Poll

Wat vind jij van de verhuizing van WIDM naar de zaterdagavond?

De zaterdagavond wordt mijn nieuwe WIDMavond!!
80 (51%)
De zaterdagavond is helemaal top!! Maar moltalk had wel op een andere avond gemogen.
9 (5.7%)
Doe mij maar donderdag = WIDMdag
66 (42%)
Ik houd niet van WIDM
2 (1.3%)

Totaal aantal stemmen: 157

Auteur Topic: WIDM 2016  (gelezen 796521 keer)

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2040 Gepost op: 11-12-2015, 19:03:27 »
Oef. Dat is dan weer iets te veel spoiler ::ohno::

Misschien klopt onze beredenering dus toch niet en zit bijvoorbeeld dus de opdracht van Klaas (rennen) ook later?
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2041 Gepost op: 11-12-2015, 20:20:27 »
Jongens.. ze gaan echt geen beelden uit aflevering 8 in de leader zetten tenzij het sfeerbeelden zijn. De makers hebben zich in 15 jaar bewezen dat ze extreem goed zijn in dingen doordenken en de sleuteldingen nooit zo duidelijk naar voren komen. Er komen waarschijnlijk meerdere laseropdracht of een opdracht waarbij er iets anders gedaan moet worden maar er toevallig iets met lasers in het parcours zit.. Ze gaan echt niet zoveel prijsgeven. In leaders van alle oude seizoenen zaten nooit beelden verder dan aflevering 4/5 (in 2012 waren er 2 leaders in het seizoen, na de overstap naar spanje dus die telt niet) dus je kunt hier niet uithalen wie echt ver gaan komen.


Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2042 Gepost op: 11-12-2015, 20:26:25 »
Jongens.. ze gaan echt geen beelden uit aflevering 8 in de leader zetten tenzij het sfeerbeelden zijn. De makers hebben zich in 15 jaar bewezen dat ze extreem goed zijn in dingen doordenken en de sleuteldingen nooit zo duidelijk naar voren komen. Er komen waarschijnlijk meerdere laseropdracht of een opdracht waarbij er iets anders gedaan moet worden maar er toevallig iets met lasers in het parcours zit.. Ze gaan echt niet zoveel prijsgeven. In leaders van alle oude seizoenen zaten nooit beelden verder dan aflevering 4/5 (in 2012 waren er 2 leaders in het seizoen, na de overstap naar spanje dus die telt niet) dus je kunt hier niet uithalen wie echt ver gaan komen.

Dan heb je het over de kandidaten filmpjes, bedoel je ::jaja::, want bijvoorbeeld 2013 (treinopdracht uit aflevering 9) en 2014 (Wanted!-opdracht uit aflevering 8) kenden dit wel. Dus bijvoorbeeld die kano opdracht of zo kan wel uit aflevering 5+ komen.

E: ik heb zin om deze kerstvakantie maar eens een compilatie van alle leaders te maken ::joehoe::, maar de eerste 4 seizoenen zijn weg dus helaas, ik kan daar niks meer vandaan halen...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2043 Gepost op: 11-12-2015, 20:32:08 »
Ik heb het even over kandidaten (het stond in een spoiler)

niet over opdrachten. Uit de leader kan je niet halen dat iemand heel ver is gekomen.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM 2016
« Reactie #2044 Gepost op: 11-12-2015, 20:54:57 »
(in 2012 waren er 2 leaders in het seizoen, na de overstap naar spanje dus die telt niet) dus je kunt hier niet uithalen wie echt ver gaan komen.

Nou ja, in het niet weggeven van dingen vind ik dat die leader ook wel telt. Ze hadden ook een gecombineerde IJsland/Spanje leader kunnen maken (met Spaanse sfeerbeelden). In de Noord-Ierland/Jordanië leader zaten ook beelden van beiden landen. Dus vind de seizoen 12 leader op zich nog wel een voorbeeld van hoe makers niks weggeven (al gaat het hier om kandidaten in de leader natuurlijk).

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM 2016
« Reactie #2045 Gepost op: 11-12-2015, 23:55:00 »
Nou ja, in het niet weggeven van dingen vind ik dat die leader ook wel telt. Ze hadden ook een gecombineerde IJsland/Spanje leader kunnen maken (met Spaanse sfeerbeelden). In de Noord-Ierland/Jordanië leader zaten ook beelden van beiden landen. Dus vind de seizoen 12 leader op zich nog wel een voorbeeld van hoe makers niks weggeven (al gaat het hier om kandidaten in de leader natuurlijk).

Ja dit bedoelde ik ook juist in positieve zin. Die leader gaf niks weg, maar nadat ze naar Spanje gingen zag je wel al dat Hadewych aan een touw hing dus wist je dat ze er tot die opdracht sowieso in zou blijven bijvoorbeeld. Maar omdat dat pas later in het seizoen was stoorde het me niet zo. Maar ik zeg ook juist dat het qua kandidaten dit jaar niet veel uit te halen valt, ook al zijn er shots van opdrachten of sfeerbeelden in deze leader. Je hebt er in 0 seizoenen uit kunnen halen wie ver komen. Period. :)

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: WIDM 2016
« Reactie #2046 Gepost op: 11-12-2015, 23:58:57 »
uhu, gelijk een voorbeeld: Eerste seizoen had volgens mij de volgorde van de leader van eerste afvaller naar mol gedaan. Je had het dus al vanaf de eerste aflevering kunnen weten.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM 2016
« Reactie #2047 Gepost op: 12-12-2015, 10:27:10 »
Er hebben wel eens hints in de leader gezeten maar dat vind ik iets anders dan spoilers.
Bij de eerste serie waren er ook nog geen molloten die alles uitplozen ;D

Ik herinner me een mol die bij een abseilopdracht in de leader steeds een stukje lager hing.
In de leader van serie 9 liepen er groene lijntjes om de hoofden van de kandidaten. Bij alle afvallers liep het lijntje van links naar rechts en bij de finalisten was dit anders. De lijntjes liepen aan beide kanten van het hoofd. Het is nooit bevestigd als hint maar het verschil is duidelijk te zien.

Toch gek dat ze dat laatste niet als hint bevestigd hebben als het er wel een was. Misschien toch toeval. (Lijntje van Paula liep als enige van rechts naar links en dat betekende ook niks.)



Serie 3 had ook een hint in de leader: de finalisten waren te zien in opdrachten die ze met een medefinalist deden. In die tijd zaten er ook rustig beelden van hele late afleveringen in de leader. John en de schaapjes bijvoorbeeld. En een tokkelende John uit aflevering 9 zat ook in een vroege promo. Maar dat zullen ze tegenwoordig echt wel laten.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2048 Gepost op: 12-12-2015, 13:49:30 »
Dat Nico telkens verder abseilde viel mij nog niet op bij het tweede seizoen. Maar die lijntjes rondom Anniek, Viv en Jon wel waardoor je in feite alleen wist dat ze hoogstwaarschijnlijk in de finale zouden kunnen staan. Het is nooit als hint bevestigt omdat ze niet bewust doen aan hints naar finalisten, hoogstens hints naar afvallers omdat je opdrachten uit de leader kunt plaatsen aan opdrachten die in een bepaalde aflevering voorbij zullen komen.

Andersom weet je ook dat als iemand afvalt diegene geen finalist kan zijn. Beetje a contrario redeneren. Vaak zit er wel een hint naar finalisten verstopt in de eerste twee afleveringen (zoals de C hint in Zuid-Afrika, zoals de testvragen per kandidaat gelinkt aan elke aflevering) Ik zie het als extra middel om wat sneller mij te kunnen concentreren op de mogelijke finalisten zodat je maar drie molverdachten overhoudt om in de gaten te houden  ::vergroot::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2049 Gepost op: 12-12-2015, 14:23:04 »
Behalve het ondergronds gaan zegt Art bij de perspresentatie dat dit we jaar de best voorbereide mol ooit hebben. Hij durft dit hardop te zeggen omdat de aanwezigen dat in aflevering 1 gaan zien.
Airen zegt, behalve het ondergronds gaan dat de mol van zich doet spreken........
Hierop heb ik nog toe te voegen:
In het filmpje van de perspresentatie zien we Aflevering 1 ingezet worden. Het enige wat we zien in die ene seconde is een shot van wolken. Interessanter is de muziek: Het bekende Looking for Clues, oftewel de oude testmuziek. Vorig seizoen begon ook al met deze muziek. Toen begon het seizoen met de brief van de Mol naar het hotel, als inluiding van de opdrachten van de Mol in ruil voor jokers.
Dat we nu dezelfde muziek horen, betekent waarschijnlijk dat dit seizoen weer een nieuwe twist begint. Dat is waarschijnlijk te koppelen aan de best voorbereide Mol ooit ::vergroot::
...óf niet!

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2050 Gepost op: 12-12-2015, 17:05:18 »
Even om de paranoia op te voeren:
Zit hier nu een gezicht in verborgen?! :o (Shot uit de leader)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
...óf niet!

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re:
« Reactie #2051 Gepost op: 12-12-2015, 17:50:47 »
Lijkt meer op een hand die een OK gebaar maakt of het 0 euro gebaar van Art.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2052 Gepost op: 12-12-2015, 18:06:33 »
Ik zie er meteen Ellie in, als het een gezicht moet voorstellen ;)

Offline Molzkovicz

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2053 Gepost op: 12-12-2015, 18:24:51 »
Mogelijke locatie zoutkarrenopdracht.
Er zijn daar zoutduinen waar ook toeristen naar toe gaan en een plaats voor zoutwinning die niet meer in gebruik schijnt te zijn.
Een perfecte mollocatie dus, ongeveer anderhalf à twee uur rijden van Santo Domingo. Ik vermoed dat ze twee dagen gedraaid hebben in Santo Domingo en daarna vertrokken zijn voor de zoutkarrenopdracht.

Terzijde: als ze via Weg 3 naar deze zoutlocatie rijden, passeren ze het gebouw van de Nationale Kiesraad (JCE) in Santo Domingo. Deze Nationale Kiesraad heeft een logo dat me ergens aan doet denken...





Offline julianbruijn

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2054 Gepost op: 13-12-2015, 00:35:01 »
Duidelijk Taeke duidelijk!
« Laatst bewerkt op: 13-12-2015, 00:56:32 door Lukie4, Reden: ik heb even wat overbodige hoofdletters weggehaald. »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2055 Gepost op: 13-12-2015, 11:30:21 »
Taeke z'n nek is te dik in vergelijking met het "hoofd" van dat plaatje. Bovendien is het overduidelijk wit haar, dus Ellie.

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2056 Gepost op: 13-12-2015, 11:35:31 »
ik zie wel een gezicht, maar dan een gezicht dat naar links kijkt. Met donker haar een een donkere trui..
er was eens......

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: WIDM 2016
« Reactie #2057 Gepost op: 13-12-2015, 12:13:00 »
Je hebt gelijk! 
Dat is het profiel van Remy als hij in de ruïne nadenkend staat te kijken. De hand aan de kin zie je ook.
Jep! Dat is 'm. Als je het shot verder kijkt zie je dat Remy daar inderdaad staat. Maar ik vond het zo'n opmerkelijk shot dat ik 'm gewoon maar plaatste ::tandpastasmiley:: Vond het wel passen in de lijn met wat voor theorieën we voorgaande seizoenen hebben gehad. (Geschminkte gezichten, foto's van dichters die de Mol zouden zijn, Mollen op geldbriefjes...) Maar het zal dus wel niks zijn.
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2058 Gepost op: 13-12-2015, 13:32:37 »
Wow, jullie hebben duidelijk veel meer fantasie dan ik, ik kan daar in niets Remy in herkennen  ::rofl::

Wie weet is het een opdracht met voor elke kandidaat zo'n foto ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: WIDM 2016
« Reactie #2059 Gepost op: 14-12-2015, 13:43:04 »
heel benieuwd hoe Rik het gaat doen :D
Vast veel beter dan Patrick, met zijn Martine, Marlijn en Margriet die hij niet uit elkaar kon houden haha.

Maarre... wie denk JIJ nou eigenlijk dat de mol is ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)