Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen  (gelezen 26390 keer)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #40 Gepost op: 17-01-2016, 10:50:26 »
En waarom ze maar met een of twee gingen, waarschijnlijk zijn er maar 2 pakken en was er dus een maximum aantal personen in het veld.
Annemieke zit tot het einde met een groot rood kruis op haar lijf op de trap (ook opvallend overigens), dus dat is het niet.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #41 Gepost op: 17-01-2016, 11:09:19 »
Annemieke zit tot het einde met een groot rood kruis op haar lijf op de trap (ook opvallend overigens), dus dat is het niet.

Als je de persoon bedoelt die je ziet als Cecile binnenkomt, dat is Marjolein. Goed opletten op het horloge (excuses voor de paint-skills, zo technisch ben ik niet aangelegd)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #42 Gepost op: 17-01-2016, 11:23:53 »
Je hebt gelijk.  :-X

Ik heb nog even de reacties teruggekeken als Remy de mol "te kakken" zet. Rop kan een lachje niet onderdrukken en Klaas kijkt wel heel erg ongemakkelijk naar zijn schoenen en lijkt zich dan gedwongen te voelen om te reageren. Annemieke lijkt zich oprecht rot te voelen.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 11:25:54 door molton »
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #43 Gepost op: 17-01-2016, 11:35:14 »
Je hebt gelijk.  :-X

Ik heb nog even de reacties teruggekeken als Remy de mol "te kakken" zet. Rop kan een lachje niet onderdrukken en Klaas kijkt wel heel erg ongemakkelijk naar zijn schoenen en lijkt zich dan gedwongen te voelen om te reageren. Annemieke lijkt zich oprecht rot te voelen.

Ik vond Rop's reactie juist verdacht.
Remy kijkt hem aan en vraagt; "Toch?"
Rop reageert met; "Nee, jazeker"
Komt op mij verontwaardigd over, zegt in eerste instantie "Nee", maar dwingt zichzelf jazeker te zeggen.
Met zijn gesloten houding, als enige met zijn armen over elkaar en zijn rooie konen.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #44 Gepost op: 17-01-2016, 11:58:19 »
Ik vond Rop's reactie juist verdacht.
Ik bedoelde ook te zeggen dat ik Rop's reactie ook verdacht vond. Het was een ongemakkelijk lachje.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Hans97

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Let's go amigo! 🎶🎶
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #45 Gepost op: 17-01-2016, 13:18:16 »
Ik weet dat dit een gekke gedachte is maar Rop die wilde meteen maar 50 hebben, wat hem op zich onverdacht maakt maar aan de andere kant wil hij misschien een verdubbelaar pakken en dan worden afgeschoten zodat iemand met een hoger bedrag de verdubbelaar niet meer kan pakken. Hij weet dan toch maar een klein bedrag kwijt te spelen wat de anderen dan misschien jammer vinden maar ook weer niet zo erg waardoor de focus niet op hem blijft en hij weet natuurlijk dat de volgende opdracht de test veiling is en dat er daar waarschijnlijk ook nog een aardig bedrag eruit gaat.
Maar ja ik zit in de Roptunnel daarin is plek genoeg voor iedereen ;)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #46 Gepost op: 17-01-2016, 13:33:55 »
Wat ik vreemder vind... Klaas geeft hem geen 50 maar 150.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #47 Gepost op: 17-01-2016, 15:01:33 »
Take 500 verdubbeld 1000
Elie en remy samen 300
Klaas 100 verdubbeld 200
Cecile 100 verdubbeld 200
Is 1700 voor de pot

Verder weten we
Annemieke 200 verdubbeld maar afgeschoten
Tim rop marjolein af met samen 300

Cécile had volgens Art 100 euro verdiend. Ze had dus 50 euro X2 (verdubbelaar). Dan hebben Ellie en Remy dus samen 400 euro verdiend.

Edit: Misschien heb je toch gelijk want Art zegt "Cécile ook, trippelend naar de overkant. 100 euro erbij." Dit zegt hij nadat Klaas' 100 euro X2 geteld zijn. Of het woordje ook "ook 100" betekent of "ook gehaald" weten we niet.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 15:06:20 door Heinz »

Offline Qicksel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #48 Gepost op: 17-01-2016, 15:12:52 »
Wat we weten:
In het totaal €1700 verdiend
Aan het begin kregen ze €1500
Taeke heeft €500 verdubbeld tot €1000
Klaas heeft €100 verdubbeld tot €200
Cecile heeft €50 verdubbeld tot €100
Annemieke had €200 (volgens Rop) en Tim had €50 (zegt hij zelf)

Als we het testscherm mogen geloven en iedereen had €50, €100, €200 of €500 blijven met de volgende optie over:
Ellie en Remy halen samen €400 binnen, dus zullen ze beide €200 hebben gehad
Marjolein en Rop moeten dan samen €200, dus zullen ze beide €100 hebben gehad
Die twee laatste zijn dus wel met de aanname dat het scherm dat wij gezien hebben, alle opties zijn die er waren
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 15:14:45 door ajedrez »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #49 Gepost op: 17-01-2016, 15:16:02 »
Rop vroeg om 50, maar Klaas gaf 150 omdat hij dat te weinig vond.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #50 Gepost op: 17-01-2016, 15:23:11 »
Ik denk dat dat 'm inderdaad moet zijn ajedrez! Ervan uitgaande dat de testantwoorden kloppen en dat er dus nog veranderd werd van inzet na dit moment:

Rop vroeg om 50, maar Klaas gaf 150 omdat hij dat te weinig vond.


Offline kameel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #51 Gepost op: 17-01-2016, 15:53:32 »
Rop vroeg om 50, maar Klaas gaf 150 omdat hij dat te weinig vond.

Was het ook niet Annemieke die zei dat een bedrag van 50 veel te weinig was?

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #52 Gepost op: 17-01-2016, 15:55:54 »
Citaat
Was het ook niet Annemieke die zei dat een bedrag van 50 veel te weinig was?

Ja. Al was het ook haar idee om een goedkope verkenner op pad te sturen. Wat uiteindelijk best aardig uitpakte, denk ik.

Offline Qper

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #53 Gepost op: 17-01-2016, 15:57:50 »
Hoeveel verdubbelaars waren er eigenlijk? Naar mijn idee 4. Maar is er iemand die dit zeker weet?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #54 Gepost op: 17-01-2016, 17:19:06 »
Hoeveel verdubbelaars waren er eigenlijk? Naar mijn idee 4. Maar is er iemand die dit zeker weet?
Ja, vier is gezegd voor de opdracht.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #55 Gepost op: 17-01-2016, 17:19:49 »
Kijk nou toch, weer die schaduw!
*Ellie*
ps;
Ze zegt zo fraai: "Dat je op moet letten dat je niet geraakt wordt..."

Ellie wordt wel degelijk tenmínste 3 x geraakt maar wrs nèt niet op vest?
@31.58 (hals)
@31.59 (kruis)
@32.02 (bovenbeen)



 

De schaduw heeft een hoog hoofd. Rop??
« Laatst bewerkt op: 17-01-2016, 20:19:50 door Bakkertje, Reden: quote gefixed »

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #56 Gepost op: 17-01-2016, 18:36:44 »
Ben het er niet helemaal mee eens dat we Taeke door deze opdracht meteen kunnen afschrijven als mol, hij is een sportman dus iedereen verwacht heel wat van hem. Dat hij het hoogste bedrag zou krijgen is dus logisch en kun je (als hij daadwerkelijk de mol zou zijn) verwachten. Als hij vervolgens deze opdracht zich zou laten afschieten en niet alles zou geven om de andere kant te halen terwijl een kandidaat als Cecile de overkant ook haalt dan is dat m.i. Heel verdacht. Ik denk dat indien hij wel de Mol is hij ook niet anders kon dan wat hij gedaan heeft. (Wetende dat iig zijn opbrengst er met de opdracht erna toch waarschijnlijk weer uit de pot zou gaan)

Offline Monkeymol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #57 Gepost op: 17-01-2016, 18:43:15 »
Ben het er niet helemaal mee eens dat we Taeke door deze opdracht meteen kunnen afschrijven als mol, hij is een sportman dus iedereen verwacht heel wat van hem. Dat hij het hoogste bedrag zou krijgen is dus logisch en kun je (als hij daadwerkelijk de mol zou zijn) verwachten. Als hij vervolgens deze opdracht zich zou laten afschieten en niet alles zou geven om de andere kant te halen terwijl een kandidaat als Cecile de overkant ook haalt dan is dat m.i. Heel verdacht. Ik denk dat indien hij wel de Mol is hij ook niet anders kon dan wat hij gedaan heeft. (Wetende dat iig zijn opbrengst er met de opdracht erna toch waarschijnlijk weer uit de pot zou gaan)

Daar kan ik mij wel in vinden, alleen was het dan nodig geweest om ook een verdubbelaar te pakken?

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #58 Gepost op: 17-01-2016, 19:09:15 »
Daar heb je een goed punt, dat had natuurlijk niet gehoeven, aan de andere kant, op deze manier is er echt niemand die aan hem twijfelt. We hebben natuurlijk niet alles gezien maar wie weet heeft iedereen gezegd dat hij echt de verdubbelaar MOEST pakken etc en kon het door de route die hij nam ook bijna niet anders? Ik zeg ook maar wat hoor :-)

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #59 Gepost op: 17-01-2016, 20:26:37 »
Het grappige is dat degene die ik het meest verdacht vond handelen bij de biljetten (Ellie, Klaas en Tim)
hier amper verdacht vond aangezien
Klaas met een verdubbelaar binnenkomt (zorgt er wel voor dat er andere met hogere bedragen dit niet kunnen)
Tim verkenner was en maar 50 euro bijhad (slechte molpositie)
Ellie netjes binnenkomt met 200 euro.

Cecile valt opnieuw af te schrijven als mol (pakt als laatste de verdubbelaar)

Marjolein, Annemieke en Rop worden allemaal afgeschoten. Maar Marjolein en Rop hadden amper geld bij hen.
Annemieke wordt Frits Sissings-gewijs afgeschoten met een verdubbelaar op 10meter van het einde.
(Helaas heb je als mol weinig invloed op wie er op je schiet en wanneer je geraakt wordt. Ze leek mij ook echt haar best te doen;
molsgewijs kan dit een goede actie zijn, maar ze vraagt iets teveel aandacht na de opdracht over haar falen).

Taeke is een geval apart. Ik heb hem nog geen seconde verdacht, maar als ik de 1000 van Klaas als goodwill wil omschrijven zou ik dat bij zijn 1000 ook moeten doen. Maar toch verdenk ik hem niet op basis van opdracht 1 in deze aflevering
klaar voor de strijd