Auteur Topic: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren  (gelezen 104528 keer)

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #160 Gepost op: 30-03-2016, 12:23:10 »
Precies wat ze hierboven zeggen. Natuurlijk is de mol op Vier genieten, ik geniet er ook van maar dit kun je totaal niet vergelijken met WIDM.

WIDM blijft geweldig en de doorsee kijker blijft het geweldig vinden. Ik vind het al van grote schoonheid dat dit forum al invloed heeft in sommige aspecten van WIDM, zoals de kritiek op de live finale. Dit jaar was het echt vele malen beter door de suggesties hier gedaan.

Precies hetzelfde als de mol zul je nooit meer krijgen hier. Ga eens in de schoenen van de Avro (commercieel) directeur staan. Heb je liever wisselvallige en fors lagere kijkcijfers, of kijkcijers die immens hoog zijn elk jaar.

En er zijn ook een groot aantal opdrachten uit de mol vier die ze hebben afgekeken van WIDM. Dit moeten ze juist doen. Samenwerken om opdrachten te verzinnen. Dit zal beide series tot een hoger kwaliteit brengen. Meer kun je vrijwel niet doen.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
.

So be it, geniet van beide series zolang het nog kan. Ik geniet van beide series en vind ze allebei prachtig.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2016, 13:09:56 door keesisdemol »

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #161 Gepost op: 30-03-2016, 12:37:56 »
Tevens is de kritiek op WIDM ook op de Belgische variant toepasbaar. De invloed van de productie was daar ook hoog en daar hoor je niemand over.
Spoiler: DEMOLIV (klik om te tonen/verbergen)
Het grote verschil hierbij vind ik dat
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

(Kun je hem voor de zekerheid nog even in spoilers plaatsen?)
...óf niet!

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #162 Gepost op: 30-03-2016, 13:15:09 »
Sorry! Wist niet hoe ik het moest doen via telefoon.

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
« Laatst bewerkt op: 30-03-2016, 13:16:42 door keesisdemol »

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #163 Gepost op: 30-03-2016, 15:31:31 »


(Kun je hem voor de zekerheid nog even in spoilers plaatsen?)

Waarom zou dit nog in spoilers geplaatst moeten worden?

Dit is dus iets wat ik echt helemaal niet begrijp..........

Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #164 Gepost op: 30-03-2016, 15:37:27 »
Waarom zou dit nog in spoilers geplaatst moeten worden?

Dit is dus iets wat ik echt helemaal niet begrijp..........
Bij dit programma is nou één woordje genoeg om een heel seizoen van heel veel kijkplezier te ontdoen. Daarom moet je er zo voorzichtig mogelijk mee doen. Volgens mij is op dit forum de gewoonte/ongeschreven regel om Nederlandse Mollen gewoon te kunnen noemen, maar met buitenlandse (inc. Vlaamse) altijd voor de zekerheid spoilertags te gebruiken.

Een aantal mensen van hier wilde volgens mij de serie gaan terugkijken, nadat hier zo lovend over werd gesproken.
« Laatst bewerkt op: 30-03-2016, 15:39:43 door Pac-Mol »
...óf niet!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #165 Gepost op: 30-03-2016, 15:53:37 »
tja.. dat is het risico als je later kijkt. Dan kan het gebeuren dat je weet hoe het afloopt.
er was eens......

Offline Dolfie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • aardig zijn kost niets!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #166 Gepost op: 30-03-2016, 16:08:40 »
+ vooral niet lezen op het De Mol forum..... (en geen twitter, facebook, instagram, andere fora etc.....)

Ik vind het eerlijk gezegd, een beetje overbodig om 2 weken nadat de mol bekend is gemaakt, nog spoilertags te gebruiken.
Velen leven zo voorzichtig,  dat ze als nieuw sterven.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #167 Gepost op: 31-03-2016, 15:04:34 »
Ongezellig sfeertje hier. Het is lente jongens  ::ok::

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #168 Gepost op: 31-03-2016, 16:12:29 »
Kan me wel vinden in het niet plaatsen van spoilertags. Geen doen om dat iedereen proberen te laten doen. Bovendien is het onderhand 2 weken oud, dus dan moeten degene die de Mol op IV nog willen zien maar snel gaan kijken, en anders gewoon dit forum mijden.

Ja ik weet dat ik zelf nogal bot reageerde op een spoiler van de belgische mol 13 jaar geleden  ::schaam:: Ik weet niet waarom ik daar zo fel op was, belachelijk eigenlijk. Excuses nogmaals, vooral aan VIER-fan.

Ongezellig sfeertje hier. Het is lente jongens  ::ok::

Inderdaad.  ::zon:: ::dans:: ::wijn::

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #169 Gepost op: 31-03-2016, 18:51:48 »
voor degenen die de gezelligheid een beetje missen een paar ideetjes ::)

realitynet is zoveel meer dan alleen wieisdemol.com!!

HIER is onze relaxhoek; dè plek om gezellige slappe klets te verkopen,
HIER is onze huiskamer; voor de meer serieuze onderwerpen
HIER kun je je alleen vandaag nog opgeven voor het Realitynet Songfestival
er was eens......

Offline Pjotr1992

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #170 Gepost op: 31-03-2016, 19:03:22 »
 ::bravo:: Go Storm!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #171 Gepost op: 31-03-2016, 19:08:14 »
 ;D

oplossingsgericht denken ::vergroot::
er was eens......

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #172 Gepost op: 31-03-2016, 19:08:40 »
't Is een lastig dilemma. Aan de ene kant is het voor de gewone lezer leuk om mee te lezen, maar kan één bijzinnetje het hele voornemen om een oud seizoen terug te kijken wegnemen. De naam van de eerste Nederlandse Mol wordt bijvoorbeeld bijna nooit genoemd hier, maar als je hem dan tegenkomt...
Aan de andere kant moet het forum leesbaar blijven, en kun je onmogelijk iedereen verplichten spoilers te gebruiken. Ik vrees dat jullie gelijk hebben. (Ik zal zelf wel spoilers blijven gebruiken.)

Euh, gezelligheid dus. Gezellige opdrachten zijn altijd leuk ::ok:: Ik denk aan het feest op het eiland, ik denk aan het restaurant. Hoogtepuntjes.
...óf niet!

Offline Stormpie

  • Forumlid
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #173 Gepost op: 31-03-2016, 19:19:56 »
klinkt gezellig Pac  ::ok::

gezellige forums zijn ook heel leuk ;D
er was eens......

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #174 Gepost op: 2-04-2016, 02:24:08 »
Ik kijk WIDM ook ( nog steeds) met plezier  en heb me het afgelopen seizoen gestoord aan alle kritiek.
Daar heb ik me hier ook al eens over uitgelaten.

Toch kan ik me na het zien van de Belgische mol de kritiek wel voorstellen en begrijpen wat er bedoeld wordt met het "oude Molgevoel"

Zelf ben ik pas begonnen met intensief WIDM kijken in 2009 na enkele afleveringen van seizoen 7 en 8 gezien te hebben. De oude series ken ik niet.

De manier waarop kritiek geuit werd stoorde me vooral maar er zitten zeker goede suggesties bij en dat waren allemaal onderdelen die bij de mol vier wel goed doordacht uitgevoerd werden.

Geloof me, kritiek kan opbouwend zijn. Het was ook veel, maar veel was terecht. Niet alle factoren kunnen welk jaar on point zijn, dat weten molloten ook. Maar het ene jaar ligt de balans wat beter dan de andere.
Met het oude molgevoel kun je series als 2008/2009 prima vergelijken hoor. Dan hoef je nog niet eens terug naar de series met onbekende. Als ik voor mezelf spreek dan. Het verschil tussen 2008 en nu is al zo INMENS groot. en ja, het zijn 8 jaar. Maar de overgang van 2010>2011 was voor vele al heftig al was dat nog een subtiele overgang en volgens de makers ook een van de beste seizoenen ooit. Ze verliezen nu elk jaar een stukje meer van dat molgevoel door bepaalde dingen. Er zijn veel voorbeelden genoemd maar er mist nogal veel mysterie. Bij de Mol Belgie had je echt het gevoel dat je naar een wedstrijd keek, over de oprachten was extreem goed nagedacht en er werd veel in groepjes gedaan waardoor je ook onderling het doorgeef systeem moet toepassen voor informatie. Bij de huidige WIDM NL zijn er zoveel groepsopdrachten.. Ze slapen in mega luxe hotels, alles is op en top geregeld alsof het een vakantie is. En dat gevoel is zeker anders als je naar bijv seizoenen 2006/7/8/9 kijkt. Daar wordt in tenten overnacht, in goedkope hotels, maar ook wel eens in een luxe hotel. Maar het wedstrijd gevoel onderling lijkt ook veel meer aanwezig. Uiteindelijk blijft het toch een spel, een race en als je het gevoel krijgt dat het bepaalde mensen niet of amper iets uitmaakt of ze naar huis gaan, dan bederft dat het kijkplezier van velen. Ik vond de belgische serie echt chapeau waardig. Er zijn HELE mooie widm series in NL gemaakt, betere dan die van dit jaar uit Belgie zelfs maar als je het huidige BE seizoen vergelijkt met het huidige NL seizoen zie je verschillen. Aanzienlijke.


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #175 Gepost op: 2-04-2016, 09:20:37 »
Ik ben het echt wel met bepaalde opmerkingen van je eens, maar ik snap nog steeds niet waarom je die luxe hotels erbij blijft halen. Dat ligt ook gewoon aan het land.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #176 Gepost op: 2-04-2016, 10:44:49 »
Ik ben het echt wel met bepaalde opmerkingen van je eens, maar ik snap nog steeds niet waarom je die luxe hotels erbij blijft halen. Dat ligt ook gewoon aan het land.

??? Er zijn vast gradaties in luxe als het om verblijfplaatsen gaat, in welk land dan ook. En laat de groep eens in een klein blokhutje slapen, in tenten kamperen of blend de nacht in een opdracht (trein in seizoen 7, handgemaakte klok in seizoen 8 ). Er is zoveel variatie te bedenken. In de Mol 4 hebben ze bijvoorbeeld een luxe hotel als beloning voor kiezen voor de groep ingezet.

WIDM is een programma dat heel veel ruimte voor creativiteit biedt.  Ik denk dat dat met elk jaar minder wordt benut en dat sommige molloten dat jammer vinden.
« Laatst bewerkt op: 2-04-2016, 10:52:43 door Mollenmania »

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #177 Gepost op: 2-04-2016, 13:31:21 »
??? Er zijn vast gradaties in luxe als het om verblijfplaatsen gaat, in welk land dan ook. En laat de groep eens in een klein blokhutje slapen, in tenten kamperen of blend de nacht in een opdracht (trein in seizoen 7, handgemaakte klok in seizoen 8 ). Er is zoveel variatie te bedenken. In de Mol 4 hebben ze bijvoorbeeld een luxe hotel als beloning voor kiezen voor de groep ingezet.

WIDM is een programma dat heel veel ruimte voor creativiteit biedt.  Ik denk dat dat met elk jaar minder wordt benut en dat sommige molloten dat jammer vinden.

Dank, precies verwoord wat ik wilde zeggen.

Ik ben het echt wel met bepaalde opmerkingen van je eens, maar ik snap nog steeds niet waarom je die luxe hotels erbij blijft halen. Dat ligt ook gewoon aan het land.

Ik zal het je iets uitgebreider uitleggen, misschien snap je het dan.

Het gaat niet letterlijk om die luxe hotels. Wie is de mol is programma dat zichzelf wil vernieuwen, wat ook goed is. Maar je ziet een hele duidelijke lijn met dat de productie het steeds meer op een prachtige film wil laten lijken. Als je in 2014 nog dacht dat het mooiste strand wat we ooit op tv hadden gezien in de Filipijnen lag, kon je 1 jaar later alweer zien waar er NOG een mooier strand lag, namelijk op de Dominicaanse Republiek. Prachtige locaties geniet iedereen van maar je ziet gewoon die lijn waar ik het over had dat ze jaar na jaar mooier willen maken. Door middel van dat soort locaties, al die prachtige hotels waarin ze overnachten, creeer je een hele gezellig goedlachse groep. Dat is op-zich mooi.
Maar het wedstrijd element lijkt er steeds minder door te worden. Ga molseries terugkijken en screenen naar hoe hard het spel werd gespeeld, en dat er door eens in tentjes te slapen (denk aan s10) dat er ook wel een lichte irritaties konden zijn. Dan maakt een spel ook wel wat harder. Er hoeven geen ruzies te zijn, maar als je naar de afleveringen 10 uit seizoenen 6,7,8,9,10 kijkt zitten er toch 10 kandidaten bij elkaar die het goed met elkaar konden vinden en allemaal aan het lachen zijn op de terugblik. En in AL die seizoenen zijn er irriaties geweest, of discussies. Door omstandigheden, door persoonlijkheden die licht botste. Maar dat maakt het spel ook spannend. Ik haat de manier waarop Robinson is veranderd (dat in een ander topic) maar het mooie daaraan is je echt het gevoel hebt dat je naar een wedstrijd zit te kijken waarin iedereen naar die finale wil en dat er soms wel eens woorden zijn. Dat wordt uiteindelijk daargelaten en niet meegenomen naar NL maar ik denk wat veel mensen nu voelen (en zien), waaronder ik, is dat de groep met het jaar hechter lijkt te worden, er 0 discussies zijn, ze elkaar veel meer gunnen als eerst, alles draait om zoveel mogelijk grapjes maken en een soort auditie doen voor als WIDM is afgelopen. En nu kom ik terug op die hotels, door zo luxe elke keer te overnachten hebben de kandidaten ook de ruimte om zo enorm te hechten aan elkaar wat ergens leuke tv opbrengt en leuk is voor later, maar het gewoon simpelweg minder spanennd maakt. Laat ze maar weer eens in een tent kamperen, of in een 2 sterrenhotel slapen. Weet ik zeker dat ze ook voelen op locatie dat het een spel is en dat het 99% procent mentaal zwaar is maar ook wel een fysiek en dat er een mooie balans is.

Sinds een paar jaar zijn we elk jaar ook verzekerd van 3 afleveringen rondom een parelwit strand, en horen we biecht na biecht over hoe geweldig het daar is. Wat creeer je dan? Je ziet kandidaten bijna denken. 'Het is hier zo geweldig, geld in de pot komt later wel, of gewoon niet' We zitten hier en we moeten genieten! Gevolg: de pot krimpt elk jaar.

Ik wil hier best nog over verder discussieren als er mensen zijn die het niet of niet volledig met me eens zijn  ;D


Offline Swifty

  • Winnaar pool ER 2009 en 2015
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #178 Gepost op: 2-04-2016, 17:11:53 »
Precies dat dus Moedermol, dank je. Ik had dat al eens eerder aangegeven hier, en daarbij de opmerking dat de luxe hotels daar echt heel goedkoop zijn, daar kan het budget niet aan opgegaan zijn.
Keep calm and eat chocolates!

Offline Koenvh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Door molloten, voor molloten
Re: Tips & Tricks voor WIDM komende jaren
« Reactie #179 Gepost op: 2-04-2016, 17:16:00 »
Precies dat dus Moedermol, dank je. Ik had dat al eens eerder aangegeven hier, en daarbij de opmerking dat de luxe hotels daar echt heel goedkoop zijn, daar kan het budget niet aan opgegaan zijn.
Budget niet nee, maar de sfeer is daardoor veel minder geworden... Dat is ook wat Rämon probeert aan te geven.

Dat kamperen niet lukt kan ik me voorstellen, maar hopelijk komt er volgend jaar dan een land waar dat wél kan. Overigens lijkt me toch dat er nog wel iets is tussen bedwantsen en 5-sterren resort.
Een goede mol zorgt voor stevige tunnels