Auteur Topic: Dagboek Mol  (gelezen 110567 keer)

Offline MachielWal

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Zoekt en gij zult vinden
Re: Dagboek Mol
« Reactie #180 Gepost op: 13-02-2016, 22:02:38 »
Taeke Taekema.
Tunnelvisie maakt blind  :-X

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek Mol
« Reactie #181 Gepost op: 13-02-2016, 23:08:22 »
Aflevering 7

De Mol zijn is machtig mooi. En die ene vraag; wat ga je doen? Die stel ik mezelf maar al te graag.

En aan wie werd de vraag 'Wat ga je doen?' door iedereen gesteld? Aan Klaas, want iedereen wilde weten of hij de zwarte vrijstelling ging inzetten.
Het is wel heel erg duidelijk dit jaar...
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline molfan86

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #182 Gepost op: 14-02-2016, 12:32:43 »
En aan wie werd de vraag 'Wat ga je doen?' door iedereen gesteld? Aan Klaas, want iedereen wilde weten of hij de zwarte vrijstelling ging inzetten.
Het is wel heel erg duidelijk dit jaar...

Niet leuk meer!!  ::ohno::
Ik weiger de Klaas tunnel in te gaan. Dit is niet meer leuk voor echte molloten..
Niet al in aflevering 2 de mol bekend maken!! Laat het alsjeblieft een afvallershint zijn..
En dan is Rop gewoon de mol :P Of Tim of Annemieke :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Dagboek Mol
« Reactie #183 Gepost op: 14-02-2016, 13:40:06 »
Machtig Mooi = Alliteratie
Klaas V Kruistum = Alliteratie
 ;D
Taeke Taekema ook  ;)
Toch is Klaas de mol.

En dit in het dagboek gaat ook duidelijk over Klaas imho:
Alle ogen zijn op mij gericht. Wat doet Rop? Wat doet Taeke? Wat doet Klaas? Wat doet Tim? En, wat doet Annemieke?

EDIT: Oh dubbel, laatste pagina niet gezien!
Sorry maar er wordt nu met hints gestrooid zo lijkt  :-X

Meer L

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #184 Gepost op: 14-02-2016, 14:42:49 »
Dagboek wees op de afvaller toch? ::hypocriet::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Dagboek Mol
« Reactie #185 Gepost op: 20-02-2016, 21:28:14 »


We begonnen met 6670 euro in de pot. Nu staat ie weliswaar op € 12.370.

Maar aan het begin van de aflevering had er dus al bijna drie keer zoveel in kunnen zitten; ruim 32.500 euro…

Zeg maar gerust dat we er een potje van hebben gemaakt. Of dat het credo van Taeke: "Geld is niet belangrijk. Mensen zijn belangrijker dan geld" tot vandaag stand hield. En wat ik dan wel weer episch vind, is dat het gepaard ging met het vertrek van Taeke nog op diezelfde dag.   

    Hoe het ook zij... ik lijd aan gezichtsverlies. Daar waar eerst niet iedereen een mozaïek voor zich zag liggen, werd een code gekraakt.

Tijd is geld. En we schijnen allemaal toch best een aardig woordje Spaans te spreken.

De pot is ineens belangrijk. 

Voor zowel Annemieke, Klaas als Tim. De winnaar, de verliezer en de Mol. De winnaar, de Mol en de verliezer. De verliezer, de winnaar en de Mol. De verliezer, de Mol en de winnaar. De Mol, de winnaar en de verliezer. De Mol, de verliezer en de winnaar... 
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Dagboek Mol
« Reactie #186 Gepost op: 20-02-2016, 21:44:43 »
Gezichtsverlies... Misschien een aanwijzing naar silhouetten? Schaduwen..?
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #187 Gepost op: 20-02-2016, 22:08:16 »
"Hoe het ook zij... ik lijd aan gezichtsverlies. Daar waar eerst niet iedereen een mozaïek voor zich zag liggen, werd een code gekraakt."

Dit lijkt, naast een verwijzing naar de spelopdracht, ook wel een verwijzing naar dit forum te zijn!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #188 Gepost op: 20-02-2016, 22:11:55 »
Gezichtsverlies...

lipgloss  ;) de mol wil niet opvallen he  ::rofl::

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: Dagboek Mol
« Reactie #189 Gepost op: 20-02-2016, 22:14:43 »
lipgloss  ;) de mol wil niet opvallen he  ::rofl::
Heel subtiel dan  ::rofl::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #190 Gepost op: 21-02-2016, 13:17:44 »
Omdat er zoveel geld verdiend is kan het gezicht van de mol weer meer gevormd worden via de achterkant van de geldbriefjes. Het gezicht van de mol wordt zo beter zichtbaar en tegelijkertijd lijdt de mol dan gezichtsverlies omdat zijn identiteit zo bekend kan worden..
« Laatst bewerkt op: 21-02-2016, 13:21:53 door Lonneke14 »

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #191 Gepost op: 21-02-2016, 13:57:10 »
Nu ben ik benieuwd of er ook echt stukjes gezicht bij zullen zitten :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #192 Gepost op: 27-02-2016, 23:40:21 »
Aflevering 9

Het is een advies dat al jaren oud is. Gaat ervan uit dat de mol ervoor probeert te zorgen dat er zo min mogelijk geld in de pot komt.

Dat jij in de gaten houdt wat er verdiend wordt en door wie. Zodat langzaam maar zeker inzichtelijk wordt wie er het minst heeft verdiend en dus de Mol is...

    Follow the money. Bekend begrip. Maar nog nooit eerder in de geschiedenis van Wie is de Mol? stond het advies op de biljetten: Seguir el dinero. In het Spaans uiteraard.

Om de Mol te ontdekken moest er geld in de pot komen. En nu de jacht op het geld geopend en geëindigd is, lijkt het uit te lopen op een fotofinish. En is het moeilijk om met het blote oog te bepalen wie de winnaar is. Maar de Mol...? Ik graaf niet graag m’n eigen graf. Dus dat houd ik nog even geheim. 

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Dagboek Mol
« Reactie #193 Gepost op: 28-02-2016, 08:17:41 »
Nu ben ik benieuwd of er ook echt stukjes gezicht bij zullen zitten :)
Als de laatste stukjes echt sluitend bewijs vormen, zoals Art suggereerde, dan ben ik benieuwd of de stukjes morgen uberhaupt getweet gaan worden.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Joey94

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Dagboek Mol
« Reactie #194 Gepost op: 28-02-2016, 09:33:28 »
Aflevering 9

En nu de jacht op het geld geopend en geëindigd is, lijkt het uit te lopen op een fotofinish. En is het moeilijk om met het blote oog te bepalen wie de winnaar is. Maar de Mol...? Ik graaf niet graag m’n eigen graf. Dus dat houd ik nog even geheim. 


Hmm, ligt het aan mij of verklapt dit deel van het dagboek al dat het inderdaad Klaas is? Is het een fotofinish en is het moeilijk om de winnaar te bepalen, omdat twee kandidaten de juiste Mol verdenken? Als Tim de Mol was, had je geen fotofinish gehad en was het niet moeilijk om de winnaar te bepalen. Immers, alleen Klaas zit op Tim. Deze verklaring kan wel gelden voor Annemieke, maar zij is natuurlijk niet de Mol, net als Tim trouwens.  :-X

Tuurlijk, het gedeelte 'fotofinish' kan ook slaan op de Molbiljetten, maar dan heb je nog het gedeelte van 'de winnaar bepalen'.

Ik zeg: verwijzing naar Klaas, één van de tientallen.

Offline vveerraak

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #195 Gepost op: 28-02-2016, 10:51:56 »
Hmm, ligt het aan mij of verklapt dit deel van het dagboek al dat het inderdaad Klaas is? Is het een fotofinish en is het moeilijk om de winnaar te bepalen, omdat twee kandidaten de juiste Mol verdenken?

Ik zeg: verwijzing naar Klaas, één van de tientallen.
Tsja, dat is wel duidelijk ja. Ik geloof dat de redactie hier (weer) niet heeft opgelet.
Tell me what your telescope says

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Dagboek Mol
« Reactie #196 Gepost op: 28-02-2016, 13:21:58 »
Een op zich aardig seizoen wordt door de crew zo behoorlijk verprutst.
Ik zeg: haal een paar ervaren krachten terug voor WIDM 17.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Dagboek Mol
« Reactie #197 Gepost op: 5-03-2016, 22:15:14 »
Citaat van: wieisdemol.nl
In de dagboeken gebruikte de Mol vertalingen van spreekwoorden waarin het woord kruis voorkomt. Neem bijvoorbeeld; 'de strijd aangaan', 'ieder moet zijn eigen tegenslag verwerken', 'ergens attent op maken' en 'geen geld hebben'. Vertalingen van; de degens kruisen, ieder moet zijn eigen kruis dragen, ergens een kruisje bij zetten en kruis nog munt hebben.

Als iemand dit ontdekt had had ik het te ver gezocht gevonden. ;D

Maar leuk dat er ook hints in de dagboeken zaten. ::jaja::

Offline Moljet

  • Forumlid
Re: Dagboek Mol
« Reactie #198 Gepost op: 5-03-2016, 22:17:53 »
Als iemand dit ontdekt had had ik het te ver gezocht gevonden. ;D

Maar leuk dat er ook hints in de dagboeken zaten. ::jaja::

Haha ja had ik ook niet geloofd  ;D

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Dagboek Mol
« Reactie #199 Gepost op: 5-03-2016, 22:20:43 »
Wel leuk zeg, onverwacht