Auteur Topic: [KANDIDAAT] Cécile Narinx  (gelezen 44123 keer)

Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 19:52:59 »
In de leader zie je een houten blokje met Mollogo vóór Cecile en een zwarte vrijstelling met Mollogo ná Cecile. Ook kan de afleveringstitel 'wijsmaken' slaan op Rop wijsmaken dat je kandidaten mocht meetellen bij de metro-opdracht, wat me zeer onwaarschijnlijk lijkt.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2016, 22:23:32 »
niet dat ze daar mee wel of geen mol is, maar cecile stemt 2keer in de verkiezing van de penningmeester en heeft als laatse (als enige ronde 2) de beslissende stem op klaas. haar eerste stem was op remy

Offline atrus

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2016, 13:22:03 »
Ik vind het vreemd dat Cecile zegt dat WIDM haar lievelingsprogramma op tv is, maar dat ze niet wist dat dar ding op het strand een topito heet. Moijito  ::rofl::
De jacht is mooier dan de vangst! (TK)

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2016, 19:59:38 »
Cécile is iemand die ik te snel wil afschrijven als Mol, daar moet ik voor oppassen. Ik heb haar nog niet op erg molse of erg onmolse acties kunnen betrappen. Bij de duinenopdracht verwacht je - met alle respect - misschien minder van Cécile, maar op die manier kan ze wel goed mollen natuurlijk! Zeggen dat je de opdracht verschrikkelijk vond en dus niet veel bijdragen, maar ondertussen...  ::vergroot::
Verder denk ik niet dat ze heel erg aanwezig is, maar dat ze wel haar mannetje staat als zij het daar het juiste moment voor vindt.  ::jaja::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2016, 20:02:00 »
Als mol had ze denk ik Rop gewezen op het feit dat zij met haar rode nagellak niet een van zijn passagiers kon zijn. Dat was ongeldig en zou de opdracht hoe dan ook hebben laten mislukken en geld in de pot gebracht hebben.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #25 Gepost op: 5-01-2016, 16:48:14 »
2. Wat is is de lievelingsstad van de mol, Utrecht , Maastricht of Amsterdam? Ik heb ergens gelezen dat cecile uit Maastricht kot, werkt in Amsterdam en woont en heeft gestudeerd in Utrecht
Volgens mij kan het niet anders dan dat daar alle door de 10 kandidaten ingevulde steden moeten staan. Anders zijn er kandidaten uit te sluiten.

Citaat
Dan nog haar naam cecile / Cecilia : dit betekent blinde 😎
Ja, dat is ook zo als ze niet de mol is. Ze kiezen de mol niet op naam.

Citaat
En om het dan nog lastiger te maken , de schoonheidsvlekje  heet en mole in het Engels
Ja, dat is ook zo als ze niet de mol is. Ze kiezen de mol niet op gezichtskenmerken.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #26 Gepost op: 8-01-2016, 01:16:40 »
In dit euroteken is een '=' en een 'C' te zien. Linksbovenin staat "de mol"

De mol = C ?  --> Cecile?

Vind ik een erg leuke!  ::ok::

*Btw; hoe kun je überhaupt zo'n huge Topito op deze wijze voort trekken?*
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #27 Gepost op: 8-01-2016, 06:27:48 »
*Btw; hoe kun je überhaupt zo'n huge Topito op deze wijze voort trekken?*

En dan ook nog met platte schoenen aan. ::zweet::

Offline Agnes22

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #28 Gepost op: 8-01-2016, 10:26:41 »
Het beste plekje om de Topito te trekken is zo dicht mogelijk bij de Topito en licht omhoog trekken. Zo heeft de Topito de minste weerstand op het zand. Hier houdt Cecile twee plekjes bezet voor sterke spelers terwijl zij zelf weinig effectief  ::jaja:: helpt met trekken ...

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #29 Gepost op: 9-01-2016, 23:03:25 »
Cecile houdt op de site van Harpers bazaar haar eigen molboekje bij.

Hier na aflevering 1:
Bazaars hoofdredacteur Cécile Narinx is één van de deelnemers van Wie is de Mol?. Op harpersbazaar.nl deelt ze wekelijks haar Molboekje. Wat vinden we daarin?​

​De kop is eraf. Eindelijk! Alle Molloten en uiteraard ook familieleden, vrienden en buren die dit seizoen vooral kijken om mij een plezier te doen (of, niet ondenkbaar, om zich te kunnen verkneukelen als ik sta te stuntelen en vloeken) hebben de eerste aflevering van seizoen 16 kunnen zien.

Een prima begin, denk ik. Al moest ik zelf die eerste twee dagen vooral wennen aan de warmte. En aan het wachten. Bij de eerste opdracht kon ik pas als voorlaatste aan boord van de metro en heb ik eindeloos lang op een loeiheet perron lopen ijsberen.

Ik had wel álle tijd om de namen van alle metrohaltes in Santo Domingo in mijn Molboekje te schrijven en uit mijn hoofd te leren. Dat soort dingen doe je dan, omdat je geen idee hebt waar de opdracht over zal gaan en welke vragen je achteraf gaat krijgen bij de test.  


Kwam er een vraag over metrostations? Welnee. Ben je betoeterd. Het waren vragen over wanneer de Mol uit de bus stapte, wat hij of zij gegeten had bij de lunch, dat soort trivia.

Maar goed, daar liep ik dan, in een bomvolle metro diep onder de straten van Santo Domingo, in mijn lange broek en mijn hooggesloten bloesje, want ik wilde o zo graag laten zien dat je ook mee kunt doen aan Wie is de Mol in nette en kreukloze kleren. En zonder hanghaar en zweetsnor. Mij zou niemand zien sprinten op teenslippers, in een tricot hemdje en hotpants. Ik had diverse poederdozen, een draagbaar stoomapparaatje, een kleine föhn en een ministeiltang bij me.

Wat ik nu weet: dat is vechten tegen de bierkaai. Je gaat transpireren en verkreukelen zodra je een teen buiten de airco zet. Tel daarbij op dat we voor de opnamen gezenderd werden, waarvoor we een vijftien centimeter breed en behoorlijk dik elastiek om het middel kregen. Adieu, taille!, en je snapt: adieu waardigheid!

Opdracht twee was uiteraard ook een hels karwei. Loop je daar, in een dampende duinpan pal onder de koperen ploert een loodzware houten driehoek bergopwaarts door het zand te sleuren. Vrijwillig. Op je vijfenveertigste. Voor je lol!

Maar even los van mijn verwende gemopper over wachten in de warmte: het is dus echt FANTASTISCH leuk om mee te doen aan Wie is de Mol, één van mijn lievelingste lievelingsprogramma's ooit. De groep was ontzettend leuk, goed gecast en grappig, de Dominicaanse Republiek prachtig, de crew superprofessioneel en gezellig. En dat meen ik uit de grond van mijn hart.

Wat dat betreft was het een bof dat iedereen door is naar aflevering 2, want je gunt het niemand om zo snel al het (letterlijk en figuurlijke) warme bad uit te stappen. Ik wist gelukkig vóór de executie al dat ik safe was. Maar het is en blijft een afvalrace...

Wat had ik aan in aflevering 1?

Opdracht 1:

Groen bloesje: & Other Stories

Zwarte bandplooibroek: COS

Sandalen: Moncler

Opdracht 2:

Zwarte hemdjurk: & Other Stories

Rieten cap: uit een winkeltje in Milaan

Sneakers: Adidas Originals, gekocht in Seoul

Bij wie sliep ik op de kamer? Bij Airen Mylène

Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #30 Gepost op: 9-01-2016, 23:03:33 »

Hier na aflevering 2:
Bazaars hoofdredacteur Cécile Narinx is één van de deelnemers van Wie is de Mol?. Op harpersbazaar.nl deelt ze wekelijks haar Molboekje. Wat vinden we daarin?

​Het Molvirus is echt, echt, echt losgebarsten nu. Aflevering 1 haalde meer dan twee miljoen kijkers, en dat zijn er een hele hoop. Als je dit leest is aflevering 2 ook al uitgezonden, en heb je kunnen zien hoe ik opnieuw sans gêne met gutsend zweethoofd tegen een draaiende camera heb zitten leuteren, over hoezeer synthetische kleding af te raden is in de hitte. Ik had zelf een zijden jurk aan, maar transpireerde er niet minder om. Nu neemt natuurlijk niemand me ooit nog serieus als modejuf.

Verder zal het niemand ontgaan zijn dat ik:

a) van Ellie haarfijn de portofoonverkeersregels uitgelegd kreeg en

b) daar toch nog steeds niks van snap. Maar ook

c) dat ik voortdurend heb zitten eten als er gefilmd werd. Iets wat ik me ook stellig voor had genomen om niet te doen.

Soit. Je doet er niks meer aan, achteraf.

Zijn er belangwekkende hints voorbijgekomen? Jullie weten net zoveel als ik. Want tijdens de zoutopdracht heb ik eigenlijk alleen maar als een dolle staan scheppen met Annemieke, en later als een idioot lopen duwen met Marjolein. Wat er zich verderop in de zoutmijn afspeelde? Geen idee. Wat Tim, Klaas, Rop, Taeke en Ellie aan het doen waren? Al sla je me dood. Of Remy die kruiwagen per ongeluk liet omvallen? Dacht het niet.


Wat de foto-opdracht betreft: dat was weer een klassiek-hondsmoeilijke WIDM-klus. Maar geloof me op mijn groene ogen dat ik me dankzij mijn schier fotografische kledinggeheugen piekfijn had ingeprent wie er waar zat. En druk-druk-druk met mijn rug naar de groep in de weer ging om alle pubers op de goeie plek terug te zetten – waardoor ik dus nul info kreeg over wat de anderen aan het doen waren. En pas achteraf hoorde dat uitgekookte types als Tim en Taeke 'hun' kluitje Dominicanen gewoon vroegen om zelf te onthouden waar ze zaten. Stelletje luiwammesen!

De nachtopdracht was ook een rare. Ik wilde per se naar binnen, dan maar geen jokers. Ik ben te nieuwsgierig om niet naar binnen te gaan, en was te wantrouwig om de eer aan Klaas te laten. Heel raar alleen dat ik me na afloop vrijwel niks van de adviezen van de oud-Mollen kon herinneren. Écht niet, ik had een black-out – al kwam het later stukje bij beetje weer terug…

Het eerste afscheid is nu ook een feit. Jammer voor Airen, niemand wil als eerste afvallen. Maar het gevolg van haar vertrek was dat ik de hotelkamer tot de volgende executie voor me alleen had. Iets wat een verwende luxepoes als ik helemáál niet erg vindt. Tot slot ontdekte ik na twee dagen pas dat het hotel een goed verstopt en nergens aangekondigd zwembad heeft. Op het dak. En ook dat had ik voor me alleen 's morgens. Wie zei daar dat WIDM afzien is?

Wat had ik aan?

Zoutopdracht:

Zwarte overhemdjurk: &Other Stories

Sneakers: Adidas Superstar 2 Camo brown

Zonnebril: Aldo

Foto-opdracht:

Witzijden jurk: Hugo Boss

Roodwitte slippers: Monoprix

Petje: uit Milaan

Kloosteropdracht:

Zwart 'Yew Nork' T-shirt: Giordano

Kokerrok: 8 Seconds

Sneakers: Adidas Superstar 2 Camo brown

 Als iemand net zulke sneakers wil; ze zijn nog te koop.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #31 Gepost op: 9-01-2016, 23:09:54 »
Hier na aflevering 2:
Of Remy die kruiwagen per ongeluk liet omvallen? Dacht het niet.

 ::vergroot::

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #32 Gepost op: 9-01-2016, 23:10:34 »
Leuk Cécile! (...én Lukie!)...

*Én...heeft zij hier steeds "het laatste woord"?*
Omnia vincit amor

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #33 Gepost op: 9-01-2016, 23:12:54 »
Leuk om te lezen!

En pas achteraf hoorde dat uitgekookte types als Tim en Taeke 'hun' kluitje Dominicanen gewoon vroegen om zelf te onthouden waar ze zaten. Stelletje luiwammesen!

En behoorlijk onmols. Ben benieuwd of dat klopt.

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2016, 23:17:33 »
Geweldig, onze Cécile, ik lach me suf om haar "modepraatjes".

En druk-druk-druk met mijn rug naar de groep in de weer ging om alle pubers op de goeie plek terug te zetten

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2016, 23:19:26 »
Cécile is ook weer zo'n kandidaat die we nog nooit hebben gezien, fantastisch ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2016, 23:21:11 »
Citaat
En druk-druk-druk met mijn rug naar de groep in de weer ging om alle pubers op de goeie plek terug te zetten – waardoor ik dus nul info kreeg over wat de anderen aan het doen waren.
Dit is met een beetje fantasie op te vatten als: Het spel verandert achter je rug... ;D Maar of je er wat mee kunt, denk het niet :P Wel leuk om te lezen dit  ::ok::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2016, 23:22:17 »
En behoorlijk onmols. Ben benieuwd of dat klopt.
[tunnelvisie]Dat is leuk om te zeggen achteraf, maar klopt het ook? Taeke was niet als eerste klaar in mijn herinnering[/tunnelvisie]
...óf niet!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2016, 09:58:43 »
Krijgen de kandidaten vooraf de afleveringen te zien? Hoe weet zij anders precies wat er in de montage bewaard is gebleven?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2016, 11:00:23 »
"Maar ook als je ons individueel beluistert en de informatie werkelijk tot je neemt, kun je de Mol dit jaar makkelijk vinden."


Ik heb de uitgesproken teksten van de oud-mollen nog eens bekeken (dank aan degenen die deze hebben uitgeschreven).
Daarbij heb ik bovenstaand citaat als leidraad genomen.

Mij valt op dat in elke (totaal-)tekst van iedere oud-mol twee keer de letter "c" voor komt.
Normaal gesproken is de letterfrequentie van de "c" lager dan die van de letters "z", "w" of "u" bijvoorbeeld.

Zie ter verduidelijking deze site van het genootschap Onze Taal: https://onzetaal.nl/taaladvies/advies/letterfrequentie-in-het-nederlands

De letter "c" komt, zoals bekend, twee keer voor in de naam Cécile..
Ik heb nog geen sleutel gevonden om de hele voornaam "Cécile" bij elkaar te puzzelen in de teksten, misschien is dat iemand anders wel al gelukt. Is de sleutel te vinden in de Mol-tweets, waarbij al tot twee keer toe de tekst eindigt met twee puntjes?

Denk ook aan de te duidelijke hint "MOL CF KLAAS", waarbij CF "vergelijk" betekent en niet "is gelijk aan".