Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto  (gelezen 33687 keer)

Offline Anoniemand

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #20 Gepost op: 9-01-2016, 21:50:09 »
Was er niet iets waarbij Ellie mensen op haar deel plaatste en Rop opeens diezelfde mensen op de trap daarboven moeten gaan zitten?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #21 Gepost op: 9-01-2016, 21:50:24 »
maar productie gaat natuurlijk de trede naar de mol bezig was, die allicht fout zijn, niet in beeld brengen.

Ik zal zo proberen goede voor- en achteraffoto's te vinden in de hd aflevering.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #22 Gepost op: 9-01-2016, 21:51:01 »
Nee Rop had zijn mensen een trede te laag geplaatst. Daarom moesten ze er eentje omhoog.
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #23 Gepost op: 9-01-2016, 22:10:21 »
Geweldige opdracht. En echt best knap gedaan ook. Wie hadden de middelste drie blokken? Daar ging het helemaal fout. Of is het zeker dat bij Ellie alledrie de rijen fout waren? Zij zei wel dat het bij haar fout was gegaan.



Met dank aan Viv  :D

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #24 Gepost op: 9-01-2016, 22:18:59 »
Oke je krijgt per trede betaald. Degene die dus zei dat ze niet per trede moesten gaan onthouden is verdacht!!! (Rop!)

Dat dacht ik eerst ook, maar waarom heeft hij dan wel al zijn mensen goed weggezet... Al zaten die mensen eerst wel een trede te laag en werd dit later gecorrigeerd. (Wie corrigeerde dat?)
Ik heb Rop nog steeds als mol, dus hoop maar dat hij volgende week een hoop geld uit de pot speelt ;)

Offline Syllie10

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #25 Gepost op: 9-01-2016, 22:40:49 »
De groep van Ellie zat eigenlijk goed. Dat gaf Viv ook al aan in moltalk

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #26 Gepost op: 9-01-2016, 22:44:50 »
Dat van Ellie is toch echt gek allemaal. Ze zaait verwarring bij de zoutvelden door letterlijk in haar rol te gaan zitten, ze zegt dat ze het niet goed had, maar is wel zo, en te raar gedrag in dat klooster. Als je stemmen hoort ga je toch meteen kijken en luisteren, ook als politie zijnde? Niet op mijn verdachten lijst maar zo'n 'apart' (wat is apart, want vind haar hilarisch!) gedrag....
Meer L

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #27 Gepost op: 9-01-2016, 23:40:01 »
Snappen jullie de quote van Remy? Welke gingen er nu fout?
 
De eerste twee goed, derde fout - 'Op een gegeven moment drie achter elkaar' - zevende fout, en dan zegt 'ie nog: 'Van de bovenste één en twee van de middelste'
Hoe was de rijenverdeling?

Tim, Airen, Cécile
1 Goed
2 Goed
3 Fout
4 Goed?
5 Fout
Annemieke, Remy, Ellie + Klaas, Taeke, Rop
6 Fout
7 Fout
8 Goed
9
10
11
12
13 Goed
14 Goed

Dan zitten er nog 3 foute rijen tussen 9 t/m 12. Waar zat de laatste rijopsplitsing?
...óf niet!

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #28 Gepost op: 9-01-2016, 23:44:53 »
Ja dat wil ik ook wel weten

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #29 Gepost op: 10-01-2016, 00:30:19 »
Oke je krijgt per trede betaald. Degene die dus zei dat ze niet per trede moesten gaan onthouden is verdacht!!! (Rop!)

Ik weet niet of je dit als mol zo duidelijk zou kiezen. Ik zie dan eerder een Remy als mol, die hier heel snel hapt en zegt van 'ja, goed idee, dat gaan we doen!'.

Maar hee, ik spreek vanuit een halve tunnel  :-X

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #30 Gepost op: 10-01-2016, 00:53:37 »
Wat ik volgens mij nog niet gelezen heb: Het is Klaas die als eerste het idee oppert om per blok te studeren.

Van zodra het klokje met de 5 minuten gaat lopen, roept hij: "Per blokje?"

Het is dan ook (zoals velen al aanhaalden) geen gek idee om zo te werk te gaan en kan dus zowel mols als onmols beschouwd worden naar mijn mening.

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #31 Gepost op: 10-01-2016, 04:27:43 »
De positie van Remy is veel beter voor de mol, dan die van Rop. Op het eerste gezicht. En bij Remy's rijen waren meer fouten...

Hoewel precieze informatie niet uit de aflevering komt, maar uit Moltalk!  ::rofl::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #32 Gepost op: 10-01-2016, 07:47:55 »
Rop heeft blijkbaar een van de onderste vakken? Toch zie ik hem in het begin van de reconstructie in het vak van Ellie staan en zeggen: "Sorry, jullie moeten verder naar boven". Hij bemoeit zich op die manier met alle drie vakken voor hem. Dat is wel een beetje veel...

Offline debbiegoudveld

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #33 Gepost op: 10-01-2016, 12:29:26 »
@25:45 zegt Rop in de biecht het volgende: "Het was ook een leuke sfeer tussen de DEELNEMERS en en de mensen die meededen die in het publiek zaten".

Wat bedoel je Rop ? Ben jij geen deelnemer ? Of ?

Offline vlees

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #34 Gepost op: 10-01-2016, 12:36:35 »
@25:45 zegt Rop in de biecht het volgende: "Het was ook een leuke sfeer tussen de DEELNEMERS en en de mensen die meededen die in het publiek zaten".

Wat bedoel je Rop ? Ben jij geen deelnemer ? Of ?

Snapte die zin inderdaad tijdens de uitzending ook niet. Kort daarna: oh, rare zinsbouw, zeg dan "tussen ons en het publiek".
Of er zit meer achter :P

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #35 Gepost op: 10-01-2016, 13:32:54 »
Net al eens een eerste keer onderzoek gedaan naar wie allemaal goed gewerkt heeft.

Klaas heeft volgens mij heel zijn blok juist. Ik heb wel de indruk dat hij het kleinste aantal mensen onder zijn hoede had.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #36 Gepost op: 10-01-2016, 13:43:33 »
Door in blokken te werken, gaat het best goed en is de opdracht blijkbaar toch goed te doen. Ik ben er nog niet over uit of de opdracht nu wel of niet goed gedaan is. Meer dan de helft van de rijen is goed, wat betekent dat in die gevallen alle vakken (drie kandidaten) het goed gedaan heeft. Dat is dus 21 keer (3x7) goed gegaan.

Of meer. Er zijn 42 stukjes rij in totaal (14 rijen, samengesteld door drie kandidaten). 21 zijn er zeker goed. Van die andere gevallen weten we het (nog) niet precies. Ik neem niet aan dat het in al die rijen drie keer mis is gegaan. Een foutje is genoeg.

Het is dus tussen de 21 en 35 keer goed gegaan. Dat is een heel groot verschil. Te groot om te beoordelen of het nu wel of niet goed ging en om te beoordelen hoe aannemelijk het is dat er in geval van een fout sprake is van opzet.

Ik denk overigens dat de Mol zeker een fout heeft gemaakt. Het eerste foutje kost immers 700 euro.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #37 Gepost op: 10-01-2016, 17:43:09 »
Klaas heeft volgens mij heel zijn blok juist.

Klopt!

Ik heb wel de indruk dat hij het kleinste aantal mensen onder zijn hoede had.

Klopt niet!

Offline Rilah

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #38 Gepost op: 10-01-2016, 17:44:31 »
Wat ik opvallend vond:

Remy neemt de leiding.Remy geeft Marjolein de taak om overzicht te houden. Marjolein is continu (vrij opvallend) verwarring aan het zaaien (dat valt ook Remy op, zegt hij in de biecht). Dan is het toch een hele vreemde zet, om iemand de ruimte te geven om bij iedereen die verwarring te gaan zaaien? Tenzij....hij natuurlijk de mol is....dan is het een slimme zet!  

Viel mij ook op! Hij zegt daar ook bij dat hij haar in een positie zet waarin niet gemold kan worden. Hij zet zichzelf dus ook bewust in een positie waarin hij wel kan mollen, door zelf niet het overzicht te houden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #39 Gepost op: 10-01-2016, 17:45:27 »
Klopt niet!

Ja, ik heb het ondertussen ook al gezien dat of Taeke of Rop er waarschijnlijk minder hebben.