Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill  (gelezen 52693 keer)

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #80 Gepost op: 16-01-2017, 23:24:26 »
En 2 van de 3 ontvoerden hadden te maken met 'The King' terwijl de 6 schutters aan attractie "Rock 'n Roll" stonden.


Elvis look·alike (uit de leader)



http://www.panoramio.com/photo/91212675#
Let 'er Buck bronze sculpture by Austin Barton

Offline gvem

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #81 Gepost op: 17-01-2017, 10:28:32 »
Elvis Presley was 1 van een tweeling!

Offline Edeholland

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #82 Gepost op: 17-01-2017, 11:05:58 »
Plaats dat vooral in dit topic met alles over tweelingen: http://www.wieisdemol.com/forum/index.php?topic=60163.0
Noem twee willekeurige kandidaten. Één van deze is niet de mol!

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #83 Gepost op: 17-01-2017, 11:24:21 »


Hint - Roos - Mol?
HINT - TITEL - ROOS - CLUE

Aan het einde van aflevering 1 zit Thomas op een bankje met rozen.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #84 Gepost op: 17-01-2017, 11:37:37 »
HINT - TITEL - ROOS - CLUE

Aan het einde van aflevering 1 zit Thomas op een bankje met rozen.

Zit hij dan ook op rozen?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #85 Gepost op: 17-01-2017, 11:40:15 »
Zit hij dan ook op rozen?
  ::rofl:: Toch is er veel verwijzing naar rozen. Mijn schot-voor-de-boeg mol en gevoelsmol was Roos. Na twee afleveringen ben ik al vrij snel geswitcht maar ik blijf toch met een schuin oog kijken. Mijn intuïtie laat me vrijwel nooit in de steek. Maar door met wat meer afstand en ratio te kijken naar de mol/ acties/ opdrachten/ montage etc. kan ik Roos niet echt aanduiden....
Meer L

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #86 Gepost op: 17-01-2017, 11:42:04 »
Zit hij dan ook op rozen?

Zo had ik het nog niet bekeken. Ja, dat zou hiermee maar zo letterlijk bedoeld kunnen worden.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #87 Gepost op: 17-01-2017, 14:45:44 »
Zo had ik het nog niet bekeken. Ja, dat zou hiermee maar zo letterlijk bedoeld kunnen worden.

Of juist figuurlijk  ;)

Offline tonygils

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #88 Gepost op: 17-01-2017, 15:12:06 »
Op 6'29, vlak voordat Diederik gek wordt van zijn portofoon en hem uitzet, leest Jochem het volgende op: "kleine letter g, vraagteken, hoofdletter R". Deze sequentie staat echter NIET in de code! Maakt Jochem hier een doelbewuste fout? Zodat de code niet goed ingevoerd kon worden? Of klopt er iets niet in de code of de montage?

Jochem ziet even later een portofoon liggen bij de laptop, en hoort zijn eigen stem erdoor, maar roept doodleuk Roos op. Waarom vroeg hij niet simpel iemand erbij om de code opdracht af te maken? Dat was toch zo gepiept geweest. Maar hij verlaat de opdracht. Vervolgens duurt het meer dan een half uur voordat hij bij zijn volgende opdracht aankomt (de heftruck), en hij er nu wel iemand bij roept.

Dat viel ons ook op inderdaad!
Ik heb er een stukje van gemaakt in mijn eerste vlog.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 18:50:33 door Lukie4, Reden: als je iets wilt delen mag dat maar geen verwijzingen naar eigen sites graag »

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #89 Gepost op: 17-01-2017, 15:31:38 »
  ::rofl:: Toch is er veel verwijzing naar rozen. Mijn schot-voor-de-boeg mol en gevoelsmol was Roos. Na twee afleveringen ben ik al vrij snel geswitcht maar ik blijf toch met een schuin oog kijken. Mijn intuïtie laat me vrijwel nooit in de steek. Maar door met wat meer afstand en ratio te kijken naar de mol/ acties/ opdrachten/ montage etc. kan ik Roos niet echt aanduiden....

Het is echt niet raar dat er veel rozenstruiken en bankjes met roosmotieven zijn in de stad die 'City of Roses' wordt genoemd. Ik zie er eerlijk geval niks in, aangezien er haast niet aan te ontkomen is. Verder doet Roos mij te veel denken aan Anne-Marie, waardoor ik haar eigenlijk vanaf het begin al had afgestreept.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #90 Gepost op: 17-01-2017, 15:55:31 »
Op 6'29, vlak voordat Diederik gek wordt van zijn portofoon en hem uitzet, leest Jochem het volgende op: "kleine letter g, vraagteken, hoofdletter R". Deze sequentie staat echter NIET in de code! Maakt Jochem hier een doelbewuste fout? Zodat de code niet goed ingevoerd kon worden? Of klopt er iets niet in de code of de montage?

Ik denk dat je hier de montage de schuld mag geven. Je hoort in het begin Jochem de code een voor een oplezen (dank nog aan slenting voor het intikken :-)). Daarna hoor je wat andere kandidaten en daar zit Jochem doorheen. Ik denk dat dat gewoon twee losse stukjes zijn uit de code die hij voorleest

HXvfW5@4$#&RtyPkm!nm348LgM**%GfrZ33?/?Rtc96

Overigens levert je dat dan de code "HXvfg?R" op  :D

m0ll0m

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #91 Gepost op: 17-01-2017, 16:19:09 »
Ik denk dat je hier de montage de schuld mag geven.

Zou heel goed kunnen. Er is bij de schakeling tussen twee beelden in elk geval een stukje weg. Bij het linksaf slaan loopt Jeroen voorop, maar bij het aankomen bij de laptop loopt Diederik voorop. Als de "kleine letter g" nog bij het links afslaan hoorde, en het "vraagteken, hoofdletter R" bij het shot waarop de laptop werd benaderd, is de foute code verklaard. Wat mij betreft had de productie dan wel wat zorgvuldiger met het mee monteren van het geluid moeten omgaan, om verwarring te voorkomen...
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 16:22:00 door Newbie2 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #92 Gepost op: 17-01-2017, 16:24:02 »
Wat mij betreft had de productie dan wel wat zorgvuldiger met het mee monteren van het geluid moeten omgaan, om verwarring te voorkomen...

Nou inderdaad. Dat ze in de beelden knippen snapt iedereen en we weten ook al een aantal jaren dat beelden soms niet chronologisch gemonteerd worden maar zo'n geluidssequentie verknippen is weer net wat anders. Nou ja, weer iets om rekening mee te houden dus.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 16:26:09 door Heinz »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #93 Gepost op: 17-01-2017, 16:24:52 »
Heeft iemand al geprobeerd om de routes van de kandidaten en de locaties van de opdrachten uit te zoeken? Ik zou het namelijk graag willen weten of groepjes in de buurt van opdrachten zijn geweest en deze vervolgens niet gevonden hebben.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #94 Gepost op: 17-01-2017, 18:47:58 »
misschien heel ver gezocht, maar zouden er niet opdrachten op het dak kunnen zijn geweest??  ik vind het nl erg vreemd dat sigird zeer bewust in beeld een ladder opklimt terwijl er duidelijk een doorgang is naar binnen, die sanne dan ook gebruikt.

het is een heel smalle ladder en als daar een opdracht is kun je makkelijk bovengekomen zeggen, nee ik zie hier niks en terug naar beneden gaan. passeren is op de ladder onmogelijk, maar er blijft altijd t risico dat iemand na je weer naar boven klimt en het wel ziet.

sigrid reageert ook nog even naar sanne, "wil je hierheen ?"als ze de ladder afkomt / zo van eigen schuld 500 euro weg???


Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #95 Gepost op: 17-01-2017, 20:44:33 »

als mol zou ik hier zo snel mogelijk de eerste opdracht willen vinden? om zo invloed te hebben? ook goed om eens te kijken naar de kandidaten die aansturen op de ander dat ze het gele lijntje moeten volgen (en zo ontvoerd worden). alleen een mol heeft deze voorkennis namelijk en wil dus achterblijven (ervan uitgaande van het scenario dat de mol niet ontvoerd wil worden). een mol wil daarna, na de ontvoering van de partner, ook lekker even alleen door die ruimte lopen lijkt mij. wat geld of opdrachten weghalen, zonder gezien te worden.
« Laatst bewerkt op: 17-01-2017, 20:52:30 door Lukie4, Reden: dubbele post en rare quote van jezelf »
Meer L

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #96 Gepost op: 17-01-2017, 20:48:43 »
als mol zou ik hier zo snel mogelijk de eerste opdracht willen vinden? om zo invloed te hebben? ook goed om eens te kijken naar mensen die aansturen op de ander, dat ze het lijntje mogen volgen (en zo ontvoerd worden). alleen een mol heeft deze voorkennis namelijk.

Hmm, er valt ook wel iets voor te zeggen dat de Mol ervoor kiest een kant op te lopen waarop de kans op de opdrachten met lijnen tegen te komen het kleinst is. Past natuurlijk ook lekker in mijn Thomas-tunneltje, maar goed, geldt natuurlijk ook voor Sigrid en Sanne.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #97 Gepost op: 17-01-2017, 22:09:52 »
Na de aflevering herbekeken te hebben viel me tijdens de introductie van de Papermill opdracht wat op:

Art geeft in zijn openingspraatje aan dat er 7 opdrachten te vinden zijn. Vervolgens zien we 7 shots van verschillende mini-opdrachten (plus 1 close up van het cijferslot uit Opdracht 3), voor het gemak heb ik ze hier neergezet en de opdrachten een nummer gegeven op chronologische volgorde:

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Wat ik hier vreemd aan vind, 7 verschillende opdrachten, maar de opdracht van Thomas en Immanuelle zit er niet tussen. Wat kan hier de verklaring voor zijn?
Ik dacht, misschien horen Opdracht 2 en Opdracht 3 bij elkaar? Blijft dat de opdracht van Thomas en Immanuelle er niet in voor komt.

edit: voor de volledigheid even de personen erbij gezet die de opdracht hebben gezien en er deels aan deelgenomen hebben.

Hmm, er valt ook wel iets voor te zeggen dat de Mol ervoor kiest een kant op te lopen waarop de kans op de opdrachten met lijnen tegen te komen het kleinst is. Past natuurlijk ook lekker in mijn Thomas-tunneltje, maar goed, geldt natuurlijk ook voor Sigrid en Sanne.

Ik bedacht me dat de 2 opdrachten met de gele lijnen sowieso gevonden moesten worden, om de ontvoeringen te kunnen uitvoeren. De mol zal daar dus wel op aansturen. De enige twee die niks met de gele lijnenopdrachten van doen hebben zijn Sanne en Sigrid. Streep door hun? Thomas gaat naar Diederik en heeft al gehoord dat Roos verdwenen is, dus hem en zijn groepje zou ik nog niet afschrijven.
« Laatst bewerkt op: 18-01-2017, 16:59:00 door Lukie4, Reden: twee berichten achter elkaar samengevoegd »

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #98 Gepost op: 17-01-2017, 22:44:33 »
Ik heb zoveel mogelijk locaties uitgezocht en ik heb deze in een plaatje gezet. Ik heb de exacte locaties van de typmachines, de code en de laptop en de tablet met woorden niet kunnen vinden en van de rode knoppen en het kistje met hangslot zijn er te weinig beelden om ook maar een idee te krijgen van waar deze zich bevinden. De typmachines bevinden zich waarschijnlijk in/dicht bij het gebouw met de 9, de tablet met woorden zal niet al te ver zijn van de waslijnen en de code en de laptop bevinden zich waarschijnlijk in het gebouw rechts van de 5.

Verder lijken de rode knoppen en het kistje met hangslot echt andere opdrachten aangezien er bij beide een envelop te zien is, echter lijken beide ook een gele draad te hebben en dus een deel van de opdracht op een andere locatie.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #99 Gepost op: 17-01-2017, 22:51:13 »
Ik heb zoveel mogelijk locaties uitgezocht en ik heb deze in een plaatje gezet. Ik heb de exacte locaties van de typmachines, de code en de laptop en de tablet met woorden niet kunnen vinden en van de rode knoppen en het kistje met hangslot zijn er te weinig beelden om ook maar een idee te krijgen van waar deze zich bevinden. De typmachines bevinden zich waarschijnlijk in/dicht bij het gebouw met de 9, de tablet met woorden zal niet al te ver zijn van de waslijnen en de code en de laptop bevinden zich waarschijnlijk in het gebouw rechts van de 5.

Verder lijken de rode knoppen en het kistje met hangslot echt andere opdrachten aangezien er bij beide een envelop te zien is, echter lijken beide ook een gele draad te hebben en dus een deel van de opdracht op een andere locatie.
Mooi gedaan! ::ok::

Het hoeven niet losse opdrachten te zijn. Bij de opdracht met de waslijn hangt ook een briefje aan de waslijn zelf (bij het woordje 'geheim'). Ook loop Roos volgens mij zonder opdrachtbriefje naar de code (= niet aantoonbaar), maar daar heeft ze later toch een kaartje. Het is goed mogelijk dat bij opdrachten die gescheiden zijn met geel touw aan beide zijden een kaartje te vinden is.