Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto  (gelezen 33683 keer)

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #40 Gepost op: 10-01-2016, 18:48:15 »
Snappen jullie de quote van Remy? Welke gingen er nu fout?
 
De eerste twee goed, derde fout - 'Op een gegeven moment drie achter elkaar' - zevende fout, en dan zegt 'ie nog: 'Van de bovenste één en twee van de middelste'
Hoe was de rijenverdeling?

Tim, Airen, Cécile
1 Goed
2 Goed
3 Fout
4 Goed?
5 Fout
Annemieke, Remy, Ellie + Klaas, Taeke, Rop
6 Fout
7 Fout
8 Goed
9
10
11
12
13 Goed
14 Goed

Dan zitten er nog 3 foute rijen tussen 9 t/m 12. Waar zat de laatste rijopsplitsing?

Als ik zo kijk naar de foto van hulpmol, behoren rij 10 t/m 14 tot het onderste gedeelte (Klaas, Taeke, Rop)

Offline TotalPowned

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #41 Gepost op: 10-01-2016, 18:49:23 »
Iets wat vele al zeggen en inderdaad erg verdacht is is dat Rop zegt dat ze de mensen in vlakken moeten verdelen zodat iedere kandidaat ze beter kan onthouden. Maar dit hoorde ik Klaas en Remy ook al aan de groep vertellen maar dit is niet zo uitgebreid in beeld gekomen.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #42 Gepost op: 10-01-2016, 19:03:11 »
Ja dat wil ik ook wel weten

Ik ook. Rat, waar ben je met een uitvoerige fotoreportage? ;D ;)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #43 Gepost op: 10-01-2016, 19:07:01 »
Iemand al nagezocht waar de fouten nu precies zaten?

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #44 Gepost op: 10-01-2016, 19:12:27 »
Iets wat vele al zeggen en inderdaad erg verdacht is is dat Rop zegt dat ze de mensen in vlakken moeten verdelen zodat iedere kandidaat ze beter kan onthouden.
Hangt er van af wat je verdacht noemt. De Mol blijft op die manier buiten schot, maar er wordt zo mogelijk ook meer geld verdiend.
...óf niet!

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #45 Gepost op: 10-01-2016, 19:23:51 »
En het was Klaas die begint over "per blokje". Alleen Remy doet in zijn biecht voorkomen dat het Rop was die erover begon...

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #46 Gepost op: 10-01-2016, 19:27:26 »
Iemand al nagezocht waar de fouten nu precies zaten?

Er waren 15 treden die in gebruik genomen werden:

5 bovenste: Tim - Airen - Cécile
5 middelste: Annemieke - Remy - Ellie
5 onderste: Klaas - Taeke - Rop

Van die onderste 5 ging er niemand zitten op de onderste trede en dus zijn er inderdaad maar 14 treden die meetellen.

Ik ben een klein uurtje bezig geweest met wat screenshots te bekijken (en ik heb me enkel gefocust op de laatste 4 treden). Volgens mij waren die allemaal juist.

Er was wel een iets gezettere vrouw in geel T-shirt in het deel van Taeke/Rop die eerste 2 treden te laag zat, maar bij het narekenen door Art op de goede plek zit. Ik weet niet wie dat gecorrigeerd heeft, want dat is niet in beeld.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #47 Gepost op: 10-01-2016, 19:35:27 »
Van die onderste 5 ging er niemand zitten op de onderste trede

Sowieso Ellie, Airen, Marjolein en Cécile!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #48 Gepost op: 10-01-2016, 19:39:40 »
Sowieso Ellie, Airen, Marjolein en Cécile!

Ik bedoelde uiteraard de locals. Die laatste trede weer toch niet meegeteld, want de 14 treden waren op. Taeke ging dan nog op de grond zitten om het Art helemaal makkelijk te maken.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #49 Gepost op: 10-01-2016, 20:45:27 »
Taeke's stukje lijkt ook goed, zo op het eerste gezicht (zelfs qua treden volgensmij)


Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #50 Gepost op: 10-01-2016, 21:10:11 »
Hetzelfde geldt voor Rop, nadat Marjolein de laatste vrouw die nog staat op de goede plek zet en Rop de man met de cowboyhoed in zijn vak zet.

EDIT: Rop en Marjolein hebben samengewerkt (Taeke geeft Marjolein de taak Rop te helpen).

« Laatst bewerkt op: 10-01-2016, 21:16:20 door Zuurkool »

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #51 Gepost op: 10-01-2016, 21:12:29 »
Zoals Hulpmol dus eigenlijk al zei: het ziet er naar uit dat de onderste 4 treden (de trede waar de kandidaten zelf zaten bij inbegrepen) juist waren.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #52 Gepost op: 10-01-2016, 21:27:25 »
Cecile is ook goed (hoewel we de jongens in het rood en het blauw niet zien, maar de eerste 2 treden waren goed, dus ik neem aan dat ze goed zitten). Cecile kijkt ook vrij verbaasd als ze van Art hoort dat de 3e rij fout is.

Offline Vage logica

  • Forumlid
  • ... is not equal to ...
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #53 Gepost op: 11-01-2016, 18:23:57 »
Snappen jullie de quote van Remy? Welke gingen er nu fout?
 
De eerste twee goed, derde fout - 'Op een gegeven moment drie achter elkaar' - zevende fout, en dan zegt 'ie nog: 'Van de bovenste één en twee van de middelste'
Hoe was de rijenverdeling?

Tim, Airen, Cécile
1 Goed
2 Goed
3 Fout
4 Goed?
5 Fout
Annemieke, Remy, Ellie + Klaas, Taeke, Rop
6 Fout
7 Fout
8 Goed
9
10
11
12
13 Goed
14 Goed

Dan zitten er nog 3 foute rijen tussen 9 t/m 12. Waar zat de laatste rijopsplitsing?

Was zelf ook al met een lijstje begonnen. Ik heb genoteerd wat we zien:

TRAPTREDEN
1 : goed
2 : goed
3 : fout
4 :
(biecht Airen: over verdeling in blokken vs rijen)
? : fout (deze kan horen bij 4)
? : fout
(biecht Remy: "vervolgens ging het niet goed. Drie rijen achter elkaar maarliefst")
7 : fout
(biecht Remy: "1 van de bovenste mensen en 2 van het middengroepje gingen helaas mis")
(biecht Ellie: "Ik had er wel de pee in dat uiteindelijk mijn vak, dat middelste vak, mis is gegaan")
deze : goed
(kandidaten gaan zelf zitten)
? : goed

Wat opvalt:
- De uitspraak van Remy: (3 achter elkaar fout in combinatie met de montage van arts controle suggereren dat treden 5, 6 en 7 of treden 3, 4, 5 fout zijn (4 of 6 dus goed, we weten niet zeker welke, in het eerste geval is 8 goed, in het tweede 6). 
- We horen art na afloop zeggen dat de kandidaten precies de helft goed hebben = 7 rijen. Er zijn dan in totaal dus 14 rijen.
- De beelden van art suggereren dat de onderste twee rijen goed zijn, dus rijen 13 en 14.
- Remy zegt in zijn biecht dat er 1 fout is van de bovenste groep en 2 van de middelste. Dit suggereert dat de grens tussen boven en midden lag tussen rij 3 en 4 of tussen 4 en 5.

Conclusie
De opdracht is raar in beeld gebracht. We horen art 4 keer achter elkaar een rij afkeuren terwijl Remy het (pas na drie afkeuringen) heeft over een reeks van 3.
De helft van de controle zien we niet, maar in die helft zijn nog 3 rijen fout.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2016, 19:42:17 door Vage logica »

Offline loetjef

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #54 Gepost op: 11-01-2016, 19:31:50 »
- De beelden van art suggereren dat de onderste twee rijen goed zijn, dus rijen 13 en 14.

Ik vind persoonlijk de intonatie van Art erop wijzen dat rij 12 fout is. Het klinkt een soort van 'verbaasd' dat 13 goed is na rij 12.

Offline Blieb2013

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #55 Gepost op: 11-01-2016, 21:51:31 »
Wat mij hier opviel is het gedrag van Marjolein. Ik verdenk haar niet heel erg, maar als je haar positie hebt, dan ga je als kandidaat toch heel erg observeren wat de anderen doen? Wie er molt? Dat doet zij niet, terwijl ze in de zoutmijnenopdracht Klaas nog afleidt door te zeggen dat ze de rest in de gaten moeten houden. Ik vond het wel apart.

Als ik mol was zou ik trouwens in deze opdracht een foutje maken dat gevolgen voor de andere rijen heeft en niet opvalt. Bijvoorbeeld het verkeerde felgroene shirtmannetje meenemen, zodat een ander ook met een verkeerd felgroenshirtmannetje zit. Omdat de kandidaat toch focust op een opvallend kenmerk, het felgroene shirt, valt dit niet op en heeft dus niemand door of jij dan wel die ander de vergissing beging.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #56 Gepost op: 11-01-2016, 23:00:11 »
Ik probeer nog te doorgronden wat er aan het eind van deze opdracht gebeurt. Er ontbreekt nog iemand in het vak van Rop. Klaas bemoeit zich ermee en komt tot de conclusie dat het iemand met een polo is. Twijfelachtig of hij er op aanstuurt dat het een vrouw moet zijn.

Marjolein zegt: "Die is van mij". Op zich vreemd, want zij eeft geen vak. Zegt tegen Rop: "Vraag het hem maar, hij wil het niet doen". Wie is hij? De man zelf? Klaas?

Offline evelienh1986

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #57 Gepost op: 11-01-2016, 23:11:30 »
Marjolein had geloof ik vijf mensen uit het vak van klaas gekregen van hem,  om dus te onthouden en neer te zetten

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #58 Gepost op: 12-01-2016, 21:13:48 »
Klopt het wel echt? Die laatste man met die polo en de hoed mis ik op de originele foto van Rop. Die lijkt in het vak van Taeke te horen. De man in het vak van Rop heeft ook geen bril op, zoals de laatste. Rop zegt dan dat hij die man met de hoed neerzet. Dat is niet waar. Marjolein duwt hem naar de goede plaats.

Voor wat het waard is... Niet erg mols van Marjolein.

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 2 - opdracht 2 - de groepsfoto
« Reactie #59 Gepost op: 12-01-2016, 21:24:26 »
Klopt het wel echt? Die laatste man met die polo en de hoed mis ik op de originele foto van Rop. Die lijkt in het vak van Taeke te horen. De man in het vak van Rop heeft ook geen bril op, zoals de laatste. Rop zegt dan dat hij die man met de hoed neerzet. Dat is niet waar. Marjolein duwt hem naar de goede plaats.

Voor wat het waard is... Niet erg mols van Marjolein.

Onder de man met het rode shirt zit een vrouw met een hoed. Later heeft ze deze hoed niet meer. Ik vermoed dat zij en de man in het rood bij elkaar horen, en hij de hoed van haar heeft opgezet. In dat geval is Rop's opstelling goed.