Auteur Topic: [WINNAAR] Tim Hofman  (gelezen 118434 keer)

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 20:31:34 »
Inderdaad, totaal onverdacht maar heel leuk!

Type Chris/Tygo/Daniel

Mee eens. De smaakmaker van de groep, maar geen Mol verdachte voor mij.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #21 Gepost op: 3-01-2016, 22:14:39 »
Op een gegeven moment in de metro begint een man Spaans te praten tegen Tim. Tim zegt dat iets van: "Mijn Duits is niet zo goed meer."

Probeert Tim ons wijs te maken dat de Spaanssprekende man Duits spreekt?  ::vergroot::

Offline Graaf de Mol

  • Forumlid
[Aanwijzing?] Onthult krant de Mol?
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2016, 14:05:29 »
Goedendag Molloten,

vanochtend zat ik juist in de trein, op weg naar mijn dagelijkse bezigheid, en zoals altijd las ik ook vandaag de Metro.

Hier stond op pagina 11 linksonderaan een kort stukje over Wie is de Mol en dan met name over de app, die bezweek vanwege de drukte.

Wat mij echter opviel, is de foto die ze erbij geplaatst hadden:

Zie http://www.metronieuws.nl/xl/digitaal/2016/01/widm-app-bezwijkt-aan-enorme-belangstelling.

Als je de personen op de foto telt, kom je uit op 10 personen, inclusief Art. Maar volgens de tot nu toe getoonde afleveringen, zouden dat er toch echt 11 moeten zijn! Bovendien staat dit er als onderschrift bij genoemd:
Citaat van: Metro
Kandidaten en presentator Art Rooijakkers van de 16e Wie Is De Mol.

De enige die ontbreekt is Tim. Zou hij daarom de Mol moeten zijn?

Op het forum heb ik ook al gehoord dat Tim niet aanwezig zou zijn geweest bij een persmoment, maar deze foto is gepubliceerd NA de eerste aflevering en bovendien heeft de Metro drie dagen eerder al een foto geplaatst met alle kandidaten en Art.

Zie
http://www.metronieuws.nl/nieuws/showbizz/2015/12/nieuw-op-de-buis-in-2016
.

Dus als dit geen aanwijzing is, waarom zou de Metro dan zo'n vreemde foto plaatsen?

Graag jullie mening.

~ Graaf de Mol

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2016, 14:08:44 »
Oké ik ben het ermee eens dat Tim oogt als een fanatieke kandidaat maar hij is wel de eerste die gaat graven! :)

Offline vlees

  • Forumlid
Re:
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2016, 14:16:37 »
Misschien kan iemand even opzoeken welk persmoment Tim niet aanwezig kon zijn. Misschien stamt deze foto wel toch van dat moment.

Anders misschien metro mailen hoezo deze foto gebruikt is haha

Offline revelation

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • dall'inizio alla fine.. che divertimento!
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #25 Gepost op: 7-01-2016, 16:29:38 »
Oké ik ben het ermee eens dat Tim oogt als een fanatieke kandidaat maar hij is wel de eerste die gaat graven! :)

Inderdaad... Nadat hij de topito vanuit het midden trekkend gemakkelijk naar beneden trekt zonder dat iemand er erg in heeft. Daar komt bij dat hij bij de metro-opdracht anderen helpt hun taak te volbrengen.

Wat hem tot slot molkandidaat maakt, is zijn motivatie voor de verdenkng van Cecile. Ze draagt iets groens en staat op het molgeld.... Niet erg overtuigend Tim. Maar goed, het effect van de montage moeten we ook erkennen. Te vroeg nog voor een Timtunnel, maar hij is zeker verdacht!

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #26 Gepost op: 7-01-2016, 18:52:06 »
Geloof niet hard dat Tim de mol is.

Als Tim het geld na opdracht 1 in handen krijgt gaat hij het ook meteen bestuderen. De mol weet dat hij/zij op het geld staat dus zal niet onder het oog van alle anderen het geld gaan staan analyseren. Op dat moment staat Remy naast hem en die volgt het voorbeeld van Tim en gaan samen overleggen over het geld. Taeke staat ook redelijk snel op het geld te kijken maar probeert wel de omgeving in de gaten te houden.

De andere zijn drukker bezig met gesprekje met Klaas te voeren.

Offline Exspecto

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Ik zoek naar het onverwachte"
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2016, 21:12:27 »
Intronummer van Narcos werd gespeeld. -> Drugs -> Spuiten en Slikken -> Tim?
"Tunnelvisie vermoordt je inzicht"

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #28 Gepost op: 15-01-2016, 20:30:19 »
Leuk dat er 15 hints naar hem zijn, maar doet hij zelf ook verdachte dingen? ;)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #29 Gepost op: 15-01-2016, 21:39:40 »
Leuk dat er 15 hints naar hem zijn, maar doet hij zelf ook verdachte dingen? ;)
Naar het eind Vd zoutvelden lopen, de topic het zand in laten gaan, en wie zegt dat zijn deel op de groepsfoto goed had.....

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #30 Gepost op: 15-01-2016, 21:46:37 »
Ja, goede Eindhovens moll, die was ik alweer vergeten. haha die was leuk (geweldige humor trouwens die Tim, daar met dat bruggetje van Ellie 'nou dat is dus mislukt') Ook wel leuke woordspeling trouwens áls hij de échte mol is!  ;D  zet hem er even bij (zal hierboven mijn lijstje bijwerken en steeds update, mocht ik er meer vinden).
Thanks. Ik heb hem nog niet uitgevlakt als mol. Ook dat gemopper over het penningmeesterschap zou zomaar opzet geweest kunnen zijn. Hij wilde perse niet dat het Ellie werd.

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #31 Gepost op: 15-01-2016, 21:58:49 »
Ja precies, dat was ook zo opvallend!Ik maak straks een vervolg bericht met nieuwe punten en zet deze er dan ook nog bij bericht is vol haha).

'Tim niet uitgevlakt' nee zeker niet ook bij mij! Sterker hij is bij mij samen met Ellie eigenlijk nr. 1 op dit moment, ligt aan de verhaallijn (die ik er dubbel in zie lopen) en hoe dit zich verder gaat ontvouwen, hopelijk zaterdag weer wat meer duidelijkheid :-D
In het voorstel filmpje zegt hij een goede mol kan in je gezicht lachen en een dolk in je rug steken zonder dat je het voelt. Hij veranderd achter je rug. Oh en bij het Namen plaatsen voor het topic gebeuren legt hij als eerst een naam onder het midden terwijl er boven nog plek was. Als hij weet dat de boel nog gedraaid kan worden komt hij sympathiek over maar weet dat iemand bij de executie er toch uit kan gaan.
« Laatst bewerkt op: 15-01-2016, 22:23:12 door Eindhovens moll »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #32 Gepost op: 16-01-2016, 02:45:44 »
8. Het gebeurt achter je rug: Is een bekende quote uit het boek I am a Pelgrim van Terry Hayes (het verhaal van een verdwenen spion (in geheime eenheid) die het lijk vond van een onherkenbaar verminkte jonge vrouw vond).De initialen van Tim Hofman zijn hetzelfde én de cover van het boek lijkt verdacht veel op het logo van widm (contra-spion?)
at (misschien dat iemand anders dit lukt of kan lezen?).

12. Halfweg: Op de presentatiefoto staat hij niet op de foto omdat hij op reis was naar Thailand. Dit zou kunnen, echter in het boek Ik ben een pelgrim (contra? spion) verdwijnt Terry Hayes ook na 'de zaak'. Ook de achtergrond van zijn foto is nogal mistig. Zie je dit contra dan is hij dus mistig en de achtergrond helder ;-)
Alsjeblieft niet verklappen wat er in het boek gebeurt. Ik heb dat boek hier in de kast staan en moet het nog lezen.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2016, 09:45:24 »
Op dit moment valt bijna niemand uit te sluiten en is bij iedereen wel iets te bedenken. Geinstein maakt het veel te ingewikkeld. Kijk gewoon naar het spel en Tim is inderdaad een potentiële mol. In opdracht 1, aflevering 1 is hij de enige die meer doet dan alleen zijn eigen opdracht. Hij helpt ook anderen. Opdracht 2 blijft hij grotendeels buiten beeld, maar er is daar ook niet veel te doen voor een mol als je Marjolein mee hebt.

Bij de zoutkarren gaat hij op zoek naar een vijfde zoutsoort. Hij vraagt op een weg zonder spoor om een kar. Hij schept nauwelijks. Hij weet niet hoe hij de wissel om moet zetten (dat doet Remy uiteindelijk). Hij helpt bij het verkeerd verplaatsen van de karren. Hij laat een kar ontsporen en blokkeert op die manier alles.

Bij de groepsfoto is er  minstens 1 rij niet goed en de fout zit niet bij Cécile. De andere bovenin is Airen? Die is in ieder geval niet verdacht meer.

Het interesseert hem niet wie het klooster ingaat en hij heeft ook geen bovenmatige belangstelling voor de joker.

Offline Ehvmolletje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2016, 10:19:48 »
Op dit moment valt bijna niemand uit te sluiten en is bij iedereen wel iets te bedenken. Geinstein maakt het veel te ingewikkeld. Kijk gewoon naar het spel en Tim is inderdaad een potentiële mol. In opdracht 1, aflevering 1 is hij de enige die meer doet dan alleen zijn eigen opdracht. Hij helpt ook anderen. Opdracht 2 blijft hij grotendeels buiten beeld, maar er is daar ook niet veel te doen voor een mol als je Marjolein mee hebt.

Bij de zoutkarren gaat hij op zoek naar een vijfde zoutsoort. Hij vraagt op een weg zonder spoor om een kar. Hij schept nauwelijks. Hij weet niet hoe hij de wissel om moet zetten (dat doet Remy uiteindelijk). Hij helpt bij het verkeerd verplaatsen van de karren. Hij laat een kar ontsporen en blokkeert op die manier alles.

Bij de groepsfoto is er  minstens 1 rij niet goed en de fout zit niet bij Cécile. De andere bovenin is Airen? Die is in ieder geval niet verdacht meer.

Het interesseert hem niet wie het klooster ingaat en hij heeft ook geen bovenmatige belangstelling voor de joker.
Mooi verwoord. Benieuwd naar vanavond.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2016, 20:41:19 »
Die Tim is wel subliem hoor! Lekker beetje ouwehoeren en slenteren  ::rofl::
Meer L

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2016, 21:43:47 »
Net in moltalk: de uitspraak van Tim over het geld "I'm on it"
Tell me what your telescope says

Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2016, 21:44:54 »
Heel scherp van Kim, dat zou zomaar dé hint kunnen zijn!
Keep calm and eat chocolates!

Offline Feodora

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2016, 21:45:41 »
Ik vind dat ook wel een sterke hint eigenlijk.

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Tim Hofman
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2016, 21:46:38 »
Ja, dat vond ik ook. En bij opdracht 1 was ie wel lekker aan het tijdrekken.  :P