Auteur Topic: Molse acties vs Onmolse acties  (gelezen 20895 keer)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #40 Gepost op: 24-02-2015, 23:50:59 »
Er staan ook dingen in die als onmols van Chris worden beoordeeld maar die ik in het Chris-topic en hier juist als mols beschouw. O.a. Bentota lezen en het kiezen voor 50-75 foto's bijvoorbeeld. En het 1974 spotten. Dat was wel zo duidelijk. Het gaat erom wat hij daarna aan vergezochte opties doet wat dat 1974 zou kunnen betekenen.

 Dat Chris niet voor jokers gaat bij de getallen onthouden vind ik juist wel mols (hij heeft ze niet nodig en Carolina krijgt ook geen voordeel zo) en ze hebben ook een verkeerde koker gepakt. Bevestigt/ noemt niet alle getallen goed.

Bij het vrachtwagen inparkeren blijft Chris eerst wachten op Martine om vervolgens toch tweede te worden en op een goede molpositie terecht te komen.

Margriet gaat voor het penningmeesterschap maar dat is haar wel wat makkelijker gemaakt door de envelop van de mol in hun kamer. Zo krijgt ze deze kans in de schoot geworpen. Ze pakte hem wel met verve.. En het is niet zo gek om in de beginfase twee jokers te kopen uit de pot. Kan ook heel kandidaats zijn. Als deze envelop bijvoorbeeld bij Rik en Marlijn had gelegen dan was ze misschien nooit (zo snel) penningmeester geworden.

Dat Margriet de eerste koffer pakt van de laatste opdracht hoeft niets te betekenen, Viktor griste ook meteen een sleutel weg in het hotel dat leek ook verdacht. Was het cruciaal dat ze die koffer pakte? Bij mijn weten weten we dat pas als we weten waar dat geld in die wagon lag.

De molverkiezingen ja dat is inderdaad nog even afwachten. Maar ik hoop dat de mol hier zijn ultieme molactie heeft verricht (met alle plezier).

Slaap lekker molloten, morgen weer verder! ::slaap::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 13:03:37 door Lonneke14 »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #41 Gepost op: 25-02-2015, 00:20:29 »
Prachtig overzicht Joey! En, een weinig aan de fantasie overlatende conclusie! (En bovendien één die mijn vermoeden al vanaf het begin, dat Chris sowieso niet de mol is, versterkt.) Margriet als mol, ik zou het wel tof vinden :D

Wat interessant is is dat bij Molpunten Margriet ook het hoogste staat op het moment. Alleen staat bij mij niet Chris als laagste, maar Rik.

Eén ding echter, wáárom heb je mols rood en onmols groen gemaakt! Groen is toch de kleur van de mol? ;)

Verder kwam ik één dingejte tegen dat ik raar vond (maar dat zijn ook maar een paar punten verschil): in de lasergunopdracht noem je het pakken van je eigen envelop onmols. Waarom? Volgens mij maakt dat niet zo veel uit, en waarom zou de mol niet zijn/haar eigen envelop meenemen.

Maargoed zoals ik al zei, dat zijn twee punten verschil of zo. En het verschil in eindstand is véél groter. Dus het moet wel héél gek lopen als er ooit nog iemand boven Margriet eindigt.

Bedankt  ;)! Bij de lasergunopdracht is het inderdaad moeilijk om met een zwart-wit (of rood-groen) systeem te werken. Het pakken van een envelop en daarmee afgaan is natuurlijk mols, ook als dat je eigen envelop is. Hoe minder enveloppen in het spel, hoe minder geld er verdiend kan worden. Het pakken van een envelop van iemand anders, zodat diegene het geld niet kan verdubbelen, is daarbij een extraatje voor de mol, en niet perse een vereiste. Het pakken van je eigen envelop is onmolser, niet per definitie onmols. Waarschijnlijk heb ik het er daarom bij gezet, maar weet niet zo goed wat, naast het afgaan zonder enveloppen, dan een onmolse actie is in deze opdracht, vandaar.

P.S. Geen idee waarom ik mols aan de kleur rood link en onmols aan de kleur groen. Op de één of andere manier doe ik het altijd zo in mijn lijstjes, waarschijnlijk omdat ik bij rood aan 'slecht' denk en bij groen aan 'goed'.  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 00:33:04 door Joeyversteeg12 »

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #42 Gepost op: 25-02-2015, 00:30:53 »
Er staan ook dingen in die als onmols van Chris worden beoordeeld maar die ik in het Chris-topic en hier juist als mols beschouw. O.a. Bentota lezen en het kiezen voor 50-75 foto's bijvoorbeeld. En het 1974 spotten. Dat was wel zo duidelijk. Het gaat erom wat hij daarna aan vergezochte opties doet wat dat 1974 zou kunnen betekenen.

Deze acties zijn voor mij onmogelijk naar mols te vertalen. Bentota spotten is onmols: stel Chris is de mol, dan zit er nog altijd een kandidaat, Rik, naast hem, die wel gewoon de envelop had kunnen zien (wat nu niet gebeurde, maargoed). Het is dus niet van belang wat Chris hiernaast nog meer doet. Ze komen immers op de juiste locatie aan en Rik had, ondanks de afleiding van Chris, alsnog de envelop kunnen vinden. Hetzelfde geldt voor het spotten van 1974 (in eerste instantie dacht Carolina dat het om letters ging). Carolina had ook gewoon haar eigen plan kunnen trekken en fel tegen Chris kunnen ingaan. Dan had ze gewoon 1974 gezegd, en was de opdracht geslaagd.

Dat Chris niet voor jokers gaat bij de getallen onthouden vind ik juist wel mols (hij heeft ze niet nodig en Carolien krijgt ook geen voordeel zo) en ze hebben ook een verkeerde koker gepakt. Bevestigt/ noemt niet alle getallen goed.

Nodig heeft hij ze niet als mol, maar hij kan er wel geld mee uit de pot halen. Ook denk ik niet dat Chris een foute koker heeft gepakt én bevestigt hij vrijwel alle getallen goed (zie overzicht). Onmols dus.

Margriet gaat voor het penningmeesterschap maar dat is haar wel wat makkelijker gemaakt door de envelop van de mol in hun kamer. Zo krijgt ze deze kans in de schoot geworpen. Ze pakte hem wel met verve.. En het is niet zo gek om in de beginfase twee jokers te kopen uit de pot. Kan ook heel kandidaats zijn. Als deze envelop bijvoorbeeld bij Rik en Marlijn had gelegen dan was ze misschien nooit (zo snel) penningmeester geworden.

Dit staat nergens in het overzicht als 'mols' bestempeld ??

Dat Margriet de eerste koffer pakt van de laatste opdracht hoeft niets te betekenen, Viktor griste ook meteen een sleutel weg in het hotel dat leek ook verdacht. Was het cruciaal dat ze die koffer pakte? Bij mijn weten weten we dat pas als we weten waar dat geld in die wagon lag.

Dit staat nergens in het overzicht als 'mols' bestempeld ??

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #43 Gepost op: 25-02-2015, 00:49:33 »
Dat ben ik niet met je eens. Art vroeg om 6 aandachtstrekkers. Chris stak als eerste zijn vinger op en wilde bij de andere twee horen want hij bedacht dat er dan vaak een raadsel moet worden opgelost en dat leek hem leuk. Viktor verdeelde de groep maar deelde Margriet niet bij de aandachttrekkers in. Margriet protesteerde. Gezien haar postuur zou ze zo al aandacht trekken. Ze keek over al die mensen heen. Daarmee gaf ze al een groot deel van invloed op de opdracht uit handen. Het is haar dan ook niet gelukt om te voorkomen dat Bentota gelezen werd.
Hier zou hetzelfde gebeurd kunnen zijn als in seizoen 11: de crew vertelt de mol dat iets niet zichtbaar is op het strand vanaf een bepaalde afstand (toen letters in het zand, nu geel doek), maar het blijkt uiteindelijk goed leesbaar te zijn.
In het watervliegtuig heb je de beste molpositie, maar zijn ook meteen alle ogen op je gericht als het misgaat. Mol Margriet vond het wellicht te riskant (of mol Chris heeft het risico genomen).
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molse acties vs Onmolse acties
« Reactie #44 Gepost op: 25-02-2015, 00:52:53 »

Penningmeester kiezen
Mols: Margriet + (wil penningmeester worden), Chris + (stemt voor Margriet als penningmeester)
Onmols: Rik - (wil penningmeester worden), Marlijn - (stemt voor Rik als penningmeester)



Hier staat toch een plus achter Margriet wil penningmeester worden?

Dat van die koffer pakken kwam niet uit jouw overzicht inderdaad..
« Laatst bewerkt op: 25-02-2015, 00:55:20 door Lonneke14 »