Poll

Wie is de mol niet ?

Annemieke
57 (51.8%)
Klaas
9 (8.2%)
Tim
44 (40%)

Totaal aantal stemmen: 69

Auteur Topic: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET  (gelezen 36429 keer)

Offline sanderg23

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #20 Gepost op: 3-01-2016, 23:35:11 »
remy en annemiek heb ik weggestreept. Zij wilden stoppen in het geldvak en dat zou een mol nooit willen. Ik geloof ook niet dat cecile (molde in opdracht 1 compleet onnodig) en marjolein (was goed bezig door te kijken waar het geld lag op de bordjes, maar werd omschreven als "mols") de mol zijn. Verder lijken taeke, klaas en tim me veel te veel kandidaatse types. Hou je over: rop, ellie en airen. Ellie lijkt me onwaarschijnlijk (politie enzo). Hou je nog maar 2 over, schiet lekker op  ::tandpastasmiley::

afgestreept: remy, annemieke, cecile, marjolein
onwaarschijnlijk, maar wie weet: taeke, klaas, tim, ellie
mijn hoofdverdachten: rop, airen

Offline spechteke

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #21 Gepost op: 4-01-2016, 08:02:27 »
remy en annemiek heb ik weggestreept. Zij wilden stoppen in het geldvak en dat zou een mol nooit willen. Ik geloof ook niet dat cecile (molde in opdracht 1 compleet onnodig) en marjolein (was goed bezig door te kijken waar het geld lag op de bordjes, maar werd omschreven als "mols") de mol zijn. Verder lijken taeke, klaas en tim me veel te veel kandidaatse types. Hou je over: rop, ellie en airen. Ellie lijkt me onwaarschijnlijk (politie enzo). Hou je nog maar 2 over, schiet lekker op  ::tandpastasmiley::

afgestreept: remy, annemieke, cecile, marjolein
onwaarschijnlijk, maar wie weet: taeke, klaas, tim, ellie
mijn hoofdverdachten: rop, airen

Ook mijn 2 hoofdverdachte.
poule widm '16: 56ste,  '17: 25ste.                  5de plaats in de mol online

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #22 Gepost op: 4-01-2016, 09:17:02 »
marjolein (was goed bezig door te kijken waar het geld lag op de bordjes, maar werd omschreven als "mols")

Marjolein heeft de hele opdracht verpest door te zeggen dat het vak van 1500 euro drie vakken verder was op het moment dat het twee vakken verder was. En met de topito in 1500 riep ze "door, door, door!" en werd het ding er weer uitgesleept.

Offline sanderg23

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #23 Gepost op: 4-01-2016, 09:36:49 »
Marjolein heeft de hele opdracht verpest door te zeggen dat het vak van 1500 euro drie vakken verder was op het moment dat het twee vakken verder was. En met de topito in 1500 riep ze "door, door, door!" en werd het ding er weer uitgesleept.

Goed gevonden! Was me nog niet opgevallen. Lijkt er idd op dat ze het verkeerde vak aanwijst

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #24 Gepost op: 4-01-2016, 09:42:38 »
Ik heb in t toopic over de opdracht uitgebreid uitgelegd hoe Marjolein de boel zo (bewust) in verwarring bracht. Ik ben er van overtuigd dat de kandidaten door haar actie niet allemaal wisten in welk vak ze waren.

Offline putyourHANSup!

  • Winnaar Expeditie Robinson 2019 Pool
  • Forumlid
  • Gaudeamus!
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #25 Gepost op: 4-01-2016, 19:48:10 »
Annemieke en Klaas: allebei zó fanatiek! Zeker in de tweede opdracht.
Twijfelgevallen: Remy, Taeke en Marjolein.

Offline DylanS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #26 Gepost op: 5-01-2016, 12:20:23 »
Tim, Annemieke en Ellie sluit ik momenteel uit.

Ellie heeft toch met haar functie te maken, maar ook met haar karakter (het zou toch een soort tweede Margriet worden)
In Annemieke zie ik geen mol, ook al vind ik het raar dat ze niemand van 36 heeft kunnen vinden...
Tim is te fanatiek en speelt het spel naar mijn mening nu al te goed. Ook met dat penningmeesterschap, als mol leg je de focus niet zo op jezelf denk ik.

Verder wilde ik Klaas ook uitsluiten, maar nadat ik alles weer netjes heb gelezen en de aflevering twee keer heb teruggezien doe ik het niet. Bij de topito zette hij als eerste het bordje in het midden en bij de metro-opdracht had het simpelweg gek geweest als hij had gezegd dat ze het hadden gehaald. Toch komt hij wel erg fanatiek over, maar het verleden heeft laten zien dat niet-acteurs/actrices ook goed kunnen acteren.

Tot slot vond ik Marjolein te obvious, maar wil haar toch nog niet afschrijven.

Offline RoyL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Spelletje? It's a way of life!
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #27 Gepost op: 5-01-2016, 15:00:12 »
Cécile  ::ohno:: Ellie  ::ohno:: Klaas  ::ohno::

De anderen kunnen het in mijn ogen allemaal nog zijn...

Offline Risjaar

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Eenmaal in een tunnel is 't maar beter doorgassen.
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #28 Gepost op: 5-01-2016, 22:06:24 »
Marjolein niet. Zij is de Nadja Hüpscher van 2016.

Maar met een beetje pech is ze de Kim Pieters van 2016. Let's hope not ;-)
C'est le Fruit!

Offline Hautoa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Snorriaantje
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #29 Gepost op: 6-01-2016, 09:35:50 »
Marjolein niet. Zij is de Nadja Hüpscher van 2016.

Maar met een beetje pech is ze de Kim Pieters van 2016. Let's hope not ;-)

Dit inderdaad
...if one only remembers to turn on the light.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #30 Gepost op: 6-01-2016, 16:41:53 »
Marjolein niet. Zij is de Nadja Hüpscher van 2016.

Maar met een beetje pech is ze de Kim Pieters van 2016. Let's hope not ;-)

Ja, want dit kun je echt na 1 aflevering al zeggen.... Ze wordt vooralsnog amper verdacht dus MOCHT ze een mol zijn, deed ze het zo slecht nog niet. Iedereen verdacht mensen als Kim en Nadja al in ronde 1.

Wie is niet de mol? Cecile. In haar biecht over de topito waar ze mojito popito zegt. Een mol weet precies hoe dit ding heet omdat ze van tevoren wist dat er een opdracht met een topito zou komen. En ze is geen actrice, je zag een echte reactie in die biecht.
Het feit dat ze Klaas observeert vindt ik dan weer niet verdacht. Dit heb ik andere mollen ook zien doen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #31 Gepost op: 6-01-2016, 18:38:36 »
Ik zie de vergelijking met Nadja niet hoor. Die was echt tot in extremis aan het mollen. Marjolein toch niet???

Tim en Annemieke vallen inderdaad af want zijn bloedfanatiek met dat sleutels rapen. Ik streep hier Marjolein dan toch door omdat zij tweederangs zo goed in de gaten houdt wat er daar gebeurt aan de balie.

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #32 Gepost op: 6-01-2016, 18:53:18 »
Ik zie de vergelijking met Nadja niet hoor. Die was echt tot in extremis aan het mollen. Marjolein toch niet???


Marjolein in de metro: "Oh kijk eens wat mooi het is hier."
                     
Opdracht 2:         

"Jullie moeten niet zo lullen tussendoor" (zelf niet trekken en treuzelen en anderen de schuld geven, ook iets wat Nadja heel goed kon).
"Ik heb echt alles gegeven" Op dat toontje waarvan je denkt uh... kan je dat niet beter acteren? Dus heel erg expres slecht acteren en doen alsof je betrapt bent, in de hoop dat mensen je verdenken. Ik vond dat zo irritant bij Nadja...



« Laatst bewerkt op: 6-01-2016, 18:57:51 door Mollenmania »

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #33 Gepost op: 7-01-2016, 00:09:15 »
Best voorbereide mol ooit - ja logisch Marja Lust de tweelingszus die dus meedoet werkt als informant voor Ellie (zat bijvoorbeeld al in de metro en kon zo weten dat Klaas deze voorspelling zou doen en Ellie informeren.

Belangrijk detal de tweelingszus van Ellie is ook politieagente en lijkt sprekend op haar!

Bij briefing Art: bij Ellie wordt geen hij/zij vorm gesproken , nee logisch ze zijn samen!

Ik denk dat Ellie haar tweelingzus dan beter kan ontslaan, want het was blijkbaar niet goed doorgekomen dat Ellie 10 mensen met een petje moest zoeken om de opdracht te laten mislukken..

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #34 Gepost op: 9-01-2016, 12:00:38 »
een gespannen mimiek
Ja ik vind die multi surprise indicator ook altijd een fijne om erin te houden 8). Klaas valt wel af, zie ook die ontlading na de executie... Rop stijgt juist op de lijst; die toont totaal geen spanning.

Verder vallen voor mij Tim, Ellie, Taeke en Annemieke af want die zijn echt bloedfanatiek waarmee ze mensen ook tegen zich in het harnas jagen.

Cécile lijkt werkelijk niks van het spel te snappen dus valt ook af.

Dan zit de mol dus tussen Marjolein, Remy en Rop maar ik zag gisteren DWDD en dus ken ik Remy nu iets beter. Ik zie in hem geen talent voor deceptie. Marjolein is nogal een deja vu mol dus schrap ik ook even. Rop is de mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #35 Gepost op: 9-01-2016, 12:04:29 »
Ja ik vind die multi surprise indicator ook altijd een fijne om erin te houden 8). Klaas valt wel af, zie ook die ontlading na de executie... Rop stijgt juist op de lijst; die toont totaal geen spanning.

Verder vallen voor mij Tim, Ellie, Taeke en Annemieke af want die zijn echt bloedfanatiek waarmee ze mensen ook tegen zich in het harnas jagen.

Cécile lijkt werkelijk niks van het spel te snappen dus valt ook af.

Dan zit de mol dus tussen Marjolein, Remy en Rop maar ik zag gisteren DWDD en dus ken ik Remy nu iets beter. Ik zie in hem geen talent voor deceptie. Marjolein is nogal een deja vu mol dus schrap ik ook even. Rop is de mol.

Wow, ik had het bijna zelf zo kunnen typen!

Er zijn veel hints naar Remy en ik was eigenlijk wel soort van om, maar toch krijg ik toch niet echt een bepaald gevoel bij hem. En inderdaad zeker na zijn interviews bij Domien en DWDD, denk ik toch: nee

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #36 Gepost op: 9-01-2016, 12:20:54 »
Dat kan hij toch ook juist expres doen? Of denk ik dan te ver?
Dus expres zo weinig mogelijk molpotentie tonen in interviews (net als in de aflevering trouwens). Rop en Remy staan voor mij voorlopig gedeeld op 1.

Offline Silenciation

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #37 Gepost op: 9-01-2016, 12:23:16 »
Cécile keek bij de executie heel goed naar de reacties van de andere deelnemers. Zij heeft de serie al vaker gevold – zo gaf ze aan – en weet dus dat dat heel belangrijk is: Sofie heeft volgens mij aangegeven dat goed naar Susan kijken bij de executies voor haar heel veel duidelijkheid gaf. Daarnaast lijkt ze me vooral heel berekenend te spelen en dat ging haar in aflevering 1 goed af. Zij is het niet.

Annemieke heb ik ook aangevinkt, ik heb daar weinig goede redenen voor, maar kon het me niet voorstellen. Lijkt me daar ook wat te zenuwachtig voor, maar kan dat niet onderbouwen ofzo. Als derde heb ik ook Klaas aangevinkt: op hem werd echt veel te veel nadruk gelegd in de eerste aflevering, en Susan Visser kan zomaar haar verspreking in MolTalk voorbereid en gespeeld hebben.

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #38 Gepost op: 9-01-2016, 13:36:44 »

Wie is de ... Mol......?  NIET

Annemieke, Klaas, Rop (Cécile)
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #39 Gepost op: 9-01-2016, 13:52:34 »
Ja ik vind die multi surprise indicator ook altijd een fijne om erin te houden 8).


Niet gezien in aflevering 1, maar sowieso iets minder betrouwbaar sinds Susan Visser. (Al beschouw ik haar als een uitzondering met bijzonder aangeboren talent)
Facial expression, body language, context, interpretation!