Auteur Topic: De beste positie van de Mol  (gelezen 28274 keer)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #20 Gepost op: 8-01-2017, 20:37:26 »
De beste molpositie volgens mij is in het busje want daar is geld te verdienen en kun je voor het vraagteken gaan wat nodig is voor opdracht 2. In de helikopter zou ik mij als mol niet begeven, de enveloppen worden steeds gevonden en iedere kandidaat zal natuurlijk alles doen om een vrijstelling binnen te halen en je hebt geen invloed op het verdienen van het geld.
Maar de mol zit niet iedere keer op de beste positie.
« Laatst bewerkt op: 8-01-2017, 20:40:38 door Luc »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #21 Gepost op: 10-01-2017, 21:57:32 »
Ik denk in de Heli.
Omdat al het geld gevonden is. De MOL weet dat er mogelijkheden genoeg komen om dat weer weg te toveren, het was gewoon een dwaalspoor, zooo makkelijk.
Omdat de MOL dit jaar niet meteen opvallend wilde mollen in de 1e aflevering. Mooi in de Heli en genieten van het uitzicht.
Omdat de MOL wist dat het ? de vrijstellingen waardeloos zou maken.
En wie vond zo emotieloos de ticket voor de Heli?
En wie zat zo emotieloos toe te kijken toen bleek welke waarde het ? had?
Juist! Jeroen!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #22 Gepost op: 10-01-2017, 22:28:57 »
Ik denk in de Heli.
Omdat al het geld gevonden is. De MOL weet dat er mogelijkheden genoeg komen om dat weer weg te toveren, het was gewoon een dwaalspoor, zooo makkelijk.
Omdat de MOL dit jaar niet meteen opvallend wilde mollen in de 1e aflevering. Mooi in de Heli en genieten van het uitzicht.
Omdat de MOL wist dat het ? de vrijstellingen waardeloos zou maken.
En wie vond zo emotieloos de ticket voor de Heli?
En wie zat zo emotieloos toe te kijken toen bleek welke waarde het ? had?
Juist! Jeroen!

Dan kan de mol misschien beter in het andere groepje zitten om zoveel mogelijk geld in de pot te spelen als het er toch weer uit gaat. Lijk je toch ff kandidaat. Die strategie is eerder gebruikt.

En het ? maakte maar 1 vrijstelling ongeldig. Niet alle 4.

Dat Jeroen emotieloos reageert interpreteer ik totaal anders maar goed.. Ten eerste vind ik het niet emotieloos. Maar stel dat ik daarin met je meega, zegt dat voor mij eerder dat hij de mol dus NIET is. Als mol wil je toch een soort van kandidaats overkomen en probeer je iig een soort van blij te reageren.

Edit: los van dit alles sluit ik m nog niet uit
« Laatst bewerkt op: 10-01-2017, 22:30:41 door FS »

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #23 Gepost op: 10-01-2017, 23:30:21 »
Er is naar mijn idee geen beste voor de mol. Gezien al het geld is gevonden en er ook maar 1 opdracht met geld was lijkt mij dat je als mol hier bezig bent met vertrouwen winnen. Meest waarschijnlijk daarbij is dat de mol in het busje zat want dan kan hij/zij 1. Geld te verdienen en goed mee te werken, 2. een groepsgevoel creeëren, aangezien ze dus degene waren die faalden tijdens het door het bos rennen :P.

Maar de vrijstelling pakken is ook geen verkeerde positie, ook omdat ze die perse nodig hadden voor de vervolgopdracht. Dus naar mijn idee kan je hier nog niet zoveel zeggen over de positie van de mol ::ohno::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #24 Gepost op: 11-01-2017, 08:48:59 »
De mol zat in het busje denk ik. De mol ::) heeft hoogtevrees en leeft het liefst dicht bij de grond. ::rofl::

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #25 Gepost op: 11-01-2017, 12:25:58 »
ik ben het niet geheel eens met een aantal aannames die hier gedaan worden.

zo wordt er gezegd dat de helikopter groep zich in de kaarten laat kijken in de bioscoop. dit is in mijn beleving maar gedeeltelijk waar. ja ze hebben een gesprek met art waarin hun wordt gezegd wat de voorwaarde voor t behoud van hun vrijstelling is. ze worden niet verplicht om de waarheid te spreken over wat ze echt gaan doen.het blijft een inschattingsspel.

tevens vraag ik me af of de betekenis van t vraagteken wel zo vast ligt als hier wordt aangenomen.
wat als de vrijstellingen niet in t spel kwam, had men dan misschien met t vraagteken vrijstelling voor de auto groep kunnen krijgen??

dit zijn zaken die de positie van de mol mede kunnen beinvloeden.

ik zou als mol niet in de helikopter gaan, want daar geen directe invloed op geld. en wat moet een mol nu met een vrijstelling.

als mol zou ik verder zeker willen zoeken naar t vraagteken.
verder blijft t een 1e aflevering en blijft daarin de mol vaak wat ondergronds :-)

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #26 Gepost op: 11-01-2017, 14:27:01 »
Op de (rethorische) vraag: ''wat moet een mol nou met een vrijstelling'', is toch een antwoord mogelijk: ''ervoor zorgen dat die niet in handen van een kandidaat komt''.

Dat is wat al te gemakkelijk gesteld, want de mol kan onmogelijk alle vier de vrijstellingen uit het spel houden, OF het zou moeten zijn dat ie ervoor zorgt dat de sleutel voor het kistje niet wordt gevonden.


Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #27 Gepost op: 11-01-2017, 14:45:44 »
Ik denk dat de mol het geen probleem vindt als er vrijstellingen verdiend worden. Het maakt het spel troebeler, want degene die het minst weet over de mol zou kunnen blijven. Dat werkt alleen maar in het voordeel van de mol.
« Laatst bewerkt op: 11-01-2017, 14:51:08 door Mollenmania »

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #28 Gepost op: 11-01-2017, 20:06:51 »
Ik denk dat de mol het geen probleem vindt als er vrijstellingen verdiend worden. Het maakt het spel troebeler, want degene die het minst weet over de mol zou kunnen blijven. Dat werkt alleen maar in het voordeel van de mol.

Inderdaad. De taak van de Mol is geld uit de pot houden en niets meer. Dat lukt het beste als hij niet ontmaskerd wordt.

Ik heb er nog nooit zo over nagedacht, dacht altijd dat vrijstellingen de Mol helemaal niet uitmaakten, maar hier heb je een goed punt.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #29 Gepost op: 11-01-2017, 22:04:48 »
Dan kan de mol misschien beter in het andere groepje zitten om zoveel mogelijk geld in de pot te spelen als het er toch weer uit gaat. Lijk je toch ff kandidaat. Die strategie is eerder gebruikt.

En het ? maakte maar 1 vrijstelling ongeldig. Niet alle 4.

Dat Jeroen emotieloos reageert interpreteer ik totaal anders maar goed.. Ten eerste vind ik het niet emotieloos. Maar stel dat ik daarin met je meega, zegt dat voor mij eerder dat hij de mol dus NIET is. Als mol wil je toch een soort van kandidaats overkomen en probeer je iig een soort van blij te reageren.

Edit: los van dit alles sluit ik m nog niet uit

Ja, dat was een verschrijving. Het was 1 vrijstelling.
Ik denk echt dat de MOL zich koest heeft gehouden de 1e aflevering. Laat maar lekker al het geld vinden, ik mol het er wel weer uit tzt. En indachtig vorig jaar, toen waren er in het begin al te veel aanwijzingen. Ik denk dat de productie goed naar onze kritiek heeft geluisterd en het dit jaar anders laat spelen. Gelukkig is het nu spannender.
Maar goed, alle opties zijn nog open. We zullen er wel achter komen waar de MOL in zat.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #30 Gepost op: 11-01-2017, 23:09:23 »
Wat ik nog niet gelezen heb:
-als de mol voor een vrijstelling gaat in afl.1 i.p.v. geld proberen uit de pot te houden kan hij net iets meer als een kandidaat over komen.
-als de mol voor een vrijstelling gaat maakt dat 3 kandidaten met een vrijstelling i.p.v. 4 (+de kans dat er nog 1 wordt afgenomen ofwel er een groepsvrijstelling komt - ligt geheel aan welke kandidaten in de helicopter belanden -); hoe dan ook het maakt voor de mol niets uit. Maar 3 kandidaten met vrijstelling i.p.v. 4 is wel net een stukje eerlijker ten opzichte van de rest.
Er waren bij de vrijstellingen een hoop mogelijkheden voor de mol om de goeierd en om de kandidaat uit te hangen als de groepsdynamiek betreffende die groepsvrijstelling anders was gegaan. Bijvoorbeeld door eerst wat tegen te stribbelen en fanatiek te zijn maar uiteindelijk wel toe te geven. Het liep anders, maar ik denk wel dat daar de juiste plek was voor de mol zo aan het begin.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #31 Gepost op: 12-01-2017, 11:12:43 »
Art heeft gezegd dat alles een rode draad heeft. Ik ben benieuwd naar afleverinpg 2, misschien krijgt alles uit 1 een diepere betekenis   ::tandpastasmiley::
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #32 Gepost op: 15-01-2017, 22:47:14 »
Laten we nu eens kijken wat de handigste of beste positie is van de mol, in deze 2e aflevering.


Seizoen 6 heeft laten zien dat een tijdelijke afzondering van een kandidaat van de groep niet perse een nadeel hoeft te zijn, Roderick schopte het immers tot de finale. Maar verloor die, dat dan weer wel.

Dus het afzonderen op zich zal niet zoveel uitmaken, je kunt er als deelnemer of als kijker niemand mee elimineren als mogelijke mol.

Toch denk ik dat bij een tweede keer de kans waarschijnlijker is dat de mol bij de groep zit die is afgezonderd van de groep. Als kandidaat mis je dan teveel informatie over de anderen, als mol maakt het natuurlijk niet uit.

Toch denk ik dan ook dat de productie moet oppassen dat ze niet steeds dezelfde kandidaat uit de groep halen, dat laatste loopt natuurlijk in de gaten.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #33 Gepost op: 16-01-2017, 00:58:06 »
Aan de andere kant heb je als mol echt 0 invloed als je Roos of Jeroen bent op alles. Diederik kon nog goed liegen en een goed verhaaltje bedacht hebben, maar die heeft verder ook niets gedaan. Lijkt mij dat je vanuit mol-oogpunt niet afgezonderd wilt worden en de Kermis opdracht wil spelen ::jaja::.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #34 Gepost op: 16-01-2017, 01:37:01 »
Aan de andere kant heb je als mol echt 0 invloed als je Roos of Jeroen bent op alles. Diederik kon nog goed liegen en een goed verhaaltje bedacht hebben, maar die heeft verder ook niets gedaan. Lijkt mij dat je vanuit mol-oogpunt niet afgezonderd wilt worden en de Kermis opdracht wil spelen ::jaja::.

Juist niet. Ze hebben Roos gekozen, niet omdat Diederik zo goed vertelde, maar omdat haar verhaal zo ongeloofwaardig was. Zelf verdenk ik Roos absoluut niet, maar het is alsnog een positie waarop je veel invloed hebt. Dat was zo goed aan de laatste opdracht.

Maar ik zeg zelf dat de Mol het liefst niet van de groep gescheiden is. Als je bij de groep blijft:
- Heb je meer invloed op de opdrachten in de fabriekshallen.
- Heb je meer invloed op de opdracht in de kermis.
- Heb je invloed op wie de groep kiest als leugenaar.
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 01:38:43 door Amateur »

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #35 Gepost op: 16-01-2017, 01:40:08 »
Aan de andere kant heb je als mol echt 0 invloed als je Roos of Jeroen bent op alles. Diederik kon nog goed liegen en een goed verhaaltje bedacht hebben, maar die heeft verder ook niets gedaan. Lijkt mij dat je vanuit mol-oogpunt niet afgezonderd wilt worden en de Kermis opdracht wil spelen ::jaja::.

We weten alleen niet of de mol alsnog in het pretpark was. Pas wanneer we dat zeker weten (afl 10) kunnen we zeggen of de groep van 3 de beste positie was voor de mol.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #36 Gepost op: 16-01-2017, 01:47:47 »
We weten alleen niet of de mol alsnog in het pretpark was. Pas wanneer we dat zeker weten (afl 10) kunnen we zeggen of de groep van 3 de beste positie was voor de mol.
Ik ga ervanuit dat ze er niet waren aangezien we hebben gezien wat de drie kandidaten hebben gedaan in hun 24 uur dat ze er niet waren. En anders hebben Roos en Jeroen dus alsnog gelogen/niet alles verteld waardoor de opdracht niet meer klopt ;).
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #37 Gepost op: 16-01-2017, 01:50:24 »
Ik ga ervanuit dat ze er niet waren aangezien we hebben gezien wat de drie kandidaten hebben gedaan in hun 24 uur dat ze er niet waren. En anders hebben Roos en Jeroen dus alsnog gelogen/niet alles verteld waardoor de opdracht niet meer klopt ;).

Ik heb het in deze ook niet over Roos en Jeroen, maar over onze grote bever vriend.  ;)
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline J_Crispy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #38 Gepost op: 16-01-2017, 08:03:32 »
De groep van drie is een betere positie dan de kermis. De kermis is een vrij individuele opdracht waarje in je eentje maximaal 750 uit de pot kan houden (althans, ik zag geen attracties die 1000 waard waren). In de rechtzaal kan je 1000 uit de pot houden, en je kan je ook verschuilen achter "ja...'t is toch een vrijstelling. Iedereen zou daar voor gaan.'
9th person voted of and the second member of our jury...

Offline wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #39 Gepost op: 16-01-2017, 08:09:50 »
De groep van drie is een betere positie dan de kermis. De kermis is een vrij individuele opdracht waarje in je eentje maximaal 750 uit de pot kan houden (althans, ik zag geen attracties die 1000 waard waren). In de rechtzaal kan je 1000 uit de pot houden, en je kan je ook verschuilen achter "ja...'t is toch een vrijstelling. Iedereen zou daar voor gaan.'

Maar is het nu de beste plaats om te tonen dat je goed kan liegen en alle aandacht op je te krijgen, of is het een betere plaats om de leugenaar foutief aan te wijzen en je te verschuilen in de groep die fout ging?
klaar voor de strijd