Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen  (gelezen 26387 keer)

Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #20 Gepost op: 16-01-2016, 22:55:35 »
AAHHH :( waarom moet Rop nou zeggen dat hij nachtblind is. Hij is mijn hoofdverdachte, maar hoe kan ik hem nu nog verdenken. Als dit een hint is strookt het niet met Evelien vorig jaar.

Offline Cobra

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #21 Gepost op: 16-01-2016, 22:58:32 »
Waarom is het zo moeilijk voor ons om te accepteren dat nachtblindheid serieus iets kan zijn  :P

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #22 Gepost op: 16-01-2016, 22:59:59 »
Nee dat "nachtblind" en opzettelijk(?) iets overhoop lopen lijkt toch een typische kandidaat-wil-zich-verdachtmaken-actie.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #23 Gepost op: 16-01-2016, 23:59:50 »
Take 500 verdubbeld 1000
Elie en remy samen 300
Klaas 100 verdubbeld 200
Cecile 100 verdubbeld 200
Is 1700 voor de pot

Verder weten we
Annemieke 200 verdubbeld maar afgeschoten
Tim rop marjolein af met samen 300

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #24 Gepost op: 17-01-2016, 00:01:42 »
Take 500 verdubbeld 1000
Elie en remy samen 300
Klaas 100 verdubbeld 200
Cecile 100 verdubbeld 200
Is 1700 voor de pot

Verder weten we
Annemieke 200 verdubbeld maar afgeschoten
Tim rop marjolein af met samen 300

Tim was 50 euro als verkenner.

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #25 Gepost op: 17-01-2016, 00:14:16 »
Ik hoor het net ook klaas zeggen.

Als je klaas 100 annemieke 200 doortrekt als taktiek dan lijkt het logisch dat remy 100 had als verdediger van take, 500 en ellie, 200, met verdediger rop, 100.
En dan blijft marjolein met 150 over

Offline Zuurkool

  • Forumlid
  • Dat vind ik nou wel heel apart..
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #26 Gepost op: 17-01-2016, 00:55:47 »
wel als je weet dat bij de volgende opdracht de pot leeg wordt getrokken.

Nou dat weet ik nog net zo niet. Zoals we hebben gezien is dat niet gebeurd. En dan is €2345,- nog altijd een kleiner deel van €4150,- dan wanneer de pot €2600,- of €3000,- zou zijn bijvoorbeeld. Ik denk dat je als mol alsnog probeert geld uit de pot te houden voor een zo'n groot mogelijk rendement.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #27 Gepost op: 17-01-2016, 01:23:58 »
Nou dat weet ik nog net zo niet. Zoals we hebben gezien is dat niet gebeurd. En dan is €2345,- nog altijd een kleiner deel van €4150,- dan wanneer de pot €2600,- of €3000,- zou zijn bijvoorbeeld. Ik denk dat je als mol alsnog probeert geld uit de pot te houden voor een zo'n groot mogelijk rendement.

Eens. Er extra geld in stoppen is onnodig.

Wat dat betreft kunnen we denk ik een aantal dingen stellen. Hieronder mijn interpretatie van de opdracht:
- Cecile pakt de verdubbelaar, dit is een typische kandidatenactie. Om goodwill te winnen is alleen die honderd euro over de streep trekken echt ruim voldoende. Zeker van iemand als Cecile waarvan al niet verwacht wordt dat ze het haalt.
- Taeke haalt 1000 euro binnen en is dus definitief niet de Mol.
- Ellie maakt een fout door de verdubbelaar te missen, maar ze haalt wel de 200 binnen. Klaas haalt net als Ellie 200 euro binnen, maar verspeelt een verdubbelaar. Ik zou beide niet afschrijven op basis van deze opdracht, maar echt verdacht gedrag is het niet.
- Annemieke doet eigenlijk wat de perfecte Mol zou doen in deze opdracht: afgaan met een redelijk bedrag en ook nog een verdubbelaar wegspelen. Die stijgt in de molpeilingen, lijkt me.
- Rop en Marjolein spelen een beetje voor spek en bonen mee. Ze halen niks binnen, maar verliezen ook weinig geld.
- Voor Tim telt een beetje hetzelfde als hierboven, behalve dat hij naar mijn mening wel aardig scout. Het team weet in één keer waar alle schutters zitten. Dat is waardevolle informatie volgens mij.

Samenvattend:
- Niet de mol: Taeke, Cécile
- Waarschijnlijk niet de mol: Tim
- Neutraal: Ellie, Rop, Marjolein, Klaas
- Verdacht: Annemieke

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #28 Gepost op: 17-01-2016, 01:33:37 »
Ik denk juist dat de mol bij de deze opdracht wel vol voor het geld is gegaan. Er is al meerdere keren door Art aangegeven dat de mol dit seizoen geld in de pot speelt als hij/zij weet dat het er vervolgens ook weer uitgehaald kan en zal worden. Ook bij de opdracht vorige week met de 5 oudmollen werd dat nog eens herhaald. Ideale opdracht dus om de verdenking van je af te halen. Degenen die hier voluit onderuit gingen of geen geld binnenhaalden vallen eerder af als mol voor mij persoonlijk dan mensen als Taeke en enkele anderen die goed geld scoren.

Taeke afstrepen op basis van 1000 euro binnenhalen is sowieso voorbarig denk ik als je ziet dat hij mogelijk 4100 euro (aanname hoor) uit de pot had willen halen bij de opdracht gelijk erna :) 

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #29 Gepost op: 17-01-2016, 01:38:57 »
Eens. Aan de andere kant is het mogelijk dat de mol wel geld binnen wilde halen, maar hij toch perongeluk afgeschoten werd. Andersom idem. Je bent ook afhankelijk van de schutters. Of gaan die de mol opzettelijk niet raken of juist wel zoals eventueel afgesproken?  Dat lijkt me niet.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #30 Gepost op: 17-01-2016, 01:42:27 »
Eens. Aan de andere kant is het mogelijk dat de mol wel geld binnen wilde halen, maar hij toch perongeluk afgeschoten werd. Andersom idem. Je bent ook afhankelijk van de schutters. Of gaan die de mol opzettelijk niet raken of juist wel zoals eventueel afgesproken?  Dat lijkt me niet.

Yvonne Jaspers had destijds tijdens het lasergamen een speciaal pak aan waardoor de kans om geraakt te worden stuk kleiner is. Dus ja, lijkt me wel...

 :-\\
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #31 Gepost op: 17-01-2016, 01:51:07 »
Yvonne Jaspers had destijds tijdens het lasergamen een speciaal pak aan waardoor de kans om geraakt te worden stuk kleiner is. Dus ja, lijkt me wel...

 :-\\

Nou je het zegt...

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #32 Gepost op: 17-01-2016, 01:51:42 »
Eens. Aan de andere kant is het mogelijk dat de mol wel geld binnen wilde halen, maar hij toch perongeluk afgeschoten werd. Andersom idem. Je bent ook afhankelijk van de schutters. Of gaan die de mol opzettelijk niet raken of juist wel zoals eventueel afgesproken?  Dat lijkt me niet.

De mol is van tevoren getraind in praktisch alle opdrachten. Kan heel goed zijn dat die zo goed is voorbereid dat het geen geluk is dat hij/zij geld binnenhaalde hier. Bovendien, ontzettend veel kandidaten hebben uiteindelijk het einde gehaald, dus het kan niet ongelooflijk moeilijk zijn geweest, ik herinner me vergelijkbare paintball/laser gun achtige opdrachten in het verleden waarbij dit veel lastiger was

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #33 Gepost op: 17-01-2016, 01:57:30 »
Als je het binnenhalen van 1000 euro niet als 'compleet onverdacht' beschouwt, zelfs met de opdracht erna, kun je net zo goed stoppen met het analyseren van deze opdracht en alle opdrachten hiervoor. Want dan ga je niks vinden. :P

De Mol is bovendien afhankelijk van andere spelers of er daadwerkelijk zoveel geld uit de pot gaat in de opdracht erna, dus dan is de lol van het spel er ook wel een beetje af.

Offline Nat007

  • Forumlid
  • Empirische wensmolexpert
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #34 Gepost op: 17-01-2016, 02:03:49 »
Als je het binnenhalen van 1000 euro niet als 'compleet onverdacht' beschouwt, zelfs met de opdracht erna, kun je net zo goed stoppen met het analyseren van deze opdracht en alle opdrachten hiervoor. Want dan ga je niks vinden. :P

De Mol is bovendien afhankelijk van andere spelers of er daadwerkelijk zoveel geld uit de pot gaat in de opdracht erna, dus dan is de lol van het spel er ook wel een beetje af.

Dat is een gok inderdaad maar de kans was met zoveel kandidaten nog in het spel heel groot dat er een flink bedrag uitging weer. Het lijkt me ook geen toeval dat we er voortdurend herinnerd worden dat de mol dit seizoen ook geld in de pot speelt. Om het er vervolgens weer uit te halen. Dat was zelfs een van de uitdrukkelijke tips bij de oud molbiechten. Think outside the box lijkt me. Waarom zou Taeke überhaupt 41... uit de pot willen spelen als hij net 1000 euro heeft binnengehaald? Grotere kans met een pot van 4150,- dat hij er 4100 uit wilde halen dan 41,- of 410,-, wat wel erg willekeurige getallen zijn. 

Offline NF07

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #35 Gepost op: 17-01-2016, 03:17:38 »
Verbaast me dat niemand het hier al gezegd heeft: bij deze opdracht gaat Cecile als laatste samen met Marjolein. Marjolein wordt afgeschoten en blijft ze dus als enige en laatste over. Dan zegt ze deze woorden 'Het laatste stuk deed ik als een soort dansmarieke. En in een domme move nam ik dan ook nog een verdubbelaar mee'.

Zou zomaar eens een stukje molbiecht kunnen zijn dat 'verkeerd gemonteerd is'. Want welke kandidaat vindt een verdubbelaar meepakken nu slecht? Je bent als laatste, niemand komt nog na je met een eventueel hoger bedrag om te verdubbelen. Opvallende biecht Cecili  ::pinokkio::
Lomperik..

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #36 Gepost op: 17-01-2016, 03:32:28 »
Kijk nou toch, weer die schaduw!

@ 32.02 u. Uitz. Gemist).

*Ellie*

ps;
Ze zegt zo fraai: "Dat je op moet letten dat je niet geraakt wordt..."

Ellie wordt wel degelijk tenmínste 3 x geraakt maar wrs nèt niet op vest?
@31.58 (hals)
@31.59 (kruis)
@32.02 (bovenbeen)

*ik had het niet overleefd, maar goed, ik ben ook geen Mol*

 
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 03:46:12 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #37 Gepost op: 17-01-2016, 10:27:13 »
Ik vind Klaas ook hier niet overtuigend. De groep vertrouwt hem niet, want hij krijgt maar 100. Taeke daarentegen krijgt 500 en brengt die ook binnen.

Hij vindt de tactiek van Tim niet goed. Ik vind trouwens dat Tim als mol hier te weinig doet (pakt geen verdubbelaar mee) en veel informatie aan de groep geeft.

Klaas gaat maar langzaam naar voren en maakt daardoor de kans dat Annemieke geraakt wordt groter, zij staat er eigenlijk alleen voor, pakt een verdubbelaar mee voor 100.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #38 Gepost op: 17-01-2016, 10:28:28 »
Samenvattend:
- Niet de mol: Taeke, Cécile
- Waarschijnlijk niet de mol: Tim
- Neutraal: Ellie, Rop, Marjolein, Klaas
- Verdacht: Annemieke
Annemieke en Klaas vind ik erg verdacht in deze opdracht. Het belangrijkste is niet dat ze het wel of niet halen, maar ze halen allebei in de eerste run een verdubbelaar er uit met een bescheiden bedrag op zak. Taeke valt door deze opdracht af als mol. 1000 euro is een behoorlijk bedrag, zelfs met de mogelijkheid om het er weer uit te spelen. Zoals amateur ook al zegt, als dit ook al mol-gedrag is, kun je met de opdrachten helemaal niets meer.

Aan de verkenningstocht van Tim zie ik niet veel verdachts. Wat ik van de stomme actie van Rop moet vinden weet ik niet, maar het zou er wel erg dik bovenop liggen zo en bovendien zou je als mol zorgen dat je meer geld mee krijgt en minder opvallend af gaat. Ellie is ook niet duidelijk vanwege het missen van de verdubbelaar, maar brengt toch een aardig bedrag binnen.

Was het niet veel handiger om na het sturen van een verkenner het geld over bijvoorbeeld drie kandidaten te verdelen, met z'n allen in een keer het parcours te bestormen om de aandacht van de schutter en de drones te verdelen en te zorgen dat de mensen met geld een verdubbelaar in handen krijgen? Ik kreeg nergens te horen dat iedereen geld mee moest krijgen of dat er maar één of twee kandidaten tegelijkertijd over mochten steken.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #39 Gepost op: 17-01-2016, 10:43:18 »
Was het niet veel handiger om na het sturen van een verkenner het geld over bijvoorbeeld drie kandidaten te verdelen, met z'n allen in een keer het parcours te bestormen om de aandacht van de schutter en de drones te verdelen en te zorgen dat de mensen met geld een verdubbelaar in handen krijgen? Ik kreeg nergens te horen dat iedereen geld mee moest krijgen of dat er maar één of twee kandidaten tegelijkertijd over mochten steken.

Art: "jullie moet elke kandidaat een bedrag toedelen". Alhoewel dit natuurlijk €0 kan zijn, lijkt me dat iedereen een bedrag moet hebben. En waarom ze maar met een of twee gingen, waarschijnlijk zijn er maar 2 pakken en was er dus een maximum aantal personen in het veld.