Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 410447 keer)

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 10:35:52 »
Art bespreekt met de Mol alle kandidaten in alfabetische volgorde. Behalve Klaas. Maar als je 'Klaas' vervangt voor 'Mol' klopt het weer wel.
Probleem is een beetje dat dit ook zo is als Klaas niet de mol is.

En ze kiezen de mol niet op naam of hintwaardigheid. Ze kiezen éérst de mol en dán de hints.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2016, 12:04:26 »
Ik vind dat Klaas heel verdacht wordt neergezet. Door het noemen van "met jouw gezicht erop" (het gezicht van Klaas) door Art, als hij het geld pakt tijdens de ontmoeting met de mol.  Vervolgens een sleutelpositie bij de eerste opdracht. Ja,  hij zorgt voor geld IN de pot,  maar vlak daarvoor wordt ook de nadruk gelegd op het geld kunnen verdienen,  omdat het toch wel weer uit de pot zou gehaald kan worden in de vele opdrachten die volgen. Er wordt in beeld gebracht hoe hij valt tijdens de tweede opdracht (en geroepen: "Klaas trekt niet!") en de eerste mol die bij de test wordt aangeklikt is Klaas.

Ik twijfel,  in al mijn overduidelijke tunnelvisie,  of dit nu verdacht is of over de top. En dus niet verdacht.  :-\\
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 12:06:02 door IDM »
Laten we jabberen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #22 Gepost op: 3-01-2016, 12:46:28 »
Probleem is een beetje dat dit ook zo is als Klaas niet de mol is.

En ze kiezen de mol niet op naam of hintwaardigheid. Ze kiezen éérst de mol en dán de hints.
Maar het is een mooie toevalligheid om het zo te doen toch? Ze hóéfden het niet op alfabetische volgorde te doen en ze hóéfden niet mannen en vrouwen apart te behandelen. (Al kun je inderdaad zeggen dat wanneer je besluit het alfabetisch te doen, het wat vreemd kan lijken om eerst vier vrouwen te doen, dan en een man en dan de laatste vrouw.)
...óf niet!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #23 Gepost op: 3-01-2016, 15:01:27 »
In opdracht 1 komt de overenthousiaste reactie van Klaas nadat hij zijn goede voorspelling gaf mij net iets te onnatuurlijk over. Opdracht 2 is een groepsopdracht. En op een bepaald moment storen mensen zich aan Klaas dat hij niet hard genoeg trekt. Ook heeft hij de groep kennelijk even opgehouden door "nog een minuut te lullen" volgens Marjolein. Verder is hij heel fanatiek bezig. M.a.w. in zijn enthousiasme foutjes maken lijkt zijn moltactiek te zijn, iets dat hij ook in zijn voorstelfilmpje aangeeft. Verder ligt Klaas kennelijk goed in de groep want zij gunnen hem het penningmeesterschap, voor een mol geen slecht uitgangspunt. Wat mij betreft voorlopig mijn eerste keus Mol.

Offline Koemba

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #24 Gepost op: 3-01-2016, 17:26:07 »
Klaas was echt méga zenuwachtig tijdens de executie. Toen Annemieke haar scherm kreeg trok hij al zowat wit weg. Alleen al daarom denk ik niet dat hij de mol is. Hoop dat hij ver komt want ik vind hem verder echt een leuke kandidaat.

Online Molzkovicz

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #25 Gepost op: 3-01-2016, 19:16:26 »
Klaas vertelde in Het Parool:
'Hoe heb je je voorbereid?
"Ik heb iedereen van tevoren even opgezocht en van alle kandidaten een profieltje gemaakt, met als idee dat als ik weet wie ze zijn, waar ze vandaan komen en hoe ik ze normaal op televisie zie, dan wordt het ook makkelijker om te zien wie van het padje af loopt. Of dat in de praktijk werkt, is een ander verhaal want iedereen doet anders."'

Dit lijkt te kloppen. Wanneer zijn Molboekje in beeld komt, zie je rechts een uitdraai met daarop informatie van Taeke Taekema. Die info is afkomstig van Wikipedia. Ik geloof er zelf overigens niet in dat dit een hint is naar Klaas als goed voorbereide Mol  :)


Offline Solrayo

  • Forumlid
  • Volslagen Molloot
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #26 Gepost op: 3-01-2016, 19:30:53 »
Klaas vertelde in Het Parool:
'Hoe heb je je voorbereid?
"Ik heb iedereen van tevoren even opgezocht en van alle kandidaten een profieltje gemaakt, met als idee dat als ik weet wie ze zijn, waar ze vandaan komen en hoe ik ze normaal op televisie zie, dan wordt het ook makkelijker om te zien wie van het padje af loopt. Of dat in de praktijk werkt, is een ander verhaal want iedereen doet anders."'

Dit lijkt te kloppen. Wanneer zijn Molboekje in beeld komt, zie je rechts een uitdraai met daarop informatie van Taeke Taekema. Die info is afkomstig van Wikipedia. Ik geloof er zelf overigens niet in dat dit een hint is naar Klaas als goed voorbereide Mol  :)



Knap gevonden hoor  ::ok::

Ik wilde zelf Klaas ook al afstrepen - je had echt 99% kans dat de opdracht zou mislukken. Plus, hij was qua biechten en verdenkingen enorm veel in beeld, en dat doen ze nooit zo met de Mol in de eerste aflevering. Maar het zou wel een fantastische long con zijn: direct geld binnenhalen, goodwill kweken en hoppa, je staat op de shortlist voor penningmeester. En dan vervolgens in de biecht ons "wijsmaken" dat je dat in eerste instantie helemáál niet wilde  ::hypocriet::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #27 Gepost op: 3-01-2016, 19:35:42 »
Grappig, had soort van al een streep gezet door Klaas als mol, vanwege zijn geld binnenhalen. Als ik dit zie, zo'n uitgeprint A4tje in zijn molboekje, maak ik het weer een potloodstreep. Juist door het begin van dit WIDM seizoen, met al die dossiers.
Meer L

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #28 Gepost op: 3-01-2016, 21:11:15 »
Je ziet regelmatig shots van locals die het V-teken geven.

"Het teken verwierf vooral bekendheid door Winston Churchill, die het tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikte als overwinningsteken."

De naam Klaas betekent "Overwinnaar bij het volk"

https://nl.wikipedia.org/wiki/V-teken

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #29 Gepost op: 3-01-2016, 21:23:35 »
Ik ben pas begonnen met de aflevering een 2de maal te bekijken. Maar mij viel bij de metro-opdracht met Klaas iets op.
Hij had de enveloppe die met bij het beginpunt hoorde van de tramlijn. Vermoedelijk daarom mocht hij die keuze maken.

en wanneer ze de tram instappen heeft hij zijn enveloppe nogal vreemd vast, maar op die manier is 'De Mol' goed te lezen.(12.46)
Ik moet wel even bijkijken of dit nog bij andere kandidaten het geval is.
Zoniet, kan dit een hint zijn zoals bij Kees in de kerk.
en wijsmaken kan slaan op zijn biecht 'Wat gaat er gebeuren?' Hij maakt ons wijs dat hij het niet weet.
« Laatst bewerkt op: 3-01-2016, 21:25:17 door wouterv »
klaar voor de strijd

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #30 Gepost op: 4-01-2016, 11:10:53 »
Bij de metro zien we Klaas bij het beginstation. De andere deelnemers vertrekken vanaf steeds volgende stations. Het spel verandert als Art Klaas meeneemt naar het eindstation en hem een andere opdracht geeft. Art zegt later: "Dit spel verandert niet voor je ogen maar achter je rug." Zou dit een hintje zijn? (Ik probeer een verklaring te vinden voor dat vreemde voorval.)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #31 Gepost op: 4-01-2016, 11:50:32 »
Ik verdenk Klaas nog niet zo. Voornamelijk vanwege:

-Art spreekt de mol volgens mij niet meer 1 op 1.
-Hij maakt de goede keuze bij de eerste opdracht (al was de andere keuze ook wel moeilijk verdedigbaar).
-Hij wil als eerste een bordje neer leggen maar zet vervolgens de 'lieve' toon door het bordje in het midden te plaatsen.

Offline Tin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #32 Gepost op: 4-01-2016, 12:47:05 »
opgevallen wáár Art klaas ontmoet?

Op station:  Centrum van de Helden  :-\\

Offline Meezter

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #33 Gepost op: 4-01-2016, 15:46:51 »
Ik vond trouwens zijn zenuwen aan het begin toen hij Art ontmoette wel erg kandidaats, een Mol zou toch niet zó zenuwachtig zijn?
De derde van de WIDM pool '16 en de De Mol pool '17

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #34 Gepost op: 4-01-2016, 16:24:26 »


Dit is wat ik bedoelde. (nu pas tijd gehad om er een screenshot van te nemen).
Verder viel mij ook op dat Art het heeft over het mozaiëk (op de achterkant staat een mozaïek van jou hoofd)
toont hij de mozaïek aan de mol. Maar wat staat er op de achterkant? Klaas zijn hoofd

Verder heb ik het nu een derde keer bekeken.
Opdracht 1: gokken dat het zou lukken was te verdacht. De kans is groter dat het mislukt dan dat het lukt.
en als mol scoor je direct een paar punten.

Opdracht 2: verschillende mensen (3 zeker) zeggen tijdens de opdracht dat Klaas niet of amper trekt.
Toch is vooral Marjolein die de boter gegeten heeft (na opstoken van Klaas).
Verder stond hij meestal kortbij de topito te trekken (als eerste van zijn touw) en deed hij amper iets bij het uitgraven
Pas in de laatste minuten gaat hij achteraan trekken (waar kracht zetten gemakkelijker is) en helpt hij mee uitgraven.

Om deze redenen staat Klaas vanboven op mijn lijst.
klaar voor de strijd

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #35 Gepost op: 4-01-2016, 17:10:36 »
Verder viel mij ook op dat Art het heeft over het mozaiëk (op de achterkant staat een mozaïek van jou hoofd)
toont hij de mozaïek aan de mol. Maar wat staat er op de achterkant? Klaas zijn hoofd

Waar is te zien dat Klaas' hoofd op de achterkant staat?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #36 Gepost op: 4-01-2016, 17:31:13 »
Wanneer hij de mozaïek uitlegt aan de mol heeft Art een biljet vast.
Dit is een biljet van Klaas
klaar voor de strijd

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #37 Gepost op: 4-01-2016, 17:32:52 »
De opmerking over de afwijking in de volgorde van voorstellen vind ik een hele goede.

Zelf viel mij op dat er kruizen te zien zijn (bv een kruis van touw en een kruisje in bankjes waarop ze zitten. Ook vond ik het opvallend dat er veel aandacht werd besteed aan de richting van dingen. Bij het Duinenspel maar ook bij de info over de Dominicaanse republiek. Ook zag ik kruispunten. Hoe verander je van richting? Middels een kruis(punt).

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #38 Gepost op: 4-01-2016, 17:39:37 »
De opmerking over de afwijking in de volgorde van voorstellen vind ik een hele goede.

Zelf viel mij op dat er kruizen te zien zijn (bv een kruis van touw en een kruisje in bankjes waarop ze zitten. Ook vond ik het opvallend dat er veel aandacht werd besteed aan de richting van dingen. Bij het Duinenspel maar ook bij de info over de Dominicaanse republiek. Ook zag ik kruispunten. Hoe verander je van richting? Middels een kruis(punt).

Rémy had het over kruizen en mollen in zijn Tweets ;-) https://mobile.twitter.com/remyvankesteren/status/683712705170157569
Meer L

Offline Looierd

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #39 Gepost op: 4-01-2016, 19:06:52 »
Zijn gedrag bij de topito was wel vreemd. Hij had het touw om zich heen geslagen terwijl hij niet achteraan stond. Dat betekent dat degene achter hem geen kracht kan toevoegen, wordt eigenlijk te niet gedaan door de lus om hem heen. Verdacht of gewoon niet zo slim?