool :: 2015 | #297 :: 2016 | #105

Offline Mickvanh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #10 Gepost op: 23-02-2015, 14:34:52 »
Ik heb hem ook gezien, maar het leek gewoon rode verf op de grond, geen rode tape zoals bij de andere lijnen. En ik kon in de schermen niet zien waar hij gepast zou hebben, dus lijk mij geen onderdeel van de oplossing.

Maar er werd nergens gezegd dat het per se een lijn van plakband of tape moest zijn, een lijn is immers een lijn..
"Het leven moet als een feestelijk en hartstochtelijk spel zijn dat gespeeld zou moeten worden met oude en nieuwe vrienden"  - Frédérique Huydts

Online Lo

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #11 Gepost op: 23-02-2015, 14:45:07 »
Chris - (gaat op een perron zonder vrijstellingen zoeken)
Maar die waren er juist wel...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #12 Gepost op: 23-02-2015, 14:50:17 »
Enkele aanvullingen die me zo direct te binnen schieten:

Aflevering 1:

Treinreizigers

- Margriet haalt Viktor uit de trein. Waarom gaat ze niet mee zoeken op een plek waar geen enveloppen te vinden zullen zijn?

Tussendoor

- Marlijn vindt jokers die Viktor maar niet kon vinden. Als Marlijn de Mol is, was het mogelijk een poging om Viktor verdacht te maken. Helaas voor haar zet hij zijn joker niet in.

Rode draad

- Marlijn loopt toch ook een behoorlijke tijd alleen door het gebouw. 1 lijn verstoppen volstond om deze opdracht te laten mislukken.

Aflevering 3:

Laser gun

Opmerking: Margriet gaat af met haar envelop, maar je kan het moeilijk Mols noemen.

Aflevering 5:

Pakketjes rondbrengen

- Marlijn (en Martine) zeggen dat de 3 pakjes in Enschede dezelfde code hebben, terwijl ze in feite allemaal een verschillende code hebben. Wanneer Marlijn dit ontdekt, brengen ze 1 van de 3 pakjes terug, maar nog altijd hebben ze ook een fout pakje bij. Dit kan het niet afgeleverde pakje zijn.


Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #13 Gepost op: 23-02-2015, 16:14:47 »
Foto's op het perron
Molse actie Margriet >> liet viktor de foto's niet zien en liep heel snel! zo herken je niemand
Molse actie Rik is ook eventjes alleen en mist een persoon omdat hij er met zijn rug naar gaat staan.

Kan je me vertellen wanneer in de aflevering deze twee momenten zich afspelen?

Rode draad
Molse actie Rik maakte opmerking dat hij niet wist hoe het werkte qua aansluiten, hield zich expres van den domme.. En was zowel in de controlekamer als daarbuiten.
Molse actie Chris >> hij is enige overgebleven persoon in het spel nu die toen vrij rondliep dat de camera's werden verschoven, ook bleek door Eveline dat de route die Chris had gelopen in ene in de war zat daarna en hij was er als enige langsgeweest.

Het vrij rondlopen van Chris is al opgenomen in de beoordeling. Rik die niet wist hoe de aansluiting werkt had niet perse consequenties voor het niet slagen van de opdracht.

Galerie
Molse actie Rik bleek dat hij geen enkel schilderij goedhad, zelfs niet na nog een keer kijken!!
Molse actie Margriet >> in biecht noemt ze voorbeelden van schilderijen die helemaal niet aan haar wand hingen! ze heeft al haar schilderijen 1 plek verschoven en had er maar 1 goed uiteindelijk. onmolse actie marlijn >> van de 7 hingen er 6 schilderijen goed.
Molse actie van Chris >> heeft een groot aantal goed gehangen, maar alles net 1 plekje verschoven

Bij het samenstellen van de lijst twijfelde ik eraan of ik dit (aan de hand van de analyse in dit topic: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=55383.160 ) moest meenemen in de beoordeling. Maar bij nader inzien denk ik dat dit een goede toevoeging is. Marlijn had veel goed, Chris, Rik en Margriet hadden veel fout.

Tuktuk's naar theater
Molse actie van Rik was klooien met porto, net doen of ie marlijn niet verstond etc

Marlijn was hier de stoorzender, niet Rik

Laserguns
Molse actie van Marlijn >> gaat op verdachte manier af, zei in biecht dat ze sprong, maar bleek niet uit de beelden.. 1 van de enveloppen was met haar eigen naam, dubbel geld waard, Molse actie?
Molse actie van Chris >> zei dat zijn tuktuk leegwas, maar viktor vond daar nog een envelop
Molse actie van Rik >> verdween ineens achter truck en ging af door boobytrap, maar zei in biecht dat hij binnen no time werd afgeschoten..

De wijze van afgaan is niet belangrijk; wel of iemand met of zonder enveloppen afgaat

Bentota
Molse actie van Marlijn >> zat tijd te rekken op strand! hielp niet echt mee,
Onmolse actie van Marlijn >> doet dansje met paraplu's om extra op te vallen

Kun je tegen elkaar wegstrepen. Het is tevens lastig te bepalen of Marlijn hier nou mols of onmols bezig was


Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #14 Gepost op: 23-02-2015, 16:24:44 »
Fotokiekjes
Molse acties van Rik.. Tijdens foto van de tattoos, hoorde je Martine vragen naar muis. Ipv te reageren zegt hij tegen ajouad, noem jij nog even alles op door de porto wat we zoeken, zo hoe je de porto lekker langer bezet.

Geluid van de porto is duidelijk achter het beeld gemonteerd, ze spelen dus niet tegelijkertijd af.

Strandvakken
Chris had als enige beide vragen naar waarheid beantwoord, Martine als enige beide gelogen en de rest, 1 gelogen, 1 naar waarheid geantwoord.

Het probleem is, is dat we niet weten waar het geld ligt. Als het geld niet ligt in één van je vakken, dan is het beter om de waarheid te spreken. Andersom is het beter om te liegen.

Pakketjes bezorgen
Molse actie van Rik >> pakketten van klutsdorp dankzij hem te water, waardoor ze om nieuwe opdracht moesten vragen. New opdracht is naar duur, dat horen ze duidelijk, zegt Chris vlakbij Enschede, dus zegt Rik in ene we moeten naar Enschede.. En daar gaan ze dus heen.

De bestuurder van de boot is daar verantwoordelijk voor, niet Rik. Enschede is al genoteerd.

Slechtste chauffeur
Molse actie van Chris probeert Carolina direct op ander spoor dan geld te zetten qua getal
Molse actie van Rik >> zijn idee om dat rare jaartal te bedenken.

Het is ook voor een kandidaat logisch om voor een getal dat met 19 begint te kiezen, gezien het hoge bedrag dat het oplevert. Daarbij stemde Margriet hier ook mee in.

Getallen onthouden
Molse actie van Marlijn bevestigd aan Margriet nr 34 kun je pakken, maar bleek foute koker
Molse actie van Chris heeft iets uit de eerste koker gehaald, probeert caro te overtuigen Jokers te laten liggen.. Mol wil geen extra Jokers in het spel?

Molse actie Marlijn is al genoteerd onder 'foute getallen bevestigen'. Chris' actie is eerder onmols dan mols

Trein
Molse actie van Margriet pakte als eerste koffer, met toevallig laatste opdracht..
Molse actie van Marlijn wil na twee opdrachten al koffers achterlaten en doet dit ook, aan einde vd opdracht komt ze wederom met idee om overige koffers ook achter te laten...
Molse actie van Chris ging midden van de opdracht een andere ruimte in en was even weg..
Molse actie van Rik, tijdens het geld zoeken staat een doosje met wat lijkt op een mollogo, men vraagt ernaar en Rik doet alsof ie het bekijkt, maar stopt het eigenlijk juist iets dieper weg..

We weten niet of het geld in een koffer lag, dus in principe is het pakken van een bepaalde koffer niet perse mols. Ook het achterlaten ervan niet. Hetzelfde geldt voor Rik en Chris.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #15 Gepost op: 23-02-2015, 16:26:49 »
::bravo:: Wat een prachtig overzicht! Dankjewel. En de uitslag bevalt me ook wel  ::vergroot::

Wat me nog opviel: op het moment dat de schermen uitvielen in de controlroom lag Margriet onder de tafel met monitoren om iets te pakken. Zou heel goed kunnen dat ze daarbij wat draadjes lostrekt (al dan niet per ongeluk).

Is mij ook opgevallen inderdaad  ::ok::. Als de schermen uitvallen is Margriet de kabels uit de knoop aan het halen. We zien op dat moment dat een camera verschuift, terwijl er geen hand in de buurt is. Dit kan erop wijzen dat iemand aan de kabels aan het trekken is, wat waarschijnlijk Margriet is. Ik zal het noteren.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #16 Gepost op: 23-02-2015, 16:27:21 »
Maar die waren er juist wel...

Verbeterd, maar alsnog onmols in mijn ogen.

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #17 Gepost op: 23-02-2015, 16:35:21 »
Enkele aanvullingen die me zo direct te binnen schieten:

Aflevering 1:

Treinreizigers

- Margriet haalt Viktor uit de trein. Waarom gaat ze niet mee zoeken op een plek waar geen enveloppen te vinden zullen zijn?

Mee eens. Onmolse actie.

Tussendoor

- Marlijn vindt jokers die Viktor maar niet kon vinden. Als Marlijn de Mol is, was het mogelijk een poging om Viktor verdacht te maken. Helaas voor haar zet hij zijn joker niet in.

Iemand verdacht proberen te maken versta ik niet perse onder mols. Dat kan ook gewoon een bondje zijn waar men ideeën met elkaar uitwisselt.

Rode draad

- Marlijn loopt toch ook een behoorlijke tijd alleen door het gebouw. 1 lijn verstoppen volstond om deze opdracht te laten mislukken.

Klopt, maar alle overgebleven kandidaten deden dit, met uitzondering van Margriet.

Aflevering 3:

Laser gun

Opmerking: Margriet gaat af met haar envelop, maar je kan het moeilijk Mols noemen.

Klopt, ze heeft er zelf geen invloed op, gezien Martine haar afschiet. Maar het pakken van een envelop is op zichzelf al mols te noemen (Rik die geen envelop pakt is daarom onmols).

Aflevering 5:

Pakketjes rondbrengen

- Marlijn (en Martine) zeggen dat de 3 pakjes in Enschede dezelfde code hebben, terwijl ze in feite allemaal een verschillende code hebben. Wanneer Marlijn dit ontdekt, brengen ze 1 van de 3 pakjes terug, maar nog altijd hebben ze ook een fout pakje bij. Dit kan het niet afgeleverde pakje zijn.

Mee eens. Het terugbrengen van het pakketje heeft ze veel tijd gekost. Martine en Marlijn hebben hierdoor ook de minste pakketjes afgeleverd van alle groepen.



Offline lerak6

  • Forumlid
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #18 Gepost op: 24-02-2015, 13:25:09 »
Waarom geen + en - bij strandvakken? Als kandidaat wil je in zoveel mogelijk vakken kunnen zoeken voor geld. De Mol wil echter zo weinig mogelijk vakken om in te kunnen zoeken en zal dus foute antwoorden geven. Dus een + voor een fout antwoord en een - voor een goed antwoord, naar wij dachten....

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #19 Gepost op: 24-02-2015, 13:37:31 »
Waarom geen + en - bij strandvakken? Als kandidaat wil je in zoveel mogelijk vakken kunnen zoeken voor geld. De Mol wil echter zo weinig mogelijk vakken om in te kunnen zoeken en zal dus foute antwoorden geven. Dus een + voor een fout antwoord en een - voor een goed antwoord, naar wij dachten....

Als de mol de kaartjes had, waarvan hij wist dat daar geen geld lag, kon hij net zo goed twee goede antwoorden geven. Het maakt toch niks uit, want het geld ligt toch niet in die vakken.