Auteur Topic: Postcode Puzzel  (gelezen 44144 keer)

Offline Hellevuur

  • Forumlid
  • Trust nobody!
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #20 Gepost op: 27-01-2016, 17:21:16 »
En dat betekent volgens deze berekening Tim de mol? Sorry ben het even kwijt ;-) Het is bijna te toevallig allemaal die codes dus er zit zeker iets in! Ze hebben er dit jaar wel lekker veel ingestopt voor de puzzelaars onder ons?

Tim kan niet 30411 geboden hebben. Eerste logische getal is 411. Maar dan hou je 30 over.

703 omgedraaid is MOL

Offline Malou

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #21 Gepost op: 27-01-2016, 17:29:34 »
Tim kan niet 30411 geboden hebben. Eerste logische getal is 411. Maar dan hou je 30 over.

703 omgedraaid is MOL

Dan zou 2345 het hoogste bod zijn en dat kan dus niet.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #22 Gepost op: 27-01-2016, 17:42:02 »
Misschien zo: de zevende die z'n briefje invulde is de mol (Klaas), dus die mag je wegstrepen:
751030411
Blijft over: 5013-0411. Van het eerste deel kun je de postcode van Tim maken: 1053, en van het andere zijn bedrag: 4110.

Vraag me a.u.b. niet wat hier de logica van is. Dit is gewoon reverse-engineering :P.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #23 Gepost op: 27-01-2016, 18:14:03 »
Misschien zo: de zevende die z'n briefje invulde is de mol (Klaas), dus die mag je wegstrepen:
751030411
Blijft over: 5013-0411. Van het eerste deel kun je de postcode van Tim maken: 1053, en van het andere zijn bedrag: 4110.

Vraag me a.u.b. niet wat hier de logica van is. Dit is gewoon reverse-engineering :P.
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Oke  ::zwaai:: Klaas en  ::bravo:: Tim! ;-)
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #24 Gepost op: 27-01-2016, 18:40:16 »
::rofl:: ::rofl:: ::rofl::

Oke  ::zwaai:: Klaas en  ::bravo:: Tim! ;-)

De 751030411 verwijst enkel naar de persoon die het hoogste bod uit bracht (vermoedelijk Tim dan). Dat dit dan betekent dat Tim de Mol is, is speculatie uiteraard.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #25 Gepost op: 27-01-2016, 19:11:14 »
De 751030411 verwijst enkel naar de persoon die het hoogste bod uit bracht (vermoedelijk Tim dan). Dat dit dan betekent dat Tim de Mol is, is speculatie uiteraard.
Dit was uiteraard cynisch bedoeld  ::tandpastasmiley::

Ik zit toch zeker al 2 afleveringen op Klaas  ::rofl::
Meer L

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #26 Gepost op: 27-01-2016, 19:23:02 »
De postcode van Ellie is 1531.

Bron? Ik kom via een omweg toch weer op Amsterdam uit.

De postcode van Tim is 1053. Ook weer gevonden via kvk, waar hij geregistreerd staat als tekstschrijver.

De kvk-inschrijving van T. Hofman vind ik inderdaad ook. Weet je zeker dat dit Tim is? Of heb je daar meer rechten dan wij gewone stervelingen? :)

Mevrouw Schollaardt heb ik nu ook gevonden. Lijkt me dat dat niet kan missen. ::ok::
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #27 Gepost op: 27-01-2016, 19:23:55 »
Dit was uiteraard cynisch bedoeld  ::tandpastasmiley::

Ik zit toch zeker al 2 afleveringen op Klaas  ::rofl::

Veel mensen blijkbaar. ;)

On topic ben ik wel nog niet overtuigd over de uitleg. Door eliminatie kan je bepalen dat het getal naar Tim moet wijzen (of toch nog Rop?), maar dat je moet husselen met de cijfers vind ik een zwaktepuntje in de uitleg.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #28 Gepost op: 27-01-2016, 20:52:54 »
In de promo van BVN van aflevering 5 zien we een code '311'. Toevallig 3 cijfers die voorkomen in 751030411. Stel je voor dat ze zaterdag een hint geven hoe we het getal moeten ontcijferen. ;D

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #29 Gepost op: 27-01-2016, 20:56:18 »
In de promo van BVN van aflevering 5 zien we een code '311'. Toevallig 3 cijfers die voorkomen in 751030411. Stel je voor dat ze zaterdag een hint geven hoe we het getal moeten ontcijferen. ;D

Hahahaha ja ik was meteen getriggerd....En het was 113 toch? Ik dacht meteen AM (1-13), Annemieke Mol? Zij benoemd het ook? Maar Klaas is toch de mol?  ::rofl:: ::rofl:: Wat houd ik van dit speel...
Meer L

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #30 Gepost op: 27-01-2016, 21:21:01 »
De postcode van Tim is 1053. Ook weer gevonden via kvk, waar hij geregistreerd staat als tekstschrijver. Het was toch wie schrijft die blijft ;)

Maar 1053 zit er niet tussen. 1051 wel, nu we weten dat die niet van Annemieke is omdat 1016 van Annemieke is die dus 1100 euro bood. Maar waar hoort Ellie dan bij?

Ingewikkeld dit. MOL KLAAS was een stuk duidelijker. ::rofl::

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #31 Gepost op: 27-01-2016, 21:24:04 »
Maar 1053 zit er niet tussen. 1051 wel, nu we weten dat die niet van Annemieke is omdat 1016 van Annemieke is die dus 1100 euro bood. Maar waar hoort Ellie dan bij?

Ingewikkeld dit. MOL KLAAS was een stuk duidelijker. ::rofl::

Ik vind dit soort puzzels een pak leuker dan de Klaas hint omdat het wat moeite kost en omdat ze ons niet expliciet op weg hebben gezet. ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #32 Gepost op: 27-01-2016, 21:25:15 »
Ik vind dit soort puzzels een pak leuker dan de Klaas hint omdat het wat moeite kost en omdat ze ons niet expliciet op weg hebben gezet. ;)

Ik ook. Ik doelde er meer op dat het gek is dat we twee afleveringen na die overduidelijke kloosterhint nu zo moeilijk zitten te doen met postcodes. ;)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #33 Gepost op: 27-01-2016, 21:28:27 »
Ik ook. Ik doelde er meer op dat het gek is dat we twee afleveringen na die overduidelijke kloosterhint nu zo moeilijk zitten te doen met postcodes. ;)

Ja, maar het lijkt me eerder iets van 'We laten in aflevering 10 zien wie wat geboden heeft, maar voor zij die graag puzzelen zorgen we er voor dat ze er eerder achter kunnen komen'. Ik zou het niet echt een 'hint' noemen omdat het nog altijd neerkomt op speculeren of de Mol echt wel het hoogste bedrag bood of het niet nodig vond zich te mengen in de debatten om de macht om de test.

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #34 Gepost op: 27-01-2016, 21:45:02 »
En wat nou als er van de mol geen postcode is, die woont immers onder de grond. Misschien zijn het coördinaten ? Diepte coördinaten zoals ze ze op zee hebben? Zoiets..


Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #35 Gepost op: 27-01-2016, 22:34:17 »
^Ik denk het niet. De lijn van Noordcoordinaat 75.1030411 loopt door de Noordelijke IJszee, de Oostcoordinaat loopt door Kazachstan, de Westcoordinaat -75.1030411 loopt door Haiti (vlak langs de dominicaanse republiek) en de zuidcoordinaat loopt door Antarctica.

Noordcoordinaat 51.030411 (dus zonder de 7) is veel logischer, aangezien deze door Nederland loopt, maar dan wel door Sittard...

Misschien weet jij een andere manier waarop je dit kunt lezen?

Offline Pippi

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #36 Gepost op: 27-01-2016, 22:44:12 »
Dus als de postcode van Tim 1053 is dan klopt het niet, of...

30411 5710 (geldbedrag en postcode)

1053 <> 5710 = 7

Tim heeft 411 geboden, blijft 30 over

we houden de getallen 7 3 0 over.

703 = MOL


Dit klopt toch niet, of zie ik het verkeerd?

Als de postcode van Tim 1053 is, dan blijven de cijfers 04117 over (je streept de cijfers 1053 weg). Met de cijfers uit 04117 zou dan zijn bod samengesteld worden, dat kan van alles zijn: 411, 4117, 4110. Je houdt in ieder geval niet de cijfers 7, 3 en 0 over, want de 3 wordt al weggestreept door de postcode.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #37 Gepost op: 27-01-2016, 23:21:13 »
Ik wist niet goed in welk topic ik dit moest plaatsen, daarom maar hier geplaats ;)
Ik ben vooral een "forum-lezer" en ik lees met veel bewondering alle theorieën en hints.
Ook deze Postcode Puzzel is weer briljant gevonden, net als de klooster-hint.
Vandaag las ik in het topic over de opdracht Kiezen of Delen een hint naar Rop (cijferslot)

Stel dat er voor elke kandidaat een hint is verborgen, waar wij ons als molloten helemaal in vastbijten?
Dus dmv hints kandidaten wegstrepen (zoals de oud-mollen aangaven) en uiteindelijk De Mol overhouden?
Er zijn best veel puzzel-hints te vinden.
En het zou misschien betekenen dat Klaas niet de Mol is (ben nog steeds in ontkenningsfase... ::rofl::)
 

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #38 Gepost op: 27-01-2016, 23:34:59 »
Ik wist niet goed in welk topic ik dit moest plaatsen, daarom maar hier geplaats ;)
Ik ben vooral een "forum-lezer" en ik lees met veel bewondering alle theorieën en hints.
Ook deze Postcode Puzzel is weer briljant gevonden, net als de klooster-hint.
Vandaag las ik in het topic over de opdracht Kiezen of Delen een hint naar Rop (cijferslot)

Stel dat er voor elke kandidaat een hint is verborgen, waar wij ons als molloten helemaal in vastbijten?
Dus dmv hints kandidaten wegstrepen (zoals de oud-mollen aangaven) en uiteindelijk De Mol overhouden?
Er zijn best veel puzzel-hints te vinden.
En het zou misschien betekenen dat Klaas niet de Mol is (ben nog steeds in ontkenningsfase... ::rofl::)
 

Dat is een gedacht dat ik al eerder had. Dat hints naar kandidaten zouden wijzen. Het is echter moeilijk om te onderscheiden wat door molloten verzonnen wordt en wat dan ook echt een hint zou zijn. Er zit momenteel ook geen overkoepelende structuur in zo'n kandidaathint. Ik lees dan dat de Klaas-hint moet gekoppeld worden aan de 'vind een muzikant'-hint naar Remy, maar wat is het verband tussen beiden?

Ik had het nog geloofwaardig gevonden als de titels een kandidaat aanduiden, maar na 4 titels heb ik die hoop toch opgeborgen. Als iemand een reeks hints kan geven die allemaal een zelfde eigenschap hebben, dan spring ik graag mee op de kar, maar voor nu ga ik er gewoon van uit dat het Klaas is en dat de rest de gebruikelijke fantasie is die zo eigen is aan WIDM. ;)

Offline Shiba

  • Forumlid
Re: Postcode Puzzel
« Reactie #39 Gepost op: 28-01-2016, 00:34:00 »
^Ik denk het niet. De lijn van Noordcoordinaat 75.1030411 loopt door de Noordelijke IJszee, de Oostcoordinaat loopt door Kazachstan, de Westcoordinaat -75.1030411 loopt door Haiti (vlak langs de dominicaanse republiek) en de zuidcoordinaat loopt door Antarctica.

Noordcoordinaat 51.030411 (dus zonder de 7) is veel logischer, aangezien deze door Nederland loopt, maar dan wel door Sittard...

Misschien weet jij een andere manier waarop je dit kunt lezen?

Nee geen idee...het was gewoon een gedachte die bij me opkwam. Alhoewel Haïti wel vlak naast de Dominicaanse Republiek ligt. Op hetzelfde eiland. Toeval denk ik.
« Laatst bewerkt op: 28-01-2016, 00:42:28 door Shiba »