Auteur Topic: [DE MOL] Klaas van Kruistum  (gelezen 410440 keer)

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2016, 17:13:25 »
Als we contra moeten denken, denk ik dat wanneer Art tegen de mol zegt dan spreken wij elkaar pas weer in de finale, wel eens contra kan zijn. En wie staat er direct daarna ondergronds op Art te wachten.. Klaas. Hij is misschien niet de wensmol maar hij werkt nog steeds volgens het molboek;) Ik denk dat hij zeker niet moet worden uitgesloten..

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2016, 17:35:10 »
Maar denk je dat ze zó makkelijk weggeven wie niet de Mol is?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2016, 18:02:40 »
Maar denk je dat ze zó makkelijk weggeven wie niet de Mol is?

Nee, dat is het hem juist. Zoveel mensen schreven hem hierdoor gelijk af als mol. En juist door nu weer het woord 'contra' te horen moest ik direct aan dit moment denken. Dit en het aantal hints en aanwijzingen die naar Klaas wijzen zetten hem bij mij iig hoger op de mollijst. Ik zou het juist cool vinden als ze gelijk met de mol in beeld zijn begonnen. Niets is wat het lijkt..

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2016, 18:04:28 »
Hij werd ook op z'n rug gefilmd in de vooruitblik. Terwijl hij zegt dat hij 1000 wil

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2016, 18:11:26 »
Wat mij ook opvalt is dat veel mensen Art's uitspraak dat hij de Mol pas weer in de finale spreekt heel erg letterlijk nemen.
Art kan daar heel goed mee bedoelen 'in de hoedanigheid als Mol', want tijdens het spel zal de Mol zich natuurlijk voordoen als een kandidaat.
Dus zegt die ontmoeting met Klaas in het metrostation misschien niet zo gek veel. En dan zou Klaas heel goed de Mol kunnen zijn.
De goedzak, als Mol. De man die het penningmeesterschap in de schoot kreeg geworpen. Misschien was dat niet eens zozeer de bedoeling.
In dat geval zijn de programmamakers én Klaas die eerste avond waarschijnlijk niet meer bijgekomen van het lachen.   :D
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline barduif

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2016, 18:21:42 »
Eens.. Daarom vond ik dit stukje in het moldagboek afl 1 ook opvallend en grappig als je Klaas verdenkt:

We kiezen keurig netjes een penningmeester. Om grip te krijgen op het geld. Haha! Laat me niet lachen! Maar goed.

Zie ze daarna inderdaad dan heel hard lachen ::rofl::

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2016, 18:48:00 »
Leuk al die hints, maar tijdens opdrachten doet hij echt letterlijk niks verdachts. Integendeel zelfs. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn vaak ook vrij verrassend, en getuigen niet van voorkennis. Ik geloof er gewoon niet in.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2016, 19:01:04 »
Ik kan me niet voorstellen dat hij de mol is. Zou de productie de mol meteen in de eerste opdracht dwingen te kiezen tussen geld verdienen of zichzelf enorm verdacht maken?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #68 Gepost op: 10-01-2016, 19:19:40 »
Zal er nog een schepje bovenop doen. Begonnen ze met 11 kandidaten op de Dam omdat de K de 11e letter van het alfabet is?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #69 Gepost op: 10-01-2016, 19:33:13 »
Leuk al die hints, maar tijdens opdrachten doet hij echt letterlijk niks verdachts. Integendeel zelfs. Zijn gezichtsuitdrukkingen zijn vaak ook vrij verrassend, en getuigen niet van voorkennis. Ik geloof er gewoon niet in.

Idem. Ik vind de hint heel sterk, maar ik kan me nog niet hechten aan het feit dat Klaas de Mol zou zijn, gewoon omdat ik zo weinig daden zie die in die richting wijzen. Of ik heb geen zin om nu al het seizoen af te sluiten, dat kan ook. ;D

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #70 Gepost op: 10-01-2016, 19:40:58 »
Idem. Ik vind de hint heel sterk, maar ik kan me nog niet hechten aan het feit dat Klaas de Mol zou zijn, gewoon omdat ik zo weinig daden zie die in die richting wijzen. Of ik heb geen zin om nu al het seizoen af te sluiten, dat kan ook. ;D

Pac legde uit waarom de mol wellicht vertrouwen moest winnen deze 2 afleveringen (klik hier), op die manier kun je het dan wel weer verklaren... Maar is Klaas echt zo'n goede acteur?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #71 Gepost op: 10-01-2016, 19:47:37 »
Maar is Klaas echt zo'n goede acteur?

Klaas kan alles! Overigens heeft Klaas in aflevering 1, opdracht 2 echt wel gemold.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #72 Gepost op: 10-01-2016, 19:52:17 »
De hints moeten hoe dan ook uit het spel zelf komen. De metro-opdracht zit Klaas goed. Dan is de vraag... Hoe moeilijk was die opdracht werkelijk? Niet overdreven, maar wel typisch zo'n opdracht die op een of andere manier altijd mislukt...

De topito-opdracht is te vaag in beeld gebracht om er iets in te zien in combinatie met Klaas.

Zout zit hij wel heel verkeerd. Eerst verkeerde zout scheppen, terwijl hij "niet wist of dat het goede zout was". Verder traag werken, om zich heen kijken. Hij knoeit aan zijn portofoon zonder die te gebruiken terwijl hij met Rop staat te scheppen. Hij gaat met die kar aan de haal, maar het is mij niet duidelijk waarom. Is het de bedoeling om die op een zijspoor te zetten zodat de goede kar erlangs kan? Dan snap ik niet hoe uiteindelijk Tim met de verkeerde kan aankomen.

Trappen... Daar doet hij het blijkbaar goed.

[edit] En hij noemt tot twee keer toe Airen als verdachte. Denk dat-ie daar niet helemaal goed zit, maar toch krijgt hij twee keer groen.

+
+/-
-
+

Ik vind dat niet heel overtuigend. Maar die hint... Pfffff.
« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 19:55:28 door Tarballs »

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #73 Gepost op: 10-01-2016, 20:16:49 »
Wat nog wel ijdele hoop is: bij de priesterhint was het C is de mol, dit was nog een beetje open naar andere kandidaten. Dit is eenduidig KLAAS, zullen ze dat zo doen in aflevering 2? Naar mijn idee is het tot nu toe of 1) multi interpreteerbaar of 2) dat je pas rond aflevering 7/8 uiteindelijk het kon weten

Ga nl echt balen als dit waar blijkt te zijn  ::ohno::
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #74 Gepost op: 10-01-2016, 20:36:11 »
Wat nog wel ijdele hoop is: bij de priesterhint was het C is de mol, dit was nog een beetje open naar andere kandidaten. Dit is eenduidig KLAAS, zullen ze dat zo doen in aflevering 2? Naar mijn idee is het tot nu toe of 1) multi interpreteerbaar of 2) dat je pas rond aflevering 7/8 uiteindelijk het kon weten

Ga nl echt balen als dit waar blijkt te zijn  ::ohno::
Ik snap het ook niet. Na de gebarenhint zeiden ze dat het eens, maar noojt weer was. Toen hebben ze de priesterhint in de eerste instantie voor de kandidaten gehouden, maar toen bleek dat Carolien, Cornelisse en Case in de finale stonden hem toch erin gemonteerd. Deze hint heeft niet zoiets ???

Aan de andere kant zou het ook sneu zijn als blijkt dat deze hint niet over de Mol gaat, maar met een omweg naar Klaas als kandidaat of zo. Dan zit het hele forum fout om niks.
...óf niet!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #75 Gepost op: 10-01-2016, 21:07:10 »
Ik snap het ook niet. Na de gebarenhint zeiden ze dat het eens, maar noojt weer was. Toen hebben ze de priesterhint in de eerste instantie voor de kandidaten gehouden, maar toen bleek dat Carolien, Cornelisse en Case in de finale stonden hem toch erin gemonteerd. Deze hint heeft niet zoiets ???

Aan de andere kant zou het ook sneu zijn als blijkt dat deze hint niet over de Mol gaat, maar met een omweg naar Klaas als kandidaat of zo. Dan zit het hele forum fout om niks.


Het kan dus ook echt zijn dat dit geen hint is of wij het verkeerd interpreteren. Want wellicht nemen we de verkeerde woorden, moeten we juist die van de afleveringstitels doen etc etc en is dit gewoon toeval.... Er komt ook niet direct Klaas uit, maar moet ook gehusseld worden ;)
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #76 Gepost op: 10-01-2016, 21:09:12 »
Het heeft even geduurd maar ik ben nu ook in totale verwarring door die hint terwijl ik Klaas daarvoor absoluut niet als Mol zag. Argh! ::zweep::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #77 Gepost op: 10-01-2016, 21:10:22 »
Het heeft even geduurd maar ik ben nu ook in totale verwarring door die hint terwijl ik Klaas daarvoor absoluut niet als Mol zag. Argh! ::zweep::
Welkom in de club Heinz! Idd stond hij totaal niet op mijn lijst.... Wat een vervelende hint!!!!! ::niet-ok::
Meer L

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #78 Gepost op: 10-01-2016, 21:11:38 »
Het heeft even geduurd maar ik ben nu ook in totale verwarring door die hint terwijl ik Klaas daarvoor absoluut niet als Mol zag. Argh! ::zweep::
Er wordt ook nadruk gelegd op het verifiëren van kandidaten in plaats van het vinden van de mol dit seizoen. Misschien slaan de hints uit de titel van de aflevering juist wel op kandidaten die we kunnen wegstrepen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Klaas van Kruistum
« Reactie #79 Gepost op: 10-01-2016, 21:24:30 »
Het heeft even geduurd maar ik ben nu ook in totale verwarring door die hint terwijl ik Klaas daarvoor absoluut niet als Mol zag. Argh! ::zweep::

Ik heb precies hetzelfde. Ik was heel lang in ontkenning, maar ja.... dit moet het gewoon zijn.