Auteur Topic: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives  (gelezen 88308 keer)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #200 Gepost op: 15-02-2017, 14:03:56 »
Nog een hint naar het sterrenbeeld van Imanuelle. Vlak voor de test van aflevering 6 komt er een aantal korte sfeershots voorbij. In de laatste daarvan focust de camera nadrukkelijk op een stukje mos in de vorm van het ramsymbool. Meteen daarna komt Imanuelle in beeld.

~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #201 Gepost op: 15-02-2017, 15:27:51 »
In de leader van WIDM zien we de tekst DANGER STAY OUT, gevolgd door een kamer met de cijfers 004 op de muur. Daarna komt Imanuelle in beeld, gevolgd door een shot van een molen.



De tekst DANGER STAY OUT zien we terug in de papermill, in de ruimte waar Sanne en Sigrid aan het typen zijn. Naast de tekst zien we op dezelfde witte muur een groen vlak en een geel =teken. Wit, groen, rood en geel zijn de kleuren van de Surinaamse vlag. Onder de letter I van MILL staat de letter G. Verticaal staat er dus IG. Imanuelle Grives?

Categorie vergezocht(er)
Het =teken staat achter MILL. Mill = ...molen. Aan de molen uit de leader zit een windvaan met de tekst THE AIR(?) MOTOR CHICAGO(?), waarvan het woord MOTOR goed leesbaar is. Onder de tweede O staat een roos (bullseye), op de zelfde manier als de letter G onder MILL staat. De aanwijzing HINT-TITEL-ROOS-CLUE uit de papermill zou hierop kunnen slaan. De O boven de roos zetten we dan op de plek van de I in MILL. Dan staat er MOLL. IG = MOLL?

004
004 is een geheim agent uit de James Bondfilm Thunderball. Imanuelle deed met Géza Weisz een fotoshoot waarin ze scènes uit James Bond naspeelden. In het laatste Dagboek Van De Mol stond ook een verwijzing naar James Bond: "Maak het niet te bont, girl."
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #202 Gepost op: 15-02-2017, 19:14:43 »
Dit is er een uit de categorie 'Mol Cargo' ten tijde van het Molschap van Susan Visser.
Ook dit is gewoon een merk en betekent dus niets.

Okee. Dat het woord 'ram' op zogeheten greaves (beenbeschermers) staat, en dat dat op de naam Grives lijkt, zal dan ook toeval zijn. Jammer.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #203 Gepost op: 15-02-2017, 20:23:27 »
Op 03:04 in aflevering 6 wederom een verwijzing naar het sterrenbeeld ram, in een kort sfeershot in Pendleton. Een Ford Dodge RAM, met een grappige nummerplaat: W KITTY. Jochem zei tijdens de lasso-opdracht in aflevering 4: "Imanuelle, daarvan weten we: Kat in 't bakkie."



In het shot direct daarna rijdt een politieauto het beeld uit. Daardoor worden op de achtergrond opnieuw twee Dodge RAMs zichtbaar, met het getal 9 ertussen. De negende letter van het alfabet is de I van Imanuelle.



In het shot daarop zien we een winkelruit waarin een aanplakbiljet met het woord RAMTRUCKS weerspiegeld wordt.



Een paar tellen later weer een shot van een Dodge RAM, ditmaal voor het Working Girls Hotel.



Meteen daarna zien we de hotelkamerdeur met nummer drie. Wat gebeurt er als we dat nummer 90 graden draaien?



Deze beelden kwamen in zo'n twintig seconden voorbij. Wellicht zijn het echter geen aanwijzingen en rijdt iedereen in Pendleton in een Dodge RAM.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 20:59:10 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #204 Gepost op: 15-02-2017, 20:52:21 »
Ik kan niet wachten tot ze dit uitleggen tijdens de ontknoping.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #205 Gepost op: 15-02-2017, 20:59:30 »
Ik kan niet wachten tot ze dit uitleggen tijdens de ontknoping.

 ::jaja:: ::rofl::

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #206 Gepost op: 15-02-2017, 21:05:36 »
Een Ford Dodge RAM, met een grappige nummerplaat: W KITTY. Jochem zei tijdens de lasso-opdracht in aflevering 4: "Imanuelle, daarvan weten we: Kat in 't bakkie."

Sorry Blip, ik vind het heel knap gevonden, maar er bestaat niet zoiets als een Ford Dodge Ram. Als je goed kijkt in omschrijving van de link die jij post, zie je dat daar staat: Dodge_RAM_VS_Ford_F250. Het is een foto uit een artikel waar De Ford F250 wordt vergeleken met een Dodge Ram. Op de foto's staan Fords, RAM is een ander auto merk, zie foto's http://en.wikipedia.org/wiki/Ram_Pickup

EDIT: Op die foto met het getal 9 zou die voorste auto wel een Ram Pickup kunnen zijn.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2017, 21:09:10 door molecula »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #207 Gepost op: 15-02-2017, 21:17:55 »
Ah, dank. Op de eerste foto is boven de grille van de auto echter wel degelijk het woord Dodge zichtbaar. En ik heb de andere foto's vergeleken met plaatjes van Dodge Rams en het zijn absoluut Dodge Rams.

De andere reacties m.b.t. uitleg tijdens de ontknoping begrijp ik niet. Volgens mij worden verborgen hints naderhand alleen op de website geplaatst. Tijdens de uitzending zullen ze zich zoals gewoonlijk focussen op de molacties, verwacht ik. Neemt niet weg dat er altijd verborgen hints zijn, wie de mol ook is. Als jullie me willen uitlachen om mijn doelloze gepuzzel mag dat natuurlijk, maar ik zou het wel jammer vinden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #208 Gepost op: 15-02-2017, 21:24:18 »
De andere reacties m.b.t. uitleg tijdens de ontknoping begrijp ik niet. Volgens mij worden verborgen hints naderhand alleen op de website geplaatst. Tijdens de uitzending zullen ze zich zoals gewoonlijk focussen op de molacties, verwacht ik. Neemt niet weg dat er altijd verborgen hints zijn, wie de mol ook is. Als jullie me willen uitlachen om mijn doelloze gepuzzel mag dat natuurlijk, maar ik zou het wel jammer vinden.

Dat van mij moet je niet zien als uitlachen, dat heb ik al eens gezegd. Ik heb respect voor de tijd en moeite die je steekt in al je vondsten, maar voor mij zijn ze zo verschillend van die simpele hints van de afgelopen jaren dat ik me bijna niet kan voorstellen dat je een willekeurig shot met een 9 uit een willekeurige aflevering zonder kandidaten in beeld moet gebruiken om een Mol aan te duiden.

Niet uitlachen, gewoon enorm sceptisch. ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #209 Gepost op: 15-02-2017, 21:25:35 »

De andere reacties m.b.t. uitleg tijdens de ontknoping begrijp ik niet.  

Nou... jouw verhaal wordt best wel lastig uit te leggen als geloofwaardige hint vandaar een drupje sarcasme denk ik.

Hoe moeten we m zien dan? Jochem zegt iets over kat in het bakkie betreffende Ima.. Dus toen dacht de productie: laten we een nummerbord met Kitty erop maken om dat dan vervolgens in beeld te brengen?  ???

Is dat het? Of mis ik iets geniaals hier?

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #210 Gepost op: 15-02-2017, 21:30:45 »
De andere reacties m.b.t. uitleg tijdens de ontknoping begrijp ik niet. Volgens mij worden verborgen hints naderhand alleen op de website geplaatst. Tijdens de uitzending zullen ze zich zoals gewoonlijk focussen op de molacties, verwacht ik. Neemt niet weg dat er altijd verborgen hints zijn, wie de mol ook is. Als jullie me willen uitlachen om mijn doelloze gepuzzel mag dat natuurlijk, maar ik zou het wel jammer vinden.

Je gepuzzel is in mijn ogen i.i.g. niet doelloos. Ik beleef veel plezier aan je inventiviteit.

Dat mijn speurwijze weer een andere is, maakt daarbij niets uit. En ja, ik weet maar al te goed, dat ik vaak zoek en puzzel om de lol ervan - - waarbij ik ondanks dat toch de mol probeer te vinden, binnen de mogelijkheden die mijn eigen fratsen, flaters en puzzelaritis bieden -.
Ik geloof niet dat er een wet bestaat die dat verbiedt.

Offline molecula

  • Forumlid
  • I'm gonna rope you
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #211 Gepost op: 15-02-2017, 21:40:01 »
Ah, dank. Op de eerste foto is boven de grille van de auto echter wel degelijk het woord Dodge zichtbaar. En ik heb de andere foto's vergeleken met plaatjes van Dodge Rams en het zijn absoluut Dodge Rams.

Ik kan het niet lezen, volgens mij staat er super duty, zoals standaard op de Ford F250 grill.
Ram Pickups hebben meestal een kruis in hun grill, in ieder geval geen Ford logo, want die merken zijn niet aan elkaar gelieerd.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #212 Gepost op: 15-02-2017, 21:41:13 »
Als jullie me willen uitlachen om mijn doelloze gepuzzel mag dat natuurlijk, maar ik zou het wel jammer vinden.

Ik lachte jou niet uit Blib, maar ik lachte om de reactie van Hulpmol  ::hug::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #213 Gepost op: 15-02-2017, 22:18:56 »
Nou... jouw verhaal wordt best wel lastig uit te leggen als geloofwaardige hint vandaar een drupje sarcasme denk ik.

Hoe moeten we m zien dan? Jochem zegt iets over kat in het bakkie betreffende Ima.. Dus toen dacht de productie: laten we een nummerbord met Kitty erop maken om dat dan vervolgens in beeld te brengen?  ???

Is dat het? Of mis ik iets geniaals hier?

Tja, als je alleen dat uit m'n verhaal pikt klinkt het inderdaad nogal belachelijk. Maar zouden drie à vier verwijzingen naar het sterrenbeeld van een kandidaat (even ervan uitgaande dat dat hier gebeurde) in een paar seconden echt zo vreselijk vergezocht zijn? Hebben ze in alle voorgaande seizoenen nog nooit naar dat soort details verwezen?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #214 Gepost op: 15-02-2017, 23:21:02 »
Blip ik vind je enthusiasme geniaal. Je gaat er volledig voor en gebruikt elk beeld, elke letter om er iets in te zien wat past in je theorie.
Sommige vind ik briljant gevonden, Andere veel te ver gezocht en zeker niet van het simpele niveau wat we de laatste jaren aan hints zien. Of er enige waarheid inzit, we zullen t zien.

Ik lach je in elk geval niet uit. Maar had de mensen in de ima tunnel al wel aantal Posts terug gezegd dat je er aan kwam. Nou vandaag Ben je officieel geland, wees Welkom  ::hug::

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #215 Gepost op: 15-02-2017, 23:45:50 »
Hulpvraag aan Blip en andere super Molloten: zijn jullie tijdens zoektochten naar hints, nog Molgeld tegen gekomen? Op de topic "handtekening op het molgeld" zijn we nog op zoek naar een paar biljetten, Geel en Paars.
Hier staan waarschijnlijk nogal belangrijke letters op....
Geel(=50)& Paars(=20)
Bij de Duinrace opdracht was het geld niet duidelijk in beeld.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #216 Gepost op: 15-02-2017, 23:55:30 »
Soms heb ik het idee dat Geinstein weer online is  ::joehoe::
Meer L

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #217 Gepost op: 15-02-2017, 23:56:14 »
Soms heb ik het idee dat Geinstein weer online is  ::joehoe::

Hoort dit niet thuis in de tweelingentheorie? ;)

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #218 Gepost op: 16-02-2017, 01:14:40 »
Soms heb ik het idee dat Geinstein weer online is  ::joehoe::
Ja.  :)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [KANDIDAAT] Imanuelle Grives
« Reactie #219 Gepost op: 16-02-2017, 03:07:05 »
004
004 is een geheim agent uit de James Bondfilm Thunderball. Imanuelle deed met Géza Weisz een fotoshoot waarin ze scènes uit James Bond naspeelden. In het laatste Dagboek Van De Mol stond ook een verwijzing naar James Bond: "Maak het niet te bont, girl."

Leuk gevonden. Op de vraag "welke films heb je meer dan 5 x gezien" op het profiel van Diederik Jekel, antwoord hij onder andere "Golden Eye" (James bond). Daar zou het dagboek ook naar kunnen verwijzen -> Diederik die naar Imanuelle verwijst als bondgirl.

De sterrenbeelden zijn ook niet slecht gevonden. In het molboekje staan de sterrenbeelden anders beschreven dan voorgaande jaren, wat doet vermoeden dat er een hint in kan zitten.

Zie alleen geen molgedrag of geld uit de pot houden bij haar. Ze is erg fanatiek (dat zou nog het spelen van de perfecte kandidaat kunnen zijn) en haalt best veel geld binnen. Ze corrigeert bovendien anderen om geld binnen te krijgen, zoals dat ze de letter van Thomas bij het grasmaaien ietsje duidelijker maakt. Sanne en Diederik hadden het al geraden maar dat wisten de grasmaaiers nog niet.