Auteur Topic: WIDM-OFFtopic-topic  (gelezen 188208 keer)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #340 Gepost op: 25-03-2016, 17:59:29 »
Ik zag net Victor Mids ergens op TV. Ik vraag me af, of wij als molloten het nakijken hebben, als hij mee zou doen.......


Zou hij het spelletje leuk vinden, en zou hij een geschikte kandidaat kunnen zijn? Wie zal het kunnen zeggen?

Offline Tristan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Niet mokken... of toch wel?
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #341 Gepost op: 25-03-2016, 22:02:10 »
Vanaf morgen (zaterdag) presenteert hij samen met Art het programma 'Het Beste Brein' op NPO 1. Dus wie weet ;)
It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #342 Gepost op: 29-03-2016, 23:56:42 »
Ik heb een vraagje.

Volgende week is het 10 jaar geleden dat de geweldige Frederique overleedt.
2006 staat heel hoog in m'n lijstje en om haar te herdenken ging ik deze week de serie nog eens van vooraf aan kijken.

In aflevering 10 hoor je Roderick zeggen na de hint die hij kreeg op de zandvlakte dat hij dacht dat met 'de mol verandert nooit van kleur' bedoeld werd de huidskleur van Milouska. Maar in aflevering 9 hoor ik hem na dat bekend is geworden dat Milouska de mol is hem zeggen dat hij tot aan het laatste moment niet gedacht heeft aan haar als mol.

Vraag: Weet iemand (misschien is dit verteld op de fandag, ik was toen nog geen molloot) op wie Roderick zijn finaletest heeft ingevuld?
op Frederique of toch op Milouska?

By the way: Wat een briljante mol was Milouska, alleen ik vraag me wel of hoe niemand haar heeft kunnen verdenken tot in aflevering, want als je de opdracht zou nemen op het begin waar ze meteen 2 x min 1000 pakt bij het memory spel NU zou spelen met een huidige kandidatengroep zou iedereen vanaf opdracht 1 op de juiste mol zitten. Toch leek de groep uit 2006 me verre van dom maar het lijkt wel alsof ze niet wilde zien dat Milouska het was. Statistisch gezien is de kans namelijk 0,0010 procent dat ze van alle blokjes 2 x -1000 omdraaide. Toch?

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #343 Gepost op: 30-03-2016, 00:05:57 »
Volgens mij zat hij tot de voorlaatste aflevering op Peggy.

De hint op de zoutvlakte deed hem aan Milouska denken, maar hij interpreteerde hem fout.
klaar voor de strijd

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #344 Gepost op: 30-03-2016, 00:08:51 »
Volgens mij zat hij tot de voorlaatste aflevering op Peggy.

De hint op de zoutvlakte deed hem aan Milouska denken, maar hij interpreteerde hem fout.

Ja dat van Peggy wist ik en wat betreft dat hij die hint verkeerd interpreteerde ook, maar omdat in de aflevering leek over te komen dat hij op Milouska invulde vanwege die hint (hoe hij het ook geinterpreteerd had) maar nadat bekend is geworden dat ze het ook is, zegt hij: "je was zo fanatiek dat ik tot en met het laatste moment niet aan je gedacht heb' met andere woorden hij had zijn finale test op Frederique ingevuld?

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #345 Gepost op: 30-03-2016, 01:07:21 »
Ja dat van Peggy wist ik en wat betreft dat hij die hint verkeerd interpreteerde ook, maar omdat in de aflevering leek over te komen dat hij op Milouska invulde vanwege die hint (hoe hij het ook geinterpreteerd had) maar nadat bekend is geworden dat ze het ook is, zegt hij: "je was zo fanatiek dat ik tot en met het laatste moment niet aan je gedacht heb' met andere woorden hij had zijn finale test op Frederique ingevuld?

Nee, ik denk dat je "het laatste moment" niet te letterlijk moet nemen.

Wat de verdenkingen betreft: Jammer dat Peggy eruit ging en niet Roderick. Want Peggy zat op Fré en Fré op Peggy. Milouska had de eerste en enige on-ontmaskerde mol kunnen zijn  ::vergroot::.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #346 Gepost op: 30-03-2016, 09:17:57 »
Ik heb een vraagje.

Volgende week is het 10 jaar geleden dat de geweldige Frederique overleedt.
2006 staat heel hoog in m'n lijstje en om haar te herdenken ging ik deze week de serie nog eens van vooraf aan kijken.

In aflevering 10 hoor je Roderick zeggen na de hint die hij kreeg op de zandvlakte dat hij dacht dat met 'de mol verandert nooit van kleur' bedoeld werd de huidskleur van Milouska. Maar in aflevering 9 hoor ik hem na dat bekend is geworden dat Milouska de mol is hem zeggen dat hij tot aan het laatste moment niet gedacht heeft aan haar als mol.

Vraag: Weet iemand (misschien is dit verteld op de fandag, ik was toen nog geen molloot) op wie Roderick zijn finaletest heeft ingevuld?
op Frederique of toch op Milouska?

By the way: Wat een briljante mol was Milouska, alleen ik vraag me wel of hoe niemand haar heeft kunnen verdenken tot in aflevering, want als je de opdracht zou nemen op het begin waar ze meteen 2 x min 1000 pakt bij het memory spel NU zou spelen met een huidige kandidatengroep zou iedereen vanaf opdracht 1 op de juiste mol zitten. Toch leek de groep uit 2006 me verre van dom maar het lijkt wel alsof ze niet wilde zien dat Milouska het was. Statistisch gezien is de kans namelijk 0,0010 procent dat ze van alle blokjes 2 x -1000 omdraaide. Toch?
Serie 6 vond ik ook een hele mooie serie. Een bijzondere!

Roderick vulde wel de finale test in op Milouska, door de hint. Ik weet nog wel dat hij te gast was bij Die is de Mol voorafgaand aan seizoen 2008. Daar werd besproken dat hii pas in de finale erachterkwam wie de mol was.

Desondanks staat Milouska wel in mijn persoonlijke top 3, maar denk ik wel dat ze met een kandidaten groep die de kennis heeft van nu, veel sneller en veel meer verdacht zou worden

Online Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #347 Gepost op: 3-04-2016, 10:32:12 »
Tien jaar geleden werd het in de middag bekend dat Frédèrique Huydts is overleden. De tijd gaat onverminderd snel voort maar vergeten doe ik haar niet. Om er vandaag bij stil te staan heb ik een andere avatar (Joeri bedankt voor het maken ::ok::) in gebruik genomen. En deze mooie tekening van Vriendlief verdient een repost:



Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #348 Gepost op: 3-04-2016, 10:37:36 »
Jeetje wat gaat de tijd snel zeg  :o

Deze tekening had ik nog niet gezien, erg mooie, respectvolle tekening waarin de elementen van seizoen 6 zitten en die toch ook meteen een eerbetoon aan Frederique is :)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #349 Gepost op: 3-04-2016, 10:49:18 »
Het was een maandagavond, de chat van RN ontplofte zowat. Een enkeling wist nog niet waarom het op dat moment ineens zo druk was.

Dat werd iedereen helaas snel duidelijk.


Frédérique zou de cartoon prachtig hebben gevonden, daar ben ik van overtuigd.

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #350 Gepost op: 5-04-2016, 00:10:29 »
Jaap van Zessen gaat Buzzcapture verlaten en per 1 juni aan de slag bij AD.nl. Ik ben benieuwd of hij volgend jaar weer komt met voorspellingen.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #351 Gepost op: 5-04-2016, 14:59:30 »
Tien jaar geleden werd het in de middag bekend dat Frédèrique Huydts is overleden.

Ik weet zelfs nog precies waar ik was toen ik het hoorde...in de auto op de parkeerplaats van de AH na het boodschappen doen...wonderlijk hoe je sommige dingen niet vergeet.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #352 Gepost op: 5-04-2016, 15:44:53 »
Jaap van Zessen gaat Buzzcapture verlaten en per 1 juni aan de slag bij AD.nl. Ik ben benieuwd of hij volgend jaar weer komt met voorspellingen.
Misschien komt er een moment dat hij zo bekend wordt dat de makers denken: we nemen hem gewoon op in de kandidatengroep, zijn we van die ellende ook een jaartje af ;D

Offline Moni

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #353 Gepost op: 5-04-2016, 23:59:47 »
Misschien komt er een moment dat hij zo bekend wordt dat de makers denken: we nemen hem gewoon op in de kandidatengroep, zijn we van die ellende ook een jaartje af ;D

Dat zou een goede zet zijn van de AVRO. Dan mag hij natuurlijk helemaal niets spoileren.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #354 Gepost op: 10-04-2016, 23:02:24 »
Ik zapte vanmiddag voorbij en zag Art acterend als badguy/een van de drie boeven in de kinderserie Caps Club voorbijkomen  ::rofl:: De andere boeven werden gespeeld door Harry Piekema en Birgit Schuurman (mogen van mij beiden meedoen aan widm 2017 hoor ;D)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #355 Gepost op: 11-04-2016, 15:52:21 »
Jammer dat er geen topic is gekomen over de beste molacties van Klaas

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #356 Gepost op: 11-04-2016, 17:53:10 »
waarom maak je die niet dan ?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #357 Gepost op: 11-04-2016, 19:26:16 »
Goeie! Zal ik morgen even doen!

We mogen Klaas als mol nog wel even in ere houden  ;D

Offline Brinkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #358 Gepost op: 17-04-2016, 15:43:44 »
Gisteren een WIDM themafeest georganiseerd samen met een paar vrienden  ;D echt heel gaaf om te doen.

De mol werdt tot de finale slechts door 1 iemand verdacht; en de winnaar was degene die had verwacht er het eerst uit te liggen; mijn zusje deed ook mee; ze viel uiteindelijk vlak voor de finale af... maar ik heb nog nooit iemand zo fanatiek widm zien spelen alles en iedereen uithoren... ze wilde telkens als eerste de test maken... de mol heeft zijn werk goed gedaan van de 25000 euro monopolygeld kwam uiteindelijk ruim 6000 euro in de pot... het was eigenlijk ruim 7000 maar er is 1000 euro achteroverhedrukt door de mol 😃


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: WIDM-OFFtopic-topic
« Reactie #359 Gepost op: 17-04-2016, 20:17:15 »
Klinkt erg leuk!