Auteur Topic: [KANDIDAAT] Cécile Narinx  (gelezen 44118 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2016, 01:07:12 »
Cécile's dagboek van de week.

Link

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2016, 02:08:06 »
Leuk! :)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2016, 02:10:23 »
*Vind haar ook leuk!!!*

« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 02:42:05 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2016, 02:11:15 »
Deze hockeymoeder mag er van mij nog lang inzitten, leuk mens!  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Melisar

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2016, 23:25:45 »
Ik keek net die laser opdracht terug.
Volgens mij zegt Cécile daar, tijdens haar run, dat ze in een domme move de verdubbelaar van de paal haalde?

Horen jullie dat ook?

Offline Chellii

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #45 Gepost op: 18-01-2016, 08:17:59 »
- Bij de intro wordt Cecile precies weergegeven tussen 2 mol logo's in. De rest van de kandidaten niet.

- Kunnen de aflevering titels niet gelinkt worden aan Cecile?

Aflevering 1: Wijsmaken -> Met een magazine maak je mensen wijzer
Aflevering 2: het laatste word, letterlijk -> zij heeft als hoofdredacteur altijd het laatste woord
Aflevering 3: wie schrijft, die blijft -> Cecile schrijft dus magazines/boeken

- Tijdens aflevering 1 draagt Cecile een jurkje met mozaiek print er op (groen) lijkt op de print van de achterkant van het geld. Toeval? (heb hier helaas geen foto van)

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #46 Gepost op: 18-01-2016, 14:36:05 »
Afleveringtitel van aflevering 2: laatste woord letterlijk. (Even afgezien van de Klaas-hint:) Het laatste woord van deze aflevering was 'molletje', door Remy in de vooruitblik naar aflevering 3. Als je dat letterlijk neemt, zou dat kunnen betekenen dat de mol klein is. Cecile is de kleinste persoon. Cecile = molletje?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #47 Gepost op: 18-01-2016, 14:40:09 »
Los van die hints. Zijn er ook acties die jullie verdacht vinden? Iedere opdracht word ik zekerder van mijn zaak dat zij de Mol niet is aangezien ze altijd wel een handje toesteekt bij het proberen te laten slagen van de opdracht.

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #48 Gepost op: 18-01-2016, 15:15:43 »
Los van die hints. Zijn er ook acties die jullie verdacht vinden? Iedere opdracht word ik zekerder van mijn zaak dat zij de Mol niet is aangezien ze altijd wel een handje toesteekt bij het proberen te laten slagen van de opdracht.

Iedereen lijkt inderdaad vooral naar hints te zoeken dit jaar (ook niet geheel onlogisch na bepaalde ontwikkelingen ;)), maar zie Cécile zoveel onmolse dingen doen, dat ik haar geschrapt heb als potentiële mol.
Ik heb haar bij bijvoorbeeld de zoutopdracht en lazeropdracht zo hard zien werken.
Verder vind ik dat ze heel observerend te werk gaat. Je ziet haar bij de executies echt rondspeuren om het gedrag van de andere kandidaten te 'lezen'.
Ook kiest ze vaak voor onmolse posities, zoals in opdracht 1 van deze week (de geld-opdracht) blijven staan wachten op het plein.
En heeft ze bij de laatste opdracht waarschijnlijk een bod van €333 uitgebracht, aangezien het om een gesloten stemming ging, vind ik dat ook erg onmols.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 15:18:12 door Eva88ab »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #49 Gepost op: 18-01-2016, 15:17:54 »
Los van die hints. Zijn er ook acties die jullie verdacht vinden? Iedere opdracht word ik zekerder van mijn zaak dat zij de Mol niet is aangezien ze altijd wel een handje toesteekt bij het proberen te laten slagen van de opdracht.

Als iemand op basis van acties in de eerste drie afleveringen niet de Mol is is het Cécile wel.

1.1) Cécile slaagt (hoogstwaarschijnlijk) niet in haar opdracht terwijl Klaas inschatte dat inderdaad niet alle opdrachten zouden slagen. Er wordt 1000 euro verdiend.
1.2) Bij het topito trekken is niet zoveel op Cécile aan te merken. Bij het cruciale moment waarop de topito uit de 1500 getrokken wordt lijkt ze niet met veel kracht te trekken.
2.1) Cécile houdt zich bezig met de keukenzoutkar die uiteindelijk op tijd gevuld naar het eindpunt wordt gebracht.
2.2) Bij de groepsfoto lijkt het erop dat er geen fouten gemaakt zijn in het blok van Cécile.
3.1) Cécile, Marjolein en Remy verdienen 250 euro en blijven de hele tijd op hetzelfde plein staan.
3.2) Cécile bereikt het eindpunt met 50 euro en een verdubbelaar. Ze verdient 100 euro. (Er gaat niemand meer na Cécile dus de verdubbelaar  pakken met een klein bedrag is geen probleem.)
3.3) Cécile lijkt slechts 333 euro te bieden voor de test.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #50 Gepost op: 18-01-2016, 15:24:57 »
Als iemand op basis van acties in de eerste drie afleveringen niet de Mol is is het Cécile wel.

1.1) Cécile slaagt (hoogstwaarschijnlijk) niet in haar opdracht terwijl Klaas inschatte dat inderdaad niet alle opdrachten zouden slagen. Er wordt 1000 euro verdiend.
1.2) Bij het topito trekken is niet zoveel op Cécile aan te merken. Bij het cruciale moment waarop de topito uit de 1500 getrokken wordt lijkt ze niet met veel kracht te trekken.
2.1) Cécile houdt zich bezig met de keukenzoutkar die uiteindelijk op tijd gevuld naar het eindpunt wordt gebracht.
2.2) Bij de groepsfoto lijkt het erop dat er geen fouten gemaakt zijn in het blok van Cécile.
3.1) Cécile, Marjolein en Remy verdienen 250 euro en blijven de hele tijd op hetzelfde plein staan.
3.2) Cécile bereikt het eindpunt met 50 euro en een verdubbelaar. Ze verdient 100 euro. (Er gaat niemand meer na Cécile dus de verdubbelaar  pakken met een klein bedrag is geen probleem.)
3.3) Cécile lijkt slechts 333 euro te bieden voor de test.

Exactly my point. Allemaal erg leuk dat speuren naar hints, maar ik zie dat toch altijd liever gekoppeld aan een redenering waarom die kandidaat ook effectief de Mol is.

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #51 Gepost op: 18-01-2016, 15:32:19 »
Exactly my point. Allemaal erg leuk dat speuren naar hints, maar ik zie dat toch altijd liever gekoppeld aan een redenering waarom die kandidaat ook effectief de Mol is.

Mee eens. Het viel me alleen op dat de link naar Cecile als kleinste wellicht de meeste letterlijke opvatting van 'het laatste woord letterlijk' is. En was ik nog nergens tegengekomen, dus toch maar even gepost.

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #52 Gepost op: 18-01-2016, 15:35:15 »
Het klopt inderdaad dat voor zover wij weten Cécile weinig mols heeft gedaan. Daar staat wel tegenover dat ze ook zeer weinig onmols heeft gedaan.

Als ze de mol is zal de constructie met Rop hoogstwaarschijnlijk mogen en zorgt ze dus voor twee geslaagde opdrachten. Ook trekt ze bij de topito zeer licht hoewel ze op een plek is gaan staan waar goed getrokken kan worden. Ook op het plein bij de foto kan ze het prima goed hebben gedaan als ze al heeft gezien dat het ergens anders al fout is gegaan, dan leveren de rijen toch niet ontzettend veel op. Verder zou ik haar nog zeker niet afschrijven als mol, zoals sommigen dat wel doen, aangezien datgene wat zij goed heeft gedaan, echt niet meer dan zo'n €500 opgeleverd, en dat is nog ruim bekeken.

Dus hoewel ze niet nummer één op mijn verdachtenlijstje is, kan ze nog best de mol zijn, sommige anderen hebben echt een stuk meer geld verdiend en zijn toch nog sterk verdacht (Klaas, Taeke).

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #53 Gepost op: 18-01-2016, 16:04:42 »
Mee eens. Het viel me alleen op dat de link naar Cecile als kleinste wellicht de meeste letterlijke opvatting van 'het laatste woord letterlijk' is. En was ik nog nergens tegengekomen, dus toch maar even gepost.

Het was ook geen verwijt van mijn kant hoor. ;)

Ik wilde oprecht weten of jullie verdachte zaken aan Cécile ontdekt hadden omdat ik ze niet meer meeneem in mijn lijstje van Mollen dus ik let ook niet meer zo hard op haar.

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #54 Gepost op: 19-01-2016, 15:16:07 »
Als je naar de afleveringtitels kijkt, dan kunnen ze best op Cecile slaan.

Wijsmaken

Cecile maakt Rop wijs dat ze rode nagels heeft en daarom in aanmerking komt voor zijn opdracht.

Het laatste woord, letterlijk

Cecile is hoofdredacteur van het modeblad Harper's Bazaar. Zij heeft dus het laatste woord over wat er in het blad komt.

Wie schrijft, die blijft

Ook hier wordt mogelijk gerefereert naar de functie van Cecile als hoofdredactrice.


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #55 Gepost op: 23-01-2016, 23:45:40 »
De (duidelijk in beeld gebrachte) getallen in aflevering 4:

6154   6287   8431     (met dank aan Hulpmol).

Twee maal "6", twee maal "1", twee maal "4", twee maal "8". Eenmaal de cijfers 5,2,7,3.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 23:48:12 door Marisa »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #56 Gepost op: 23-01-2016, 23:52:19 »
Wat wel gek is aan Cecile in opdracht 1 is dat ze omvalt in de kano, best wat kokers heeft, niemand haar meer even ziet en ze dan bij die pot rommelt waar alle kokers in liggen. Volgens mij werd dit ook bij Moltalk benoemd. Wat doet ze daar?

Ze staat niet om mijn verdachten lijst maar toch  ::vergroot::
Als mol zou ik nl bij de kajakken als 1 van de eersten gaan, zoveel mogelijk pakken en dan afgaan. Of mingeld pakken.
Meer L

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #57 Gepost op: 23-01-2016, 23:54:03 »
Wat wel gek is aan Cecile in opdracht 1 is dat ze omvalt in de kano, best wat kokers heeft, niemand haar meer even ziet en ze dan bij die pot rommelt waar alle kokers in liggen. Volgens mij werd dit ook bij Moltalk benoemd. Wat doet ze daar?

Inderdaad een heel raar moment. Misschien dat ze uit nieuwsgierigheid vast ging kijken wat er in de kokers zat?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #58 Gepost op: 23-01-2016, 23:55:10 »
Inderdaad een heel raar moment. Misschien dat ze uit nieuwsgierigheid vast ging kijken wat er in de kokers zat?
Zal productie nooit toe staan toch ;-)
Meer L

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Cécile Narinx
« Reactie #59 Gepost op: 23-01-2016, 23:56:56 »
Zal productie nooit toe staan toch ;-)

Nou ja, we zien het ook niet gebeuren. Misschien liep ze er naartoe om te kijken en werd ze vervolgens teruggeroepen. Zou namelijk niet weten wat ze er, als kandidaat, anders zou gaan doen :P