Auteur Topic: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen  (gelezen 26389 keer)

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #60 Gepost op: 17-01-2016, 20:39:36 »
Citaat
Taeke is een geval apart. Ik heb hem nog geen seconde verdacht, maar als ik de 1000 van Klaas als goodwill wil omschrijven zou ik dat bij zijn 1000 ook moeten doen. Maar toch verdenk ik hem niet op basis van opdracht 1 in deze aflevering

Dat zou inderdaad wel moeten, maar het lukt me niet...  ::rofl::

Citaat
Tim verkenner was en maar 50 euro bijhad (slechte molpositie)

En blijft redelijk lang in leven en bezorgt de hele groep op die manier behoorlijk wat informatie. En pakt geen verdubbelaar. Reden waarom ik hem onder Klaas zet.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #61 Gepost op: 18-01-2016, 13:43:15 »
Hieronder mijn interpretatie van de opdracht:

[...]

Samenvattend:
- Niet de mol: Taeke, Cécile
- Waarschijnlijk niet de mol: Tim
- Neutraal: Ellie, Rop, Marjolein, Klaas
- Verdacht: Annemieke

Complimenten! Bij de vorige opdracht had je ook al op dezelfde wijze een heldere analyse. En als je alle opdrachten bij elkaar neemt krijg je zo een patroon waar de Mol uiteindelijk boven komt drijven.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #62 Gepost op: 18-01-2016, 20:44:35 »
Toch raar dat die Tim zo in het duister staat....Verder onmols zou ik zeggen, als verkenner. Of hij wilde zo ervoor zorgen dat meer kandidaten geld zouden binnenhalen zodat er een nog groter bedrag uit kan worden gespeeld? Ben echt even alle opties weer aan het opengooien zoals je leest  ::rofl::

Die X2 komt ook vaak terug, maar waar dat dan naar verwijst (nu ook met de verdubbelaar)
« Laatst bewerkt op: 18-01-2016, 21:06:46 door Juuls247 »
Meer L

Offline Kaaasje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #63 Gepost op: 18-01-2016, 21:22:35 »
Wat we weten:
In het totaal €1700 verdiend
Aan het begin kregen ze €1500
Taeke heeft €500 verdubbeld tot €1000
Klaas heeft €100 verdubbeld tot €200
Cecile heeft €50 verdubbeld tot €100
Annemieke had €200 (volgens Rop) en Tim had €50 (zegt hij zelf)

Als we het testscherm mogen geloven en iedereen had €50, €100, €200 of €500 blijven met de volgende optie over:
Ellie en Remy halen samen €400 binnen, dus zullen ze beide €200 hebben gehad
Marjolein en Rop moeten dan samen €200, dus zullen ze beide €100 hebben gehad
Die twee laatste zijn dus wel met de aanname dat het scherm dat wij gezien hebben, alle opties zijn die er waren
Art zijn woorden waren:

"Er is geld verdiend en niet zo'n beetje ook. Er zijn een paar van jullie die een verdubbelaar hebben gepakt. Klaas. Keihard gelopen. 100 euro had jij. Dat gaan we verdubbelen. Cecile ook, trippelend naar de overkant. 100 euro erbij. En de topsporter. Het hoogste bedrag, 500 euro. en dat ook nog eens verdubbeld. In totaal hebben jullie 1700 euro verdiend met deze opdracht."

Ik interpreteerde de '100 euro erbij', in de zin van, jullie hadden die 100 euro al in jullie hand (want meegenomen naar de overkant) en ik doe er nog 100 euro extra bij voor de verdubbelaar. Hij noemt immers Remy en Ellie ook niet. Dus dat er nog 100 euro EXTRA bij kwam door de verdubbelaar en dus Cecile 100 bij had en dit verdubbelde naar 200.
Maar het kan ook zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb, want ik vind het op zich wel logisch als ze Cecile 50 euro toebedelen.

Als ik het wel goed heb geïnterpreteerd en Cecile dus 100 euro had op het begin, dan zou dit het volgende betekenen voor de rest.
Ellie was nog een troef (volgens Annemieke geloof ik), dus ik neem aan dat zij minstens 200 euro had. Dit zou betekenen dat Remy 100 euro had.
Maar dan zouden Rop en Marjolein samen 250 euro bij hadden. Dit zou, als we het testbeeld bij Tim erbij halen waar de opties 50, 100, 200, of 500 euro staan, betekenen dat een van de twee 200 had en de ander 50. Maar zou dit dan niet benoemd zijn door de deelnemer? Dat Marjolein of Rop wel met heel veel afging? En ze lijken mij allebei ook niet deelnemers die je 200 euro meegeeft. Tenzij ze dit bewust niet hebben laten zien natuurlijk...

Kandidaat  bij zich  in pot
Annemieke:  200      0
Cecile:     100      200
Ellie:      200      200
Klaas:      100      200
Marjolein:  50/200?  0
Rop:        200/50?  0
Remy:       100      100
Taeke:      500      1000
Tim:        50       0

Totaal:     1500     1700


Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #64 Gepost op: 19-01-2016, 00:54:53 »
Zoals ik het begreep had Cecile 50 euro bij zich.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #65 Gepost op: 19-01-2016, 10:48:38 »
Daar heb je een goed punt, dat had natuurlijk niet gehoeven, aan de andere kant, op deze manier is er echt niemand die aan hem twijfelt. We hebben natuurlijk niet alles gezien maar wie weet heeft iedereen gezegd dat hij echt de verdubbelaar MOEST pakken etc en kon het door de route die hij nam ook bijna niet anders? Ik zeg ook maar wat hoor :-)

Nou ja, hij rende ook wel heel tactisch naar het fort samen met Remy. Hij had of gewoon lekker solo kunnen lopen in plaats van zo'n formatie voor te stellen als hij de mol was, of hij had een stome blunder kunnen maken, of hij had in een opdracht ervoor een blessure kunnen oplopen.

Of hij had als laatste kunnen gaan met zijn grote bedrag, waardoor anderen geen verdubbelaars zouden durven pakken. Cécile pakte natuurlijk enkel die verdubbelaar omdat ze wist dat ze als laatste was. Had Taeke na haar geweest dan had ze dat niet gedaan. Of ze had het wel kunnen doen en dan had Klaas kunnen vloeken dat Cécile de verdubbelaar voor zijn neus had weggegraaid. Dan was Taeke niet verdacht en Cécile wel: ideaal.

Taeke had honderd opties om te mollen en koos voor de optie om 0% te mollen. Ik geloof dan niet dat zo iemand nog de mol kan zijn.

Offline Ray026

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #66 Gepost op: 19-01-2016, 17:33:36 »
De uitspraken; "Oh my god" van Annemieke en de; "Hij is voor jou, achter jou" van Ellie die je bij Annemieke hoort in de leader, is eigenlijk een audiofragment wat je in de aflevering hoort bij de verkenningstocht van Tim in de laseropdracht.
Waarom hebben ze een ander audiofragment bij dat shot gedaan in de leader?
Bij de andere uitspraken die je hoort in de leader is dit niet het geval.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #67 Gepost op: 19-01-2016, 19:56:10 »

Taeke had honderd opties om te mollen en koos voor de optie om 0% te mollen. Ik geloof dan niet dat zo iemand nog de mol kan zijn.
De mol weet toch dat er veel geld uitgaat in een volgende opdracht?

Het is mij een raadsel hoe en wanneer een kandidaat geraakt kon worden. Volgens mij waren alle kandidaten makkelijk te raken. De mol zal expres niet geraakt zijn.
« Laatst bewerkt op: 19-01-2016, 19:58:35 door Run »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #68 Gepost op: 19-01-2016, 22:43:15 »
Eerder gezegd maar toch... Ik zie bij veel kandidaten veel stipjes. Bij Klaas op het eind eentje die een beetje voorbijvliegt. Gezien de manier waarop Cécile loopt vind ik het ook een wonder dat zij het gehaald heeft.

Deel overigens de mening dat de mol expres niet geraakt is.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #69 Gepost op: 20-01-2016, 15:04:08 »
Taeke had honderd opties om te mollen en koos voor de optie om 0% te mollen. Ik geloof dan niet dat zo iemand nog de mol kan zijn.

Taeke is dé sportman van de groep. De verwachtingen waren simpelweg te hoog om hier te mollen. Als het niet zou lukken, zou het opvallen.

Offline Lolahavana

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #70 Gepost op: 20-01-2016, 16:09:19 »
Taeke is dé sportman van de groep. De verwachtingen waren simpelweg te hoog om hier te mollen. Als het niet zou lukken, zou het opvallen.
O
Eens, maar zoals iemand anders ook al aangaf, hij had dan echt niet de verdubbelaar mee hoeven nemen.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #71 Gepost op: 20-01-2016, 16:27:16 »
Taeke is dé sportman van de groep. De verwachtingen waren simpelweg te hoog om hier te mollen. Als het niet zou lukken, zou het opvallen.

Natuurlijk, maar zoals ik zei had hij ook dingen kunnen doen om te Mollen, terwijl hij wel het geld binnenbrengt. Zoals: niet de slimme tactiek met het kruisen, keihard naar het einde sprinten zodat Remy geen profijt van Taeke had (of juist achterblijven), and so on.
Maar niks van dat alles hebben we gezien, dus kun je zo iemand echt afschrijven.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #72 Gepost op: 20-01-2016, 23:51:08 »
Dat kruisen kan een aanwijzing geweest zijn. "Shadow".

Offline witte raaf

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #73 Gepost op: 22-01-2016, 08:41:14 »
Art zijn woorden waren:

"Er is geld verdiend en niet zo'n beetje ook. Er zijn een paar van jullie die een verdubbelaar hebben gepakt. Klaas. Keihard gelopen. 100 euro had jij. Dat gaan we verdubbelen. Cecile ook, trippelend naar de overkant. 100 euro erbij. En de topsporter. Het hoogste bedrag, 500 euro. en dat ook nog eens verdubbeld. In totaal hebben jullie 1700 euro verdiend met deze opdracht."

Ik interpreteerde de '100 euro erbij', in de zin van, jullie hadden die 100 euro al in jullie hand (want meegenomen naar de overkant) en ik doe er nog 100 euro extra bij voor de verdubbelaar. Hij noemt immers Remy en Ellie ook niet. Dus dat er nog 100 euro EXTRA bij kwam door de verdubbelaar en dus Cecile 100 bij had en dit verdubbelde naar 200.
Maar het kan ook zijn dat ik dat verkeerd begrepen heb, want ik vind het op zich wel logisch als ze Cecile 50 euro toebedelen.

Als ik het wel goed heb geïnterpreteerd en Cecile dus 100 euro had op het begin, dan zou dit het volgende betekenen voor de rest.
Ellie was nog een troef (volgens Annemieke geloof ik), dus ik neem aan dat zij minstens 200 euro had. Dit zou betekenen dat Remy 100 euro had.
Maar dan zouden Rop en Marjolein samen 250 euro bij hadden. Dit zou, als we het testbeeld bij Tim erbij halen waar de opties 50, 100, 200, of 500 euro staan, betekenen dat een van de twee 200 had en de ander 50. Maar zou dit dan niet benoemd zijn door de deelnemer? Dat Marjolein of Rop wel met heel veel afging? En ze lijken mij allebei ook niet deelnemers die je 200 euro meegeeft. Tenzij ze dit bewust niet hebben laten zien natuurlijk...

Kandidaat  bij zich  in pot
Annemieke:  200      0
Cecile:     100      200
Ellie:      200      200
Klaas:      100      200
Marjolein:  50/200?  0
Rop:        200/50?  0
Remy:       100      100
Taeke:      500      1000
Tim:        50       0

Totaal:     1500     1700



Als eerste roept rop geef mij maar 50 annemieke vind dat te weinig en kläas maakt er 150 van. Moeten we nu concluderen dat dit later buiten beeld 200 of 50 geworden is of is dit een deductie hint dat rop de mol niet is om dat 150 niet in de test vraag staat als optie?

Offline MarkS41

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - opdracht 2 - lasergamen
« Reactie #74 Gepost op: 23-01-2016, 20:05:14 »
Dat is een gok inderdaad maar de kans was met zoveel kandidaten nog in het spel heel groot dat er een flink bedrag uitging weer. Het lijkt me ook geen toeval dat we er voortdurend herinnerd worden dat de mol dit seizoen ook geld in de pot speelt. Om het er vervolgens weer uit te halen. Dat was zelfs een van de uitdrukkelijke tips bij de oud molbiechten. Think outside the box lijkt me. Waarom zou Taeke überhaupt 41... uit de pot willen spelen als hij net 1000 euro heeft binnengehaald? Grotere kans met een pot van 4150,- dat hij er 4100 uit wilde halen dan 41,- of 410,-, wat wel erg willekeurige getallen zijn. 

10% van het bedrag? Lijkt niet heel erg willekeurig. Alhoewel het wel lijkt alsof hij het volledige bedrag op schrijft, maar dat zullen we pas in de laatste aflevering weten.


Het is nog niet echt voorbijgekomen maar Klaas die zijn handen voor zn ogen houdt en die "nachtblind" roept.
Nu zei Rop dit ook maar in combinatie met de ietwat makkelijke hint 'klaas (cf) mol' en het nieuwe kijkerspubliek vind ik het allemaal wel een beetje te veel opstapelen richting Klaas.  (Hoop het niet, maar twijfel wel)
« Laatst bewerkt op: 23-01-2016, 20:27:46 door Bakkertje »
"Some men see things as they are and say why - I dream things that never were and say why not."