Auteur Topic: De beste positie van de Mol  (gelezen 28272 keer)

Offline J_Crispy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #40 Gepost op: 16-01-2017, 08:16:35 »
Maar is het nu de beste plaats om te tonen dat je goed kan liegen en alle aandacht op je te krijgen, of is het een betere plaats om de leugenaar foutief aan te wijzen en je te verschuilen in de groep die fout ging?

Ja..kan ook. Maar zoals je zag vond er niet heel veel discussie plaats en werd er vrij gauw gestemd. Vrijwel iedereen ging voor Roos. Als mol was daar geen invloed meer op uit te oefenen. Als Roos wel de leugenaar was had de mol een probleem gehad. Als de mol bij de groep van drie zit, kan hij wel invloed uitoefenen op de uitkomst. Het risico is wellicht hoger, maar de payou ook.
9th person voted of and the second member of our jury...

Offline Draco

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #41 Gepost op: 16-01-2017, 08:25:14 »
De groep van drie is een betere positie dan de kermis. De kermis is een vrij individuele opdracht waarje in je eentje maximaal 750 uit de pot kan houden (althans, ik zag geen attracties die 1000 waard waren). In de rechtzaal kan je 1000 uit de pot houden, en je kan je ook verschuilen achter "ja...'t is toch een vrijstelling. Iedereen zou daar voor gaan.'

Als jurylid heb je meer invloed. We hebben niet gezien hoeveel discussie er was. Als Mol kun je eerst kijken wat anderen denken. Zitten zij op Roos? Mooi, da's fout, snel gaan stemmen, hoppa 1000 euro uit de pot.

Het zou mij verbazen als de mol bij het trio gekidnapten zat.

(volgens de app wordt Diederik het meest verdacht... hij heeft duidelijk aandacht op zich gevestigd door achter te blijven bij de waslijn en goed te liegen. Wil je als Mol nu al die aandacht?)
« Laatst bewerkt op: 16-01-2017, 08:28:36 door Draco »

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #42 Gepost op: 16-01-2017, 10:40:42 »
De groep van drie is een betere positie dan de kermis. De kermis is een vrij individuele opdracht waarje in je eentje maximaal 750 uit de pot kan houden (althans, ik zag geen attracties die 1000 waard waren). In de rechtzaal kan je 1000 uit de pot houden, en je kan je ook verschuilen achter "ja...'t is toch een vrijstelling. Iedereen zou daar voor gaan.'

Je kan toch 750 uit de pot houden bij de kermis én 1000 uit de pot bij de rechtbank door iemand anders dan de leugenaar te kiezen? De kermisgroep is zonder twijfel de betere groep voor de mol om zich in te verkeren.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #43 Gepost op: 16-01-2017, 11:35:57 »
Je kan toch 750 uit de pot houden bij de kermis én 1000 uit de pot bij de rechtbank door iemand anders dan de leugenaar te kiezen? De kermisgroep is zonder twijfel de betere groep voor de mol om zich in te verkeren.

Blijft over Sigrid en Jochem.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #44 Gepost op: 16-01-2017, 11:52:11 »
leuk hé, al die onwetendheid! Wat zou er nu waar zijn? het duurt nog zoooo lang tot de laatste aflevering.
Logisch denken is hier bijna onmogelijk omdat alles onmogelijk en toch waar kan zijn.Er is voor de meeste theorieën wel wat te zeggen maar helaas kunnen ze (nog) niet onderbouwd worden.

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #45 Gepost op: 16-01-2017, 13:28:05 »
Als je nuchter kijkt lijkt mij een plaats op de kermis en in de jury inderdaad de beste plaats voor de mol. En je kunt met een bedrag binnen gehaald bij een kermisattractie afgeschoten worden, en je hebt veel meer invloed op de keuze voor het verhaal als jurylid. Dus om de 1000 Euro niet in de pot te krijgen. Als gedaagde ben je min of meer overgeleverd aan de juryleden, ook als mol; je vertelt je verhaal en kan alleen maar afwachten of de jury al dan niet het juiste verhaal kiest.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #46 Gepost op: 16-01-2017, 13:30:37 »
Als je nuchter kijkt lijkt mij een plaats op de kermis en in de jury inderdaad de beste plaats voor de mol. En je kunt met een bedrag binnen gehaald bij een kermisattractie afgeschoten worden, en je hebt veel meer invloed op de keuze voor het verhaal als jurylid. Dus om de 1000 Euro niet in de pot te krijgen. Als gedaagde ben je min of meer overgeleverd aan de juryleden, ook als mol; je vertelt je verhaal en kan alleen maar afwachten of de jury al dan niet het juiste verhaal kiest.

Dit vat het goed samen voor mij.

Offline Amateur

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #47 Gepost op: 16-01-2017, 13:33:59 »
De groep van drie is een betere positie dan de kermis. De kermis is een vrij individuele opdracht waarje in je eentje maximaal 750 uit de pot kan houden (althans, ik zag geen attracties die 1000 waard waren). In de rechtzaal kan je 1000 uit de pot houden, en je kan je ook verschuilen achter "ja...'t is toch een vrijstelling. Iedereen zou daar voor gaan.'

Ja, maar als je niet in de groep van drie zit kun je wel meebeslissen over wie de groep kiest. De mol weet welk verhaal onwaar is en kan dus makkelijk de groep op een verkeerd been zetten.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #48 Gepost op: 16-01-2017, 13:34:11 »
Als je nuchter kijkt lijkt mij een plaats op de kermis en in de jury inderdaad de beste plaats voor de mol. En je kunt met een bedrag binnen gehaald bij een kermisattractie afgeschoten worden, en je hebt veel meer invloed op de keuze voor het verhaal als jurylid. Dus om de 1000 Euro niet in de pot te krijgen. Als gedaagde ben je min of meer overgeleverd aan de juryleden, ook als mol; je vertelt je verhaal en kan alleen maar afwachten of de jury al dan niet het juiste verhaal kiest.
Eens en goed samengevat! Als je dan ook nog eens puur kijkt naar het 'Follow the Money' principe dan blijven Thomas en Sigrid over als hoofdverdachten. Maar dit alles is dan rationeel bekeken...
Meer L

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #49 Gepost op: 16-01-2017, 16:10:51 »
Als je nuchter kijkt lijkt mij een plaats op de kermis en in de jury inderdaad de beste plaats voor de mol. En je kunt met een bedrag binnen gehaald bij een kermisattractie afgeschoten worden, en je hebt veel meer invloed op de keuze voor het verhaal als jurylid. Dus om de 1000 Euro niet in de pot te krijgen. Als gedaagde ben je min of meer overgeleverd aan de juryleden, ook als mol; je vertelt je verhaal en kan alleen maar afwachten of de jury al dan niet het juiste verhaal kiest.

Amen.
Tel daarbij op dat in aflevering 1 de beste positie voor de mol wat mij betreft in de helikopter was (vrijstellingen moesten gevonden worden voor bioscoop opdracht) en Thomas komt bovendrijven.
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #50 Gepost op: 16-01-2017, 17:06:11 »
Amen.
Tel daarbij op dat in aflevering 1 de beste positie voor de mol wat mij betreft in de helikopter was (vrijstellingen moesten gevonden worden voor bioscoop opdracht) en Thomas komt bovendrijven.

En Thomas heeft verreweg het minste geld binnengebracht: een schamele 250 euro (waarschijnlijk voor wat goodwill).

Online LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #51 Gepost op: 16-01-2017, 17:29:16 »
Amen.
Tel daarbij op dat in aflevering 1 de beste positie voor de mol wat mij betreft in de helikopter was (vrijstellingen moesten gevonden worden voor bioscoop opdracht) en Thomas komt bovendrijven.
Zou de mol niet veel liever proberen geld uit de pot te halen? Dan zou het veel logischer zijn dat de mol dus nietn in de helicopter zat. In de helicopter heb je immers totaal geen invloed op het binnen halen van het geld... (en zou je min of meer mede verantwoordelijk gesteld mogen worden voor het binnen halen van het geld...)
Ich bin ein Bärliner!

Offline molmark

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • P.A. van Momfert (de Mol)
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #52 Gepost op: 16-01-2017, 18:00:59 »
Zeker mogelijk. Maar een mol wil zich de eerste opdracht ook niet te verdacht maken denk ik. Toch een beetje aftasten van de kandidaten, beetje spanning. En zo heel veel geld was er ook niet te verspelen. Plus in groepjes is het lastig ongezien redelijk in het zicht geplaatste enveloppen te missen.

(Zo'n helikoptervlucht zou ik btw absoluut niet laten schieten als mol zijnde. Veel te spectaculair! 8))
het leven is als een molshoop: je ziet het liggen maar je tuint er altijd weer in

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #53 Gepost op: 16-01-2017, 18:48:50 »
Bij de eerste aflevering was ik volledig van overtuigd dat de mol in de helikopter zou willen zitten. Niet alleen wil de mol die gave helikoptervlucht niet missen, ook kan de groep dan geld verdienen zonder dat dit op het conto van de mol geschoven kan worden (Klaas die 1000 euro ophaalde, sloeg natuurlijk nergens op).

Maar na aflevering 2 ben ik heel wat minder zeker. Punt 1 is dat we niet weten wat de kandidaten echt gedaan hebben in die 24 uur. Diederik die alleen op zijn kamer is geweest, dat geloof ik niet. Roos die heen en weer gevlogen wordt naar Las Vegas, dat lijkt me ook erg stug als ik eerlijk ben, al is het natuurlijk wel gaaf. Zou een mol zich twee aflevering achter elkaar laten afzonderen? Dan is het niet meer echt Wie is de mol, maar meer Waar is de mol. Ik denk dat je als mol veel liever mee zou willen doen aan die pretpark-opdracht en de fabrieksopdracht wil afmaken, al is het maar om te zorgen dat het geld niet verdiend wordt. Bovendien heb je dan ook nog invloed op de rechtbank-opdracht (ook niet onbelangrijk).

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #54 Gepost op: 16-01-2017, 20:22:24 »
Zou een mol zich twee aflevering achter elkaar laten afzonderen?

Dat is precies wat ik ook denk: ik ben er vast van overtuigd dat de Mol dat niet zal doen.

Ik refereerde al eerder aan Roderick en Liz: het hoeft niet te betekenen dat je door het missen van twee afleveringen IN de groep, daardoor teveel info mist om verder te komen. Om desondanks niet teveel in de gaten te lopen, zou ik als mol voorlopig onderduiken binnen de groep. Wanneer Roos en/of Jeroen zich weer in een klein groepje bevinden, en ze komen toch weer een ronde verder, dan kan het haast niet anders dan dat de mol 1 van beide is.






Offline Luc

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2017, 20:29:08 »
De mol zit wellicht niet bij de 'ontvoerden' want dan heb je geen invloed op de kermisopdracht en ook in de jury kan je als mol gemakkelijker de beslissing bijsturen of meegaan met de verkeerde keuze. Hoe hard de 3 hun best doen om hun verhaal geloofwaardig te vertellen, de beslissing valt bij de jury.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #56 Gepost op: 22-01-2017, 01:22:51 »
Heb voor mezelf eens even een overzicht gemaakt van de posities waar ik denk dat je het meeste invloed hebt op een opdracht. Misschien dat anderen er ook wat aan hebben.

Aflevering 1

Opdracht 1: Bij het enveloppen zoeken (Jochem, Imanuelle, Sanne, Sigrid, Diederik)
Opdracht 2: In de cinema (aangezien dat bepaald werd door opdracht 1)

Aflevering 2

Opdracht 1: Niet bij een opdracht waar je alleen kan komen (zodat je invloed houdt op opdracht 2 en 3) (Sigrid, Sanne, Imanuelle, Thomas)
Opdracht 2: In een attractie met een aanzienlijk bedrag en dan afgeschoten worden (Jochem, Sigrid)
Opdracht 3: In de jury (Jochem, Sigrid, Imanuelle, Thomas, Sanne)

Aflevering 3

Opdracht 1: Laatste 3 of aan de portofoon (Imanuelle, Jochem, Thomas, Diederik)
Opdracht 2: Bij de 2 die de tekeningen moeten herkennen (Imanuelle, Sigrid)
Opdracht 3: Maakt niet uit. Chaos everywhere.

Dat geeft qua aantallen:

1. Imanuelle, Sigrid 5
3. Jochem 4
4. Thomas, Sanne 3
6. Diederik 2
7. Jeroen 0

Imanuelle verrast me persoonlijk wel, maar nu ik er over denk: Ze wilde wel erg graag de portofoon vandaag en ze wilde erg graag in het groepje van 2 bij de tekeningopdracht.

Jeroen verrast me niet: Die zit in een ander programma denk ik.

Offline FaelanYazz

  • Forumlid
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #57 Gepost op: 22-01-2017, 01:50:55 »
Jeroen verrast me niet: Die zit in een ander programma denk ik.

::rofl::

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #58 Gepost op: 22-01-2017, 02:11:10 »
Thomas wou overigens ook wel erg graag in het groepje van twee ::vergroot::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: De beste positie van de Mol
« Reactie #59 Gepost op: 22-01-2017, 08:59:35 »
Mooi overzicht hulpmotor, dank! Ook precies mijn denktrant. Ik houd immanuelle toch maar even in de gaten. Ze verrast me inderdaad! Haar houding deze aflevering viel me tevens op. Overdreven blij bijna.
Meer L