Auteur Topic: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill  (gelezen 52626 keer)

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #40 Gepost op: 15-01-2017, 17:58:43 »
Vond ik wel een grappig/raar moment:

Sanne= we pakken gewoon zo'n origineel mee. Niemand weet dat...

Behalve de cameraman en geluidsman die bij hen staan nauurlijk

Niet alleen de cameraman en geluidsman denk ik. Reken maar dat daar nog minimaal 3 mensen bij staan.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #41 Gepost op: 15-01-2017, 18:00:03 »
Was vast een test. Sanne verdenkt Sigrid
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #42 Gepost op: 15-01-2017, 18:02:27 »
Was vast een test. Sanne verdenkt Sigrid

Aan de andere kant, er stonden nog maar enkele minuten op de klok, dus kan het ook best logisch zijn omdat Sanne wist dat ze het toch niet meer binnen de tijd zouden halen. Dan maar vals spelen en hopen dat het (tegen beter weten in) goed gekeurd gaat worden.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline gvem

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #43 Gepost op: 15-01-2017, 18:19:32 »
In de aanloop naar de opdracht is er een shot van een papier aan de waslijn met daarop "hint". Vervolgens zijn de groene cijfers, letters en tekens in beeld waar later Roos en Jochem bij staan.

In het midden van deze tekens staat 'm348l'. 3+4+8= 15. 15de letter van het alfabet is de o......
Er staat dus mol.

Tijdens de opdracht staan jochem en roos duidelijk in beeld bij de tekens. Maar aangezien roos de mol niet meer kan zijn moet jochem dus de mol zijn.......

Online wouterv

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #44 Gepost op: 15-01-2017, 18:24:49 »
even de tijden waarin een groep de opdrachten vonden:

Roos en Jochem: 7 minuten
Diederik en Jeroen: 7 à 8 min (Jochem was de code nog aan het zeggen)
Sigrid en Sanne: 27 min
Jochem: ongeveer 45 min. (we zien in hem actie nadat de klok 48 min voorbij aangeeft)
Hij roept dan pas Yvonne op.
Thomas en Immanuelle: na 50 min?

Kleine bedenking over de weggenomen kandidaten: Zij waren de enige die met een opdracht bezig aan het einde van de gele lijn.

Misschien dat zij daarom zijn meegenomen?
klaar voor de strijd

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #45 Gepost op: 15-01-2017, 21:30:38 »
Voor de puzzelaars, de code op de muur:

HXvfW5@4$#&Rty
Pkm!nm348LgM**%
GfrZ33?/?Rtc96

Op 6'29, vlak voordat Diederik gek wordt van zijn portofoon en hem uitzet, leest Jochem het volgende op: "kleine letter g, vraagteken, hoofdletter R". Deze sequentie staat echter NIET in de code! Maakt Jochem hier een doelbewuste fout? Zodat de code niet goed ingevoerd kon worden? Of klopt er iets niet in de code of de montage?

Jochem ziet even later een portofoon liggen bij de laptop, en hoort zijn eigen stem erdoor, maar roept doodleuk Roos op. Waarom vroeg hij niet simpel iemand erbij om de code opdracht af te maken? Dat was toch zo gepiept geweest. Maar hij verlaat de opdracht. Vervolgens duurt het meer dan een half uur voordat hij bij zijn volgende opdracht aankomt (de heftruck), en hij er nu wel iemand bij roept.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #46 Gepost op: 15-01-2017, 21:53:24 »
Over de foute info vanuit jochem over de code. Ik zie een doorlopend shot van jeroen en diederik op moment van kleine g, ?, hoofdletter R. Puntje erbij voor jochem

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #47 Gepost op: 15-01-2017, 22:02:00 »
Over de foute info vanuit jochem over de code. Ik zie een doorlopend shot van jeroen en diederik op moment van kleine g, ?, hoofdletter R. Puntje erbij voor jochem

Dank je. Maar kunnen ze niet ook wat met het geluid manipuleren? Of gaat dat niet afzonderlijk?

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #48 Gepost op: 15-01-2017, 22:27:35 »
Lijkt me erg moeilijk aangezien we ook jeroen en diederik horen. Maar niks is onmogelijk. Voorlopig houd ik t punt bij jochem en wil hij hier mollen. Valt dan weg Tegen zijn solo heftruck actie die rechtstreeks geld oplevert

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #49 Gepost op: 15-01-2017, 22:33:27 »
Lijkt me erg moeilijk aangezien we ook jeroen en diederik horen. Maar niks is onmogelijk. Voorlopig houd ik t punt bij jochem en wil hij hier mollen. Valt dan weg Tegen zijn solo heftruck actie die rechtstreeks geld oplevert

Ik denk dat dit eerder een oprechte fout of een nep-molactie was van Jochem, aangezien hij als hij de mol is al wist dat Roos ontvoerd zou zijn en dat deze actie dus geen effect zou hebben.

Offline Timood

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #50 Gepost op: 15-01-2017, 22:46:06 »


Hint - Roos - Mol?

Offline Zeeuwse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Spannend spel!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #51 Gepost op: 15-01-2017, 22:57:47 »
Dacht even dat de oplossing (43) misschien zou kunnen slaan op een leeftijd maar nee. Jeroen Is 42, niet 43 haha


Jochem is 53 en wordt 54.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #52 Gepost op: 15-01-2017, 22:59:04 »
Dan kan hij nog aardig rennen voor zijn leeftijd.

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #53 Gepost op: 15-01-2017, 23:01:07 »
Dan kan hij nog aardig rennen voor zijn leeftijd.

Hij wordt ook wel Jochem van Snelder genoemd   ;) ;D
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #54 Gepost op: 15-01-2017, 23:18:13 »
   ;D 
Vrij snel denken en heftruck manoeuvreren kan hij ook nog. Onvermoede kwaliteiten.

Offline Bob De Mol

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #55 Gepost op: 16-01-2017, 11:09:11 »
Ik heb de beelden weer eens ouderwets beeldje-voor beeldje bekeken aan het begin van de papermill opdracht..  ::vergroot::

Het zou zo maar kunnen zijn dat er een hint verborgen zit in de beelden. Woorden die op een computer worden getoond, gaan over naar de "papieren" woorden van de opdracht.

Opvallend is dat het woord " Hint " prominent verschijnt aan het einde.

De (22) woorden die op de computer verschijnen zijn:

coupures
stress
woorden
opschieten
waslijn
deadline
notitie
memo
bladeren
ringmap
dollar
krantenkop
doorgaan
sneller
rechts
links
achterste
voorste
middelste
langste
kortste
werkwoord

Ik ga hier eens op puzzelen.. Iemand een idee?

Ter aanvulling hierop:
De volgende woorden worden door Diederik genoemd:
geld *
waarde
pakpapier
fabriek
jokers
zwarte *
test *
schrijven
schrijvers
schetsen
pennen
etui
metdaarin? (9.34)
achterste
voorste
middelste
biografie

en hij rukt zelf nog de woorden "Jochem" en "lieve" van de waslijn af.


De manier waarop Diederik de woorden van de waslijn rukt, krijg ik het idee dat hij vermoedt dat er in een hint in zit: dat als je alle genoemde woorden van de waslijn iets woorden overblijven die naar iemand kunnen verwijzen zoals bijv. Schrijver.
Nu hangen er dusdanig veel en is m'n beeld niet scherp genoeg om dit allemaal uit te zoeken, maar het zou kunnen.

Wat me wel is opgevallen:

Zou dit het briefje zijn waarmee Jeroen bericht wordt: jij gaat hier weg?
We zien het immers niemand vinden nadat hij weg is.
Of is dit het briefje dat hij samen met Diederik heeft voorgelezen? Wel een aparte plek om het neer te leggen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #56 Gepost op: 16-01-2017, 11:36:24 »
Over de foute info vanuit jochem over de code. Ik zie een doorlopend shot van jeroen en diederik op moment van kleine g, ?, hoofdletter R. Puntje erbij voor jochem
Heel scherp gevonden ::vergroot::
...maar ik denk dat dit gewoon montage is. De portofoon is waarschijnlijk sowieso niet zo luid te horen als in de uitzending, dus moeten ze hem er onder monteren. En wat squirleon ook al noemt: het is dan eerder een nepmolactie, aangezien Jochem als Mol zou weten dat Roos al verdwenen was.
...óf niet!

Offline Molest

  • Forumlid
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #57 Gepost op: 16-01-2017, 11:55:12 »
Montage of niet: het blijft een vreemde zaak dat Jochem een fout maakt in de code. Hij leest het geconcentreerd op, en heel moeilijk is dat niet voor hem, dus ik heb het idee dat hij de fout wel degelijk met opzet maakt. Maar waarom? a) om te verhinderen dat de code snel of correct werd ingevoerd (maar dan alleen als hij als mol niet wist dat Roos werd weggevoerd - weet een mol altijd alles?), of b) als hulpmol of nepmol, een afleidingsmanoeuvre. Een alternatief is dat er geknoeid is met de montage, om Jochem verdacht te maken. Maar dan horen we dus iets dat in werkelijkheid nooit gezegd is, een soort van kijkersbedrog :).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #58 Gepost op: 16-01-2017, 12:01:04 »
Dezelfde discussie loopt in het topic van Jochem maar ik denk dat we knip- en plakwerk kunnen uitsluiten. Het kan best dat dit een gedurfde molactie was van Jochem die niet wist dat Roos al weg was. Het kan ook zijn dat het een nepmolactie was om zichzelf verdacht te maken. Precies hetzelfde met de actie van Jochem als verkenner: niets doorgeven.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 2 - opdracht 1 - the papermill
« Reactie #59 Gepost op: 16-01-2017, 12:18:48 »
Ik ben wel benieuwd: Wat is de officiële oplossing voor het kipnuggetsprobleem? Vast wel iemand die dat weet hier :)