Auteur Topic: [KANDIDAAT] Diederik Jekel  (gelezen 135601 keer)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #300 Gepost op: 5-03-2017, 00:08:59 »
Genoten van Diederik, geweldige kandidaat ::ok::

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #301 Gepost op: 5-03-2017, 09:40:58 »
Jammer voor Diederik dat hij niet in de finale stond. Dit waren toch wel zijn opdrachten.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #302 Gepost op: 5-03-2017, 11:11:22 »
Jammer van Diederik. Maar we weten uit ervaring dat je op bondjes nog steeds niet honderd procent kunt vertrouwen. Toch knap dat hij zo ver is gekomen.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #303 Gepost op: 5-03-2017, 11:36:46 »
En hij had een bondje met de mol.. ;D

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #304 Gepost op: 5-03-2017, 13:09:36 »
DAGBOEK VAN DE AFVALLER - AFL. 9

Diederik: Na drie weken bevind ik mezelf in een soort verwilderde achtertuin met oude auto’s, zitten de schrammen en doorns nog in mijn armen van het tijgeren voor een vrijstelling en zie ik dat het scherm van mijn maatje Thomas groen wordt. De test was volledig tactisch ingevuld en dat betekent dat de kans overweldigend groot is dat het avontuur voor mij hier ophoudt.
Eerder die dag zat ik tegen de muur van een soort klassieke diner rond te kijken. Naar mijn medespelers, de crew en het adembenemende landschap. Moe maar intens gelukkig. We staan op de voormiddag van de finale. Ik deed mee omdat ik al dertien jaar fan ben en meedoen een droom voor me was. Tuurlijk zou winnen leuk zijn, maar ik wilde gewoon de mooiste weken van mijn leven hebben.

Ik was al zo ver en of ik nu net voor of net in de finale zou afvallen maakte me niets meer uit. Echt niet. Het is óf winnen of anders is het hier ook prima. Daarom heb ik de test gemaakt zoals ik hem heb gemaakt. Ik heb zo ongelooflijk dik genoten. Van de crew, van de wisselende landschappen, de spellen en alles wat we mee hebben gemaakt.

Art onthult mijn scherm en er gebeurt wat ik verwacht had. Het wordt rood. Ik neem afscheid van mijn maatje Thomas waar ik al 3 weken mee optrok en kamers mee deelde. Die mij altijd gesteund heeft en waar ik alles mee heb kunnen bespreken. Die mega vriendelijke goedzak van een Jochem die ooit, zoals mijn zwager dat zo mooi zei, als kind in een ketel met gummyberen moet zijn gevallen. En dan nog die lieve Sanne die zo ongelooflijk grappig is dat iedereen de hele dag door met een lach rondloopt. En mijn fijne mollega’s die al eerder zijn afgevallen en die ik vreselijk mis. Mijn gabber Jeroen, stoere Ima, vlindertje Sigrid, zorgzame Yvonne, goedlachse Vincent en Roos waarmee ik ooit nog een countryhit ga opnemen.

Het afscheid nemen duurt nauwelijks een minuut en ik loop naar Art voor het eindgesprekje en ik merk dat ik begin te huilen. Eigenlijk huil ik zelden en ik moest meteen denken aan Chris Zegers die ook als een kind aan het grienen was toen hij eruit moest. Ineens snapte ik hem helemaal.

Het zijn geen tranen van verdriet of teleurstelling. Je voelt geen spijt of boosheid. Je hebt geen kater van dit avontuur. Maanden lang heb je toegeleefd naar dit gekke spelletje, je leven erna bestaat even niet meer, en dan… Je voelt intense dankbaarheid dat je dit hebt mogen meemaken. Dat je zulke lieve crew en kandidaten hebt leren kennen. Dat je in een gestoord spelletje zit waar alles 24 uur per dag geregeld wordt en het enige dat jij moet doen is opletten.

Opletten op elk detail van elkaar, van die prachtige Oregoniaanse omgeving en van de spellen. Dit spel brengt je de mooiste plekken, meest indrukwekkende situaties en liefste mensen. In ruil daarvoor moet je alles maximaal in je opnemen. Je bent één open zenuw die weken lang informatie heeft verwerkt. Maar dan is het voorbij.

Ik word weggerukt van al dit moois en ik merk ineens hoe bizar moe ik ben. Hetzelfde gevoel heb ik één keer eerder gehad toen ik na het lopen van een marathon over de finish kwam. Pure leegte, pure emotie, puur “genoeg zo”. Dankbaar dat je zover bent gekomen en nergens spijt. En dan sta je te snotteren voor Art. Huil je nog even in de autorit naar het hotel en die avond zit je alweer aan een lekker biertje. Terugdenkend aan al het gaafs. En genietend van hoe de mol je toch te grazen heeft genomen. Chapeau!


Dank je Diederik, mooi om te lezen  ::ok::

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #305 Gepost op: 5-03-2017, 13:43:27 »
"En genietend van hoe de mol je toch te grazen heeft genomen. Chapeau!"

Zou hij het door hebben gehad dat Thomas het toch is...
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #306 Gepost op: 5-03-2017, 13:55:03 »
O, dat heeft hij wel heel mooi geschreven vind ik.
Ik ben benieuwd of hij achteraf (met zijn biertje in de hand) de switch naar Thomas heeft gemaakt. :D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #307 Gepost op: 5-03-2017, 14:17:20 »
Ik ben benieuwd of hij achteraf (met zijn biertje in de hand) de switch naar Thomas heeft gemaakt. :D

Vast wel! ::proostbier:: ::dom::

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #308 Gepost op: 5-03-2017, 15:15:25 »
Ik ben benieuwd hoe die stemafspraak tussen Thomas en Diederik nou precies in elkaar zat. Diederik zegt dat Thomas door zijn vertrek zou moeten kunnen beredeneren wie de Mol. Het maakte hem niet uit of hij in de finale kwam, en dus besloot hij tactisch te stemmen samen met Thomas.

Citaat
De test was volledig tactisch ingevuld en dat betekent dat de kans overweldigend groot is dat het avontuur voor mij hier ophoudt.

Dat doet mij toch echt klinken alsof Diederik op Jochem heeft gestemd, en Thomas op Sanne. Doordat Thomas groen krijgt, moet Sanne in Diederiks redenatie wel de Mol zijn en hij dus afvallen.
Betekent dat dat Thomas voor de biecht aan het liegen is tegen de kijker dat ze het andersom afgesproken zouden hebben? ::vergroot:: ???

Citaat
Terugdenkend aan al het gaafs. En genietend van hoe de mol je toch te grazen heeft genomen. Chapeau!
...maar dit doet me dan weer denken dat Diederik toch geswitcht is door de uitslag en dus niet denkt dat Sanne de Mol is.

Als Thomas (meer) op Jochem gestemd zou hebben en Diederik (meer) op Sanne, zou Diederik inderdaad beredeneren dat hij er dan waarschijnlijk uit moet omdat Jochem de Mol is. Het had wat duidelijker mogen blijken uit de biechten dat dit de reden was waarom Thomas zo plotseling switchte. Het klonk nu wat kipzonderkoppig, maar als hij kandidaat is en het is zo gegaan best wel logisch dus ::ok::
...óf niet!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #309 Gepost op: 5-03-2017, 16:16:05 »
.

Dat doet mij toch echt klinken alsof Diederik op Jochem heeft gestemd, en Thomas op Sanne. Doordat Thomas groen krijgt, moet Sanne in Diederiks redenatie wel de Mol zijn en hij dus afvallen.
Uit de biechten uit afl. 8 kun je opmaken dat Diederik de test vooral op Sanne heeft ingevuld en Thomas naar eigen zeggen meer heeft gespreid tussen Sanne en Jochem.

Offline Leek

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #310 Gepost op: 11-03-2017, 19:36:06 »
Overigens vind ik het wel opvallend dat (als Thomas de mol is) Diederik is afgevallen. De twee waren toch als vier handen op 1 buik. Dat zou bij Patrick/Art nooit gebeurd zijn. Patrick wilde immers koste wat kost dat Art door zou gaan en de finale zou halen.
Natuurlijk wel eerlijker tegenover de andere kandidaten....

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #311 Gepost op: 11-03-2017, 21:55:59 »
Overigens vind ik het wel opvallend dat (als Thomas de mol is) Diederik is afgevallen. De twee waren toch als vier handen op 1 buik. Dat zou bij Patrick/Art nooit gebeurd zijn. Patrick wilde immers koste wat kost dat Art door zou gaan en de finale zou halen.
Natuurlijk wel eerlijker tegenover de andere kandidaten....
Beter zo...vond dat ietwat ergerlijk om eerlijk te zijn.
Omnia vincit amor

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #312 Gepost op: 11-03-2017, 22:48:48 »
Ach Diederik... hij was er echt weer ondersteboven van.  ::hug::

Offline jokeJD

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #313 Gepost op: 12-03-2017, 16:13:51 »
Wat ik eigenlijk denk, aan Diederiks uitleg te horen, is dat hij altijd wel heeft rekening gehouden met de mogelijkheid van Thomas als mol, maar dat hij vlak voor de laatste test heeft gekozen aan zijn verbond sinds aflevering 1 vast te houden.
Ik weet het niet zeker, maar zo analytisch als we hem hebben leren kennen, denk ik dat hij dat misschien gedaan heeft door toepassing van het beroemde 'driedeurenprobleem'.
(korte uitleg: stel; er zijn 3 deuren, achter één zit een prijs. Je mag er één kiezen. Nu wordt van de andere 2 deuren er één geopend waar de prijs niet zit. Nu mag je switchen of dezelfde deur blijven kiezen. Oplossing: switchen: de andere deur heeft 2/3 kans op de prijs, je eerste-keus-deur 1/3 kans.)

En nu de mol: Diederik heeft in aflevering 1 iemand gekozen die volgens hem niet de mol is. hij had 1/9 kans om de mol te zijn, de andere groep 8/9. Van die andere groep zijn steeds meer mensen afgevallen, tot het punt waarop jochem en sanne samen nog 8/9 kans hadden om de mol te zijn, maar Thomas nog steeds 1/9.....


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #314 Gepost op: 12-03-2017, 17:20:37 »
Diederik vatte het goed op, want hij is toch wel een flink partijtje bedrogen. Kreeg nog op zijn donder van Thomas dat hij een opdracht niet goed had gedaan  ::rofl::

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #315 Gepost op: 12-03-2017, 18:59:33 »
Vast wel! ::proostbier:: ::dom::

Toch pas gisteravond, zo te zien.  :o
Hij reageerde erg sportief vond ik. Wauw: 3,5 week een vriendschap met de mol.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #316 Gepost op: 12-03-2017, 19:25:05 »
Toch pas gisteravond, zo te zien.  :o
Hij reageerde erg sportief vond ik. Wauw: 3,5 week een vriendschap met de mol.

Ach, een bondje met de mol = Eeuwige Roem  ;D
(komt vast nog wel eens ter sprake als voorbeeld bij toekomstige series, terwijl we het over de winnares misschien zelden meer hebben...)
« Laatst bewerkt op: 12-03-2017, 19:26:58 door tureluurs »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #317 Gepost op: 13-03-2017, 12:18:06 »
Ach, een bondje met de mol = Eeuwige Roem  ;D
(komt vast nog wel eens ter sprake als voorbeeld bij toekomstige series, terwijl we het over de winnares misschien zelden meer hebben...)

Ik vraag het me af. Ik vermoed dat Diederik zich vooral heel dom voelt nu... En hij zal het regelmatig te horen krijgen als hij in een praatprogramma zit. Als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik daar niet zo blij van worden geloof ik.
Ik heb hem ook wel toegeschreeuwd, toen ik tv keek: "Diederik, doe/zeg dat nou niet..." Maar ja, hij luisterde niet.  ;)
Sanne heeft ook wel roem gekregen, doordat zij als enige op de juiste mol zat. Dat zegt misschien ook wel wat over de rest van de groep (of over de mol: hij was blijkbaar erg goed). Dat iedereen zo verblind was. Dat ga ik uiteindelijk meer onthouden dan Diederik alleen, denk ik.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #318 Gepost op: 13-03-2017, 13:13:51 »
Ik vraag het me af. Ik vermoed dat Diederik zich vooral heel dom voelt nu... En hij zal het regelmatig te horen krijgen als hij in een praatprogramma zit. Als ik in zijn schoenen zou staan, zou ik daar niet zo blij van worden geloof ik.


Maar waarom zou hij zich dom (moeten) voelen? Voel jij je dom als een goochelaar je op de juiste wijze van het gebeuren afleidt zodat je zijn truc niet doorziet? Ik denk dat hij vooral bewondering zal hebben voor iemand die het gelukt is hem zo om de tuin te leiden. Het heeft dan ook niets te maken met hoe slim of hoe dom je bent, maar veel meer met dat je blijkbaar (te) goed van vertrouwen bent. Geen slechte eigenschap. Alleen niet zo handig in een spel als Wie is de mol?
Dus tja, als we later weer eens zo iemand zien in WIDM wordt het al gauw: "Pas op voor een Diederikje" ;)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [KANDIDAAT] Diederik Jekel
« Reactie #319 Gepost op: 13-03-2017, 14:05:38 »
Maar waarom zou hij zich dom (moeten) voelen? Voel jij je dom als een goochelaar je op de juiste wijze van het gebeuren afleidt zodat je zijn truc niet doorziet? Ik denk dat hij vooral bewondering zal hebben voor iemand die het gelukt is hem zo om de tuin te leiden. Het heeft dan ook niets te maken met hoe slim of hoe dom je bent, maar veel meer met dat je blijkbaar (te) goed van vertrouwen bent. Geen slechte eigenschap. Alleen niet zo handig in een spel als Wie is de mol?
Dus tja, als we later weer eens zo iemand zien in WIDM wordt het al gauw: "Pas op voor een Diederikje" ;)

Een "Diederikje"; ik vind hem mooi!  ::bravo::

Dom klinkt misschien wel wat negatief in dit verband, bedenk ik nu. Misschien is 'beduveld' een beter woord? Afgezien van de bond met de mol, heeft Diederik het spel op een slimme manier gespeeld denk ik. Ik denk ook dat hij te goed van vertrouwen was; dat zorgde ervoor dat hij uiteindelijk afviel.

Ik kan het zelf niet uitstaan als ik een goochelaars-truc niet weet, maar inderdaad: dat levert ook respect op voor de goochelaar. :)
En blijkbaar was de mol goed in staat om veel vertrouwen te winnen bij de kandidaten (dat blijkt ook wel dat hij vaak een sleutel-positie kreeg).


Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)