Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91259 keer)

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #60 Gepost op: 5-03-2015, 22:25:54 »
Deed me beetje denken aan de kroning van Willem Alexander.



Dat had Margriet blijkbaar ook, met haar "Even wuiven misschien?"  ::rofl::
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #61 Gepost op: 5-03-2015, 22:27:20 »
ZOVEEL VRAGEN.

Schoot Martine Margriet expres af? Zag Rik de andere enveloppen bij de fotoflitsopdracht nou wel of juist niet? Zag Rik dat Marlijn in de tempel een joker pakte? In welk vak lag het geld op het strand? Wie ging er als 9e kijken in de National Gallery? Was Viktor echt degene die niet op de New York foto hoorde? Zag Chris de envelop in de tuktuk bij de laseropdracht echt niet? Etc. etc.....
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #62 Gepost op: 5-03-2015, 22:29:19 »
Ik vond sommige molacties toch wel leuk en gedurfd. Bovendien kan ik haar humor wel waarderen. Vooral die opmerking naar Pieter (toen zat je al in Abu Dabi) was erg gevat.

Dat was zo ongeveer de eerste keer dat ik om haar moet lachen... Humor vind ik niet echt passen bij de 'moppermol' zoals Heinz het al pakkend omschreef.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #63 Gepost op: 5-03-2015, 22:30:10 »
Dat had Margriet blijkbaar ook, met haar "Even wuiven misschien?"  ::rofl::
::rofl::

Offline JP1999

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Friends?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #64 Gepost op: 5-03-2015, 22:30:20 »
Ik snap de trend rond 'als negende gaan kijken in de gallery' niet... Wat was daarmee? Even gemist/vergeten.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #65 Gepost op: 5-03-2015, 22:31:27 »
Dat was zo ongeveer de eerste keer dat ik om haar moet lachen... Humor vind ik niet echt passen bij de 'moppermol' zoals Heinz het al pakkend omschreef.
Humor is persoonlijk hè. De ene kan erg lachen om een hondendrol. De ander heeft liever iets meer niveau en de derde ligt weer dubbel om sarcastische opmerkingen.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #66 Gepost op: 5-03-2015, 22:32:40 »
Ik snap de trend rond 'als negende gaan kijken in de gallery' niet... Wat was daarmee? Even gemist/vergeten.
Er is 9 keer gekeken bij de National Gallery in aflevering 2. Daardoor werd er maar 100 verdiend in plaats van 1000 euro. Maar in de aflevering zien we maar 8 keer iemand kijken. Volgens Art zou in aflevering 10 duidelijk worden wie er als 9e is gaan kijken. Maar dat hebben ze dus niet laten zien.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #67 Gepost op: 5-03-2015, 22:38:24 »
ZOVEEL VRAGEN.

Schoot Martine Margriet expres af? Zag Rik de andere enveloppen bij de fotoflitsopdracht nou wel of juist niet? Zag Rik dat Marlijn in de tempel een joker pakte? In welk vak lag het geld op het strand? Wie ging er als 9e kijken in de National Gallery? Was Viktor echt degene die niet op de New York foto hoorde? Zag Chris de envelop in de tuktuk bij de laseropdracht echt niet? Etc. etc.....

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar al deze dingen! In dat opzicht is het echt jammer dat er geen finale Moltalk-uitzending is (wel begrijpelijk natuurlijk).

Ik vond de live-uitzending een prachtig experiment en super om te zien, maar ik denk toch dat het bij iets eenmaligs moet blijven. Het kost teveel tijd, kostbare tijd waar dingen in besproken kunnen worden. Je loopt met zo'n live-uitzending het gevaar dat het teveel gepeupel wordt, wat je er heel goed kan uitknippen als het niet live is.

Ik ben niet negatief over de live-uitzending, het was echt leuk om te zien, de menigte en hoe de finalisten onthaald werden (en hulde aan Art, fantastisch hoe hij het programma presenteert!), maar het voegt niet heel veel toe aan het programma.

Als we dan gelijk wat verbeterpunten aanhalen: iets minder inside-jokes (de Chris grappen gingen me op een gegeven moment wel vervelend..) en ik vond idd dat sommige kandidaten wel heel erg wegvielen. Evelien, Ajouad, Viktor kwamen nauwelijks aan het woord, vond ik wel jammer. Heb toch het idee dat dat voorgaande jaren wat meer in evenwicht was.

Al met al vond ik het een fantastische uitzending, maar een van te voren opgenomen finaleuitzending zie ik denk ik toch liever. In verband met de tijd nuttig besteden ;).

MAAR BEDANKT AAN ALLE MAKERS, HET WAS EEN PRACHTIG SEIZOEN!  ::bravo:: Mooie beelden, goede opdrachten, hilarische kandidaten, en natuurlijk een fantastische mol! Ik kijk alweer uit naar het volgende seizoen!
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline zeeuws

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #68 Gepost op: 5-03-2015, 22:39:06 »
Finaleaflevering had nog zeker half uur langer mogen duren. Of moltalk met alle kandidaten er achter aan.
Maar al met al weer een prachtig seizoen.
met 3e jaar op een rij voor mij op de juiste mol  ::tandpastasmiley::
 

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #69 Gepost op: 5-03-2015, 22:40:35 »
De ::art:: euro boedha was een aanwijzing  :o Heeft iemand die hier gevonden?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #70 Gepost op: 5-03-2015, 22:41:15 »
Ja is gevonden

Offline molvankaas

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • pineapples are evil
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #71 Gepost op: 5-03-2015, 22:41:47 »
Ik vond Margriet een prima  mol  ::ok::
Niet super nee, maar er zaten toch wel wat gewaagde acties tussen.

Levensdoelen lijst:
Marsmannetjes ontmoeten
een keer op tijd wakker worden
De zin van het leven vinden
Michael Jackson ontmoeten
Deze zin doorstrepen
De mol vanaf afl. 1 goed hebben  ::joehoe::
Geweld is nooit het antwoord, behalve bij de vraag: "wat is nooit het antwoord?"

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #72 Gepost op: 5-03-2015, 22:42:18 »
Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar al deze dingen! In dat opzicht is het echt jammer dat er geen finale Moltalk-uitzending is (wel begrijpelijk natuurlijk).

Ik vond de live-uitzending een prachtig experiment en super om te zien, maar ik denk toch dat het bij iets eenmaligs moet blijven. Het kost teveel tijd, kostbare tijd waar dingen in besproken kunnen worden. Je loopt met zo'n live-uitzending het gevaar dat het teveel gepeupel wordt, wat je er heel goed kan uitknippen als het niet live is.

Ik ben niet negatief over de live-uitzending, het was echt leuk om te zien, de menigte en hoe de finalisten onthaald werden (en hulde aan Art, fantastisch hoe hij het programma presenteert!), maar het voegt niet heel veel toe aan het programma.

Als we dan gelijk wat verbeterpunten aanhalen: iets minder inside-jokes (de Chris grappen gingen me op een gegeven moment wel vervelend..) en ik vond idd dat sommige kandidaten wel heel erg wegvielen. Evelien, Ajouad, Viktor kwamen nauwelijks aan het woord, vond ik wel jammer. Heb toch het idee dat dat voorgaande jaren wat meer in evenwicht was.

Al met al vond ik het een fantastische uitzending, maar een van te voren opgenomen finaleuitzending zie ik denk ik toch liever. In verband met de tijd nuttig besteden ;).

MAAR BEDANKT AAN ALLE MAKERS, HET WAS EEN PRACHTIG SEIZOEN!  ::bravo:: Mooie beelden, goede opdrachten, hilarische kandidaten, en natuurlijk een fantastische mol! Ik kijk alweer uit naar het volgende seizoen!

Nou,als ik zag hoeveel mensen daar stonden was het wat dat betreft zeker geslaagd! Dus de kans dat ze het weer doen zit er denk ik best in,wie weet met wat kleine aanpassingen. :)

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #73 Gepost op: 5-03-2015, 22:45:13 »
Bij het invullen van de test had Marlijn 35 vragen goed en Rik 36 vragen, Dat scheelt maar 1 vraag. Wie zou de winnaar zijn geweest als beiden dezelfde hoeveelheid vragen goed zou hebben ? Zouden ze dan de pot moeten delen ?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #74 Gepost op: 5-03-2015, 22:45:44 »
Bij het invullen van de test had Marlijn 35 vragen goed en Rik 36 vragen, Dat scheelt maar 1 vraag. Wie zou de winnaar zijn geweest als beiden dezelfde hoeveelheid vragen goed zou hebben ? Zouden ze dan de pot moeten delen ?

Tijdsnelste

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #75 Gepost op: 5-03-2015, 22:46:23 »
Nou,als ik zag hoeveel mensen daar stonden was het wat dat betreft zeker geslaagd! Dus de kans dat ze het weer doen zit er denk ik best in,wie weet met wat kleine aanpassingen. :)

Ja natuurlijk was het geslaagd! Het mag van mij volgend jaar prima weer (misschien ben ik er dan ook bij :D ), zolang ze hier en daar idd maar goed nadenken over hoe ze de tijd willen besteden.

Nogmaals: de beelden van de live-uitzending waren fantastisch, als dat gecombineerd kan worden met een goede inhoud zou het een droomscenario zijn! Hopelijk kunnen de makers dat waarmaken.. ;)
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline wieowie

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #76 Gepost op: 5-03-2015, 22:46:39 »
ZOVEEL VRAGEN.

Schoot Martine Margriet expres af? Zag Rik de andere enveloppen bij de fotoflitsopdracht nou wel of juist niet? Zag Rik dat Marlijn in de tempel een joker pakte? In welk vak lag het geld op het strand? Wie ging er als 9e kijken in de National Gallery? Was Viktor echt degene die niet op de New York foto hoorde? Zag Chris de envelop in de tuktuk bij de laseropdracht echt niet? Etc. etc.....

vind dit zelf ook jammer
ben ook nog steeds benieuwd wat Ajouad bedoelde toen hij in afl 1 zei dat hij binnen 1 seconde een aanwijzing kreeg
snap dat dit niet allemaal in de finale kan, maar had wel uitgelegd mogen worden op de site
vond ook dat er wel erg snel voorbijgegaan werd aan de foto van de mol (1 kort flitsshot in de flashback)
live uitzending voegt vrij weinig toe wat mij betreft


Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #77 Gepost op: 5-03-2015, 22:47:32 »
En de spannendste opdracht vond Margriet het geld uit een electrakast te halen en uit het raam te gooien.
Wie gaat er nu in een electrakast zoeken...zo flauw allemaal...jammer.
Met Chris die nog geen meter van haar af stond en haar zo had kunnen betrappen. Chris ging ook naar het geld zoeken in de toiletten, dus zo'n kastje is echt niet zo gek gedacht.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Shell

  • Forumlid
  • Hold your breath and count to ten...
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #78 Gepost op: 5-03-2015, 22:48:03 »
Vond het live element niet storend maar dan graag toch een half uurtje extra volgend jaar om een volledig beeld van de mol te krijgen.
All the crazy shit I did tonight. Those will be the best memories!

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #79 Gepost op: 5-03-2015, 22:48:22 »
De ::art:: euro boedha was een aanwijzing  :o Heeft iemand die hier gevonden?
Ja, deze was gevonden. In elk geval werd hij veel door Heinz genoemd en gezien hij hem op zijn site niet toeschrijft aan iemand anders, zou hij ook wel eens bedacht kunnen hebben dat het een hint is(?).