Poll

Wie is de mol niet ?

Annemieke
57 (51.8%)
Klaas
9 (8.2%)
Tim
44 (40%)

Totaal aantal stemmen: 69

Auteur Topic: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET  (gelezen 36430 keer)

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #60 Gepost op: 10-01-2016, 08:22:46 »
Ik streep iedereen die niet naar binnen ging bij de derde opdracht met potlood door. Immers heeft de mol niks aan jokers en vrijstellingen.

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #61 Gepost op: 10-01-2016, 10:49:17 »
Ik streep iedereen die niet naar binnen ging bij de derde opdracht met potlood door. Immers heeft de mol niks aan jokers en vrijstellingen.

Ja, dat doe ik ook, al heb ik een andere reden. De mol wil natuurlijk (al is het maar voor aflevering 10/11) ingewijd worden bij het Molgenootschap. Wat is er leuker dan het beeld van de mol tussen allerlei oud-mollen? Hier zal heus wel een hint te vinden zijn die alle kandidaten over het hoofd hebben gezien, behalve de echte mol natuurlijk.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #62 Gepost op: 10-01-2016, 11:11:35 »
De mol ging niet naar binnen; de 5 mollen zeiden het in hun tips al... de mol heeft zelf niks aan jokers dus koopt er alleen maar vertrouwen mee. Die hele opdracht was nonsens voor de mol want er was geen geld mee gemoeid. De enige die optimaal mols was, dat was Taeke hier. Ja en amen als zijn duo-maat naar binnen wil, en ja en amen als die ook nog een joker wil, easy peasy... terwijl de rest stuk voor stuk wel degelijk ervoor ging.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #63 Gepost op: 10-01-2016, 11:20:20 »
De mol ging niet naar binnen; de 5 mollen zeiden het in hun tips al... de mol heeft zelf niks aan jokers dus koopt er alleen maar vertrouwen mee. Die hele opdracht was nonsens voor de mol want er was geen geld mee gemoeid. De enige die optimaal mols was, dat was Taeke hier. Ja en amen als zijn duo-maat naar binnen wil, en ja en amen als die ook nog een joker wil, easy peasy... terwijl de rest stuk voor stuk wel degelijk ervoor ging.

Joehoe Lo!!! Fijn, een medestander!!! Zoals ik ook al in topic Taeke zei. Vind ik dus OOK!  ::zwaai::
Totaal geen tunnelvisie ofzo   :)
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #64 Gepost op: 10-01-2016, 11:26:10 »
Het viel me op dat het zowel Taeke als Tim niets uitmaakte wie naar binnenging. Tim maakte ook niet echt bezwaar toen Taeke deed alsof hij beide jokers wilde houden. Had daar een beetje het gevoel... Een mol en een kandidaat die het al doorheeft. Dan maakt het beide inderdaad weinig uit allemaal.

Offline hulpdakdekker

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Babbelt maar wat
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #65 Gepost op: 10-01-2016, 11:40:42 »
Men is het wel redelijk eens; het is Remy of Rop - maar de rest sowieso niet :P
Ik wil me bij deze distantiëren van bovenstaande post en wens niet op enige manier in verbinding te worden gebracht met dat idiote inhoudsloze gezwam.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #66 Gepost op: 10-01-2016, 14:34:12 »
Ik vond Rop ook helemaal niet relaxed.  Ik vond hem extreem gespeeld gespannen. Een soort blinde paniek "oh god ik krijg mijn scherm te zien maar ik ben de mol dus ik moet heel zenuwachtig lijken" zoiets.
OK dan schrijven we hem af. Ook Annemieke, Klaas en Cécile dan o.b.v. de executie.

Remy vind ik echt zo onmols overkomen qua karakter dat ik in hem vooral de winnaar zie. Zou gewoon TE knap zijn voor een harpist als hij dit allemaal acteert dus ook afgestreept.

Het viel me op dat het zowel Taeke als Tim niets uitmaakte
Nou dan hebben we wel wat anders gezien. Het maakte Tim juist heel VEEL uit allemaal. Daarom schrijf ik hem ook af.

Marjolein vind ik nog wel een kansje maken maar toch ook afgekruist. Ik zie totaal geen Nadja (die speelde het) in haar maar wel een mix van Kim en Susan (zij is echt zo qua karakter). Maar het is net zoals met Ellie (lookalike Margriet) dat het dan te veel van hetzelfde wordt dus ik acht het niet waarschijnlijk.

Vooralsnog klopt alles nog, vallen de vrouwen af, en wordt de mol een man. Ik zie die mannenfinale nog wel gebeuren en dan met Taeke als mol.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #67 Gepost op: 10-01-2016, 14:59:17 »
Oh hey ik zat de poll in te vullen, zie ik in eens dat ik Remy en Rop heb aangevinkt ::hypocriet::
Samen met Tim, Cécile, Marjolein en Ellie. Voor niemand heb ik hard bewijs, het is vooral de manier van doen en biechten.
...óf niet!

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #68 Gepost op: 13-01-2016, 17:41:19 »
Ik had Klaas dus wel aangekruist, maar nu ik het extra filmpje bekijk is dat alleen maar sterker geworden: daarin kiezen ze Remy als leider van de dag.

En dan later kiest Airen de confrontatie bij het volgende beraad; over de penningmeester (nadat er 4 Klaasstemmen op rij waren geweest stemt zij juist NIET op Klaas). Zij zegt: "ondanks de chaos kies ik Remy".

Dus Remy had er een puinzooi van gemaakt als leider van de dag, maar ze verkiest hem toch boven Klaas, omdat ze die als mol heeft.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #69 Gepost op: 13-01-2016, 18:03:38 »
Zijn dat geen verschillende dagen?

Penningmeester is aflevering 1
Leider was aflevering 2
klaar voor de strijd

Offline lightman

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #70 Gepost op: 16-01-2016, 15:38:41 »

Van Rop, Cécile en Annemieke geloof ik niet meer dat ze de Mol zijn.

Marjolein, Tim, Ellie lijken mij ook niet zo waarschijnlijk, maar goed.

 :-X
Facial expression, body language, context, interpretation!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #71 Gepost op: 16-01-2016, 18:49:42 »
Van Rop, Cécile en Annemieke geloof ik niet meer dat ze de Mol zijn.

Marjolein, Tim, Ellie lijken mij ook niet zo waarschijnlijk, maar goed.

 :-X
Yes sluit me daar geheel bij aan....Dus dan blijft er nog maar een klein deel over ;-) Oh please laat die Klaas Helaas hint niet waar zijn....Niks voor widm, een hint die eenduidig is....
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #72 Gepost op: 16-01-2016, 18:59:21 »
Is het eenduidig? Op de site van het programma zelf is Klaas geen hoofdverdachte, terwijl de hint toch behoorlijk bekend is. Alleen een derde deel van 142 mensen die de poll op dit forum hebben ingevuld vat het op als eenduidig. Al met al een grote minderheid.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #73 Gepost op: 16-01-2016, 19:01:47 »
Is het eenduidig? Op de site van het programma zelf is Klaas geen hoofdverdachte, terwijl de hint toch behoorlijk bekend is. Alleen een derde deel van 142 mensen die de poll op dit forum hebben ingevuld vat het op als eenduidig. Al met al een grote minderheid.
? Tarballs ik bedoel met eenduidig dat er uitkomt MOL KLAAS, dus niet MOL K of MOL16 oid....Dus de hint is ALLEEN uit te leggen naar Klaas en dus neemt het alle speculatie weg, dat is dus niks voor WIDM. Bijvoorbeeld met de bloemen, dat kon naar Margriet wijzen maar hoefde niet. C is the mole kon ook naar meerdere kandidaten wijzen etc.
Meer L

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #74 Gepost op: 16-01-2016, 19:11:54 »
Wat ik bedoel, is dat de meerderheid er toch een andere uitleg aan heeft gegeven. Ik snap ook wel wat jij bedoelt. Als Klaas niet de mol is, zou het een hele flauwe hint zijn.

[edit] Vooral ook omdat volgens mij van alle andere laatste woorden maar eentje op een klinker eindigt en eentje met een klinker begint. Daar kun je op dezelfde manier niets mee. Daarom kan de hint ook geen toeval zijn.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 19:17:35 door Tarballs »

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #75 Gepost op: 16-01-2016, 19:39:46 »
Wat ik bedoel, is dat de meerderheid er toch een andere uitleg aan heeft gegeven. Ik snap ook wel wat jij bedoelt. Als Klaas niet de mol is, zou het een hele flauwe hint zijn.

[edit] Vooral ook omdat volgens mij van alle andere laatste woorden maar eentje op een klinker eindigt en eentje met een klinker begint. Daar kun je op dezelfde manier niets mee. Daarom kan de hint ook geen toeval zijn.

Ik denk dat een hoop mensen op dit forum (zoals ik) er nog niet in willen geloven en komende aflevering nog afwachten in de hoop op een meer bevredigende uitleg.
En op de site van het programma zelf gaan ze uit van de app toch? Weet niet of dat echt iets zegt over de verdenkingen, omdat veel mensen daar spreiden...

On topic: ik denk dat Ellie, Cécile, Annemieke, Rémy, Marjolein en Tim de mol zeker niet zijn, maar komende aflevering maakt waarschijnlijk nog veel meer duidelijk :)

Edit: Marjolein vergeten
« Laatst bewerkt op: 16-01-2016, 19:52:56 door Eva88ab »

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #76 Gepost op: 16-01-2016, 19:47:09 »
Maar de priesterhint was toch Case is the mole, ipv C is the mole?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #77 Gepost op: 16-01-2016, 19:49:04 »
Maar de priesterhint was toch Case is the mole, ipv C is the mole?

Uiteindelijk wel, maar je kon hem ook opvatten als het nemen van beginletters en dan Carolien of Cornelisse nemen.

Zelfs in dat geval is het jammer dat je na 1 aflevering niet 1 maar 7 afvallers hebt...

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #78 Gepost op: 16-01-2016, 19:52:47 »
ik moet het nog even doorlezen dus wellicht is het reeds gezegd.
Bij de zoutveldopdracht viel de kruiwagen van Remy bijna om. Annemieke stak snel een helende hand toe waardoor hij niet viel.
Dat zou een mol normaal gesproken nooit doen.

Ellie is verder wel heel erg fanatiek bezig om te saboteren met de portofoon eruit te halen.
Dat is ook erg onmols...of het wordt wel heel nadrukkelijk in beeld gebracht

Offline FeniXII

  • Forumlid
  • Die Mol is baie wys
Re: [poll] Wie is de ... Mol......? NIET
« Reactie #79 Gepost op: 16-01-2016, 21:22:42 »
Deze keer ging ik voor Annemieke, Tim, Klaas en Cécile.

Annemieke, daar zie ik veel te veel een kandidaat in. Een van de goede, dat wel. Tim is, vind ik althans, opeens minder zichtbaar, terwijl in aflevering 1 kon je er niet omheen. Zou kunnen betekenen dat hij er vlug uitligt. Maximale exposure in aflevering 1 en dan bergaf. Met Airen was het vorige aflevering net zo.

Buiten die felbesproken megahint zie ik het nog niet gebeuren met Klaas. Dus ik wacht op bevestiging. Wat wel is, hij is penningmeester. Benieuwd wat dat gaat geven met die verspilopdracht.

Verder zie ik steeds meer kandidaat in Cécile. Ze speelt het spel toch wel goed mee. Vind het toch een verrassende kandidate. En ze observeert de anderen zeer goed.

Filmisch gezien zou ik er persoonlijk voor opteren om de Mol het klooster binnen te laten, alleen al omdat dat veel leukere beelden oplevert. Maar zoals een van de mollen van het geheime genootschap al zei, "denk contra" dus je kan net zo goed andersom redeneren. Ben vergeten te stemmen op Taeke omdat het hem echt niet kon schelen dat klooster binnen te gaan of niet. Hij lijkt zo nonchalant of hij is gewoon zo.