Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135600 keer)

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #180 Gepost op: 4-02-2017, 23:01:33 »
Diederik geeft in de uitzending aan op Jochem te zitten, maar als ik me niet vergis zat hij vorige week nog op Jeroen. Iemand een idee waar deze omslag vandaan komt?

Valt me trouwens op dat het lijkt alsof hij een andere verdachte heeft dan Thomas als bondgenoten (Thomas geeft aan dezelfde verdachten te hebben als vorige keer, volgens mij Jeroen/ Sanne en een onbekend iemand (wellicht Diederik?)?).

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #181 Gepost op: 4-02-2017, 23:22:25 »
Zijn bod voorafgaand aan de veiling was eigenlijk te hoog voor een mol. Nu had hij weliswaar een sleutelpositie bij de rodeoposters maar deed het perfect. Dat had een Mol (hoop ik) toch echt slechter gedaan.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #182 Gepost op: 4-02-2017, 23:25:23 »
Diederik geeft in de uitzending aan op Jochem te zitten, maar als ik me niet vergis zat hij vorige week nog op Jeroen. Iemand een idee waar deze omslag vandaan komt?

Valt me trouwens op dat het lijkt alsof hij een andere verdachte heeft dan Thomas als bondgenoten (Thomas geeft aan dezelfde verdachten te hebben als vorige keer, volgens mij Jeroen/ Sanne en een onbekend iemand (wellicht Diederik?)?).
Diederik spreekt zijn verdenking jegens Jochem niet letterlijk uit: hij zegt dat Jochem raar doet. Ik verwacht dat Diederik (als enige) goed zit op Thomas en dat de productie aan hem vraagt "zeg ook wat over Jochem" en dat er vervolgens in monteren.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #183 Gepost op: 5-02-2017, 00:20:46 »
Als mol had diederik die poster opdracht veel slechter kunnen doen. . Langzamer , onduidelijker info. Porto klooien etc etc.
Zo wel als aangever vd hints als tijdens t Zoeken, kan ik hier Alleen een kandidaat zien.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #184 Gepost op: 5-02-2017, 00:26:53 »
Ja, dat is ook een heel sympathieke opmerking... ::ohno:: Je kunt net zo goed zeggen dat Imanuelle de kleur van een Mol heeft. ::niet-ok::

Jee zeg, welke kant ga jij nou op met die opmerking? Ik maak een grapje en maak hem niet belachelijk en jij hebt het over zwarte huidskleur. Ik ben blond en heb blauwe ogen. Dom blondje dus?

Offline marver1982

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #185 Gepost op: 5-02-2017, 00:54:12 »
Diederik spreekt zijn verdenking jegens Jochem niet letterlijk uit: hij zegt dat Jochem raar doet. Ik verwacht dat Diederik (als enige) goed zit op Thomas en dat de productie aan hem vraagt "zeg ook wat over Jochem" en dat er vervolgens in monteren.

Daar heb je wel een punt.... Blijf dan wel benieuwd waarom hij van Jeroen afstapt, wellicht door de veiling, dat zou heel goed mogelijk zijn natuurlijk. Komen we wellicht nooit achter.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #186 Gepost op: 5-02-2017, 02:24:32 »
Jee zeg, welke kant ga jij nou op met die opmerking? Ik maak een grapje en maak hem niet belachelijk en jij hebt het over zwarte huidskleur. Ik ben blond en heb blauwe ogen. Dom blondje dus?
Ik zag bij jouw opmerking over Diederik meteen een door Vriendlief getekend figuurtje voor me en kon daarbij een lach niet onderdrukken. Bij het autorijden draag ik wel eens een bril. En 'mollig' zou men mij ook kunnen noemen. Toch voelde ik me niet gekwetst door jouw grapje, maar misschien was het niet voor iedereen even duidelijk dat het als zodanig was bedoeld, vandaar wellicht de opmerking van Mich.
« Laatst bewerkt op: 5-02-2017, 13:30:36 door Marisa »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #187 Gepost op: 5-02-2017, 06:14:31 »
Als Diederik de mol is, is het verstandig geweest om de opdracht uitmuntend te doen. Elke mollenstreek loopt hier ontzettend in de gaten dus dan maar goodwill kweken. Hij krijgt ook volop complimenten hoe goed hij het doet. Zo wordt hij onzichtbaar en de groep ziende blind? (Ik geef direct toe, de opmerking van Art past beter bij Thomas waar niemand verdenking over uitspreekt). Hij wil bovendien de positie erg graag, misschien durfde hij niet goed te mollen maar had wel de teugels in handen? Bij het kamperen neemt hij ook steeds de leiding.

Wel een hint, het brandmerk van het paard van de koerier. Een ruit en een J. Kaartspel ruiten is in het Engels Diamonds, staat er D(iederik) J(ekel)?

Het achter de kar gaan lopen voor de joker is een rare actie. Hij geeft aan in te schatten dat iedereen ene soortgelijke opdracht heeft. Dus kan hij weten dat elke deelnemer wel kan raden waarom hij achter de kar gaat lopen. We zien niet of het iets oplevert.

De dubbel aa in de titels kan overboord. Blijven de letters d e n a over, dna. Kan verwijzen naar tweelingen maar ook naar wetenschap.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #188 Gepost op: 5-02-2017, 09:52:49 »
Oke dus het loopt meer in de gaten als je wat langer zou doen om 1 poster uit 130 posters te Vinden, dan laten we zeggen met de helft van 1000 euro over de finish te komen?  ::tandpastasmiley::

Verder dat brandmerk iedereen ziet Erin wat hem/ haar beste past. Ik vind deze redenatie prima gevonden.

Puntje voor Diederik.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #189 Gepost op: 5-02-2017, 11:20:49 »
Ik denk dat Diederik in de finale komt en daarom die paar hints naar hem ;)

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #190 Gepost op: 5-02-2017, 11:52:26 »
Ik denk dat Diederik in de finale komt en daarom die paar hints naar hem ;)

Eh dat wisten de makers toch nog niet in dit stadium van de serie? Dat brandmerk hebben ze er niet pas naderhand in gephotoshopt. Of het is een hint naar Diederik als mol of het is niets, maar het kan geen hint zijn naar Diederik als finalist.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #191 Gepost op: 5-02-2017, 12:35:42 »
Na gisteren echt definitief afgeschreven. Geen mol voor mij

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #192 Gepost op: 5-02-2017, 13:16:30 »
Inderdaad, afgeschreven voor mij
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline kevinnec20

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #193 Gepost op: 5-02-2017, 16:36:46 »
let maar op hij is de mol

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #194 Gepost op: 5-02-2017, 16:39:44 »
Leek me al niet waarschijnlijk. Na gisteren onmogelijk. Maar ik laat me graag verrassen.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #195 Gepost op: 5-02-2017, 16:51:33 »
Als diederik de mol is, speelt hij bij de poster opdracht kandidaat. Het is zijn verdienste dat er hier geld wordt verdiend.

Tevens is zijn openingsbod bij de veiling hoog en dus onmols

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #196 Gepost op: 6-02-2017, 04:09:35 »
In feite heeft niemand gemold bij de opdracht met de rodeo posters, dat had ook wel enorm in de gaten gelopen  ::). Waarom is het bij Diederik bewijs dat hij de mol niet is? Thomas doet ook prima zijn best namelijk. En ik zie hem niet echt de teugels in handen hebben, bij Diederik zie je dat wel. Thomas is dan wel in opperste verbaasdheid dat Jeroen eruit gaat. Dat strookt prima met zijn verdenking.

Vreemd ook dat Diederik kijkend rechtop zit maar niets gezien heeft. Of hij slaapt eigenlijk of hij is blind als een mol?

Oke dus het loopt meer in de gaten als je wat langer zou doen om 1 poster uit 130 posters te Vinden, dan laten we zeggen met de helft van 1000 euro over de finish te komen?  ::tandpastasmiley::

De helft van 1000 euro weten we niet of dat bewust van Thomas of een fout van Jochem is. Met al dat gesodemieter van Jochem zou het laatste me niet erg verbazen.

Diederik spreekt zijn verdenking jegens Jochem niet letterlijk uit: hij zegt dat Jochem raar doet. Ik verwacht dat Diederik (als enige) goed zit op Thomas en dat de productie aan hem vraagt "zeg ook wat over Jochem" en dat er vervolgens in monteren.

De vraag die in beeld komt beantwoord hij werkelijk op Jochem.

Is er trouwens niemand die iets ziet in de tekst "6 22" (Millimeter geweren) van de opdracht? (Ik hou me aan mijn vingernagels vast aan Diederik hier geloof ik  ;D )

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #197 Gepost op: 6-02-2017, 09:51:27 »
Mijn Jeroentunnel is ingestort en ik kan eigenlijk niet meer om Thomas als mol heen. Toch heb ik stiekem nog hoop dat het een van de anderen is. Op vriendelijk verzoek van Cinner begeef ik me in de Diederiktunnel - ook omdat ik hem nog wel degelijk op m'n verdachtenlijstje had staan.

Wat mij in aflevering 5 aan Diederik opviel is dat hij heel goede  aanwijzingen gaf bij de posteropdracht. Wat ik me dan afvraag is waarom hij er bij de duinestafette in aflevering 3 vrij weinig van bakte?  Slechte en onduidelijke aanwijzingen, vertragingstactieken...kan nepmolgedrag  of een resultaat van montage zijn geweest (goede aanwijzingen eruit geknipt?), maar ik vond het wel opvallend.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline JannekeSDG

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #198 Gepost op: 6-02-2017, 12:39:57 »
Hoewel ik helemaal in de thomas tunnel zit aarzel ik af en toe toch als ik dingen van Diederik zie. Nu weer zo'n raar shot (kan geen screenshot posten) als hij uit zn molboekje zit te leren: HIJ IS OP BLZ 1!!!!!!! ???

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #199 Gepost op: 6-02-2017, 15:41:58 »
Is er trouwens niemand die iets ziet in de tekst "6 22" (Millimeter geweren) van de opdracht? (Ik hou me aan mijn vingernagels vast aan Diederik hier geloof ik  ;D )

Jawel. 22-06.