Auteur Topic: Aflevering 10 - De ontknoping  (gelezen 91265 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #80 Gepost op: 5-03-2015, 22:52:50 »
Ja, deze was gevonden. In elk geval werd hij veel door Heinz genoemd en gezien hij hem op zijn site niet toeschrijft aan iemand anders, zou hij ook wel eens bedacht kunnen hebben dat het een hint is(?).

Klopt.  ::trots:: zie topic van Margriet, pagina 3.
« Laatst bewerkt op: 5-03-2015, 22:58:09 door Heinz »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #81 Gepost op: 5-03-2015, 22:53:15 »
Vond het live element niet storend maar dan graag toch een half uurtje extra volgend jaar om een volledig beeld van de mol te krijgen.
Dat half uurtje extra zou ik sowieso wel fijn vinden, ook als het geen live-ontknoping is. Dan hoeven ze niet zo veel molacties over te slaan.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #82 Gepost op: 5-03-2015, 22:55:28 »
Ja natuurlijk was het geslaagd! Het mag van mij volgend jaar prima weer (misschien ben ik er dan ook bij :D ), zolang ze hier en daar idd maar goed nadenken over hoe ze de tijd willen besteden.

Nogmaals: de beelden van de live-uitzending waren fantastisch, als dat gecombineerd kan worden met een goede inhoud zou het een droomscenario zijn! Hopelijk kunnen de makers dat waarmaken.. ;)

Of toch gewoon Moltalk er achteraan.. Vondel CS heeft toch vast meerdere ruimtes,dus moet toch wel mogelijk zijn? Of anders gewoon buiten op het veld,vuurkorven erbij.Iedereen kan er dan nog omheen staan. Mis het nu toch wel.

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #83 Gepost op: 5-03-2015, 22:56:02 »
vind dit zelf ook jammer
ben ook nog steeds benieuwd wat Ajouad bedoelde toen hij in afl 1 zei dat hij binnen 1 seconde een aanwijzing kreeg
snap dat dit niet allemaal in de finale kan, maar had wel uitgelegd mogen worden op de site
vond ook dat er wel erg snel voorbijgegaan werd aan de foto van de mol (1 kort flitsshot in de flashback)
live uitzending voegt vrij weinig toe wat mij betreft



Ik vond het juist prachtig om te zien hoe de finalisten werden onthaald door WIDM kijkers/Molloten! Een ongelofelijk goede toevoeging en interactie op die manier.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #84 Gepost op: 5-03-2015, 22:57:40 »
Ik kon jullie niet meer traceren, helaas. En helaas had ik het mis.

Ik had het Vondelpark niet willen missen. Margriet vond ik een leuke Mol. En een geweldig gewaagde actie met dat geld in de trein!

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #85 Gepost op: 5-03-2015, 23:23:32 »
Ik ben zelf niet zo van dat live gebeuren. Het maakt de aflevering rommelig en uit-stijl met de andere afleveringen.

Maar goed, ik snap de keuze wel, want het publiek smult ervan. En ik denk dat de meeste mensen dit wel een toevoeging vinden.

Maar ik vind echt dat er meer ruimte moet komen voor molacties. Daar draait het hele spel om. Je zit met honderd vragen, en als dan de helft onbeantwoord blijft en je naar een website doorverwezen wordt, vind ik toch een zwaktebod. Het was al negen uur voordat ze met die molacties begonnen.

Ik vind Art hartstikke leuk om naar te kijken hoor, maar zijn teksten daar bij die finale mogen best wel iets korter :P

Ik heb ook het idee dat er maar heel weinig interactie is met de andere kandidaten. Chris wordt nog wel eens gekscherend erbij gehaald, maar Viktor en Ajouad zijn bijvoorbeeld bijna niet in beeld. Volgens mij was er in verleden seizoenen toch wat meer aandacht voor de afvallers tijdens het "eindgesprek" en werden ze meer betrokken in de onderwerpen.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline thomasNL

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #86 Gepost op: 5-03-2015, 23:24:05 »
Yess eindelijk heb ik de goede mol ontmaskerd. Samen met jullie hulp dan :D En voor de mensen die de "molacties" te zwak vond. Verwacht niet dat ze altijd heel duidelijke molacties doet. Maar als je goed oplet elke aflevering zie je dat Margriet bijna ALTIJD onrust en chaos probeert te creeeren. Dit is indirect een erg goede molactie. En dan echt nog genoeg slimme acties en natuurlijk de enveloppen plaatsen.

Top seizoen! Maar nog steeds vond ik de finale van vorige week totaal niet sterk. Geen mooie toffe epische laatste opdracht, ipv daarvan een beetje schreeuwen op een markt, last minute opdracht bedacht misschien?

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #87 Gepost op: 5-03-2015, 23:24:41 »
Ik kon jullie niet meer traceren, helaas. En helaas had ik het mis.

Ik had het Vondelpark niet willen missen. Margriet vond ik een leuke Mol. En een geweldig gewaagde actie met dat geld in de trein!

Zag ik het goed op tv, Jos, stond jij helemaal vooraan ?
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Tarara Boom DA

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #88 Gepost op: 5-03-2015, 23:33:16 »
Bij een terugkomdag voor de kandidaten, kan het zo geregisseerd worden dat alle kandidaten aandacht krijgen, door een persoonlijk gesprek met de spelleider.

Zaken als: op wie heb je de test ingevuld en waarom deed je bij die opdracht zo-en-zo.

Meer interactie met een enthousiast publiek maar ik vond het inhoudelijke toch minder dan de terugkomdag -in Lisse of voor mijn part VondelCS.




Offline GeeDeeZet

  • Forumlid
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #89 Gepost op: 5-03-2015, 23:37:41 »
Mwah, als we alle kandidaten ook nog eens uitgebreid aandacht gaan geven kunnen ze de uitzending nog wel een uur langer maken.
Persoonlijk zit ik daar niet op te wachten, zeker niet de kandidaten die er als eerste uitvlogen, je wilt toch vooral weten wie de mol is en wat de acties waren.

Tja, acties vielen wat mij betreft idd een beetje tegen, maar in ieder geval wel een mol die het spel iedere seconde gespeeld heeft (niet zo'n belachelijk verbond zoals bij Susan waarbij (als de camera uit stond) het spel niet gespeeld werd)  ::niet-ok::...
Kortom: een mol die gehandeld heeft naar haar karakter, een zeer mooi land maar opnieuw vrij onschuldige acties..


En was die link naar de ontbrekende letters in afl. 6 (ONSCHULDIG --> Margriet) gevonden hier?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #90 Gepost op: 5-03-2015, 23:42:29 »
Ik vond het wel een leuk idee om het live te doen, dat heeft toch wel wat. Maar de molacties kwamen inderdaad niet zo goed over, er was te weinig aandacht voor en als ik zo op de site kijk hadden ze er een aantal sterkere molacties in kunnen stoppen dan wat ze nu hebben gedaan. Die compilatie van "oh nee weer geen geld verdiend" waarbij niet eens duidelijk was wat de rol van Margriet daar eigenlijk in was, vond ik niet echt geslaagd.

Daarnaast miste ik ook wel de aandacht voor de andere kandidaten, wie ze nu als mol verdachten bijvoorbeeld, en jammer dat sommige kandidaten veel meer aan het woord kwamen dan anderen. Maar een uur is ook gewoon weinig om alles wat ik in die laatste aflevering zou willen zien te laten terugkomen, dus ik stem ook voor een ontknoping van 1,5 uur volgend jaar :D
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #91 Gepost op: 5-03-2015, 23:45:20 »
Daarnaast miste ik ook wel de aandacht voor de andere kandidaten, wie ze nu als mol verdachten bijvoorbeeld, en jammer dat sommige kandidaten veel meer aan het woord kwamen dan anderen. Maar een uur is ook gewoon weinig om alles wat ik in die laatste aflevering zou willen zien te laten terugkomen, dus ik stem ook voor een ontknoping van 1,5 uur volgend jaar :D

Of gewoon een uitzending zoals vandaag van 20.30 tot 21.30 die de modale kijker zijn Mol, winnaar en verliezer geeft met enkele elementaire Molacties en dan een Moltalk zoals vorig seizoen waar nog eens een uur dieper op de zaken ingegaan kan worden. Op die manier moet er niet meer zendtijd uitgerekend worden door NPO en krijgen we toch min of meer de antwoorden die we nog zoeken na de ontknopingsuitzending.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #92 Gepost op: 5-03-2015, 23:47:17 »
En was die link naar de ontbrekende letters in afl. 6 (ONSCHULDIG --> Margriet) gevonden hier?
Ja, die link was gelegd...
-  Met de nummers van de kokers die geld opleverden kun je het woord "ONSCHULDIG" vormen volgens A = 1, B = 2. Volgens diverse bloemensites is "onschuld" een symbolische betekenis van de margriet.
Waarschijnlijk heeft die ontdekking en discussie voornamelijk plaats gevonden in het tweets van de mol topic nadat ook "onschuldig" in de tweets was gevonden door Starlight.

Offline Daedalus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Wie de Mol is?
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #93 Gepost op: 5-03-2015, 23:48:48 »
Of gewoon een uitzending zoals vandaag van 20.30 tot 21.30 die de modale kijker zijn Mol, winnaar en verliezer geeft met enkele elementaire Molacties en dan een Moltalk zoals vorig seizoen waar nog eens een uur dieper op de zaken ingegaan kan worden. Op die manier moet er niet meer zendtijd uitgerekend worden door NPO en krijgen we toch min of meer de antwoorden die we nog zoeken na de ontknopingsuitzending.
Met een microfoon buiten, zodat de fans kunnen interrumperen en zo nog prangende vragen het hoenderhok in kunnen werpen.
The British are not impressed.

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #94 Gepost op: 5-03-2015, 23:53:25 »
Met een microfoon buiten, zodat de fans kunnen interrumperen en zo nog prangende vragen het hoenderhok in kunnen werpen.

Precies,of zoals ik al zei.. Gewoon buiten gaan zitten. Snap dat binnen nu misschien niet kon omdat daar nog dingen moesten worden opgeruimd van de tv uitzending.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #95 Gepost op: 5-03-2015, 23:55:20 »
Met een microfoon buiten, zodat de fans kunnen interrumperen en zo nog prangende vragen het hoenderhok in kunnen werpen.

Ja, dat zou ook al een goede evolutie zijn. Ik had eigenlijk vandaag al iets verwacht met het publiek, maar dat was waarschijnlijk ook niet mogelijk met maar 1 uur zendtijd.

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #96 Gepost op: 5-03-2015, 23:56:05 »
Of gewoon een uitzending zoals vandaag van 20.30 tot 21.30 die de modale kijker zijn Mol, winnaar en verliezer geeft met enkele elementaire Molacties en dan een Moltalk zoals vorig seizoen waar nog eens een uur dieper op de zaken ingegaan kan worden. Op die manier moet er niet meer zendtijd uitgerekend worden door NPO en krijgen we toch min of meer de antwoorden die we nog zoeken na de ontknopingsuitzending.
Dat lijkt me ook een prima oplossing ja ::ok:: Denk ook niet dat een uitzending van 1,5 uur reeël is.

Maar ik zie wel graag wat betere molacties in de reguliere uitzending... Margriet heeft echt prima gemold in mijn ogen, maar het kwam in de uitzending niet allemaal even goed over.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Joeyversteeg12

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Onschuldig, maar niets is wat het lijkt..
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #97 Gepost op: 6-03-2015, 00:12:46 »
Ik vind het jammer dat er zo weinig tijd is besteed aan de molacties van Margriet, Als je de site bekijkt bijvoorbeeld, dan lijkt het of we nog geen 20% van Margriet's acties in de uitzending hebben gezien. Neem nou het feit dat Margriet in het juiste gat groef, maar niet diep genoeg zodat ze het geld niet vond. Waarom hebben ze dat in godsnaam niet laten zien; dat is toch briljant?! Hetzelfde geldt voor de Koerier-opdracht, waarbij Margriet bewust op de achterkant van de kar heeft geduwd om het Rik moeilijker te maken.

Kvind het jammer hoor. Had graag wat minder van Rik (en zijn broer) en Marlijn's verbondjes gezien en wat meer van Margriet als mol. Volgens de website heeft ze namelijk veel meer uitgehaald dan dat nu getoond wordt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #98 Gepost op: 6-03-2015, 00:19:53 »
Ik vind het jammer dat er zo weinig tijd is besteed aan de molacties van Margriet, Als je de site bekijkt bijvoorbeeld, dan lijkt het of we nog geen 20% van Margriet's acties in de uitzending hebben gezien. Neem nou het feit dat Margriet in het juiste gat groef, maar niet diep genoeg zodat ze het geld niet vond. Waarom hebben ze dat in godsnaam niet laten zien; dat is toch briljant?! Hetzelfde geldt voor de Koerier-opdracht, waarbij Margriet bewust op de achterkant van de kar heeft geduwd om het Rik moeilijker te maken.

Kvind het jammer hoor. Had graag wat minder van Rik (en zijn broer) en Marlijn's verbondjes gezien en wat meer van Margriet als mol. Volgens de website heeft ze namelijk veel meer uitgehaald dan dat nu getoond wordt.

Anderzijds kan je bij bepaalde opdrachten de acties ook niet in beeld brengen. Een camera die plots in de put van Margriet duikt om te filmen dat daar iets ligt, dat is voor de kandidaten natuurlijk ook gewoon meteen alles weggeven.

Over die opdracht in Pettah heb je wel gelijk, dat kan je beter in beeld brengen zonder dat Carolina of Rik denkt dat het gaat om een Molactie.

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 10 - De ontknoping
« Reactie #99 Gepost op: 6-03-2015, 00:21:08 »
Ik zat inderdaad bij het graven te wachten op het moment dat ze zouden laten zien dat bij Margriet wel degelijk het geld lag, aangezien in de uitzending te zien is dat ze haar schep (als de opdracht klaar is) in de grond wil steken en dat de 1e keer niet goed gaat omdat ze volgens mij het doosje raakte waar het geld in zat.

Dat leek me zo'n lachen molactie om te zien, maar helaas.

Dus ze mogen wat dat betreft wel meer tijd in gaan ruimen voor molacties. Of gewoon een moltalk erachteraan met wel die beelden.

Citaat
Anderzijds kan je bij bepaalde opdrachten de acties ook niet in beeld brengen. Een camera die plots in de put van Margriet duikt om te filmen dat daar iets ligt, dat is voor de kandidaten natuurlijk ook gewoon meteen alles weggeven.
Dat kunnen ze toch achteraf filmen als iedereen weg is. Das toch niet zo moeilijk om te doen en dan een biecht opnemen waar ze dat in verteld.