Heb nog wat terug zitten kijken (altijd handig als de helft eruit is). Nu viel me iets op van eerder. In aflevering 4 zegt Art over het vertrek van Roos "Zelfs de mol leek er stil van. Ook omdat met Roos een perfecte dekmantel uit het spel is". In aflevering 3 als in het extra filmpje 'reacties op test en executie' zie je dat iedereen geëmotioneerd is, Roos knuffelt of aanraakt en wat zegt. Behalve Diederik. Als Roos haar scherm ziet, gaat hij obsessief aan zijn arm/hand zitten krabben (lijkt wel OCD?). Vervolgens staat hij de gehele tijd stil ergens achterin en glimlacht heel vaag.
En hoewel dit een kwestie van interpretatie is, meen ik de mogelijkheid te zien dat Diederik voorkennis heeft. Als de lasso opdracht is uitgelegd, zegt Art dat hij de deelnemers wil voorstellen aan twee cowboys. Iedereen blijft in spanning een beetje lachend richting Art kijken maar Diederik kijkt meteen naar de ingang waar de cowboys even later inderdaad naar binnen rijden. De rest van de deelnemers kijkt pas als Art naar die ingang wijst en de namen van de cowboys opnoemt. Nog vager maar wil het toch noemen, heeft Diederik zijn fysiotherapeut onder de speeddial zitten (biecht) omdat hij voorbereid was dat een rit met een huifkar niet best is voor je rug en andere ledematen? En al eerder genoemd, het liedje van J(ohn) D(enver) 'country road, take me home (where I belong) noemt hij in een aflevering en zingt hij in een andere aflevering. Omdat hij weet dat ze via de Origon trail (landweg) naar Moltown (huis) gaan?