Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 410439 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #40 Gepost op: 4-01-2016, 19:18:16 »
Het demonstratief tellen van het geld komt op mij over als de actie van een kandidaat. Immers, zou er later geld weg zijn, dan zouden wij blijven zitten met de vraag: is het niet al eerder misgegaan? Er waren immers al drie anderen met geld in bezit.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #41 Gepost op: 4-01-2016, 19:22:27 »
Zijn gedrag bij de topito was wel vreemd. Hij had het touw om zich heen geslagen terwijl hij niet achteraan stond. Dat betekent dat degene achter hem geen kracht kan toevoegen, wordt eigenlijk te niet gedaan door de lus om hem heen. Verdacht of gewoon niet zo slim?

Niet verdacht want de Mol zou juist willen dat de topito uit het geldvak werd getrokken. (Wat gebeurde.)

Toch zou ik het wel een geinige molactie vinden van Rop, als hij tenminste het idee had om Klaas zo voort te willen trekken. ;D

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #42 Gepost op: 4-01-2016, 21:04:30 »
Wanneer hij de mozaïek uitlegt aan de mol heeft Art een biljet vast.
Dit is een biljet van Klaas
Maar dat is niet de achterkant, maar de voorkant van het biljet.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #43 Gepost op: 4-01-2016, 21:08:12 »
Voor de mol is het op dat moment de achterkant.
klaar voor de strijd

Offline merpie13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #44 Gepost op: 4-01-2016, 22:20:10 »
Ik verdenk Klaas nog niet zo. Voornamelijk vanwege:

-Art spreekt de mol volgens mij niet meer 1 op 1.
-Hij maakt de goede keuze bij de eerste opdracht (al was de andere keuze ook wel moeilijk verdedigbaar).
-Hij wil als eerste een bordje neer leggen maar zet vervolgens de 'lieve' toon door het bordje in het midden te plaatsen.

Ik dacht juist: Klaas is de mol, want hij pakt als eerste een bordje, wat hij in het midden zet. Als hij een kandidaat was geweest, zou hij het bordje van iemand anders juist boven of onderaan moeten hebben gezet. Dan is namelijk de kans groter dat hij zelf in het midden (de gunstige plek) komt. Maar dit deed hij niet. Hij zette iemand anders in het midden, waardoor hij zelf eerder boven of onderaan zou kunnen komen. En dat maakt niet uit als je de mol bent!
Het is juist beter voor de mol dat hij/zij wel zijn/haar scherm te zien krijgt, want dan is de kans groter dat er niemand uitgaat. En meer kandidaten is voordelig, want dan is de mol beter verdekt.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #45 Gepost op: 4-01-2016, 22:22:17 »
De twee daarna zetten de bordjes ook niet aan de uiteinden, maar naast het al geplaatste bordje. Lijken mij meer kandidaten die niet goed nadenken, dan mollen.

Offline merpie13

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #46 Gepost op: 4-01-2016, 22:26:30 »
tja, ik zou dat eerder verklaren als na-aapgedrag  ::tandpastasmiley::

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #47 Gepost op: 5-01-2016, 00:50:06 »
Ik dacht juist: Klaas is de mol, want hij pakt als eerste een bordje, wat hij in het midden zet. Als hij een kandidaat was geweest, zou hij het bordje van iemand anders juist boven of onderaan moeten hebben gezet. Dan is namelijk de kans groter dat hij zelf in het midden (de gunstige plek) komt. Maar dit deed hij niet. Hij zette iemand anders in het midden, waardoor hij zelf eerder boven of onderaan zou kunnen komen. En dat maakt niet uit als je de mol bent!
Het is juist beter voor de mol dat hij/zij wel zijn/haar scherm te zien krijgt, want dan is de kans groter dat er niemand uitgaat. En meer kandidaten is voordelig, want dan is de mol beter verdekt.

Ook voor de opdracht maakt het uit waar de mol staat. Als je als mol ergens achteraan terecht komt (of vooraan als je het gedraai op het eind meerekent), dan kan je als 'kandidaat' oprecht fanatiek de topito mee uit de 1500 euro vakje trekken. zo van: hé, ik wil ook een vrijstelling... We zagen dit al bij Taeke.
Doordat Klaas het bordje in het midden plaats, vergroot hij de kans om zelf ergens aan één van de uiteindes terecht te komen zodat hij met vol geweten fanatiek voor zijn eigen 'vrijstelling' kan gaan.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline E-ri-Q

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #48 Gepost op: 5-01-2016, 11:09:45 »
Klaas vertelde in Het Parool:
'Hoe heb je je voorbereid?
"Ik heb iedereen van tevoren even opgezocht en van alle kandidaten een profieltje gemaakt, met als idee dat als ik weet wie ze zijn, waar ze vandaan komen en hoe ik ze normaal op televisie zie, dan wordt het ook makkelijker om te zien wie van het padje af loopt. Of dat in de praktijk werkt, is een ander verhaal want iedereen doet anders."'

Dit lijkt te kloppen. Wanneer zijn Molboekje in beeld komt, zie je rechts een uitdraai met daarop informatie van Taeke Taekema. Die info is afkomstig van Wikipedia. Ik geloof er zelf overigens niet in dat dit een hint is naar Klaas als goed voorbereide Mol  :)



Wel erg typisch dat Klaas nu juist in de rij namen die hij in zijn boekje heeft geschreven de naam van Taeke fout heeft geschreven. Overigens lijkt het me dat een mol zijn medekandidaten kent en daarin geen spelfouten maakt. Streep door Klaas  ::ok::

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #49 Gepost op: 5-01-2016, 18:44:48 »
Je ziet regelmatig shots van locals die het V-teken geven.

"Het teken verwierf vooral bekendheid door Winston Churchill, die het tijdens de Tweede Wereldoorlog gebruikte als overwinningsteken."

De naam Klaas betekent "Overwinnaar bij het volk"

https://nl.wikipedia.org/wiki/V-teken

Dit gaat te ver joh, zo ver gaan ze niet

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #50 Gepost op: 8-01-2016, 00:56:44 »
"Centro de los Héroes" @12.36 (foto ontmoeting).

Centrum van de Helden; waar een oud Winnaar een nieuwe Mol treft...?
Beide helden in WIDM 'tuurlijk!



*@12.34 (maakt samen 10) zien we Art voor het eerst met Klaas samen.
 
 9 Kandidaten en de 10e van het stel is de Mol?*

Edit; typo

« Laatst bewerkt op: 8-01-2016, 01:10:02 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #51 Gepost op: 9-01-2016, 21:30:12 »
Zo mols vind ik hem an sich niet. Maar dan weer zo'n opmerking tijdens de vooruitblik voor vlg week: natuurlijk ben ik 1000. Nee, geen gulden,  maar euro. Toch kan ik dat associëren met 'rug'.
En "achter de (je) rug" werd alleen door "het genootschap" al vijf keer gezegd. Eindigen ze allemaal hun verhaal daarmee?  Zou rug het laatste woord zijn dat we letterlijk moeten nemen?
Laten we jabberen.

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #52 Gepost op: 9-01-2016, 21:40:03 »
natuurlijk ben ik 1000
Volgens mij zei hij "natuurlijk wil ik 1000"
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline IDM

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #53 Gepost op: 9-01-2016, 21:42:20 »
Volgens mij zei hij "natuurlijk wil ik 1000"


Oops... zal t nog ff terugkijken. Zou best kunnen. Tunnelvisiegehoor? :)
Laten we jabberen.

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #54 Gepost op: 9-01-2016, 21:57:30 »
Terwijl zijn rug werd gefilmd

Offline Heyendaal

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #55 Gepost op: 10-01-2016, 11:51:52 »
Niet de mol (weggestreept na opdracht 1), en wat mij betreft één van de saaiste deelnemers ooit.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #56 Gepost op: 10-01-2016, 12:05:36 »
Ik vind hem ook nog totaal niks toevoegen. Misschien houden ze hem bewust uit het "zicht", of hij is ook gewoon heel erg saai en doet en zegt niks opmerkelijks.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #57 Gepost op: 10-01-2016, 12:14:40 »
Nou als die hint van die laatste letters klopt... Dan heeft Klaas twee afleveringen lang erg zijn best gedaan, om volgende aflevering het geld er weer uit te spelen.  :-\\

Tot nog toe staat hij echt onderaan mijn mollenlijstje.
Tell me what your telescope says

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #58 Gepost op: 10-01-2016, 13:28:11 »
Goed gevonden hint, maar Klaas is niet de mol  ;D

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #59 Gepost op: 10-01-2016, 16:02:12 »
Kan geen toeval zijn, die hint , in combinatie met de titel.

Klaas is degene die verkeerd zout schept
Klaas is degene die voordat Rop dat zei de boel wilde opdelen in blokken.

Ik denk dat het zomaar zou kunnen, helaas.....
You'll never walk alone